Borci, vy se takhle nikdy nemůžete dohodnout. Zapomínáte na základní věc, že nemá smysl srovnávat spotřebu dvou různých aut. Samotnou spotřebu ovlivňuje především to, kde jezdíte, a taky trochu jako jezdíte. Venkov, okresky, pomalu dálnice klidně za 3,8kg, dálnice 125km/h a mix silnic za 4,3kg, město centrum a dálnice rychle klidně za 5 kg. Musíte se podívat na data více aut, třeba ten spritmonitor.de. U nás v práci máme 4x CNG Octavie, to zatím je cca 150 tis. najetých km, za průměr 4,25kg. Ale taky nevím, kde to konkrétně jezdí.
Samotnou ekonomiku CNG neovlivňuje jen samotná cena CNG a daně, ale taky cenová politika výrobce, a trh ojetých aut. Za co koupím, za kolik prodám, ... atd. A samozřejmě proti čemu srovnávám ... proti dieslu? proti TSI 1.4? proti TSI 1.0?
Argumentovat tím, kolik bude stát plyn za 10 let nemá cenu, no tak to pak umře, no a co? Auta půjdou do šrotu a budou jiná. A nebo taky ne.
Že je plyn u sousedů drahý? ... tak jeď do Srbska nebo Bulharska, tam je zase levný.
Zvýšené náklady na opravy? Bavíme se o pětiletém nebo patnáctiletém autě? ... na nájezd km to nemá vazbu, to potvrzují ti taxikáři s vysokými nájezdy.
že to žere gumy? jako zadní? ... no pak to ale tolik nežeře přední, možná ....
V současnosti to prostě vychází, jízda levně, je to dobrý auto, nesmrdí to, snad to pár let takto vydrží. Jediněj, kdo to nyní podle mne podělal, je výrobce Škoda auto, ale to už je jiná debata.