Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/20/22 ve všech sekcích

  1. Dnes s pomocí @wirer doplněna kontrolka potkávacich světel do panelu přístrojů. Postup stejný, jak je popsáno v sekci F3. Konečně nemusím v auto režimu klopit zrak ke spínači světel někde u kolene 🙂
    2 body
  2. Taky přidám troškou do mlýna. Objednával jsem 9/2021 s tím, že to bude trvat cca 12 měsíců. Auto už mám vyrobené a příští týden si ho jdu vyzvednout. Zaplánováno bylo na 41-43kt. Je to scout 2.0tsi modrá race se vším mimo DCC a Panoramy. Samozřejmě 360 kamery nejsou a kompenzace 4800,- 🙄 Ale aspoň už je hotový, ty kamery v octávce nejsou stejně žádná pecka, ale chtěl bych je 😢
    1 bod
  3. Nasledne sa prejavuje zavada pamate sedacky,ze sa rozkalibruje pozicia a nefunguju ulozene pozicie a ani ukladat ich
    1 bod
  4. Dnes je to 10 let, co se rapid 20.10.2012 v den D oficiálně představil v autosalonech.
    1 bod
  5. Ale to je přece uplně stejné u obou dvou převodovek tento popsány příklad s předjížděním. Pokud je volná cesta, tak je jedno co tam dsg má a ta sekunda přemýšlení nehraje tolik roli. Stejně tak v manuálu nebudu dávat z pětky trojku ale v klidu se rozjezdu a předjedu na vyšší kvalt. Pokud je ale situace opačná a je velký provoz, tak s manuálem si připravíš trojku a držíš auto v otáčkách. S dsg si pádlem (standart u dsg v O4) podřadíš tak, abys měl nad 3000 ot a taky čekáš. Případně jednou cvakneš voličem dozadu a máš S(v O4 nejde voličem radit manuálně) a v tu chvíli už převodovka sama čeká s vyšším stupněm jen trošku sešlápneš plyn a neřadí zuřivě na vyšší stupně. Takže rozdíl mezi předjížděním já nevidím žádný. U obou aut se to dá udělat stejně. Rozdíl je v tom, že předjedu kamion, hodím tam déčko a další cestu už zase jedu v pohodlí s automatem, kdežto u manuálu musím kvedlat dal. Tak jak jsem psal výše 98% vs 2% času. To poskakovaní při parkování jsem nezažil musím říct. A to máme už 3 dsg přímo v rodině a v širší rodině další 4. Nemohla to byt vada konkrétního kusů? Ale já myslím, že tady se s @OpelInsi neshodneme 😁. Možná je to dobře. Aspoň tu jsou různé názory a tazatel má širší zpětnou vazbu. Osobní zkušenost je ale vždy nejlepší. U DSG je důležité naučit se jak s ním pracovat a tam kde má nějaké mezery a s tím počítat. Hlavně v tom popisovaném předjíždění.
    1 bod
  6. Hoši, no musím sa pousmiať nad vašimi komentármi. Manuál je prežitok, ale píšete všetci presne o tom čo som kritizoval na DSG len to nazývate "motor popřemýšlí", "pokud mám motor v optimálních otáčkách" atd. Ano to je presne prečo u mňa DSG palec dolu. Situácia - idem za kamionom, DSG zaradená povedzme 5. Vidím, že je dostatočná medzera medzi oprotidúcimi autami keď budem normálne ale rýchlo akcelerovať (nehovorím o kritických situáciách ale bežnej bezpečnej jazde keď mám auto pod kontrolou). Takže všetko pripravené, smerovka zapnutá, lenže kamion ktorý chcem predbiehať trochu spomalí. Takže musím tiež na sekundu ubrať plyn - v tom momente DSG dá na 6, povedzme 1300ot/m tak ako to len DSG vie. Ale takmer v rovnakom momente je už v protismere tá voľná medzera na ktorú som čakal - teraz plný plyn - DSG zakašle, porozmýšľa čo s tým a vrazí tam 4 alebo 3. Lenže turbo nemá nadýchnuté a z motora je v tomto momente mrtvola. Na predbehnutie rýchlo zabudnite. Ok, tak inak - chcem dostať motor do otáčok ako píše Jirik - tzn. čo? No len radiť ručne. Pokiaľ mám pádla pod volantom zrejme celkom ok, neviem si to predstaviť s páčkou v O4, ktorá mi pripomína elektrický istič. Ale na čo je mi teda celý DSG mechanizmus keď potom radím 80% predbiehaní (skúste si chlapi trasu Litomyšl - Hlinsko - Humpolec - Tábor) ručne. Jasne správna odpoveď je v druhej reakcii - povedz nám ako jazdíš a dostaneš správnu odpoveď. Písal som, pokiaľ jazdíš vyložene defenzívne tak DSG je pre teba ideálny. Tvorí tie kolóny na vyššie uvedených trasách - cisterna vpredu a za ňou 8÷10 áut naskladaných za sebou - po rovine idú síce 80kmh, ale do malého stúpania so zatáčkou 40kmh pretože z tých 10 áut má 7 DSG. Podobné trasy jazdím niekoľkokrát týždenne - ano spotreba skoro 7. Ale zase mám istotu, že v mojom motore karbon nemá šancu :) Osobne byť tebou by som namiesto čítania môjho a ostatných príspevkov radšej požičal na týždeň (nie víkend) auto s DSG a skúsil si ho po cestách ktoré potrebuješ jazdiť. Moje skúsenosti sú určite veľmi subjektívne - ale nakoniec potvrdili ste ich :) DSG ktoré som jazdil bol Superb3 2.0TDI 140kW. Navyše som s ním v meste nevedel zaparkovať do malej medzery medzi autami (u manuálu mi stačí ca40cm dlhšia medzera než je auto) pretože DSG poskočilo pri každom pohybe po preradení D/R/D takým spôsobom že by to bola rana do auta pred alebo za mnou - jemný dotyk na nárazník neprichádzal do úvahy. Možno toto skákanie je u nových modelov odstránené. Tak želám správnu voľbu.
    1 bod
  7. Avizovaný pořad skončil a co jsme se vlastně dozvěděli? Rozhodně to, že Zellmer za Škoda Auto a Saitz za Hyundai ČR, si jedou v nastavené rovině dle plánů EU, jedině Peleška za Toyota a Lexus ČR, měl tu odvahu nazvat věci pravým jménem a nejel jen jako dopředu nahraná hlásná trouba. Bylo poznat, že největší automobilka světa tj. Toyota je stále pragmatická a je nadále ochotna pokračovat ve výrobě dostupných a malých aut na fosilní paliva, jak Peleška koncem pořadu sám řekl. Peleška dále řekl, že v oboru automotive dnes zhusta nereflektujeme poptávku zákazníků, že poptávka je uměle regulována (emisní normy ?) a že by měla být větší flexibilita ve výběru druhu pohonu. Dále řekl, že dnes se v tomto oboru vidí a jedná hodně černobíle, tj. fosilní auta jsou vydávána za zlo a elektromobily jsou čisté dobro, což je dle něj hodně špatný úhel pohledu. Osobně dávám po dnešním TV pořadu Toyotě a její odvaze a názoru jedničku, Hyundai mně tak trochu zklamala, ale i tato firma se dle Saitze zatím nevzdává alternativ, jen dceřinná společnost od VW AG v zastoupení Klause Zellmera a její mediální kafemlejnek ohledně elektromobility mně ničím nepřekvapil, bohužel. Těch 70% elektromobilů z celkových výrobních kapacit v roce 2030 chtějí asi dosáhnou stůj co stůj. No uvidíme co na to privátní zákazníci?
    1 bod
  8. Jaká chyba je v jednotce sedačky? Je tam chyba na motor bederní opěrky? Pokud ano -> chybná parametrizace a jak píše bajky, VCP nebo ODIS-E. Přeflashování nepomůže. V servise by ale měli udělat online (SVM) a tím nahrát i parametrizaci. Ještě taky to je někdy kvůli kódování jednotky, že si někdo hrál s nastavením ***_positioning a pak nejde provést parametrizaci. Už jsem se ale setkal i s tím, že někdo vyměnil jednotku sedačky, že mu "umřela" a kalibrace té "nové" zůstala uložená z toho minulého auta, ale pak jednou dojel na konečnou polohu motoru bederní opěrky -> paměť přestala fungovat (+ vyskočila chyba kalibrace motoru bederní opěrky) a bylo nutné nahrát korektní parametrizaci. Jednotka byla původně v Octavii a dal ji do Superba.
    1 bod
  9. Tak už jsem zase napomínaný... V čem si nerozumíme a jak ti vysvětlit co pořád nechápeš? Já tvoje příspěvky čtu a tvoje argumenty neignoruji, jak uvádíš ve svém napomenutí. Já s nimi pouze nesouhlasím. Proto uvádím argumenty svoje a důvod proč nesouhlasím - pokud je to ještě - po uvedení mých argumentů třeba. Proto se mi třeba nelíbí ani to co píšeš o technologiích. To má být argument? Lze vyřešit? Jak to víš? Proč to tedy ještě nikdo nevyřešil? Nebo už to vyřešil a ve výrobě elektromobilů používá? A tak ty zmíněné argumenty považuji spíš za "argumenty"... Napiš něco co lze dokázat, třeba že energie je rovna součinu hmotnosti a druhé mocniny rychlosti světla a neuslyšíš ode mne nic než projevy naprostého souhlasu. Pokud ale píšeš o svých názorech, nemělo by tě udivovat, že někdo jiný má názory jiné a že tvé názory nesdílí..
    1 bod
  10. No, já nejsen zastánce bezhlavé propagace čehokoliv, včetně elektroaut a spol. Nicméně, myšlenka mít svůj vlastní zdroj elektřiny na střeše, je úžasná, jen zatím relativně "drahá, komplikovaná a v plenkách".
    1 bod
  11. Elektro dad je totalny fanatik, ktory neakceptuje iny nazor nez len ten svoj. Jeho videa nema zmysel pozerat, pretoze s jehou objektivnostou je to velmi zle. Najviac ma zdvihol zo zidle, ked v jednom YT videu zahlasil, ze ku kazdemu rodinnemu domu patri fotovoltaika a elektroauta. Kto to tak nema, tak je vlastne luza ;) Druhykrat zdvihol ma zo zidle, ked vyhlasil, ze kto nie je energeticky sebestacny, tak podporuje RU-UA vojnu. Akurat zabudol dodat, ze on je energeticky sebestacny len "financne", tzn. v lete predava prebytky do siete a v zime ich zase nakupuje.
    1 bod
  12. A akoze preco by som robil? 😃 Niet nad normalne kolecka a tlacitka.
    1 bod
  13. Zdravím Zakladám tento Topic, ktorý sa bude čisto venovať, len možného nakódovania rapidečky MR18 s VCDS. Kódovanie pre staršie ročníky je vo veľa prípadoch iné tak ak niekto niečo vie nakódovať tak nech sa prosím podelí s ostatnými. Všetko čo pridám mám na 100 % odskúšané. Topic budem priebežne aktualizovať. Ak nemáte skúsenosti s kódovaním nekodujte, ale radšej si to dajte nakódovať niekomu kto to bežne robí. Stáva sa, že ku mne prídu chlapci, kde im auta svietia ako doslova vianočné stromčeky a pokiaľ nemajú zálohu, len veľmi ťažko sa hľadá, čo kde a ako sa zmenilo. Niekedy pomôže už len autorizovaný servis, kde vám vráti riadicu jednotku do pôvodného stavu. Takže odporúčam spraviť zálohu. Zálohu robí cca 40 minút. Mne sa zatiaľ podarilo nakódovať. 1. Asistent rozjazdu do kopca HHC /da sa nakódovať vo všetkých jednotkách/ - funkčné VCDS - MODUL 03 - 07 Kódovanie - Kalkulačka pre dlhé kódovanie - BYTE 16 - Zaškrtnúť BIT 0 2. Multifunkčný displey - Stopky v menu Maxidotu - funkčné VCDS - Modul 09 - Centrálna Elektrika - 07 Kódovanie - Kalkulačka pre dlhé kódovanie - BYTE 1 - Zaškrtnúť BIT 3 3. Otváranie/Zatváranie okna na šoférovej strane - po vypnutí motora, vytiahnutia kľučika, otvorenia dverí /funkčné až po zamknutie vozidla - funkčné - Upozorňujem - Kódovanie cez security access !!! kód 31347 VCDS - Modul O9 - 10 Adaptation Access control 2-Freigabenachlauf FH bei Kl 15 aus - z NOT ACTIVE na ACTIVE Access control 2-Freigabenachlauf FH bei Tueroeffnen - z Active na NOT ACTIVE 4. Otváranie/Zatváranie okna na šoférovej strane pomocou kľúčika - funkčné - postup pridám neskôr - Upozorňujem - Kódovanie cez security access !!!
    1 bod
  14. A má vlastně pravdu. Už to že nebydlíš ve vlastním baráku znamená že jsi lůza.... Co si budeme namlouvat. Lůza je furt lůza i když to jezdí v autech, taky se řadím mezi lůzu. Energeticky soběstačný jsou už dnes baráky celoročně, ale jsme zpět u finanční náročnosti. Nakonec má ale bohužel pravdu. On samozřejmě razí názor že lůza by neměla mít právu jezdit v osobních vozech pro vlastní potřebu. Takový názor obecně panuje u vládců EU, proto je směr jaký je. Jak jsem již psal, pro nás tohle znamená konec osobní mobilní dopravy a nemáme šanci to změnit. Kosty byly vrženy. Já se na tom snažím najít aspoň něco pozitivního a to se taky najít dá. Nebudeme otroky nálad východních Arabských princů a diktátorů. Až po roce 2030 nedosáhnu na osobní mobilitu, bude mi už táhnout na 50 a život budu mít víceméně za sebou (dle geneticky predispozice se výrazně přes 50 nedožiji). Problém to bude hlavně mladé generace, ale ta už v tom světe bude vyrůstat a nebude to vnímat tak negativně jako naše generace, která je odkojena na osobní mobilitě a spalovacích motorech. Svět se neustále mění a drtivou většinu času tu osobní vozy nebyly a zase jednou nebudou. Každému kdo se na to střízlivě podívá objektivně, musí být jasné že ten to stav kdy každý víkend migruje sem a tam 10M lidí za zážitky na rozloze 80K km2 tam a zpět stovky km není prostě udržitelný a je jedno jestli se bavíme o elektro vozech nebo spalovacích motorech.
    -1 bodů
  15. @Tonda-B A: Já tvoje příspěvky čtu až do konce a objektivně je zahrnuji do svých reakcích, ocenil bych tedy kdybys dělal to samé a já se tu nemusel furt opakovat, už jsi tu na mě reágoval Xkrát přičemž jsi absolutně ignoroval moje argumenty (pravděpodobně jsi to ani nepřečetl nebo nechápu potom tvé reakce). Návrat do minulosti (co jsem tu už psal): Technologie bez těch to kovů technologické lze vyřešit. U nás lze většinu těch to kovů také těžit ale není k tomu vůle. Bateriové elektrovozy jsou stejné slepá větev automobilového průmyslu. Jestli se někdy stane elektromobilita masovou záležitostí, nebude to přes současné bateriové systémy. B: Ano spalovací motory, mechanizace a automatizace je součástí naší historie a sune nás dál, to já nezpochybňuji. Po celou tu dobu tyto vynálezy byly použitý pro potřeby průmyslu a rozvoj domácností, ale to se nikdy netýkalo bezdůvodného využívání těch to prostředků vrstvou obyvatel nazvané lůzou (asi 80% všech obyvatel Evropy) Buď chvilku realista. Připomeň mi kdy se před 21. století používalí průmyslové výdobytky na to aby 80 % lůzy zbytečně spotřebovávalo obrovské množství strategických surovin pro vlastní zábavu, činnosti, která neměla absolutně žádný přínos pro průmysl, nebo tato činnost nebyla spojená s výrobou jiné suroviny/materiálu/produktu? Odpovím: NIKDY Je to do očí bijící, uvědom si kolik energie je vloženo do výroby osobních aut a motocyklů. Drtivá většina je vyrobena a provozována pro zábavu lůzy. Může ti to možná připadat zpátečnický, ale když odebereš lůze možnost používat tyto výdobytky ve svém volném času a necháš to pouze pro průmysl, tak ve skutečnosti žádný úpadek civilizace nebude. Jen prostě místo výletu k moři přes celou evropu autem, pojedeš buď vlakem a nebo skončíš na regionálním zábavním centrum, žádný výlet přes celou ČR. Zase nevnímej to tak že je to budoucnost kterou já chci. Já osobně toto dělám, také jezdím zbytečně, baví mě to. Je fajn si projet o víkendu s rodinkou jen tak 600km po okolí, zážitkách a památkách. Na druhou stranu si ale dokáži přiznat, že jsem neskutečně rozežraný a že je to reálně neudržitelné a tak si užívám dokud tu možnost ještě mám.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...