Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/01/21 ve všech sekcích

  1. Protože tady: https://forum.skodahome.cz/topic/144335-vyhřívání-sedaček/?tab=comments#comment-2335149 ani tady: https://forum.skodahome.cz/topic/132073-vyhrievané-predné-sedadla/?do=findComment&comment=2255137 doposud nikdo neodpověděl na základní otázku "JAK NA TO?", sepíšu sem návod na instalaci vyhřívání sedaček na RAPIDa. Velkou inspirací byly zkušenosti a návod od @wirer , jeho link na návod zde: https://wirer.sk/f3_vyhrev-predok/ Na RAPIDa se instalace mírně liší. Základem úspěchu je sada od HT CARu https://www.htcar.cz/vyhrivani-sedadel-skoda-rapid-orig-pro-2-sedadla. Pokud jste měnili sedačky za nové s vyhříváním jako já, lze koupit pouze elektriku, stačí firmu kontaktovat a dodají vám jen elektriku vč. ŘJ za nějakých 2.000Kč. Popisuji tuto variantu bez čalounické rozborky a zborky. Jejich návod zde: hts-rapid orig montážní návod.pdf Nutné dokoupit ještě tyto komponenty: - lišta s tlačítky, u mého RAPIDa to je provedení 5JA927132AH https://www.automultimedia.cz/cz/shop/spinace-a-tlacitka-interieru-3/oem-5ja927132ah-set-tlacitek-rapid-vyhrev/, cena velice slušných 450Kč - držák řídící jednotky 1J0 937 510 A - 3ks, cena ve Škodovce cca 85Kč/ks Propojení nových svazků od ŘJ s původním svazkem na sedadlech: - svorkovnice 3C0 973 332 B - 2ks, cena ve Škodovce cca 80Kč/ks (nebo třeba za 69Kč z https://www.autokseft.cz/VAG-ORIGINAL-Teleso-ploche-zastrcky-s-pri-VAG-3C0973332B-3C0973332B-nd1607464) - do této svorkovnice piny 000 979 254 E - celkem 4ks (raději vzít nějaké do rezervy); lze nahradit v nouzi pinem 000 979 132 E při použití vodiče 1mm2 (např. zde https://www.autokabel.cz/kontakt-micro-power-timer-kolik-16-do-1mm) Svorkovnice osvětlení tlačítek: - pin 000 979 164 E (https://www.autokabel.cz/dutinka-micro-quadlock-vodic-do-075-mm)- 1ks (raději vzít nějaké do rezervy) Pojistková skříňka: -pin 000 979 227 E - 1ks (https://www.autokabel.cz/kontakt-standard-power-timer-dutinka-48-do-25-mm) Pro spojení svazku ŘJ vyhřívání a svazků od sedadel pod palubní deskou: - svorkovnice dvoupinová https://www.autokabel.cz/autokonektory-ruzne-/konektory-typu-te-a-fep/konektor-fep-jpt-2fn (nebo 1J0 972 923) a piny do ní https://www.autokabel.cz/kontakt-junior-power-timer-dutinka-28-do-25mm (resp. 000 979 021 E). - protikus svorkovnice https://www.autokabel.cz/konektor-fep-jpt-2mn (nebo 1J0 972 712) a piny do něj https://www.autokabel.cz/kontakt-junior-power-timer-kolik-28-do-25mm (resp. 000 979 022 E) Svazky od sedadel: - vodič šedý 1,5mm2 (https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-1,5/autovodic-flry-b-150-mm-sedy) - vodič hnědý 1,5mm2 (https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-1,5/autovodic-flry-b-150-mm-hnedy); HT CAR dodává dvoulinku s průřezem 1mm2, ale originální zapojení používá vodiče 1,5mm2 Instalační materiál: - páska textilní TESA https://www.autokabel.cz/izolacni-pasky/tesa-51608-9mm-x-25m - elektrikářské stahovací pásky 2,5x200 https://www.autokabel.cz/vazaci-pasky/vazaci-paska-25-200mm Úprava svazků kabeláže. 1. Dva červené vodiče napájení nutné spojit do jednoho pinu 000 979 227 E protože RAPIDy (tedy ty do do 2015) mají napájení řešeno společně z pojistky 41. Toto spojení jsem dělal až v autě podle skutečné potřebné délky vodičů, jak to vyšlo. 2. Pokud nepoužijete dodávanou dvoulinku s připravenými konektory, je nutno nalisovat piny a osadit svorkovnice na výstupy svazku z ŘJ. Nezapomeňte si označit strany L a P, dobré je osadit na každou stranu opačnou svorkovnici. 3. Obalte textilní páskou vodiče svazku od ŘJ: - společně svazek vedoucí k tlačítkové liště vč. hnědo-bílého vodiče pro osvětlení, nechte svazky samostatně v délce asi 20cm od jejich konců, tyto volné konce ale také obalte. - samostatně šedý vodič k BCM - společně dva červené vodiče k pojistkám - samostatně hnědý kostřicí vodič Nechte na konci vodičů vždy asi 5cm volných, u napájecích vodičů a vodiče do BCM asi 15cm. Před vlastní instalací je nutné demontovat sedačky (4x šroub XZM M10), spodní kryty A sloupků, kastlík spolujezdce (na foto ještě bez demontáže), ovládání klimatizace, lištu s tlačítky, rádio a pojistkovou skříňku. Lišty obou prahů vycvakněte, teprve až když budete instalovat nový svazek. Na plechové konzoli nad pedálem plynu jsou dva čtvercové otvory. Do nich zacvakněte ŘJ s nasazenými držáky. Protáhněte svazek se dvěma konektory a vodičem pro osvětlení skrz palubku v místě pod rádiem a vytáhněte skrz prostor tlačítkové lišty. Svazek připáskujte k původním svazkům v autě. Pod rádiem nechte svazek volně pro lepší manipulaci s tlačítkovou lištou při budoucím rozebírání palubky. Vypíchněte pin č.6 ze svorkovnice T10. Do pinu 000 979 164 E nalisujte společně původní šedý vodič a nový hnědo-bílý. Nebo lze vodiče propojit přes vhodnou dutinkovou spojku mimo svorkovnici, určitě bych ale v tomto místě nepoužíval pájení. Červené napájecí vodiče k pojistkám a kostřící kabel veďte společně po původních svazcích, připáskujte je k nim. Napájecí červené vodiče zkraťte na finální délku a nalisujte na oba společný pin 000 979 227 E. Vysuňte modrou jistící lištu a zasuňte pin do pozice 41. Měla by být volná, napájení do ní je propojeno už z výroby. 20A pojistku vložte až úplně na konec montáže při oživování! Kostřicí kabel veďte dál po původních svazcích ke kostřicímu bodu dole na A sloupku. Šedý kabel k BCM není nutné zapojovat, odpojuje vyhřívání, pokud BCM vyhodnotí nedostatek energie na palubě. Kdo to chce mít originálně zapojené, jako já, vede kabel po původních svazcích k černé svorkovnici T73a. POZOR! Vodič nemá vůbec žádnou rezervu, takže ho umístěte k původním svazkům nejprve provizorně, aby nikde "nešponoval". Pak ho zapojte do pozice 36 ve svorkovnici T73a. Až po zacvaknutí svorkovnice zpět do BCM vodič připáskujte k původním svazkům. Sedadlo řidiče: 1. Na vodiče dlouhé cca 2m osaďte piny 000 979 254 E a svorkovnici 3C0 973 332 B. Obalte textilní páskou, na konci nechte asi 50cm volných. 2. Nacvakněte držák svorkovnice 1J0 973 510 A do jednoho ze čtvercových otvorů. Svorkovnici do držáku zasuňte. Pozn.: já držák neměl, takže náhradním řešením je svorkovnici připáskovat. 3. Svazek vyhřívání veďte pod kobercem a tlumícím filcem po cestě původního svazku od sedadla, připáskujte. 4. Připáskujte nový svazek vyhřívání k původnímu svazku v levém prahu, na levém A sloupku a v prostoru pod volantem až do místa, kde je ŘJ vyhřívání s dvěma připravenými svorkovnicemi L a P. Sedadlo spolujezdce: 1. Na vodiče dlouhé cca 3m osaďte piny 000 979 254 E a svorkovnici 3C0 973 332 B. Obalte textilní páskou, na konci nechte asi 50cm volných. 2. Vycvakněte černý držák svorkovnic a vycvakněte všechny tři svorkovnice. 3. Seřízněte obě lišty na třetím držáku zleva na asi 1,5mm. Nevím proč, ale jsou moc silné a svorkovnice 3C0 973 332 B do nich nejde zasunout. 5. Do držáku zasuňte zespodu svorkovnici vyhřívání. Nacvakněte držák zpět, stejně tak původní svorkovnice. 6. Svazek vyhřívání veďte pod kobercem a tlumícím filcem po cestě původního svazku od sedadla, připáskujte. 7. Připáskujte nový svazek vyhřívání k původnímu svazku v pravém prahu, na pravém A sloupku, v prostoru za kastlíkem spolujezdce, za rádiem až do místa, kde je ŘJ vyhřívání s dvěma připravenými svorkovnicemi L a P. Nyní zkraťte oba svazky na finální délku, nalisujte příslušné piny a osaďte svorkovnice. Obalte vodiče textilní páskou, pokud zůstala nějaká část vodičů nezaizolovaná. Propojte oba svazky s výstupem z ŘJ vyhřívání sedadel. Umístěte nebo zafixujte spojení svazků v palubek tak, aby "neklepalo". Nacvakněte konektory na svazku do lišty s tlačítky. Při mé instalaci jsem měl problém s typem konektorů pro levé a pravé tlačítko výhřevu, na svazku z HT Caru byly použity špatné typy s jiným vodícím prvkem, který bylo nutné odříznout. Lištu s tlačítky zacvakněte do palubky. Namontujte zpět sedačky a zapojte všechny jejich svorkovnice. Osaďte pojistku 20A do pozice č.41. Nastartujte motor. Zapněte parkovací světla. Tlačítka by měla svítit. Zapněte vyhřívání. Poprvé to trvá trochu déle, než to začne hřát. Také budete nejspíš cítit lehký zápach, jak se vypaluje prach na topných dečkách. Pak už zbývá namontovat zpět vše demontované a uklidit v autě obvyklý montážní nepořádek......
    4 body
  2. Tak mám za sebou update z 0892 na 1316 (také jde o hardware 5E3035869 bez A) a můžu jen potvrdit, co píšete. Veškeré odezvy jsou teď rychlé, po startu se uživatel načte prakticky okamžitě, spojení s Android Autem je stabilní (ale nechci to zakřiknout, chce to ještě víc jízd na ověření). Takže to vypadá, že doladili i těch posledních několik iritujících drobností :) Všiml jsem si i drobných změn v designu, třeba nastavení klimatizace je přehlednější, tj. ikony jsou výraznější a větší a každý prvek, se kterým lze pracovat, je ve zřetelném kroužku (za všechny A/C, který byl předtím na obrazovce jen jako text a muselo vám dojít, že to není jen informace o stavu). Také dolní lišta je mírně vyšší a ikony jsou zřetelnější a líp se do nich trefuje. Takhle by to šlo. Jinak pod tlačítkem SET mám stále jen tři původní ikony (hlídání vnitřního prostoru nemám).
    2 body
  3. Já tomu nerozumím: Automobilka Škoda Auto vyrobila před covidem, asi 1,2 milionů aut ročně. Podle stejného zdroje vyrobí tento rok o zhruba 250 tisíc aut méně. To odpovídá tedy zhruba o 20% nižší produkci. Předpokládám, že výroba tak nějak jede, tedy zpoždění 20%. Pokud někdo dříve čekal na nové auto řekněme 4 měsíce, tak bych teď očekával čekací dobu měsíců 5. A budu velkorysý – řeknu 6. Víc ne. Nebo mohu připustit, že se prostě nevyrábí některé modely. Ti, kdo si ho objednají, budou čekat o dost déle. Třeba ten rok. Ale ti ostatní by neměli čekat o nic déle. Přesto na všechny modely čekáte rok. To je první věc, kterou nechápu. Všude po republice vidíte plné odstavné plochy nehotových škodovek. Ale pak se, opět ze stejného zdroje (a potvrdil to i předseda škodováckých odborů Jaroslav Povšík v nedělním rozhovoru na Radiožurnálu) dozvíte, že na těch plochách je odstaveno celkem asi 50 000 aut. To je ale 14denní výroba automobilky! Proč tedy zdržení dodávek nikoliv půl měsíce, ale rok? No a pak se v jiném článku dočtete, že při vší té bídě, nedostatku, odstávkách, nuceném zastavení výroby, plných ploch nedodělaných aut, firma Škoda Auto za letošek zdvojnásobila zisk.
    2 body
  4. Octavia IV 1.5 TSI LPG.pdf
    1 bod
  5. Zdar chlape. Tak jsem si s tím hrál a ono si to pamatuje, ne že ne. Jen je nutné po novém "zapnutí auta" inicializovat displej. Buď tapnout na lcd nebo aspoň otočit hlasitostí. (nevím jestli jde i na multifun. volantě hlasitost) Od té doby začne počítat 10s a vypne to displej😉
    1 bod
  6. Tak je to opeavdu tak. byte 14 bit 2-3 na "08 Perso_HC, last setting" Jednotku A5 mám 3Q0 980 654 R. Co máš za vcds? Prý tam jde také bit doplnit. Ale ještě jsem to nepotřeboval, tak poradí určitě jiní. To oni rádi 😉
    1 bod
  7. Super poznatek, evidentně na tom furt makaj a jednou to snad bude na komplet vyladěné 👍
    1 bod
  8. No, tam se právě typicky ozývají rozvody...
    1 bod
  9. Dřív klekne auto než odpadne tohle zvedací místo!!! Moc se to řeší 🤣 Chce to klid hoši.
    1 bod
  10. Tiez si myslim, ze podkladat priamo rameno nie je dobre. Uz som videl 100x dvihane auta nie za podbeh, ale za napravu. Ale vzdy bolo podlozene za miesto, kde sa naprava cez silentblok spaja s karoseriou. Avsak nie za pohyblivu cast, ale za tu pevnu. Takto stlacas vsetko, rameno, tlmic, pruzinu, asi aj stabilizator sa kruti. Ja by som to takto nerobil
    1 bod
  11. Já mám výpisy z elektronické servisní knížky sám pro sebe a kdybych prodával tak je doložím pokud je bude kupující chtít vidět. Navíc mám prodlouženou záruku a slušný AS. Záleží co člověk prodává, u nějaké olítané 10 leté vrány s 200.000+km je serviska už šumák. Kupující jistě dá vždy přednost doložené historii jak pátrání a loudění po sevisech. Já mám stále ještě prodlouženou záruku a do AS jezdím i po ní a s jinými auty.
    1 bod
  12. Včera při přezouvání na zimu jsem nainstaloval také zpětný ventil na přední ostřikovače. Raději jsem odzkoušel jestli se jedná o tu hadičku blíže středu auta, jako u Fabií, ano je to stejné. Výsledek super, voda už nepadá a drží pěkně na tryskách a stříká hned 👍
    1 bod
  13. Asi jsem našel, co mi žere elektrické kilometry - mám třízónovou klimatizaci a vzadu bylo nastaveno HI, můj synek mi to zdůvodnil, že se mu víc líbí H1. Po návratu na 23,5°C mi el dojezd začal stoupat a momentálně mám 45 km. Jo, a taky s s tím hraju - tempomat, rekuperace a nebo Sport a plnej knedlík ;-)
    1 bod
  14. Nech sa paci, odomknuta verzia 3.22.10 LINK P.S. poprosim Vas aby ste sa zdrzali OT, vratane moralizovania a diskusii co ma byt obsahom tejto temy. Dakujem.
    1 bod
  15. Hele v práci máme několik agadosů, vezeko, a teď nový přívěs od "Přívesy HK" .. Hradec Králové. Agados je konstrukščně zmetek. Profily jsou otevřené C, překližka leží a drží jen za malý kousek po obvodu a podepřená je jen jedním subtilním profilem uprostřed. A vršek (korba + podlážka) je chycená ke spodní konstrukci jen čtyřmi šrouby skrze tu podlážku. Když ti podlážka kolem šroubů lehce vyhnije, tak ti korba odletí. Nám se to stalo, je ale fakt, že máme plachtu, takže je tam větší namáhání. Teď jsme koupili od Přívěsy HK a konstručkně je to super. KOnstrukce je z uzavřených jeklů, podlážka je podepřena mnohem lépe. Nechají si za to ale zaplatit. Vozík je ale težší, takže na něj papírově naložíš méně než na agados, který má lehkou konstrukci. Nám ta tíha ale nevadila, ned jsme kupovali bržděný 1800kg.
    1 bod
  16. Viem ze tato chyba sa objavuje pomerne casto,presne takto zacina.Skus si na chvilu pozicat magnet prestavenia vacky a uvidis ako sa bude auto chovat.Takto to zacalo na svagrovej rs a po case isiel motor po zohriati na volnobeh ako traktor az dokazal aj zhasnut.Riesenie bola vymena prestavovaca na sacej vacke a je klud.
    1 bod
  17. K čemu mu to bude? Já měl termín výroby 28. Června a kde mám auto?
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...