Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/04/19 ve všech sekcích

  1. Nevím kdy by teda mělo být zvláštní lakování, ale TITAN Modrá by měla být o něco tmavší od RACE dle fotek. Něco jako Red a Velvet. Lze možné také čekat více vrstev laku.
    2 body
  2. Nic osobniho kokto, jen kdyz jsem to videl, tak ses mi hned vybavil s novym vozem Tak hlavne at to cekani utece, zname to vsichni, jak se ty dny vlecou pred prebiranim
    2 body
  3. Ahoj, pro mě je třeba toto téma dosti zajímavé, díky všem za postřehy. Scalu jsem zařadil do výběru na nové auto a chci mít o tom autě reálnou představu. Protože to, co se o něm šíří na všech kanálech je silně přehnaně pozitivní masírka... Dělá se z toho rozhodně více než to je, i cenově, pořád je to jen hatchback nižší střední třídy...
    2 body
  4. Pěkný večer všem, tento tip třeba někomu zachrání bezesné noci a klení nad blikajícími kontrolkami ve Fabii 1. Vše je většinou závislé na venkovní teplotě díky teplotní dilataci. Typické projevy závady (nemusí být současně): --------------------------------------------------- - Pověstná náhodně blikající kontrolka hladiny kapaliny v závislosti na venkovní teplotě (u mne blikala rok, hlavně když bylo teplo) - Náhodně padající ručička palivoměru, došel benzín, i když je plná nádrž (spadla tak pětkrát před pár měsíci) - Náhodné zprávy o nefunkčním imobilizéru (stalo se dvakrát před měsícem) S časem a teplotou v létě se četnost poruch zvyšovala. Hlavně když se ohřála na sluníčku víc palubní deska. Story: proč to nakonec nefungovalo? ----------------------------------------- Předem: Hlavu jsem brousil dvakrát, nádobku na kapalinu měnil pětkrát. Docela dost peněz a nepomohlo. Vítejte v klubu... Kde byl problém: Přišel jsem na to úplnou náhodou. Jel jsem od známých v horku a po přejetí mého oblíbeného kopce zase ječící ikonka chladiva. "Už na to kašlu" říkám si, to je furt dokola. Zastavil jsem abych se porozhlédl po okolí a po návratu do svého miláčka pustil motor. Ujel jsem sotva dvacet metrů a zase chladivo, no a k tomu došel benzín a spadla ručička palivoměru, to je zase den. Auto mělo ale plnou nádrž. Kabely? nepravděpodobné. Konektory? I po 15 letech jsou jak nové. Kontroloval jsem je snad stokrát. Co když je ale někde v autě místo kde je to vše pěkně vedle sebe? Řešení: Každý drát má konec a začátek. U Fabie 1 vše končí na precizních zapouzdřených konektorech zamknutých na jednotlivých čidlech, které pokud neupadne drát, přežijí auto. Bohužel ten druhý konec je u většiny vodičů protažen přes solidní spojovací svorkovnici a zakončen poněkud těžkým svazkem s konektorem v přístrojové desce. Konektor vypadá robustně, horší je to již s jeho uchycením na vlastním plošném spoji tachometru. Celou váhu roky vibrujícího svazku drátů nesou jen jemné piny, které jsou do desky pouze lehce pájeny. Jak problém ověřit ? Mě pomohlo po odpojení autobaterky, následně odpojit hlavní dlouhý konektor na tachometru zezadu a pak jej připojit. Prasklé spoje se díky zámku na konektoru na nějaký čas přitáhnou a zase to chvíli funguje, u mne tak dva týdny než jsem vlítl do prohlubně na silnici a rázem se konektor pohnul. Aby toho nebylo dost, nakonec před měsícem přestal reagovat imobilizér. Pájený spoj pinů konektoru odcházel několik let pěkně jeden za druhým z obou stran konektoru. Nakonec bylo vlasově odtržených 9 pinů. Po opravě auto konečně po dvou letech jezdí jak má. Nedoporučuji ale opravu v žádném případě nadšencům s trafopájkou v ruce. Vše přenechte odborníkům.
    1 bod
  5. OEM Svetelný senzor v palubnej doske Zoznam materiálu: - 6V0 907 451 A - fotosenzor v palubnej doske. POZOR ! dôležité je označenie A na konci. Pokiaľ je v aute automatická klíma, pravdepodobne už bude aj senzor, ale bez písmena A. - 1K0 972 704 C - konektor pre fotosenzor - 5E0 941 431 N - prepínač svetiel s funkciou AUTO - 000 979 009 E - 6ks - piny do konektora, BCM jednotky, prepínača svetiel - vodiče 4 m Schémy zapojenia: Postup: Rozobrať polovicu interiéru ... Možno to až také komplikované nebude. Ako stále, píšem ako som postupoval ja. Kedže sa potrebujeme dostať k svetelnému senzoru alebo k jeho krytu, nevyhol som sa demontáži okrasnej lišty, rádia, stredných výduchov kúrenia, prepínača svetiel (ten sa musí vymeniť tak či tak), BCM jednotky a budíkov (prístrojová doska). Okrasná lišta je nacvaknutá - odporúčam začať na strane vodiča, konkrétnejšie na pravej strane kde končia budíky. Vložiť plastové páčidlo, alebo jednoducho potiahnúť rukov. Následne povyťahovať po celej jej šírke smerom k spolujazdcovej strane. Odložíme si ju bokom, aby sa predišlo jej zničeniu. Na rádio sú nutné vyťahovacie prípravky, pliešky. Tie zasunieme do vyznačených otvorov a celé rádio vyberieme von. Odpojenie konektorov už necham na uvážení. Teoreticky tieto dva kroky je možné vynechať, ak si trúfnete vybrať priamo výduchy kúrenia a podarí sa vám prestrčiť potrebné dva vodiče od svetelného senzora k BCM jednotke. Výduchy kúrenia držia na myslím 4 či 5 plieškoch, prii vyberaní si pomôžeme oboma rukami - jednu do otvoru po rádiu, druhú z vonkajšej strany. Tou spodnou rukou vytlačíme výduchy von. Chce to trošku cviku, ale dá sa to hneď na prvýkrát. Pre demontáž budíkov skloňte volant do spodnej polohy a smerom k sebe. Odistite krytiu lištu dekoru potiahnutím k sebe, držať ju bude koženka. Tá môže ostať na svojom mieste. Pod budíkmi vyskrutlujeme dve torx skrutky, postačí skrutkovač od rezervy, torx č.20. Budíky vytiahneme nad volant a zatiaľ neriešime. Prepínač svetiel prepneme do polohy 0 (slovom nula), zatlačíme dnu a zároveň otočíme v smere ručičky hodiniek, čím sa uvoľnia západky a prepínač vytiahneme von, odpojíme konektor. BCM jednotka je nacvaknutá v svojom držiaku pod volantom, presnejšie za poistkami. Lepšie je najprv odpojiť všetky 3 konektory a až potom ju vyberať. A aby som nezabudol, na vybratie krytu namiesto svetelného senzora, alebo pre jeho kontrolu využite plastové páčidlá, je uchytený iba dvoma pružnými sponami. Tým rozoberanie zatiaľ končí, začína elektronická časť. Celkovo je potrebné natiahnúť tri vodiče - dva idú medzi senzor a BCM jednotku, jeden medzi prepínač svetiel a BCM jednotku. Osadenie pinov: - svetelný senzor - pin 1 - smer BCM - T73a/13 - svetelný senzor - pin 4 - smer BCM - T73c/56 - prepínač svetiel - pin 2 - smer BCM - T73a/43 Vodiče som zapájal najprv do svetelného senzora, piny zakrimpujeme na vodiče a vložíme na správnu pozíciu do konektora, konektor zapojíme do senzora. Vodiče som ako zvyčajne omotal textilnou izolačnou páskou pre ochranu na dĺžke asi 120 cm, vodiče sú dlhšie asi o 20 cm smerom k BCM. Prestrčíme ich otvorom pre senzor a senzor osadíme na svoje miesto. Pre správne vedenie vodičov poslúžia otvory po výduchoch, rádiu, budíkoch. Vodiče natiahneme smerom k BCM jednotke priestorom za budíkmi a prichytíme o pôvodné káblové zväzky. Od prepínača svetiel je nutné natiahnúť jeden ďalší vodič priamo do BCM. Pin si nakrimpujeme na asi meter dlhý vodič, na konektore úzkym skrutkovačom alebo ihlou odistíme poistný plast a pin osadíme na správne miesto. Opäť prichytíme na vhodné miesto k pôvodnej kabeláži smerom k BCM jednotke a osadíme na správnu pozíciu. Tým by bolo doplnenie potrebných prepojov dokončené. Zloženie všetkých potrebných prístrojov na svoje miesto je otázkou pár minút, poradie nie je dôležité (prepínač svetiel, budíky, rádio, okrasná lišta, ...). Ako predposledný bod je nutné nakódovanie senzora, aby auto o ňom vôbec vedelo. Zároveň je možné nastaviť si coming/leaving home. Kódovanie: - Modul 09 – Central Electronics - Coding – Long coding calculator - Byte 6 - Bit 0-1 zmeniť na 01 Light Sensor installed [PR-8K3+8N4] - Byte 7 - Bit 0-1 zmeniť na 03 Coming/Leaving-Home Type: Seat/Skoda/Volkswagen - Byte 7 - Bit 5 zaškrtnúť Light Switch with Assistance Driving Light (ADL) installed [PR-8K3] - Adaptations 10 Comfort illumination-Coming Home Verbaustatus zmeniť na automatic Comfort illumination-Leaving-Home Verbausstatus zmeniť na Enabled Comfort illumination-Menuesteuerung Coming Home Werkseinstellung zmeniť na active Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Infrarot-Messung zmeniť na 72.0 Comfort illumination-Helligkeitsschwelle Forward-Messung zmeniť na 100.0 Comfort illumination-lho_aktiviert zmeniť na active Comfort illumination-Coming Home Leuchten zmeniť na Fog light/Low Beam podľa požiadaviek Comfort illumination-Coming-home Einschaltereignis zmeniť na Driver door/Ignition (volí sa možnosť, odkedy má počítať nastavený čas coming home) Pri zvolení stretávacích svetiel: (5)-Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6 zmeniť na Coming Home Leaving Home (5)-Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7 zmeniť na Coming Home Leaving Home Pri zvolení hmloviek: Leuchte12NL LB40-Light_Function_C_12 zmeniť na Coming Home Leaving Home Leuchte13NL RB3-Light_Function_C_13 zmeniť na Coming Home Leaving Home Záverečný krok? Počkať si na zotmenie a otestovať funkčnosť automatického zapínania svetiel aj Coming/Leaving Home funkcie. Video coming/leaving home: V prípade problémov alebo nejasností ma neváhajte kontaktovať. Prípadne sa zastavte a namontujem . Odkaz na článok: http://wirer.sk/easy_light/
    1 bod
  6. Jde. Více viz. příspěvek od Aleš BX, který v tomto téma najdeš.
    1 bod
  7. Nestraš ho :-)). Zatím má skvělé hodnocení a ani jednu stížnost, že by poslal jiné zboží. Zatím se jeví jako velice solidní prodejce[emoji106].
    1 bod
  8. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] Tohle nemá chybu... https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2720974491251715&id=128654047150452
    1 bod
  9. A to jako vážně? Největší blbost co si dát do auta, lakovaný lesklý díl náchylný na otisky, prach a poškrábání...
    1 bod
  10. Oficiální ceník bude 10.6.2019.
    1 bod
  11. Cus,valim si bucky na Rhodosu,tak to nereknu presne, ale musis dat dolu spodni plast od volantu dolu. Coz u Ciga nevim jestli jde bez sundani volantu. Koukni do Elsy. Odpojis konektor, pak to normalne odsroubujes a vymenis. Klic samo menit nemusis. I kdyby sel volant dolu, tak to je na max 1/2h. Kolegovi jsem tu spinacku rozdelaval a upravoval, uz s tim jezdi 2 roky, ale jak jsem psal, vzhledem k praci a cene noveho to vymen. Na 90% to je tim, kdyby to byl zamek rizeni tak to je horsi, drazsi, odvrtavat trhaci srouby...no kdyby vlozka zamku, tak nova vlozka, klice nebo nevim jestli skoda udela kopii vlozky. Ale vzhledem ke konstrukci te spinacky to je urco ona. A ted tam mate pry vedro, tak to by take sedelo. Zkus ten pohyb jak jsem psal, jednim rychlym pohybem a otocenim ti to pujde... ale musi to byt rychle, plynule a hlavne jako zaroven, bez pauzy po zasunuti...
    1 bod
  12. Ahoj všem, podařilo se mi dneska dostat z foťáku ještě pár fotek. Vyklepané piny lze opravit i bez demontáže ciferníku, nemusí se díky tomu rozebírat a kalibrovat ručičky a dělat podobné vylomeniny ohrožující funkčnost a přesnost přístrojovky. Jedinou podmínkou je zásah někoho kdo tomu rozumí a nezničí půlku obvodu kolem a všechny plasty. Udělal jsem před pájením i detail vyklepaných pinů. Auto jezdí již dva týdny naprosto v pohodě bez blikající kontrolky chladicí kapaliny, padající ručičky palivoměru, imobilizéru a dalších hlášek. První obrázek je opraveno, druhý poškozené spoje.
    1 bod
  13. Třeba se držel textu ve svém podpisu a vyšlo mu to na nové
    1 bod
  14. No to bude tedy téma....
    1 bod
  15. To tak vylepšují, ale čím dál, tím hůř teda. Snad je dost skladovek a ročních vozů. Protože jak tady padlo, hned po FL to ještě dávalo smysl, teď už to budou jen pomalu ořezávat až FIII zmizí úplně a budou jen SUV :(
    1 bod
  16. Scala je ve vetsine ohledu daleko pred Rapidem. A brecet kvuli tomu, ze je nejaky dil s Rapidem shodny? I v dobach, kdy auta staly oproti platu nesrovnatelne vice, tak byl napriklad volant shodny prakticky pres cely koncern. I tady, kde to neni o vypovidajicim vzorku to bude vadit par lidem. A pokud by stalo auto o 25,70Kc vic s rozdilnym dilem, už jim to vadit nebude.
    1 bod
  17. Presne to same se mne kvuli zrcatkum stalo po presednuti do OIII. Reseni je jedine, prenastavit zrcatka tak, aby nezabiraly bok auta, ale byly vic vychylene do strany. Pak se s tim da zit. Ale oproti SII/OII FL pro me velky krok zpet. Tam bylo videt az do Afriky. Kdyby chteli, skoro to vypada, ze by mohli do krytu dat i vetsi zrcatko. Ale mas moznost priplatit si za radar, tak si priplat. Je to jako se svetly. Taky nedavaji k halogenu projektor. Pokud si nepriplatis, je tam obycejna parabola atd. atd.
    1 bod
  18. a já zas kupuju snad auto :-D
    1 bod
  19. A Škodovka má nový model Mantáq.
    1 bod
  20. Plačka pláče, Bautiček drtí new car, já si chrochtám s Hnůjdajem už 8000km a Stanmar si paří koule v BUSu... Asi tak nějak všechno
    1 bod
  21. Hele startovat muzes i kdyz okolo jedou auta :) Predpokladam ze otocit s tim nejde, jako kdyby tam byl zub, je to tvrde ... Do 4.11.2013 - 6R0 905 865 - nahrada 7E0 905 865 https://www.cc-autodily.cz/spinac-zapalovani Zkus rychleji jako jednim tahem zastrcit a zaroven otocit ... melo by pomoci ... ale vzhledem k cene ...
    1 bod
  22. @ski1961 Upřímně, dnes bych si už Fábii asi taky nevybral. Ale když se člověk podívá k jiným výrobcům, tak v této kategorii je to obecně bída ? @Tragedie_v_JZD Nejde o to, že by tam byl potřeba nějaká V6 "BiTSI", ale dříve byla volba 70kW 5q, 81kW 6q nebo DSG. 81kW byla díky 6q velmi dobrým kandidátem pokud chtěl někdo jezdit po dálnicích. Z druhého konce zase MPI byla ideální volba do města (u combi teď není na výběr). Uvidíme co se objeví za motory s novým MR20, snad se to o něco zlepší
    1 bod
  23. V aktuálním prodejním programu vidím, že by měla být možnost v případě RS, Combi RS: PHC - Nezávislé přídavné topení s dálkovým ovládáním za 25 900,-. pro motor 2,0 TSI 180 kW 7-stup. automat....pro verzi 135kW nelze. Co se týče RS, tak ze změnám k MR2020 tady toho moc není, nebo alespoň co mám k dispozici a je zveřejnitelné, kromě všeobecných věcí, který jsou na všech Octaviích, tak tu je akorát: 1) Nová logika nastavení zvuku motoru v Infotainmentu 2) Odpadnutí vyjímatelné lampičky z kufru 3) Ukončená barva stříbrná Brilliant 4) Interiér RS s šedým prošíváním odpadá
    1 bod
  24. Jestli myslíš v 3D renderu interiéru, tak to víme. V pátek by mělo být opraveno v opravném balíku chybek 2020 renderů :) Je tam třeba u Combi Scout multifunkční volat, teď má bez atd.
    1 bod
  25. To sklo u O3 je odolností na úrovni nějakého tvrzeného plastu. U Golfa 7 to nyní vypadá, že to nebude lepší.....zlatá Fábie 1, u ní jsem měl sklo po 10 letech, jako u Octavie po roce
    1 bod
  26. zkoušeli jste XDS v zimě? Měl jsem pocit, že mi XDS krásně tahá na sněhu zatáčkou. Samozřejmě pod plynem...
    1 bod
  27. asi ti to robi snimač uhlu volantu.mne to tiež robilo a po vymene je to ok.
    1 bod
  28. Jestli budes jezdit z Prerova do Brna po dalnici, jakoze asi ano, porad jeste bude benzin zravejsi pri vyssich rychlostech.
    -1 bodů
  29. Dokud to budou lidi kupovat (a ještě si za to připlácet), nic se nezmění.
    -1 bodů
  30. Zřejmě ano. Ale tak když ho to baví a pomůže mu to, ať si kliká. Ještě vtipnější je ale u minusování toto. Dnes jsem se na zrcátka díval a jsou ok v poloze, kdy těsně nezabírají karoserii a jdou v nich vidět kliky. Blízkou vzdálenost za autem je potřeba sledovat ve vnitřním zrcátku.
    -1 bodů
  31. V minulosti byla šedá Titan (známá např. ze Superbu první generace), modrá Titan je podle všeho novou standardní barvou.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...