Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/15/21 ve všech sekcích

  1. Tak musíš uvést na pravou míru, že každý dnes používaný článek ztrácí vlastnosti po zhruba tisícovce cyklů (3 roky každodenního nabíjení a jistojistě nemáž dojezd nového vozu), pokud ho nabíjíš a vybíjíš šetrně (žádné rychlonabíjení ani sprinty na světech), pokud není vystaven vysokým teplotám nebo mrazu (parkovat jen v garáži), čínan nepokazí výrobu... Mechanické poškození článku znamená explozi. BTW Nic inteligentnějšího, než se používá v mobilu neexistuje, zásadní je horní a spodní napětí, teplota a vysoký odběr. Jak ekologicky mají ty VŠETKY dnešní elektromobily vyřešeno, aby baterka v zimě v noci nevymrzla a i po několika dnech (týden na horském parkovišti v -18°C) fungovala? To je proti fyzikálním zákonům... Jak už tu zaznělo, problém ale není v tom, že by někdo chtěl elektromobil zakazovat (u zákazníků ostatně prohrál už dvakrát), ale že někdo vyhlašuje povinnou elektrifikaci osobní dopravy, přičemž důvody přinejmenším sporné (údajně boj s CO2, přitom se jedná o plyn běžně přítomný ve stopovém množsví v atmosféře a automobily produkují zhruba jen 5% celosvětových emisí), ekologie (lithiové doly, energeticky to vůbec nevychází, recyklace atd.), neexistuje reálná náhrada pro všechny aplikace, ale závazný plán "pětiletky" (od lidí, kteří opakovaně v podobných záměrech sehali) máme.
    4 body
  2. Nelži si do kapsy, ty opravdu věříš tomu, že zachrání planetu když nebude nic jiného v roce 2050 než ty opěvované elektromobily a venku nebude "chrchlat" jediný spalovací motor osobního automobilu ? A to jsem optimistický, neb v rozvojových zemích tomu tak asi stejně nebude. To procentuální zatížení emisemi od osobní dopravy je jen malým podílem na celkovém znečištění... co tedy bude dál ? Co se zakáže ? Letecká doprava ? Lodní doprava ? Budeme platit všichni emisní povolenky za to, že dýcháme ? Demagogie a násilné prosazování dogmat tu už v historii bylo nespočet, to mi nejvíc vadí, ne elektromobil jako takový.
    3 body
  3. Když myslíš: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/marna-snaha-levne-spravit-osmiletou-teslu-se-156-tisici-km-ukazuje-ekologicnost-elektro-aut/
    2 body
  4. Tak, tak, já už svoji Fabii III combi nepůjčuji ani manželce. Více jak rok teď neřídila a že prý chce zase začít. Já na to, že peníze na nové v případě nějakého jejího maléru s autem by se sehnali, ale ten typ který bych potom chtěl mít v garáži již neexistuje. Sice máme auto pojištěné, ale kde si co podobného koupím, když to rozfláká a novou Fabii v kombíku a s atmosférou už neseženu. A ojeté auto jsem v životě žádné nechtěl.
    2 body
  5. Už to tady padlo několikrát. Diskuse prakticky není o výhodnosti nebo nevýhodnosti elektromobilu, ani o opravitelnosti baterek. Problém je v násilí, které se připravuje a zavádí s cílem elektromobil vnutit hlava nehlava. Pokud se všechny klady o kterých tady někteří píšou, potvrdí, včetně oné "láce ojetiny s pojené s výdrží baterky po deklarované době výdrže", lidi obchodníkům a bazaristům UTRHNOU RUCE do těch 10 - 15 let, jak budou elektroauta kupovat. Problémem není elektroauto, ale špatná rozvaha politiků.
    2 body
  6. @honza-marek Ano, máme jeden případ, kdy odešla baterka po 160tis km. Zkusme něco jiného: https://drivetribe.com/p/tesla-model-s-does-400000-miles-Qv3A7nwnSkmSb2OiLLFwlA?iid=OY6RHWTxT0KnFZOLkHBOug zde baterka odešla po nějakých 300tis km, ale to auto za 3 roky najelo 400tis mil... Takže máme dva příklady, jednou baterka vydržela, podruhé ne... Když tady některým v nové OIV měnili motor po 5tis. km, znamená to, že všechny ty auta jsou špatné a nevydrží? Jak tady někdo zmiňoval Kubu, tak ty auta jsou sice "60let stará", ale původních dílů je na nich minimum a spíš je to ukázka šikovnosti lidí že to dokáží udržet při životě, než že by ty auta byli tak dlouhověká... Ale jasně, můžeme hledat jednotlivé kusy kdy odešlo něco po extrémě malém nájezdu a jindy zase že to vydrželo a ani jedno nevypovídá o ničem... Je uplně jedno, kolik ty elektromobily vydrží, dnešní technologie je jsou schopny učinit docela dlouhověkými, ale problém je jejich násilné protlačování a tváření se, že je to 100% ekologická varianta.
    1 bod
  7. Především pak když pominu míru znečištění pro výrobu samotných elektromobilů a jejich komponentů, nezapomínejme především na to, že dnes NEEXISTUJE žádný způsob likvidace sraček z baterií. Čili tato tlačená budoucnost, jakožto hlavní zdroj příjmů mocných a ovlivňování chorých mozků se záminkou ekologie, je ve skutečnosti mnohem větší katastrofou pro nás pro všechny. A to nejen naprostou mírou neřiditelnosti těch těžkých hrůz s nulovým řidičským požitkem...
    1 bod
  8. 1.5 TSI v manuálu, 20 km/h na dvojku cuká, můžu nechat chvilku nastartováno, nebo se hned rozjet, výsledek stejný
    1 bod
  9. 1000cyklů, řekněme že to je pravda, počítají se celé, nebo maximálně 10-90 = cca 300 000km na běžné 60kw baterce, teprve potom začne ztrácet vlastnosti. A přesně toto odpovídá praxi, Tesly mají po více než 300 000km a 8 letech stále v průměru nad 90%. Průměrný člověk najede 15000km, takže elektro bez problémů vydrží 20let ve výborné kondici. Už dnes jsou auta které mají dojezdy 400-600km, takže ten pokles bude ještě méně výrazný a vydrží ještě déle. Ono tvoje 3 roky každý den nabíjení do plna je chyba, co dělá většina těchto chytrých odpůrců elektra. Ani zdaleka každý den nenabíjíš a rozhodně nenabíjíš celou baterku, dojde to každému kdo umí počítat... Ono zákaz spalováků má jasný důvod, EU, stejně jako Česko se zavázalo, že bude do 2050 CO2 neutrální, se spalováky toto nejde dosáhnout a pokud má běžný životnost minimálně 15 let, tak je zákaz ve 2035 ještě konzervativní. Mimochodem, žádný zákaz, ještě schválený není, kdyby jste chodili k volbám a volili lidi co stojí za vašim názorem měli by jste šanci toto ovlivnit. Vždy někdo vládne a určuje pravidla, v demokracii to je většina co jde volit. A v EU ani v ČR si nejde stěžovat že volby jsou nevýznamné, nebo že jsme podreprezentováni. Zákazy a nařízení jsou běžné dnes i v minulosti, stejně jako nemůžeš vyvádět svůj kanál na ulici ale do kanalizace se zakáže vypouštění plynů spalovací aut nejen v městech...
    1 bod
  10. DušanV> 😂 to jsme na tom stejně, manželka novýho Rapida řídila jednou. Asi po 20 letech byla prací donucena začít znova jezdit služební F1. I proto jsem vzal od známýho olítanýho Juniora, který akorát nemá posilovač. Se služebním měla hned nehodu, když jí nedal přednost kamión, naštěstí jen plechy. Takže u Juniora, když do ní nacouvalo auto to nebyl takový průšvih. Já bych do ojetiny taky už nikdy nešel a s Rapidem musím už vydržet dlouho. Mladej si doma drží moji bývalou O1 1.6 Tour, kterou jsem kupoval taky jako jednu z posledních tak jako Rapida.
    1 bod
  11. @Malta Ano je to tak. Vyšší modely/výbavy to mají elektronické u ovladačů stahování oken ve dveřích řidiče.
    1 bod
  12. To je dobrý vtip ať jen uvažují Si objednáte Karoq třeba za 8kil a pak se může stát, že zadní dveře budete odemykat vnitřní kličkou jako u Fáčka, Feldy …
    1 bod
  13. @das_autohele u starýho auto mi to neva :-), to tak k tomu nějak patří a neřešim to, ale rok starý auto s cenovkou přes 700 tisíc??
    1 bod
  14. 30 km je docela dost, ale ta prosklená střecha je fakt nesmysl. Uvidíme až to bude na showroomech.... Jinak jsem měl Enyaq (150kW) na víkend a za mě fakt super až na několik drobnosti: 1/ Zvuk blinkru, na prvním semaforu jsem hledal v menu kde se dá nastavit hlasitost. Je podstatně hlasitější než běžné blinkry, jde to z repráků. Zase někdo ušetřil 15Kč za auto. Kdyby to alespoň bylo nastavitelné.... Moc mi to teda k dávání blinkru nemotivovalo :-). 2/ Přihrádka na drobnosti mezi řidičem a spolujezdcem funguje jako reproduktor zesilující klepání čehokoliv co se do ní vloží. Nelze to použít. 3/ Kaplička je fakt malá, v kontrastu s tím 13,3" notebookem uprostřed je to divný. Ale zvyknout se na to dá. A pak samá pozitiva, 15...25kWh/100km dle jízdy, rekuperuje to i tam kde bych to nečekal. Dlouhodobý průměr 18,8kWh/100km a tam jsem se vešel i já. (SIII 2.0 TDI 147kW 4x4 mi žere 6,3 cca). Z dojezdu (za současných teplot s klimatizací) 535 nebo kolik uvádí Škoda je v reálu 430, co jsem projel odpovídalo očekávání palubního počítače +- 3km. V zimě to bude samozřejmě míň. Na cesty do ciziny asi zatím asi ne, ale pro každodenní cesty do práce a po ČR proč ne, zvláště pokud má člověk možnost nabíjet doma, ideálně ze solára. Za mě pokud takhle dobře dopadl hned první počin s tímhle pohonem, tak si myslím, že to spalováky brzy převálcuje. Ticho, sametový pohon bez cukání (zdravím DSG). Jakmile to výrobci rozjedou v množství, tak bude i cena, dojezd a rychlost nabíjení vyřešena. A to jsou technické problémy a technici to vyřeší. Navíc bych řekl, že si někdo v koncernu spočítal, že to jednou vyrobí laciněji a proto to tak tlačí. Použitelné je to za mě už teď, halt jen na dovolenou do zahraničí bych s tím zatím fakt nejel....
    1 bod
  15. Pokud je mi známo, stav baterie lze diagnostickým nástrojem zjistit. Co se týče cen uhlíkových paliv, ano, cena kolísá, ale teď bude nejspíš uměle navyšována. A to je trošku rozdíl. Nejsem militantní odpůrce elektromobility, ale jsem odpůrce jejího vnucování (a obecně vnucování prakticky čehokoliv, což v tomto spolku je v posledních letech do nebe volající). A toto (a nejen toto) mi přijde celé jako totální bezohlednost v bolševickém stylu - my víme, co je pro vás dobré, tak občané držte hubu a krok! Osobně je pro můj způsob provozování auta elektromobil tak trochu mimo, za to třeba v práci bych s ním neměl problém.
    1 bod
  16. ano, jsou lidi co to dokáží aktivovat, ale nebudes to mit o moc levneji nez v autorizaku. A v autorizaku to mas i s papirem, zarukou atd.. Pak zalezi na tobe jakou pujdes cestou no .-)
    1 bod
  17. Aktuální speciál Světa Motorů. RS TDI vs RS TSI:
    1 bod
  18. Tak si mas koupit 0,5L plechovku redbulla a mas klid 😀
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...