Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/14/22 ve všech sekcích
-
Každý máme svoji pravdu, nicméně s čím tedy porovnáváš úsporu ? Pokud máš stále zapnutý SS, jak tedy víš za kolik bys jezdil (dlouhodobě) bez něj ? Systém SS je vymyšlen hlavně kvůli úspoře paliva (nižší emise) při laboratorním měření dle normy NEDC. Nemám nic proti tomu, když jej někdo využívá na maximum - je to jeho věc. Z technického hlediska se však jedná o větší zátěž pro pohonnou jednotku.4 body
-
Hovori sa,ze to co je z prvovyroby je naj a ani identicka nahrada nieje zarukou toho,ze vydrzi rovnako.Ale za cenu,za ktoru je teraz na eshope skoda ten original by som asi vytaza mal okamzite.3 body
-
@bouchy Však já neříkám, že je to správně :D. Podle mě to motoru prostě škodí (už jsem to psal nahoře) a jestli neškodí, tak mu to určitě neprospívá, ale jestli to někomu vyhovuje, je to každého věc... Nikomu to nezakazuji, ale taky to nikomu nedoporučím. Popsáno toho bylo haldy a haldy článků a témat - kdo chce, tak si zjistí. Nicméně na obranu auta/systému - v takovém počasí jako bylo ráno okolo Ostravy (-13°C) tak se určitě na první křižovatce nevypne (záleží, jak ji máš daleko)... Motor musí být nějakým způsobem zahřátý, aby SS fungoval. Za mě úspora paliva v žádném případě nemůže vyvážit vyšší zátěž na celý pohon. Ono zmíněných (a za mě nepravděpodobných) 21000kč je cca 200/měsíc. To mi rozhodně stojí za nižší opotřebení auta - i kdyby to bylo 400 (reálně to bude ale hrubě pod 100 - záleží taky na velikosti motoru)Kč. Protože pokud (záměrně nepíšu "až", protože se nic stát nemusí) se cokoliv stane v motoru klidně i (spolu)vinou SS, tahle zdánlivá úspora se rázem hodně rychle vytratí...3 body
-
Tak moje měření bylo velmi jednoduché - jedno "od plné do plné" jsem jezdil s vypnutým a druhé se zapnutým. Bylo to období, kdy jsem nejezdil žádné mimořádné akce. Takže to odpovídá metodice z té Varšavy. Diskuze o tom, jak to poškozuje motor, startér a baterku jsou o ničem. Zatím jsem narazil pouze na skálopevně přesvědčené lidi, případně na takové, kterým to řekl bráchův kamarád, kterej dělá v servisu. Ale nikdy jsem nenarazil třeba na fotku, kde by byl motor/baterka/startér z auta, které používá SS a vedle které ho nepoužívá. Prostě paní Colombová.2 body
-
https://ceskolipsky.denik.cz/arena-nazoru/jsou-skutecne-elektromobily-lepsi-20221211.html Tento článek nepotřebuje komentář, celkem jsem se u něj i pousmál, ale jen trochu, protože to k smíchu moc není no... Nejlepší je popsání norského pokrytectví :) (tyto informace neověřoval, takže je možné, že mě někdo nařkne z šíření dezinfa, ale autoforum to není, tak jsem neměl potřebu to ověřovat :D ) "Norsko vyplácí obrovské dotace za tak malé snížení emisí CO2, že musí prodat 100 barelů ropy, která vypouští 40 tun CO2, aby mohlo dotovat elektromobil, který sníží emise pouze o jednu tunu." A shrnutí, které vystihuje vše: "Elektromobily se prosadí až v momentě, kdy budou díky inovacím lepší a levnější než auta se spalovacím motorem. Politici však žádají okamžitou změnu a hodlají obětovat stovky miliard dolarů na dotaci elektrických vozů, čímž budou bránit spotřebitelům ve výběru auta, které skutečně chtějí, aby dosáhli prakticky nulové změny klimatu."2 body
-
V krátkodobém horizontu něco málo uspoří, ale v dlouhodobém se více opotřebovávají všechny mazané plochy v motoru, protože v případě že motor neběží, ztrácí se olejový film a opětovný start je nasucho... Samozřejmě jsou na to ty komponenty stavěné, ale nikdo mě nepřesvědčí, že jim to nevadí...Pokud má někdo auto na operák na rok tak tomu je to asi jedno, ale já to vypínám i v autech z půjčovny...2 body
-
Pánové, řešte jak to vypnout, omáčky okolo si nechte do hospody.1 bod
-
Dava mi smysl co pises, jen sem se chtel utvrdit ze sem se vydal spravnou cestou, diky za odpoved, objednavam origo, za tu cenu neni co resit.1 bod
-
tak za mě je to právě super, že hřeje nahoře více, než dole Ruce zvednuté nahoru se více odkrvují a větší teplo vítám, než když jsou jen ležérně opřené ve spodní části volantu a ten dole hřeje o něco méně. Je mi naprosto jasné, že to nebyl konstrukční záměr, ale za mě fajn.1 bod
-
Z toho opravdu plyne, že by si to měl každý vyzkoušet ještě předtím, než si auto koupí. A k velikosti kol - já mám na léto 19" a žádný diskomfort nepociťuji.1 bod
-
řešili jsem to nedávno na 4 roky staré Fabii,nakonec to byl bordel na zadních ložiskách na snímacím kroužku1 bod
-
Já bych se na to podíval z jiné strany, z hlediska komfortu montáže, a doporučil bych ti koupit si spíše ty lepší typy řetězů, které mají zjednodušenou montáž. Tzn. nemusí se ručně vzadu za kolem spojovat a rovnat a dopínat. Z tvého odkazu jsou to ty zn. pewag a rud. Jsou sice dražší, ale to snadnost montáže je nesrovnatelná. Jezdím autem s lehkým předkem, a tak je v zimě občas použiji. Někdy nasadím i preventivně, pokud jedu na sněhu a tuším, že by mohl být problém, abych pak nenasazoval v závěji či v příkopu. Když jdou řetězy lehce namontovat, tak nemusíš váhat, zda nasazovat či ne. Dříve jsem používal ty klasické levné, ale ty situace, kdy se válíš pod autem, objímáš přední kolo a snažíš se zmrzlými prsty spojit ty články obvodu řetězu, samozřejmě špinavé rukávy atd ... to už nechci zažívat, tak jsem si pořídil ty lepší řetězy.1 bod
-
@JirikHLV dnešní energetickém a sociálně politickém světovém vývoji si říkám, že je kolikrát i škoda slov....., rozumní lidé pochopí, hodně jiných jich podlehne síle davu a rčení, že opakovaná lež se stejně nakonec stává pravdou, někteří se tím živí a některým není stejně pomoci. Možná se nakonec v budoucnu podaří vyvinout ten čistý a snad časem i levný, bezemisní, ale hlavně stabilní zdroj energie o kterém se v posledním týdnech znovu a hojně píše (jaderná fůze, nebo něco jiného?). Bylo by to dobré, protože pak opravdu by elektromobilita začala dostávat smysl a "zeleným propagátorům" by se na chvilku zalepila ústa, ale nejspíše by si našli zase něco jiného, vždyť něčím se tito lidé a skupiny živit musí ne? Osobně si myslím, že i okamžitý celosvětový přechod všech a všeho na tzv. bezemisní fungování, nějaký zásadní vliv na klima mít nebude. Příroda funguje na své bázi, no a větru a dešti a Vesmíru stejně neporučíš i když někteří si myslí, že ano.....1 bod
-
Už je to dost dlouho co jsem to viděl, nakonec ta hřídel převodovky byla OK, lamela KO. Předběžně bych se připravil na opravu v rozsahu jako je výměna spojky, tedy to co píše lucky.jack.1 bod
-
Jen tak na okraj - docela by mě zajímalo jak jsi k tomuto číslu došel ? Hlavně v kontextu celkově najetých kilometrů. Minimálně nejsou i na třeba úplně identické trase pokaždé stejné podmínky.1 bod
-
1 bod
-
ten startovaci proud není poloviční, škodovka má totiž svoji hodnotu proudu DIN, zatímco všechny ostatní baterky mají normu proudu EN. Pro EN má ta origo 680A 😉 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/000915105cc-autobaterie-12v-68ah-agm-skoda-30669.html1 bod
-
Tak jasně, záleží, čemu říkáš krátkodobé a čemu dlouhodobé. Například já mám O3 které je 8 let, má nalítáno 150 a nemá žádnou mechanickou závadu na motoru a má první baterku. Pokud dobře počítám, tak při úspoře 0,5 l/100km je to 750 litrů benzínu. Dejme tomu, že za těch 8 let byl průměr 28 korun, takže jsem v krátkodobém měřítku ušetřil 21 000. To není tak špatné. Ale zase samozřejmě nebudu nikomu vnucovat můj názor. Ale to je debata do úplně jiného vlákna. Já bych se naopak rád dozvěděl, jak to zařídit, aby se motor nestartoval když neurotik přede mnou má spojku z půjčovny a posouvá se po 10 cm sem a tam.1 bod
-
Dnes jsem konečně uklidil garáž, udělal v ní zásuvku a "zazimoval" auto. Po připojení nabíječky bylo 12,7V !!! po dvou dnech stání na mrazu. Baterce jsem několik měsíců nevěnoval žádnou pozornost. Poslední jízda byla cca 80km. Jezdím zase s káblíkem a baterku neřešim, auto bude mít 4 roky a 40.000km. Když jsem se v AS ptal na teoretickou reklamaci tak by byla neúspěšná a to tam mám korektní vztahy.1 bod
-
1 bod
-
Setkal u jiného auta. Očesaná hřídel převodovky nebo ozubení spojkové lamely.1 bod
-
1 bod
-
Ahoj, pokud bych se vrátil k tématu - automatická světla jsem měl už na O3, tam byl v návodu o dost detailnější popis jak fungují. A jelikož to tak bylo, tak jsem celkem přestal hledat kontrolku a u O4 mi neschází (popis zahrnoval třeba ty zmíněné stěrače, ale i rychlostní tabulky pro různé režimy a jejich vlastnosti). Co mi ale vadí je ovládání mlhovek. U staré O3 člověk po hmatu poznal, jestli zatáhne o jednu a nebo o dvě, tady je řada tlačítek, která jsou po hmatu stejná a rozhodně nepoznám, jestli jsem rozsvítil přední, nebo zadní mlhovku, nebo dokonce přepnul světla potkávací. Musím se u toho koukat na budíky a dost pracně číst celej ten text. To je za mlhy docela zážitek. Rozhodně negativně hodnotím změny v kufru. Je to soustava drobností, které zásadně otravují život. Ve staré O3 byly cargo elementy na straně "do kufru", v nové O4 jsou na straně "do přihrádky". To je opravdu špatné místo. Vzhledem k tomu, že je člověk používá v době, kdy má prázdný kufr, tak nikdy nebyl problém je vyndat. V nové verzi to problém je, protože přihrádka je plná drobností. Ale mnohem větší problém je je tam vrátit. Drobnosti se nasypou na místo elementů a člověk musí vyklidit celou přihrádku, než najde ten poslední zbloudilej kousek, kterej brání vrácení. U staré O3 jsem měl v kufru pod deklem "vanu" (nevím jak se to jmenuje, prostě plastová vana tak 10 cm hluboká, 20cm široká). Za den jsem do ní házel drobné nákupy a večer jí doma vyložil celou a vyprázdnil. U nové O4 je kus stanové celty, u které jsem nepřišel na to, k čemu se hodí. Když tam dám nákup, tak vypadne do boků, když tam dám mokrou bundu, začne plesnivět. Nosit domů se to nedá a pro rozložení potřebuji obě ruce, takže to nelze s nákupem. Velmi smutné je předstartovávání start-stopu. Ve většině případů v koloně jedu za nějakým nervózou, který se posunuje po 10cm a zastavuje na přechodech, takže mi auto neustále startuje. To, že nejde vypnout automatické zamykání, které je v návodu označené jako teoretické riziko, to je hodně dobrý úlet. A že se nezobrazuje zařazená rychlost, to je smutné. Chápu to tak, že auto je introvert a snaží se mi o sobě říci co nejméně, zatímco se snaží o mně zjistit co nejvíce a poslat to na server do cloudu. To je dnes moderní. ... je to dlouhé, tak to asi nikdo nebude číst.1 bod
-
Kdo nečeká minimálně rok, měl by mít zakázáno tady vůbec psát a stěžovat si :-D edit: @Clerfayt Tvůj smysl pro humor bych nechtěl mít.1 bod
-
Ne, to není sto lidí, sto názorů. To je zkrátka fakt, že Autoforum je neobjektivní odpad, který s novinařinou nemá absolutně nic společného. Aneb Autoforum je něco jako dezinformační weby, pouze se nezabývají politikou, ale auty. Tzn. jakýkoliv obsah je automaticky nedůvěryhodný.1 bod
-
No nevím. Najeto za tmy teď odhadem tak 500 km. Všechny situace - okresky, města, dálnice. Stále nechávám zapnuté matrixy. A bliklo na mě jedno jediné auto. Slovy JEDNO. A to v okamžiku, kdy jsem byl na horizontu. To by oslnil každý. Na druhé straně co matrixy neumí a nikdy umět nebudou: chodec na krajnici proti mně - oslní ho. Příjezd ke křižovatce a pere to pořád naplno do toho příčného provozu. A asi by se ještě nějaká situace našla. Takže pokud s tím má někdo problém, tak bych fakt řekl, že je to chyba jednoho konkrétního auta.1 bod
-
Žádná novinka...... Každopádně, měl si rožnuté přední i zadní mlhovky? Domnívám se (ale třeba to byla jen moje specifická podoba mlhy), že se zapnutými mlhovkami se Matrixy upraví na mlhu. Když jsem jel naposled (a zároveň poprvé :D) večer v mlze s O4, tak mi furt svítilo na kokpitu modré áčko a dálkové světla. Tak si říkám, že vlastně furt svítím dálkovými světly, ale kupodivu je to snesitelné. Tak jsem Matrixy vypnul a stáhl páčku světel k sobě, abych dálkové zapnul "naplno" - byla to hrůza a nebylo nic vidět. Po opětovném zapnutí automatiky se mi výrazněji prosvítila dolní polovina (silnice), a střed a horní poloha, kterou dálkáče normálně prosvítí a není pak nic nevidět, tak tu už ne. Takže to bylo normálně použitelné. Opakuju, že možná takovou funkci Matrixy nemají a bylo to dané specifickou mlhou v daném místě, ale pak bych nerozuměl tomu, že při zapnutí dálkových světel manuálně to svítilo jinak, než s automatikou, která byla aktivována.1 bod
-
skoro pajda😳 hmmm. Kup si dspéčkovej zesík. Já jsem z toho zvuku ještě dnes úplně odvařenej😉 A cenově za hubičku s custom reprama.1 bod
-
Tak jsem sem dlouho nepsal. Mam najeto 45 tis a problém stále trvá... Ale již jsem definitivně vyzkoušel tento důvod : Tankuju u Benziny a když jezdím na obyčejnou naftu ,tak na ni to teplé nechce startovat a točí to déle !!! Ale jakmile natankuju plnou nádrž prémiové nafty VERVA tak problém okamžitě zmizí. Jakmile se vrátím k neprémiové naftě tak se problém opět ihned vrátí.... Řekl bych ,že z důvodů co nejmenší spotřeby a emisí je startovací dávka při teplém motoru už tak nízká,že obyčejná nafta ihned nechytne (zjednodušeně řečeno) Ale proč bych zbytečně jezdil na dražší naftu ????Je to nepochybně problém výrobce. Ale auto všem nakonec chytne a vydrží asi i záruku,a že po záruce musí zákazník začít měnit starter i baterii,tak je i možné ,že za tuto načasovanou konstrukci dostane konstruktér velkou odměnu ,protože vydělal automobilce velký balík... A takto to chodí ve všech oborech...1 bod
-
Mam pocit, ze si objavil teplu vodu...je uplne jasne, ze ak motor nacipujes, jeho zivotnost sa moze znizit. Avsak, nemyslim si, ze pri dobrom chipe znizis zivotnost natolko, aby si si to vobec vsimol. Myslim, ze 99% ludi, co si da auto nacipovat, s nim nejazdi neustale na plny kotol. To male percento, ked sa vyuzije vyssi vykon, motoru tak urcite neublizi. Netreba robit z komara somara.1 bod
-
Ale já jsem Pražák, většinu cest mám po městě. Jistě, chápu, že pro někoho, kdo bydlí kilometr od přivaděče, najede na dálnici a jede do Mnichova, tak je SS úplně zbytečný, ale já jsem prostě ten případ, pro koho je užitečný (když funguje) a tak to je. v zásadě podobná odpověď pro stanmara. Nemluvím o jedné cestě, myslím, že mám dost velké vzdělání na to, abych dokázal spočítat spotřebu podle ujetých kilometrů "od plné, do plné". Netvrdím, že je to na deci přesné, netvrdím, že je to jediná objektivní pravda. Je to můj případ a nehodlám se s nikým bavit o jeho objektivitě. Tak jak je někdo přesvědčen, že jeho autu SS škodí, já jsem přesvědčen, že mé peněžence prospívá. V mojí matematice se auto po týdnu nerozpadlo na prach a tak to je. A v mojem náboženství mi prostě vadí, když SS nefunguje tak, jak by mohl. Moc by se mi líbilo, kdyby se možnost přednastartování dala vypnout pro běžné Pražské kolony a třeba dala zapnout pro střídavé semafory. Ty tady nejsou moc populární, tady se dělají objížďky. Jsme ve městě. A mimochodem, protože čtu návody, tak si umím nastartovat před rozjezdem prostě nohou na brzdě. To pro případ, že chceš s někým závodit na křižovatce.0 bodů