Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/26/22 ve všech sekcích

  1. Nutné je vyměnit řídící jednotku, pokud by někdo chtěl mít možnost měnit i intenzitu svítivosti té diody. 5Q0 mrtvé úhly neumí měnit nastavení jasu diody, 2Q0 radaru už ano, které se používají od FL na Superbu. Nic jiného v tom není. A ano, postup výše jde použít, ale není to nic jiného, než že vyřezal díru (pro Superba lze koupit už s dírou) a k tomu originál diody. Já sám jsem na autě měnil mrtvý úhel z 5Q0 na 2Q0 a diody v zrcátku jsem nechal, nově můžu nastavovat jas. Nevidím důvod, proč by nešlo udělat i obráceně, že budu mít diody novější a jednotku starší. Je to jen dioda.
    2 body
  2. 85kW je hromada výkonu, pojede to dobře. Dřív tahali karavany i za favority apod. které měli kolem 50kW a mnohem horší koruťák. Nicméně určitě nebude ráda převodovka. Automatická i manuální bude převodové ústrojí výrazně víc zatěžovat a dá se očekávat že pazvuky a špatný chod nastane při tahání těžkých vozíku mnohem dříve. Už tak taková MQ200 běžně píská a vydává pazvuky po 100K km.
    1 bod
  3. Jede to i s 1,35t karavanem v Octavii4 1.0, Scala, Kamiq v klidu.
    1 bod
  4. Jen upřesním, že rozdíl mezi mapami 8555 a 8557 je, že jedny jsou "východ" a jedny "západ". Bohužel tyto navigace nezvládají celou Evropu, takže si uživatel musí vybrat. Nicméně centrální část map (tudíž i ČR) je ale obsažena v obou verzích.
    1 bod
  5. Jako zajímavost : dnes mě vyšel 1 litr Naturalu 95 v Chorvatsku (podle kurzu banky Erste) na cca 37,20 Kč (11,10 HRK). Naftu mají ovšem dražší (1 lit. je za 13,44 HRK, což by bylo na naše cca. 45 Kč. )
    1 bod
  6. 1 bod
  7. Poslední dobou víc s autem stojím v kolonách než jezdím a zaznamenal jsem větší hluk motoru na volnoběh a tupé klepání vycházející ze schránky před spolujezdcem. TA TA TA TA, poslouchat to 3 minuty při čekání na zelenou už se nedalo vydržet, tak jsem začal bádat. Motor při poslechu zvenku měl normální zvuk i vibrace byly obvyklé, takže bylo jasné, že bude něco klepat do přepážky, něco jako benzínové hadice u 1.2 TSi. Příčinou byl kabel od lambda sondy, který je provlečen v plechovém držáku, který je upevněn v přepážce a současně drží tapec. Kabel je provlečen volně a naráží na plech. Držák jsem o jednu otáčku dotáhl, mezi plech a kabel vložil gumovou průchodku a zajistil izolačkou. Start a WOW! Taková blbost a v autě je ticho jak v hrobě. Jedná se o 1.0 TSi, schválně na to zkuste mrknout a příp. fixnout kabel. Třeba tam měla být průchodka, která mně vypadla. Začal jsem to vnímat asi měsíc zpět.
    1 bod
  8. DALKAN dle foto mas zreme nejaktualnejsi SW pro sve radio. A i kdyby ne,novejsi bych stejne nedaval,nic novyho a prevratniho neziskas. Mapy jsou stare,"nejnovsi" jsou 8555 a 8557. V podstate je jedno,ktere zvolis..
    1 bod
  9. tak zrovna Polaris 5 nedopadl letos nejlépe https://1pneu.eu/pneublog/test-zimnich-pneumatik-adac-2022/?gclid=Cj0KCQjwteOaBhDuARIsADBqRehgw7JD2IuWMzpVulPtKPLiFl_2_r9dd1CJ4PwZVQvgJiFTN9_RLAYaAssBEALw_wcB
    1 bod
  10. Podle Škoda Scala ceníku např. k 1.4.2020 byl Isofix na sedačce spolujezdce zcela automaticky vždy ve výbavě, možná to však časem změnili. Každopádně v ceníku k 20.10.2022 to úplně zmizelo ze seznamu, tak buď se šetří, nebo to neuvádí, nebo o to nebyl zájem? Nicméně TopTether / Isofix na sedadle spolujezdce uměl být i třeba na sportovních sedačkách.
    1 bod
  11. To, že by se pneumatiky se "starým" DOT měly po čtyřech letech vyhodit je všeobecně propagovaný nesmysl. Vyjádření Continentalu: " Správně skladovaná nepoužitá pneumatika stará až 5 let může být prodána jako nová a uvedena do běžného provozu, pokud tomu nebrání místní právní předpisy. Poznámka: Záruční doba začíná běžet od data nákupu pneumatiky. Společnost Continental doporučuje, aby všechny pneumatiky, které jsou starší než 10 let (jak je uvedeno na datovém štítku pneumatiky), byly nahrazeny novými pneumatikami. "
    1 bod
  12. @kober Já čekal 17 měsíců. A upřímně řečeno je ten zážitek převzetí auta mnohem větší. Člověk je natěšenější. Když přijdeš, zaplatíš a odjedeš, tak je to sice taky hezké, ale s tímhle se to nedá srovnat. Já bych už tak nažhavený, že to byl prostě opojný pocit. Vše zlé je k něčemu dobré. Jinak nějaká sleva? Já to dostal po 17 měsících za stejnou cenu. A teď si představme, že by prodejce přišel a řekl by mi: ceníky se v mezidobí změnily, i konfigurace je lepší, bude to o 100.000,- dražší. A takzvaně ber nebo nech být. Tedy nechat být? Prodejce zajásá, protože to nové auto okamžitě prodá za aktuální, tedy vyšší cenu. A já bych zase mohl rok a půl čekat. Spíše se obávám, že bych těch 1000.000,- asi dobrovolně připlatil.
    1 bod
  13. Já jsem teda furt nasranej teda. Jasně, auto už mám týden doma jezdí to, je to fajn, mám z toho radost, atd., ale to jsem jaksi čekal, že. Co jsem nečekal, že auto dostanu o 10 měsíců později. Kdybych si to "nevyřval", čekal bych až do února (tedy o 4 měsíce déle!). Stejně jako @cross jsem objednával červen 2021. Při předání od Škody ani nic, žádné sorry že to trvalo, nebo "tady máte poukaz na 2 tisíce do eshopu", nebo cokoliv. Dealer jak by smet. Vlastně jsem nejvíce rád, že mám tohle za sebou a nemusím na to myslet. Každopádně bych si hodně rozmyslel, zda půjdu do Škody znova.
    1 bod
  14. O3 nema ziarovky, ale SMD LED diody Uvolnit plast nad stlpikom volantu potiahnutim hore, pod budikmi tahat k sebe Nasledne 2 torx skrutky, tusim torx 20 Volant co najviac k sebe a dole, povytiahnut budiky a odpojit zo zadnej strany konektor preklopenim fialovej poistky Budiky na stol, zo zadnej strany povolit vsetkych 7 torx skrutiek c. 8 (9?) Na bokoch budikov odistit plastove zapadky a oddelit od seba. Dostanes sa k zadnej casti plosnehon spoja. Pre pristup k LED diodam potrebujes uvolnit rucicky tocenim proti smeru otacaniu hodiniek. Nasledne vybrat biely plast uvolnenim zapadiek Potom uvidis jednotlive diodky. Nezabjdni si zapamatat alebo odfotit alebo poznacit orientaciu kazdej diody. Spajkovacka, idealne mikro, vhodne zvolene SMD LED diody a mozes sa hrat Nasledne poskladat, idealne pripojit na diag a skontrolovat spravne umiestnenie ruciciek
    1 bod
  15. Vyčekej to. Oni to nakonec dodají. Já čekal 20 měsíců. A konečně ji mám od minulého týdne doma. A je to fajn. Auto jezdí, všechno funguje. Jsem spokojenej.
    1 bod
  16. Zdravím tak se mi podařilo dodělat do mé dvojkové Fabie Bluetooth Hands-Free s hlasovým ovládáním a s možností přehrávat hudbu. Stručně popíši, co to v mém případě obnášelo. Musel jsem sehnat: Jednotku BTHF, v mém případě s kódem 7P6 035 730 K (mám auto z března 2014). Asi není nezbytně nutný, ale z továrny je pod sedačkou i držák BTHF jednotky, kód 5J0035815B (umístěno pod sedadlem spolujezdce, teoreticky by jste ji tam už mohli mít, pokud máte originál tažné zařízení na přívěs, dává se do něj hned vedle). Než jsem držák sehnal, měl jsem jednotku jen hozenou na oboustranku mezi kobercem a izolací podlahy a taky to šlo... Kabelový svazek s mikrofonem, číslo bohužel netuším, ale pro po-FL modely asi bude jen jeden… Pár drátků a pinů, něco na spojování kabelů. Postup: Vyndat sedadlo (tj. mj. odpojit autobaterii, vycvaknout svorkovnice pod sedadlem), sundat spodní kryty A a B sloupku sundat horní kryt A sloupku, odhrnout koberec, odšroubovat a vyndat stropní lampičku vpředu. Zadělat držák jednotky do karoserie, zadělat jednotku do držázku (nebo prostě jinak upevnit jednotku na místo), zadělat svazek do jednotky. Natáhnout kabely svazku k rádiu a kabel s mikrofonem přes A-sloupek až pod stropnici a pak do stropní lampičky vpředu, z lampičky vyndat černou molitanovou záslepku a místo ní zacvaknout mikrofon. Část drátů vede do zvláštní svorkovnice, která se jen zacvakne do rádia, zbytek je třeba napojit na již existující dráty někde v autě. Jsou to tuším celkem 4 extra dráty, jeden do pojistky 22 (alespoň v mém případě), zbylé tři lze napojit např. na svorkovnici T16e svazku ovládání klimatizace, který je hned nad rádiem. Blíže viz schémata zapojení v dílenské příručce / základní vybavení. Napojit na stávající vedení se dá např. pomocí tzv. "zlodějek", nebo třeba krimpováním. Rozhodně ale nedoporučuji nic pájet. Někteří uvádí, že je to plug & play, ale já musel ještě trochu kódovat, aby mi chodilo BT-Audio, tj. přehrávání hudby přes BT. Ve VCDS od Rosstechu je na to speciální sekce s názvem TELEFON. Stačí pak projít dlouhé kódování a je tam na to připravené zatržítko + pár dalších věcí, které lze nastavit... Toť vše. Jen pár informací: mám auto s MaxiDotem, multifunkční volant a radio Swing (to větší), jestli to celé bude nějak fungovat i bez těchto prvků, netuším, ale spíše bych řekl, že ne… Dále existuje celá řada jednotek 7P6 035 730 s různými písmeny na konci, já tedy vybíral podle data od kdy do kdy se dávala (mému březnu 2014 odpovídala právě tak jednotka 7P6 035 730 K). Kdyžtak si zkontrolujte schema zapojení, jestli je pro Vaše auto stejné, nezjišťoval jsem, jak to vypadá pro starší modely... Btw. hlasové ovládání funguje na jedničku, na rozdíl od Google Assistantu v telefonu to bez problémů plní hlasové příkazy vč. ovládání hudby...
    1 bod
  17. Ještě doplním info ke kombinaci BTHF jednotky 7P6 035 730 a rádia Swing ve dvojkové Fabii. V režimu BT-AUDIO nelze přepínat skladby tlačítky na volantu ani na rádiu. Je to v podstatě takový hloupý režim, něco jako AUX, jen bez kabelu. Problém není v samotné jednotce, ta přepínat skladeb umí, dokonce to lze provádět a to i se Swingem pomocí hlasového ovládání (příkaz "hudba" a "další"). Hloupým prvkem je v tomto případě rádio Swing, které prostě přepínání skladeb přes BTHF neumožňuje. Na toto mne jednak upozornil někdo z majitelů VW, kde to některá rádia umí, jednak mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, že v kombinaci např. s navigací Amundsen+, kdy jsem deaktivoval BT modul v samotném Amundsenu+, napojil na něj BTHF jednotku 7P6 035 730 a hle - přepínání skladeb přes tlačítka fungovalo...
    1 bod
  18. Jak pise Krosta, tak je to na Superbu FL. a je to o hodne lepsi, nez to sklicko.
    1 bod
  19. Úplně to nekoresponduje s tématem ale každopádně mi výsledek "protestu" udělal opravdu radost - tyhle aktivisti si nic jiného nezaslouží - inu to je tak, když si naprostá menšina chce svým křikem prosadit svůj názor bez ohledu na názor většiny... https://www.autoforum.cz/zajimavosti/vw-dokonale-vybehl-s-protestujicimi-kteri-se-prilepili-k-podlaze-jeho-muzea-a-ponicili-nekolik-vozu/ ( informace o těch idiotech byly i v jiných médiích, ovšem ne s tím rozuzlením jak to skončilo).
    1 bod
  20. Ale to je přece uplně stejné u obou dvou převodovek tento popsány příklad s předjížděním. Pokud je volná cesta, tak je jedno co tam dsg má a ta sekunda přemýšlení nehraje tolik roli. Stejně tak v manuálu nebudu dávat z pětky trojku ale v klidu se rozjezdu a předjedu na vyšší kvalt. Pokud je ale situace opačná a je velký provoz, tak s manuálem si připravíš trojku a držíš auto v otáčkách. S dsg si pádlem (standart u dsg v O4) podřadíš tak, abys měl nad 3000 ot a taky čekáš. Případně jednou cvakneš voličem dozadu a máš S(v O4 nejde voličem radit manuálně) a v tu chvíli už převodovka sama čeká s vyšším stupněm jen trošku sešlápneš plyn a neřadí zuřivě na vyšší stupně. Takže rozdíl mezi předjížděním já nevidím žádný. U obou aut se to dá udělat stejně. Rozdíl je v tom, že předjedu kamion, hodím tam déčko a další cestu už zase jedu v pohodlí s automatem, kdežto u manuálu musím kvedlat dal. Tak jak jsem psal výše 98% vs 2% času. To poskakovaní při parkování jsem nezažil musím říct. A to máme už 3 dsg přímo v rodině a v širší rodině další 4. Nemohla to byt vada konkrétního kusů? Ale já myslím, že tady se s @OpelInsi neshodneme 😁. Možná je to dobře. Aspoň tu jsou různé názory a tazatel má širší zpětnou vazbu. Osobní zkušenost je ale vždy nejlepší. U DSG je důležité naučit se jak s ním pracovat a tam kde má nějaké mezery a s tím počítat. Hlavně v tom popisovaném předjíždění.
    1 bod
  21. Avizovaný pořad skončil a co jsme se vlastně dozvěděli? Rozhodně to, že Zellmer za Škoda Auto a Saitz za Hyundai ČR, si jedou v nastavené rovině dle plánů EU, jedině Peleška za Toyota a Lexus ČR, měl tu odvahu nazvat věci pravým jménem a nejel jen jako dopředu nahraná hlásná trouba. Bylo poznat, že největší automobilka světa tj. Toyota je stále pragmatická a je nadále ochotna pokračovat ve výrobě dostupných a malých aut na fosilní paliva, jak Peleška koncem pořadu sám řekl. Peleška dále řekl, že v oboru automotive dnes zhusta nereflektujeme poptávku zákazníků, že poptávka je uměle regulována (emisní normy ?) a že by měla být větší flexibilita ve výběru druhu pohonu. Dále řekl, že dnes se v tomto oboru vidí a jedná hodně černobíle, tj. fosilní auta jsou vydávána za zlo a elektromobily jsou čisté dobro, což je dle něj hodně špatný úhel pohledu. Osobně dávám po dnešním TV pořadu Toyotě a její odvaze a názoru jedničku, Hyundai mně tak trochu zklamala, ale i tato firma se dle Saitze zatím nevzdává alternativ, jen dceřinná společnost od VW AG v zastoupení Klause Zellmera a její mediální kafemlejnek ohledně elektromobility mně ničím nepřekvapil, bohužel. Těch 70% elektromobilů z celkových výrobních kapacit v roce 2030 chtějí asi dosáhnou stůj co stůj. No uvidíme co na to privátní zákazníci?
    1 bod
  22. Kdopak asi zadal vypracování zprávy neziskové společnosti Transport & Environment (T&E), kde se ve výsledku došlo k tomu, že EU musí více podporovat elektromobilitu, jinak nás Čína v tomto převálcuje ? Podle T&E by se EU měla tohoto cíle držet, postavit se proti jakýmkoli výjimkám pro syntetická paliva v automobilech, od roku 2025 odstranit systém měření emisí a využít fondy EU k urychlení rozšíření výroby elektromobilů. Je to neziskovka, takže pravděpodobně si tu výslednou zprávu studie někdo zadal a taky zaplatil, můžeme jen hádat kdo asi? https://www.auto.cz/eu-musi-vic-podporovat-elektromobilitu-aby-mohla-konkurovat-cine-uvadi-studie-146179?utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    1 bod
  23. F2 to nevie, az F3. ani adaptacie, ani kodovanie
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...