Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/09/22 ve všech sekcích
-
@PatMik @Rapid1.0 Druhá věc je, jestli člověk chce být testovací jezdec... Na konci výrobního cyklu jsou většinou ty auta už nejvíce vychytané. Pak přijde FL a tak 40% dílů se začíná ladit odznova... Hlavně třeba co se týče světel, lícování starých a nových dílů, atd... Dobrý příklad je Superb 3 FL, který měl na začátku díru mezi dálkovou a potkávací funkcí a vyladili to až v průběhu. Já bych si teda nové auto (myslím novinku na trhu) nekupoval. Aspoň rok počkat... No jenže pokud se začne prodávat FL někdy (čekám podzim) 2024, počkat rok - 2025 podzim no a pak třeba půl roku na dodání je už je přelom jaro/léto 2026... A z 15 měsíců je rázem přes 40 :). Ale to je na zvážení každého jaké má priority, jak na to spěchá a jak se mu třeba líbí aktuální generace. Otázka je, co za novinky FL přinese kromě designu, protože výrazné změny nečekám (viz předchozí facelifty).2 body
-
1 bod
-
Politika VW aby to nebolo nad Passatom. Hlavove opierky nejdu ani na FL nastaviť pozdĺžne ci? Najväčší omyl toto nedať do auta za 40 50 tis.1 bod
-
1 bod
-
@Leonekkk ty kliky jsou original... takze fungujou originalne. Ostuda je, ze na superbu nekoho napadlo je nedat na zadni dvere.1 bod
-
1 bod
-
@15degren Vzpomněl sis na pořízení fotek těch polystyrenových dílců? Ideálně s číslem dílu. Dík1 bod
-
Není. Obě výbavy, Scout i RS, vychází shodně z výbavy Style. Pokud si v konfigurátoru porovnám obě verze bez příplatků, stejná barva, bezpříplatková 18´´ kola, stejný motor 2.0 TDI 147 kW, 4x4, tak je RS varianta dražší o 24 tisíc.1 bod
-
@PatMikTen odhadovaný termín je stejně nic neříkající. Můžeš mít auto klidně za 2 měsíce a nebo za 2 roky. Buď objednáš teď za aktuální cenu a dodají ti to - nebo ti to třeba zruší a budeš muset objednat facelift za cenu platnou v té době. Nebo počkáš a objednáš facelift za cenu platnou v té době. Zrovna dnes na idnesu vyšel článek o dodacích lhůtách a zafixovaných cenách, kde z Hyundai se vyjádřili tak, že facelift = zrušení objednávek, nutnost provést novou a zase čekat. Tak doufám, že mě tohle nepotká u Škodovky.1 bod
-
Carista Pro 7.1 beta-10 New in Beta: - New Service tools for some VW/Audi/ Seat/Skoda models: * Fuel system priming * Throttle body adaptation Basic setting of transmission * Haldex pump learn calibration * HVAC flap calibration Carista Pro v7.1 beta-10.apk1 bod
-
1 bod
-
Jsou tvarově a tuhostí o něco lepší, ale i do nich lze bederní opěrku dodělat.1 bod
-
Muž: Ztratila se mi žena, šla jenom do obchodu, a pořád se nevrací! Policajt: Jak je vaše paní stará? M: To přesně nevím … třicet... pět?? P: A jak je vysoká?... M: No … je menší než já.... P: Štíhlá - silnější? M: Asi tak - akorát. P: Barva očí? Vlasů? M: Barva očí … to nedovedu přesně popsat. A barvu vlasů má podle ročního období a módy. P: A co měla na sobě? M: Asi … džíny?? Tričko?? P: Šla pěšky nebo jela autem či MHD? M: Jela autem! SPZ AA-1234, tmavomodré Audi A8 quattro, střešní okno s kovovým rámem, 18 palcové disky s ET35, obsah motoru 3 litry V6, výkon 333 koní, 8 stupňová automatická převodovka s možností tipronic do polohy manualu…LED světla pro všechny polohy, jemňoučký škrábanec na levém předním nárazníku a odřeninka 0,5x1 cm na předním disku...1 bod
-
Ano, pneumatika 205/50 R17 je totiž na zimu rozhodně lepší varianta než 225/45. Užší pneu má lepší trakci na mokru a sněhu a při použití disku rozměru 6.0J (např. Crystal 6,0J x 17“ ET 48) je dle TP zase možné použití sněhových řetězů.1 bod
-
1 bod
-
My na srazu měřili Scalu a Kamiq k rohu předních dveří. Scala 17 cm, Kamiq 20,5cm. Auta stála za sebou, opticky Kamiq tedy o dost vyšší na 17” obě. Ty díry nad koly dělají hodně.1 bod
-
tentokrát jsem nebyl, byl jsem v Polsku a pak sev.Čechy1 bod
-
1 bod
-
Pěkná účast a koukám, že i fileta dojela :D... Ale když porovnám porci, jakou měl @stanmar měsíc zpět a porci, jakou měl @Skodzinek, tak to je brutální rozdíl :D1 bod
-
1 bod
-
zapamatování posledního nastavení, tedy i vypnutí - jednotka A5 - Long coding - Configuration_for_lane_departure_warning_Kl15 - změnit z activated na last_setting1 bod
-
Tak jsem to spočítal, letos se konalo 8 srazů a do Vánoc už stihneme jen jeden, a to s číslem 9! (Teda vlastně 10, když budeme počítat i sraz v Olomouci) Vánoční sraz 2022 se bude konat 17.12. 2022 ve 14:00hod na našem tradičním místě v Gutech Kdo dojede? 1. Ondra16V 2. Pawouk 3. Jozzi 4. Bullets 5. ExecutedDonut! 6. Bikes ?? 7. Skodzinek 8. VeteranChild 9. E1 ?? 10. JirikHL 11. Barenasparena Kdo dál?1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Avizovaný pořad skončil a co jsme se vlastně dozvěděli? Rozhodně to, že Zellmer za Škoda Auto a Saitz za Hyundai ČR, si jedou v nastavené rovině dle plánů EU, jedině Peleška za Toyota a Lexus ČR, měl tu odvahu nazvat věci pravým jménem a nejel jen jako dopředu nahraná hlásná trouba. Bylo poznat, že největší automobilka světa tj. Toyota je stále pragmatická a je nadále ochotna pokračovat ve výrobě dostupných a malých aut na fosilní paliva, jak Peleška koncem pořadu sám řekl. Peleška dále řekl, že v oboru automotive dnes zhusta nereflektujeme poptávku zákazníků, že poptávka je uměle regulována (emisní normy ?) a že by měla být větší flexibilita ve výběru druhu pohonu. Dále řekl, že dnes se v tomto oboru vidí a jedná hodně černobíle, tj. fosilní auta jsou vydávána za zlo a elektromobily jsou čisté dobro, což je dle něj hodně špatný úhel pohledu. Osobně dávám po dnešním TV pořadu Toyotě a její odvaze a názoru jedničku, Hyundai mně tak trochu zklamala, ale i tato firma se dle Saitze zatím nevzdává alternativ, jen dceřinná společnost od VW AG v zastoupení Klause Zellmera a její mediální kafemlejnek ohledně elektromobility mně ničím nepřekvapil, bohužel. Těch 70% elektromobilů z celkových výrobních kapacit v roce 2030 chtějí asi dosáhnou stůj co stůj. No uvidíme co na to privátní zákazníci?-1 bodů
-
Energetika, elektromobilita, snaha o bezemisní svět? Přiložený článek v odkazu od autorky Zuzany Kubátové, to vystihuje jednoznačně jednou větou, "Evropu prostě dohnala úporná snaha o co nejrychlejší snižování emisí", já dodávám, že se zlomila ta větev, kterou si EU pod sebou roky podřezávala. Dosti obsáhlý, analytický a na pochopení složitější článek, z kterého aspoň pro mne vyplývá, že vlastně nikdo neví jak z toho začarovaného kruhu ven, je to složitější, než se dosud prezentovalo a ani ta EU si s tím neví rady, ačkoliv svým způsobem si to sama z velké části způsobila. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-drahe-energie-nici-evropu-trh-je-rukojmim-paniky-a-manipulaci-217103#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz-1 bodů
-
Úplně to nekoresponduje s tématem ale každopádně mi výsledek "protestu" udělal opravdu radost - tyhle aktivisti si nic jiného nezaslouží - inu to je tak, když si naprostá menšina chce svým křikem prosadit svůj názor bez ohledu na názor většiny... https://www.autoforum.cz/zajimavosti/vw-dokonale-vybehl-s-protestujicimi-kteri-se-prilepili-k-podlaze-jeho-muzea-a-ponicili-nekolik-vozu/ ( informace o těch idiotech byly i v jiných médiích, ovšem ne s tím rozuzlením jak to skončilo).-1 bodů
-
Mně by zase udělala radost tato zpráva, ohledně normy EURO7, pokud to tedy bude pravda. Diskutuje se o tom již delší dobu a na více místech, tedy že EURO7 nebude tak přísná, nebo nebude vůbec zavedena, jak bylo dopředu prezentováno. No předpokládám, že komise EU najednou osvícený rozum asi nedostala, spíše byla donucena tlakem okolností, ale i to je pro zastánce normální mobility částečná výhra. https://www.autoforum.cz/predstaveni/emisni-norma-euro-7-fakticky-nebude-eu-se-na-posledni-chvili-chytila-za-nos/-1 bodů
-
To máš určitě pravdu, ale na druhou stranu to nemění ani nezpomaluje současný kurz, jak na první pohled příspěvek od Dušana může působit a navíc zase bych v tom hledal záměr EU. Je jednoduší nechat lidi koupit levnější auto se spalovákem a pak ho pravidelně dojit na zvýšených ekologických daní za jejich provoz než si vybrat jednorázově poplatek za nákup vozu, víš co aby bylo z čeho tu vyšší třídu která si nakupuje elektro vozy z čeho dotovat. Já bych EU ani tak nehejtoval za elektrifikaci, jako za jejich dotační systém pro tyto vozy. Myslím si že dotovat by se měla jen vozidla pro masový prodej a ne vozidla pro lidi co nemají problém 4x ročně vyhodit za dovolenou u moře čtvrt mega. Ono by to pak vzalo zcela jiný směr. Mě totiž nepřijde normální, že člověk který si jde koupit auto s cenou přes milion a dotujeme mu to člověk, který jezdí ve starý herce za 100 tisíc.-1 bodů
-
Tak už i největší automobilka světa tj. Toyota s vysokou pravděpodobností podlehla " svobodně regulovanému" trhu a uvažuje o přehodnocení /přebudování svoje podvozkové platformy pro elektromobilitu. https://www.novinky.cz/clanek/auto-toyota-udajne-prehodnocuje-svou-elektromobilni-strategii-40412636#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz-1 bodů
-
Tak ve čtvrtek 27.10.2022 se členské státy dohodly na omezení prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035. Ačkoliv mnohá média to prezentují jako definitivní konec spalovacích motorů, tak tomu tedy není. Jednak musí EK v roce 2026 přinést revizi nastupujících opatření a dopady dosavadního vývoje a vůbec možnosti reality, tedy lze popř. i přepracovat a schválit změnu, no a pak se mají taktéž využívat bezemisní syntetická paliva, ale to odhaduji snad jen u dražších značek a typů aut např. Maserati, Lamborghini, Porsche, Ferrari, BMW apod., kde automobilky a kupci nebudou asi řešit cenu takových aut a cenu syntetických paliv. Zajímavé taktéž je, že automobilky, které budou aspoň ve 1/4 objemu výroby produkovat tzv. nízkoemisní a bezemisní automobily ( u dodávkových aut je to 17%), tak mají mít pokuty za emise ve zbytku produkce menší, než ostatní automobilky (není to tak trochu zametání konkurenčního prostředí)!!! Co mně u toho zaujalo, tak to bylo suverénní tvrzení hlavního vyjednávače za EP v tomto oboru a zároveň nizozemské Europoslance Jana Huitema, že přijatá opatření nám zlevní nákupy nízkoemisních aut ??? Tak na to jsem tedy opravdu zvědavý, asi pan Europoslanec ví více, než spousta odborníků z oboru, co predikují další zdražování bateriových zdrojů (i kvůli stále rostoucí poptávce), nebo má v záloze revoluční baterii bez potřeby vzácných a těžkodostupných prvků, nebo prostě mluví nesmysly. https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/konec-spalovacich-motoru-eu-se-shodla-na-omezeni-prodeje-od-roku-2035/2277617-1 bodů
-
Úvaha, jak případné zmírnění emisní normy EURO7 pomůže životnímu prostředí. Svoji logiku to má. https://finmag.penize.cz/politika/437672-emisni-paradox-jak-zmirneni-normy-euro-7-pomuze-zivotnimu-prostredi?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=826561&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=826561&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=Sc1mgXZNS7W-202210311752&dop_id=18316887-1 bodů
-
Jak tak člověk neustále brouzdá kolem tématu elektromobility, tak se občas dozví až neuvěřitelné věci. Např. článek v časopisu Automobil č. 11/2022 o opravách trakčních akumulátorů elektromobilů Renault. Jednak mně překvapilo, že ve střední a východní Evropě existuje zatím jen jeden, jediný servis (v Polsku) zabývající se opravou baterií elektromobilů Renault, tedy pro Česko, Polsko, Slovensko, Estonsko, Litvu, Lotyšsko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko. Promítněme si jen to, že jen Renaultů ZOE bylo doposud vyrobeno 300.000 kusů. Ale hlavně mně nemile překvapila další informace, cituji: "Pokud vlivem nehody dojde k jakémukoliv poškození masivního bloku akumulátoru, jež by mohlo mít vliv na zvýšený tlak v některém článku uvnitř, vůz se již neopravuje a je odepsán. Stejně jako v případě, kdy při dopravní nehodě explodují vzduchové vaky." Možná se autor spletl a místo odepsání vozu mělo být napsáno jen odepsání baterie, ale i tak, pokud vezmeme tu méně likvidační variantu, tak je jasně řečeno, že při nehodě, kdy nám vystřelí jakýkoliv airbag, tak musíme minimálně celou baterii odepsat, což je dnes hodnota cca 400.000-500.000,- Kč, někde i více. Jelikož mimo nějakých šrámů na parkovišti a nehodách při popojíždění v koloně některý airbag vystřelí skoro vždycky, tak to znamená, že cca při každé o trochu větší, než malé nehodě elektromobilu je dle autora elektromobil (podle mne jen baterie) na vyhození!!! No to je dle mne absolutní negativum elektromobilu, o kterém se doposud vůbec moc nemluvilo a pochybuji, že to takhle bezpečnostně nastaveno má jen Renault. To je tedy Green deal v přímém přenosu jako prase, omlouvám se za to přirovnání, ale prase není sprosté slovo, takže doufám, že to moderátor nebude mazat. :-(-1 bodů
-
Dobrý, zajímavé je i toto: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/uz-i-nemci-pochopili-ze-elektromobily-neprinesou-zadnou-ulevu-emisi-co2-kvuli-nim-dramaticky-pribude/-1 bodů