Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/29/20 ve všech sekcích
-
@RDMBR Co se týče ovládání, ze začátku to byl těžkej nezvyk, teď už jedu úplně automaticky. Je to jiný, ale dává to smysl. Ovládání klimatizace je mi popravdě celkem ukradený, jsem zvyklej dát AUTO a nic neřešit. Takže je mi vcelku jedno, jestli točím kolečkama, nebo mačkám displej. @Martab Jj, je to TDI 110 kW DSG. Jak ale píšeš, jedná se o tzv. Release A, takže některý věci mám jinak. Nemám například KESSY nebo Lauru. @Jan R. Na gumy musím kouknout. Dám vědět. Jinak obecně "dětské nemoci", podobně jako jiná auta jsem byl na svolávačce několika jednotek a měnili mi přední mlhovky, pravá občas vyhazovala chybu.3 body
-
Tak dnes jsem vracel O4 110kw tdi ve style, najel jsem s tím od pátku cca 500km. Oproti o3rs tdi, je při ostřejší jízde dost znát že vzádu nemá víceprvek. Typicky při příčné nerovnosti v ostré zatáčce to jakoby uskočí - to stejné, když jsem měl půjčenou obyčejnou o3. Je to dost nepříjemný. Jinak je to vyladěné dobře, podíl na to mají ty malá 17" kola. Nevím na co je tam režim normal/sport u podvozku, když to nemá DCC, co by to mělo měnit ? Zátah mi přišel pocitově taky na víc než 110kw, ale ve vyšších rychlostech už to tak zajímavé není :-) Převodovka občas ve vyšších otáčkách sem tam cukne, jednou se mi jí i podařilo nějak zmátnout, že cca 1,5 vteřiny trvalo než přeřadila. Ale nemůžu soudit, teď mám manuál a občas jedu s 8st. automatem v bmw a to je jiná liga. Matrix světla pěkná paráda, jako když jedete ve dne a nemusíte nic přepínat, až na to že ty cedule kolem silnice, při té intenzitě světla svítí dost, pro oči je to takové nepříjemné. To kontroverzní nastavení klimatizace - je to vždy jako proužek dole na displeji - tedy jen teplota + výhřevy sedaček. Potom jsou dole solo tlačítka pro výhřevy a ofuk skel. Pak klasicky výhřev volantu a zrcátek, takže v zimě je vše potřebné na jedno kliknutí. V létě asi člověk řeší jen teplotu, takže za mě bych v ovládání klimatizace zase až takový diskomfort neviděl. Za mě tedy asi zase půjdu do RS tdi, pokud teda ta cena teda nebude mimo. Nepochopil jsem ty slevy, když jsem se prodejce ptal tak lepší cena je při odběru alespoň dvou vozů během 12ti měsíců. Když jsem kupoval O3, tak na ičo bylo jedno, že beru jen jedno auto a dostal jsem 13%.2 body
-
2 body
-
Každý si pri kúpe auta položí otázku, koľko je ochotný investovať do výbavy. Pri Škodovkách je výhoda, že sa dá dokúpiť prakticky všetko. Ja som sa pri kúpe Karoqa rozhodol nežgrlošiť. Vyplatilo sa. Teraz, po 20 000 km, keď to viem zhodnotiť, dal by som si facku za každú vec, ktorú by som vynechal: Automatická prevodovka - Hoci nepatrí do výbavy, dávam ju na prvé miesto. Od toho sa ďalej odvíja: ACC tempomat do 160 km/hod – , ktorý naraz s automatom dostáva úplne inú logiku. Za 20 000 km zatiaľ bez zaváhania. Automatické prepínanie diaľkových svetiel – Pri dlhšej ceste to už nevnímam. Prepína to samé. Super. Automatické stierače – Pri väčšom lejaku dokonca zvýši frekvenciu stierania. Stiera aj vzadu. A automaticky spúšťa aj ostrekovanie predných svetlometov. Super. Sklápanie sedadla spolujazdca – Pre sedenie to má dve polohy, tretia poloha je úplné sklopenie. Nedá sa naklopenie sedadla regulovať plynule koliečkom, to tam nie je. Dve polohy na sedenie bohate postačujú, veľmi výhodné pre prepravu dlhých predmetov. Vyhrievanie predného skla – Malo by sa to automaticky zapnúť aj pri rosení okien. Manuálne to často využívam. Ranné škrabkanie námrazy nehrozí, trošku si počkáte, ale potom to len zotriete kefou. Pozor, tým čo vadí tikot hodín v miestnosti doporučujem neobjednávať, pretože cez tie drôtiky v skle nebudú vidieť na cestu. Vykurovanie zadných sedadiel – Tak z toho sa moje baby vytešujú, keď nasadnú premrznuté. Už zistili, že to tam majú. Elektrické otváranie zadných dverí s podkopávaním – Elektrické otváranie som si vybral, aby som otváranie mohol zastaviť, aby mi to nebuchlo až do otvorených, dohora sklápateľných garážových dverí. Pri mechanickom otváraní by som tomu nevedel zabrániť ak by som to pustil z ruky. Podkopávanie (virtuálny pedál) je geniálny bonus, ktorého sa neviem nabažiť. Kamera snímajúca značky – Ide hlavne o snímanie značiek rýchlosti. No, ono si môžete pozrieť obmedzujúcu rýchlosť aj na navigácii, ale keď ju nemáte zapnutú, a máte tú kameru, tak sa vám to zobrazuje aj na prístrojovom paneli. A ono to sníma a zobrazuje aj skutočné značky, ktoré v navigácii nie sú. Využívam to. DAB rádio – V Bratislave a na západ od Slovenska počúvam len DAB, kde oceňujem príjemný rozdiel v kvalite. Inde zatiaľ na Slovensku nechytíte mimo veľkých miest nič. Audiosystém Canton – Pre poslucháčov s bežnými nárokmi nie je potrebný. Dá to aj 24 bit/96 kHz. Pre mňa je však úplne nepostrádateľný. Kvalita pri vyššej hlasitosti je výborná (ale určite nie s mp3). Vyklápateľné ťažné zariadenie – Geniálne Simply Clever riešenie. Systém Kessy – Jaj, kľúče už nikdy viac. Bočné airbagy pre sedadlá vzadu – No čo by som nekúpil pre moje baby. Navigácia Amundsen – Má aj manuálne koliečka, čo je výhoda oproti drahšej navigácii. Ľavé na hlasitosť, a to nielen rádia, ale aj telefónu a hlasu navigácie. Pravé na zoom navigácie. LED svetlá – Ja s okuliarmi to viem doceniť. Cúvacia kamera - Bez nej je život ťažší. Na služobných Octáviách sme šetrili a veru, chýba mi to. A tu sú veci, ktoré som nechcel a ani po 20 000 km nechcem: Lane assist – Máme to na služobných Octáviách, pre mňa je to strašne otravné, až ma to vie nastrašiť. Kožené sedadlá – Hoci v tej krémovej farbe je interiér nádherný, nepotrebujem ohurovať susedov. A navyše poznám tie štípance do zadku pri rozhorúčenom interiéri. Varioflex – Už som o tom písal inde, zadné sedadlá Varioflex svojou veľkosťou vyhovujú pre deti, nie dospelých. Moje deti sú už dospelé a susedove nevidím dôvod voziť.1 bod
-
To ví prodejce. Ten soupis co jim posílají u každého modelu jsou možné restrikce na které prvky, motory se čeká déle.1 bod
-
Bojím se, že tyhle kusové slevy skončily. Ja měl na RS 3 TSI slevu 15% a to jsem ji kupoval na svoji soukromou osobu a převodem. Když to zde čtu, tak s tímhle je konec. Takže ono by ani nevadilo navýšení celkové ceny, pokud by se aspoň slevy udržely.1 bod
-
tak dneska se ozvali dslsi asi 4... - slevy vicemene vsichni stejne, +/I procento - jeden z dealeru to dal uplne bez slev (ani cenikova, ani za leasing) - jeden z dealeru nepochopil kody (poslal jsem vycetku kodu z konfiguratoru - napr. MEIH5MN, GPC2PC2 atd) a ptal se, co to je.. vtipne :)1 bod
-
U 18tek vidím jako výhodu to, že to nejsou eko nudle 205, ale aspoň 215/45 R18, ačkoliv třeba u O3 byly na 18kách 225/40... Alespoň u mnou objednaného kamiqa s 18 koly Crater to tak je a dle infografiky jsou širší pneu pouze na 18, viz https://www.skoda-storyboard.com/en/press-kits/skoda-kamiq-press-kit/infographics/attachment/kamiq_en_wheels/ Paradoxně na scalu jsou i 18ky jen v rozměru 205, takže tam se nudlového vzhledu volbou větších kol nezbavíte. Jinak samozřejmě rozdíl bude v tom, že na 17 to bude mít nižší spotřebu (menší hmotnost a styčná plocha) a lepší komfort na nerovnostech. 18ky v rozměru 215/45 budou lépe držet stopu na hladké silnici (či při vyšší rychlosti na dálnici) a budou lepší do zatáček. Já vzal 18 čistě kvůli vzhledu. Kdybych bral podle rozumu, beru 17.1 bod
-
1 bod
-
Podle všeho to na přímo z fabriky, takže to může být cokoli. A toto je obecné téma, když to někdo bude číst, nemusí nutně dohledávat, kdo co zrovna v tu dobu měl a čím jezdil...1 bod
-
Zatím mám najeto cca 14 tisíc. Řešil jsem "drobné dětské nemoci", ale jinak musím říct, že co se týče srovnání III vs. IV., má IV v jízdních vlastnostech ve všem navrch. Motor jede podle mě jak urvanej, až se někdy podivuju, jestli má skutečně "jen" 110 kW. Krom toho spotřeba mi pořád vychází do 6 l, což je při mým stylu jízdy až neuvěřitelný. Podvozek je na můj vkus trochu vyměklej, de facto pořád jezdím na sport. Ale to je daný i tím, že jezdím na 17" a ty mají strašně vysokou gumu. Asistenty asi nebudu úplně hodnotit, protože jak ACC, tak Lane Assist jsou u mě permanentně vypnutý, nemám je rád v žádným autě. Teď jsem pár dní jezdil s OIII ve dvoulitru a přestože to auto upřímně miluju, je to o úroveň níž. Jediný, co OIV vytýkám, je nemožnost deaktivovat volnoběžku. Ta je neaktivní jen v režimu S a ten se zase na běžnou jízdu úplně nehodí. Takže často šlapu na brzdu, byť by standardně stačilo odstavit plyn. Kdyby cokoli, ptejte se. Testuju opravdu intenzivně. Nebýt korony, už mám druhou, protože bych měl přes 20.000 km. Jezdím 6 - 7.000 měsíčně.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tak jsem se v tom trochu pohrabal a - Co funguje: Adaptivní vedení jízdních pruhů - lepší než to klasické, ale je to děsný ping pong. Místo, aby to vedlo uprostřed, tak to vždycky u jedné čáry přetočí, takže člověk dost kličkuje. :D Síla výstrahy jízdních pruhů v menu Climatronic auto fan speed Počet litrů k dočerpání - čekal jsem, že to bude ukazovat přesněji a ne +- 10 litrů :D Virtual cockpit RS look Co funguje / nefunguje tak napůl: Green score - po aktivaci sice nabídka je, ale nic neměří. Ukazuje jen v lístku věci jako dva válce, pruhy apod. Možná proto to Škodovka deaktivovala z výroby? Trailer assist - položka se objevila v menu, zatím nevyzkoušeno. Co nefunguje: Offroad menu - VEHICLE MENU OPERATION menu_display_compass – activated menu_display_compass_over_threshold_high - activated VEHICLE FUNCTION LIST BAP compass_0x15 – active Offroad menu se ale stále nezobrazuje, zkoušel jsem aktivovat také menu_display_angle_of_slope menu_display_angle_of_slope_over_threshold_high Angle_Of_Slope_0x24 Absolutně beze změny. Nevěděl byste si s tím někdo rady? Čtení dopravních značek - S tímhle jsem se hodně nadělal a najezdil spoustu zkušebních jízd, pořád nic. Codings: A5: Enable 16/4 (VZE) 13: Enable 01/0 (VZE) 17: Enable 05/2 (VZE) Adaption in 5F: VEHICLE FUNCTION LIST BAP : traffic_sign_recognition_0x21: activated traffic_sign_recognition_0x21_msg_bus: Databus Extended VEHICLE MENU OPERATION: menu_display_road_sign_identification: activated menu_display_road_sign_identification_over_threshold_high: activated Co jsem dále zkoušel: 5F: Enable 24/7 (PSD) - nejde aktivovat 17: Enable 09/4 (Compass bottom) - nejde aktivovat traffic_sign_recognition_0x21_msg_bus: Not coded, infotaiment A5 - Adaptation - Road sign detection fusion mode: změnit na detection, také nic nedělá, vráceno na fusion Po kódování je v infotaimentu v asistentech položka čtení dopravních značek, vše tam jde v pohodě měnit. Stejně tak nabídka na displeji za volantem, jen bohužel říká dopravní značky nedostupné a nic to nečte. Nevěděl byste si s tím někdo rady proč to pořád nejde? @ferda25 :) Start/stop - zkoušel jsem změnit hodnotu z 7.6 na 12.1 a auto se začalo chovat dost divně. Po zastavení motor chcípnul a hned se zase zapnul, takto se to chovalo na každé křižovatce. Pak přestalo fungovat úplně.1 bod
-
Takze ako citam/ a ako som aj predpokladal/,spravili ti sice za 0 kacek,ale funkcne z toho nemas vobec nic. Ale aspon za odvahu chalana chvalim,pretoze ak toto zisti niekto zo SA,ma po vtakach. Na taketo upravi sa chodi fakt uplne niekde inde:-)1 bod
-
1 bod
-
Uff, teorie o odrazu kroupy od vormena a směřování energie ... no málem jsem se počůral smíchy. Je zajímavé, že kž jakoukoliv hovadinu podáte rádoby odborně, žere to spousta lidí. Asi jsem tu fyziku studoval nějak blbě. Prý kroupa narazí a odskočí, proto udělá méně škody, než když narazí na nějakou mezivrstvu. Proboha, doufám, že mu to tady někdo nežere. Jinak stačí obyčejná tlustá deka, je ale problém, aby deku neodfukoval vítr, ale snad mokrá deka bude držet jako přibitá. Jde o to, že ta deka má určitou tlušťku a prácvě dojde k rozložení energie při dopadu do větší plochy - nebude působit bodově, jako v případě dopadu na plech či nějakou tenkou plachtu. Deka vytvoří jakousi mezivrstvu, kdy dopad nebude v bodu, ale ve tvaru vrchlíku - části koule, či tvaru kroupy. Jinak docela odolné střechy proti kroupám má koncern - Škoda, VW, Audi. Naopak pozor musí dávat majitelé japonců. Po stejné bouřce na mé A6 po kroupách ani stopy, vedle Honda CRV střecha dolík vedle dolíku.1 bod
-
No ja nevim vormene. Me ta tvoje teorie taky prijde divna. Podle me kdyz je jakykoliv predmet, a je jedno jakej ma tvar, tlumeny necim mekym nikdy ten tlumici material nesmeruje energii do jednoho bodu.1 bod
-
To je nesmysl, ne? Když na auto pustím z výšky menší kámen, tak s ochrannou dekou budou následky horší než bez ní? Jakým způsobem deka usměrní energii do jednoho bodu? A do kolika bodů se energie usměrní, když tam deka nebude? Řekl bych, že taky do jednoho. Takže výhoda deky je v tom, že absorbuje část energie kroupy a na kapotu se dostane pouze zlomek původní síly/energie. Podle mně následky s dekou budou mnohem menší, tím ale neříkám, že bych si jí pořídil. Jak píše kolega psurn - těžko poznat, kdy budou kroupy a natahovat deku pokaždé, když má pršet, to by se mi nechtělo.1 bod
-
Já myslím, že trochu řešíte kraviny.Vyměnit kola i s origo heverem to naprosto jednoduchý, pokud člověk není úplně levej jak šavle.1 bod