Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/19/23 ve všech sekcích
-
Tondo, tak snad od Martaba to byla ironie, ne? To z té věty a jak známe názory Martaba je snad zřejmé.4 body
-
Počkej, ale v tom je přece obrovský rozdíl. Já s tebou do puntíku souhlasím v případě Elektromobily jako univerzálního řešení individuální mobility. To je samozřejmě kravina na n-tou. Ale elektromobil jako 2. auto do rodiny, které slouží jako mama taxi případně k dojíždění do kanclu pár desítek km denně, mi připadá jako super řešení. Samozřejmě jen v případě, že dotyčný má vyřešené dobíjení doma nebo v práci, Nebo elektromobil v podobě všlijakých rozvážkových služeb, které přes den najezdí 150 km po městě a přes noc se na základně můžou nabíjet? Atd. Ideální. Takže člověk, který odmítá e-auta jako univerzální řešení individuální mobility rozhodně nemusí být odpůrcem elektromobility jako takové, pokud je využitá rozumně a racionálně.3 body
-
...a vymyta demagogie pokracuje. Nezaznamenal jsem tady jedineho odpurce elektromobilu. Je to velmi podobne s tim tvym "nikomu nechci v nicem branit, ale jsem pro braneni lidem ve svobodne individualni preprave". Vecne debate by prospelo treba zodpovezeni polozenych otazek. Ty jsou ale v ramci zelenomozkove "objektivity" filtrovany, protoze se jaksi nehodi... Diky za krasne priklady duvodu, proc vas fanatiky nikdo rozumny nebere vazne.3 body
-
@JirikHL To už tady relativně nedávno bylo, že? Toho, co přišlo z východu jsme se zbavili, abychom se vrhli na západ. No, akorát to vypadá, že je to tam v lecčem stejná ideologická a mentální bída...2 body
-
Mezi desky a kotouč. Většinou WD... Nebo 1-2 kapky oleje na každou stranu. Trochu! Trošičku. Deska je porézní, brzdy jsou na principu tření, bla bla bla. Podotýkám, že na válcích při stk vždy brzdy fungovali dobře! I hned po aplikaci. Nikomu to ovšem neradím! Dále jsou to i vibrace kotouče, hrany, atd. Většinou je to ale deska-kotouč. Prodávají přímo i pasty, "maziva" na to určené. To zas budu za debila.2 body
-
Jakmile netleskáš všemu a jsi proti násilnému tlačení BEV, jsi automaticky celkově proti BEV, easy... "Když nejsi s náma, jsi proti nám" :)2 body
-
ne, to se nerozhodl svět, ale jedinci, kteří se myslí, že za pětadvacet let změní fungování společnosti na celém světě, které se utvářelo stovky let2 body
-
2 body
-
Su hrubkou uplne identicke,plne kompatibilne so vsetkym v aute,vpohode zamenitelne.Nikto kvoli akustickym oknam nerobi konstrukcne iny tapacir,vedenie okna a vsetko okolo toho.2 body
-
Proti demagogii neexistují argumenty. Většinu z tvých prázdných floskulí máš vysvětlenu výše v diskusi. Motáš se v kruhu, nemáš žádný faktický argument. Pokud člověk ani sám sobě neumí přiznat, že si svým reálným životem na ekologa jenom falešně hraje, pak je to těžké. Ale to je vlastní všem fanatikům. Na logické námitky, která tady nejen ode mě zazněly na tvé zelené teorie, nejsi schopný nijak reagovat. Jen papouškuješ 100x vyvrácené nesmysly. Prostě ekolog. Dál se toho tady účastnit nebudu. Zabedněnci tvého ražení ženou Evropu do záhuby a ještě si u toho myslí, jak dobře konají.1 bod
-
Upřímě je mi záhadou, proč se něco takového odhlasovalo a schválilo. Ale vidím za tím hloupou překorektnělost dnešní doby, kdy hloupé stádo podlehlo fanatismu a bohužel se to dostalo tak daleko, že se nyní každý bojí jasně a nahlas říct, že to je celé velký nesmysl. Viz např. ta zmíněná Kalifornie a problémy s nedostatkem elektřiny kvůli nabíjení e-aut. A to jich tam je zatím jen malý zlomek. Dnešním zdaleka největším populismem je chiméra, že povinná elektromobilita v EU nějak ovlivní celosvětovou produkci CO2. Je vidět, že rozumuješ o něčem, o čem nevíš zhola nic. Že to na tebe nekvičí v Otázkách Václava Moravce neznamená, že se to neděje v praxi. Pracovně se pohybuju po velkých průmyslových podnicích v ČR a části Evropy a divil by ses velmi mnoho, jak se to v praxi "neřeší"... Tyhle podniky ale naštěstí v drtivé většině vedou lidé nevymytí demagogickou zelenou mantrou, tak ta opatření mají opravdu smysl a opravdu přispívají k omezení negativních vlivů na ŽP. Ano, a výsledek v podobě vypínání jaderných elektráren na sebe nenechal dlouho čekat. Čímž Německo střílí celou EU do obou vlastních kolen, jen aby zase bylo papežštější než papež. Tohle bude obrovský průser. Zde souhlas. Měli jsme předsednictví, mohli jsme výrazně přispět k otevření smysluplné debaty o důsledcích nesmyslného příkazu zavedení povinné elektromobility. Neudělali jsme nic krom hromady úplně zbytečně vynaložených peněz za to stovky tisíc lidí v ČR krutě zaplatí drastickým zhoršením jejich životů. Přitom přínos pro světovou ekologii je nula. Co ty otázky? Už je zeleně vymyto natolik, že jsi ekolog jenom na klávesnici?1 bod
-
Přesně tak, o hlouposti ve jménu ideologie svědčí odstavení již vybudovaných a funkčních jaderek v Německu. Tam nevítězí klima ani rozum, ale ideologie s nenáviděným plynem a uhlím. Zatím to vypadá na hloupost století (když vynechám politiku Ruska).1 bod
-
To je tvůj názor, který nesdílím. Stejně ani toto se nedá podložit nějakým výpočtem… Elektromobilite v kombinaci s vhodným energetickým mixem věřím, že nemalou měrou přispějí ke snížení emisi skleníkových plynu. A jsem rád, že se k celkové uhlíkové neutralitě zavázalo 131 státu, které dohromady produkují 87% světových emisi CO2.1 bod
-
@Tonda-BAmen. Vystihls to naprosto správně a přesně. @silarmJen prázdné rádoby líbivé fráze. Násilím vnucená elektromobilita nic z toho, cos popsal nijak neřeší. neřeší bohužel ani to CO2. Resp. řeší v naprosto zanedbatelné míře v porovnání s obrovskými problémy a zásadními omezeními, která přinese desítkám milionů lidí v EU... Zářný příklad situace, kdy se s vaničkou vylije i dítě.1 bod
-
neriesil som a ani neplanujem-mam tam nastavene to, ze su sklopene a odklopia sa az ked nastartujem a to mi vyhovuje1 bod
-
Bohužel takový vzoreček není. Kež by byl. Já jen vidím, že se klima se mění, biodiverzita klesá, druhy vymírají. Lesy jsou kalamitní holiny, a půda pouhý substrát na držení plodiny. Oceány plné plastu… na druhé straně vidím to velké množství energii a surovin co spotřebujeme. Plýtvání s jídlem, vše na jedno použití. A toto se mi spojilo jako příčina a důsledek. A tato příčinná souvislost je moji motivaci. Mám na výběr buď propadnu envižalu nebo se s tím budu snažit bojovat. Asi uhádneš co jsem si vybral, když tu tak diskutuji1 bod
-
Za sebe, tedy člověka, který si myslí, že místo abychom tím dalším generacím nabídli čisté vody, zdravé lesy a modré nebe, že jim nabídneme zelenou bídu. Tedy za sebe bych ocenil jedinou informaci - důkaz. Ať někdo doloží výpočtem, že když zbavíme planetu spalování fosilních paliv, že to povede ke snížení teploty na Zemi o nějaký zlomek stupně Celsia ročně. A že když to budeme provozovat třeba 3000 let, že místo globálního oteplování bude na Zemi tak zima, že se zeměkoule obalí ledem. Tvoje odkazy jsou fajn, ale výše uvedené nepotvrzují. A tak se dál budu držet tvrzení, že teplota na Zemi závisí na sluneční aktivitě už po miliony let a že když vzroste sluneční aktivita, že s určitým zpožděním vzroste teplota na Zemi a objemové procento CO2 v atmosféře. A že ta příčinná závislost je opačná. Napřed zvýšená sluneční aktivita a pak oteplení a CO2. A ne to co hlásají politici, na základě sdělení 14-ti leté nedovzdělané a zamračené dívky. Přesto že to nikdo nepodložil důkazem. Proto považuji za zrůdné ožebračit obyvatele EU ve jménu dekarbonizace, která stojí šílené peníze nemá šanci nic vyřešit.1 bod
-
Tak já se hlásím jako první. Elektromobily jako univerzální řešení individuální mobility odmítám se vší možnou vehemencí. Ale jestli si někdo chce elektromobil koupit, nebudu mu to vymlouvat. Sám jsem konec konců stejnou chybu udělal. Na svoji omluvu uvádím, že jsem to nemyslel vážně - jen jsem si chtěl vyzkoušet jaké to je. Pokud je někdo vlastníkem domu se solárními panely, akumulátory a potřebnou regulací, proč ne. Nesmí ovšem zapomenout si pořídit ještě jedno auto se spalovacím motorem na delší trasy a jako pohotovostní vozidlo. A konec konců může s elektromobilem zažít i humorné příhody. Jako třeba já, když jsem jednou ráno zjistil, že v garáži někdy večer vypadl jistič a že nemám nabito...1 bod
-
zdravim pritelia,rovnako aj ja som mal problem s unikom na kolienku.mozno to pride niekomu fušerske ci gyčove ale niekto trosku technicky zdatny to opravi pomocou par centovych pneumatickych spojok.Ja za pomoci sikovnych ruk mojho priatela som spravil uz spravil cca 15000km a vsetko funguje ako ma bez ziadneho uniku.na konci sme tu spojku vratili do ciernej plastovej kocky kde je kolienko a dva spajkovane droty ohrevu hadice1 bod
-
1. leonkova příspěvku jsem si nevšiml. evidentně je to velký problém a omlouvám se za způsobené těžkosti. 2. že číňan něco přeprodává a má něco v názvu artiklu (nebo fotce) je sice hezké vodítko, ale nic to na 100% neznamená (už třeba jenom kvůli SW daného dílu) 3. podstatný a zajímavý je odkaz vložený v dalším příspěvku, tzn. na jeho základě si (nejen já) můžu ověřit, že jednotku nemusím měnit ani aktualizovat - je to hodně zajímavý text 4. diskusní forum, kde si uživatelé vyměňují zkušenosti a informace, nebude úplně ideálním prostředí pro člověka, kterého rozčilují dotazy jiných a má potřebu je poučovat o existenci googlu Já jsem si z toho odkazovaného textu odnesl, že potřebuju dokoupit jen kabeláž, kliky a volný čas. Bohužel to vypadá, že pro číňana je mission impossible vybrat si barvu kliky. Ale prosím, neprojel jsem celý Aliexpress, nepoužil jsem google a tak se o tom skoro bojím mluvit.1 bod
-
Tak, vraj som sa dostal na rad už aj ja 😄 tento alebo buduci týždeň by malo byť auto vyrobené.. snaď to bude pravda 😄1 bod
-
Brembo ok. Já tedy kupuju to nejlevnější🫣 a vždy v poho. Kus železa a deska. Není potřeba v tom hledat složitost. Pískat můžou origo neorigo. Stříknu tam mazivo a je po pískání. Nikdy jsem nezaznamenal snížení brzdného účinku. To zas bude řečí 🤣1 bod
-
Ahoj, Osram Nightbreaker LED v potkáváčkách mám vyzkoušený. Žárovka tam fyzicky dát jde. Je zapotřebí nový upínací plech do patice a nové gumové víčko světlometu. Žárovka je výrazně delší a pod origo víčko se nevejde, ale proti plechu za světlometem ještě nějaká minimální vůle zbyde. Trochu alchymie je naskládat do víčka konektor, aby netlačil do pasivu žárovky a nevychyloval ji. Problém je, že samotná žárovka je v adaptéru na bajonetu, takže ji nelze volně natáčet. Ve světlometu Fabie je pak natočená o 45° (LED směřují v pozici rafiček hodin 7 hodin a 7 minut). Výsledek je, že rozložení světla není rovnoměrné a před autem jsou světlé a tmavé pruhy. Je to vidět i na světelném obrazci na překrytu světla. S klasickou žárovkou má ten kosodélník rovnoměrně prosvícené všechny 4 strany. S NB LED jsou dva protilehlé rohy výrazně víc osvícené než zbytek. Výsledek je takový, že jsem tam vrátil hologenky... (aktuálně Philips Whitevision). Řešením by možná bylo uříznout ten aretační výstupek v bajonetu žárovky, ale nevím jestli by pak žárovka držela na místě.1 bod
-
Žádná uhlíková neutralita ani existovat nemůže a nebude. Je to fikce a mediální věc, to bychom jako lidstvo museli přestat existovat. Menší uhlíková zátěž ano, ale uhlíková neutralita???1 bod
-
Abych přidal něco trochu jiného, ale něco co se i té elektromobility týká a bude v budoucnu rozhodně týkat a to je nedostatečná záložní kapacita jiných zdrojů energie mimo těch OZE a taktéž nedostatečná kapacita akumulace energie. Všichni víme, že jaderná energie tzv. ekologům nevoní, uhlí a zemní plyn také ne. Nesvítí a nefouká pořád. Největší tzv. akumulátor energie u nás v ČR je podle mne přečerpávačka Dlouhé Stráně a ta má energeticky úložnou kapacitu 3,7 GWh . Není to setsakra málo, když dle ekologů a mnohých politiků z EU nechceme žádný fosilní záložní zdroj a ani to jádro? A vyřazené baterie z elektromobilů a z nich udělaná úložiště a jejich kapacita, nebo napojení akumulačních baterií do sítě z fotovoltaik, nebo napojené nabité elektromobily zpětně na síť ? Za jak dlouho se vyčerpá jejich kapacita, když v zimě potřebujeme topit, svítit a průmysl v naší doposud industriální zemi nebudeme chtít třeba v zimě odstavovat? Nebudu hledat čísla, budu používat selský rozum a tak se ptám. Jak dlouho s takto naakumulovanou energií a bez jiných záložních zdrojů vydržíme? Všechny ty hypotetické bateriové zdroje odhaduji na pár hodin, přečerpávačku DS na pár desítek hodin a co potom? Takže, já to vidím tak, že pokud nebudem chtít sami mrznou, nebo zastavovat výrobu, tak jaderky a zemní plyn přežije i naše vnoučata, ekologům a některým politikům navzdory. Jinak to, že nemáme zatím žádné velké akumulační zdroje ( a pochybuji, že nějaké velké, aby nás v zimě ochránili a zachránili v dohledné době mít budeme) tak o tom vypovídá i to, že ČEPS na velikonoce musel odpojovat solární elektrárny od sítě. No samozřejmě, že se to mnohým nelíbilo. https://www.efotovoltaika.cz/ceps-uz-zacal-vypinat-solarni-elektrarny-od-site-je-to-nevidane-barbarstvi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=Gv7jFZL0Lgx-202304190808&dop_id=203976711 bod
-
Já bych se neoznačil za fanatika. Ještě jsem se k žádnému stromu nepřivázal, neprotestoval proti dopravě ani se nepřestěhoval do jeskyně. A diskuze nekončí... Jestli, tě trocha té ironie nějak uráží, klidně mužů ten příspěvek smazat. Dal jsem ho sem na odlehčení, jako protireakci na hesla o Únoru 48, polopravd, nadávání do vymytých mozku atd. Myslím, že tady bylo v posledních dnech uvedeno dosti informaci i se zdrojem. Kdo chtěl studoval a dle svého rozumu vyhodnotil. Já za sebe, jako člověka sympatizujícího se snahou o klimatickou neutralitu, sem i nadále budu vkládat zazdrojované informace k elektromobilitě. A budu i rád, když to budou dělat i odpůrci elektromobilu.1 bod
-
Dovolte mi trošku ironie - když budu jezdit s autem se spalovacím motorem tak páchám jen a pouze dobro. Systém čištění výfukových plynu slouží jako čistička vzduchu. Téměř 70% ztrát v podobě tepla, ježděním po městě významně pomáhám ušetřit sociálně slabším na nákladech topení a starým s odklízením sněhu. Krom toho přispívám k bezpečnosti na silnicích, i ten nedoslýchavý dědeček slyší, že se blíží auto. Krom toho, že jsem ekologický, tak i šetřím čas. Můžu jezdit fakt rychle. 180km/h je v dnešních autech s dostatečnou výkonovou rezervou naprosto bezpečná rychlost a to i na okresce. Tedy za předpokladu, že se nám tám nepletou energii šetřící elektromobily a zemědělská technika. Nové traktory totiž často tyto vozy musí předjíždět a někdy i odtahovat k nejbližší nabíječce. A hlavně nemusím nikde pul hodiny nabíjet. Tento ušetřeny čas, věnuju rodině, své babičce, vaší babičce v domově důchodců, záchraně koťátek a rozvozu granulí do útulku. Jinak dnes cestou do práce jsem na radiu Beat zaslechl zprávu, jak VW ztratilo pozici č. 1 na čínském trhu. Poprvé ji předběhla čínská automobilka. A to v době kdy Čína má zatím jen 25% podíl elektromobilu nově registrovaných automobilů. Dovolte mi ještě trošku té ironie: Ten kdo teď upadá do deprese, kam se evropsky automobilový trh propadá může být klidný. Občané Čínské lidové republiky totiž ještě neprohlédli klamu elektromobilů. Nemají totiž odborné motoristické novináře, jako my v ČR. Kdyby měli tu možnosti si přečíst zaručenou pravdu o elektromobilech na našem autoforu, nikdy by si elektromobil nepořídili. Vytrvejme tedy v našem přesvědčení a nenechme sebou manipulovat. Pro lepší den přikládám jeden velmi povedený článek - rychle si to přečtěte než to EU a EK smaže: https://www.autoforum.cz/bleskovky/odstaveny-elektromobil-s-benzinovym-generatorem-v-kufru-je-smutny-pohled-do-budoucnosti-aut-eu/1 bod
-
Nevím zda to zde zaznělo, krom Porsche docela dobře postupuje s vývojem “ekopaliv” i Toyota, otázkou je cena a taky jak to snesou současné motory (víme jak velká diskuze byla jen se zaváděním E5/E10…) https://www.motor1.com/news/662540/toyota-exxon-low-carbon-fuel-development/1 bod
-
Elektromobil jako jediné auto je skvělá hračka pro člověka, který auto vůbec nepotřebuje. Pak mu může být jedno jak daleko dojede, kdy tam dojede, kde bude nabíjet, jak dlouho to bude trvat a za kolik to bude. Pokud ale někdo musí být včas u zákazníka a objet jich za den několik, chce mít jistotu že babičku odveze do města, kdyby se její zdravotní stav náhle zhoršil a pod., tak potřebuje ještě druhé auto se spalovacím motorem. Je to podobné jako s OZE - potřebujete mít ještě zálohu v plynové elektrárně.1 bod
-
Díval jsem se že se prodává/nabízí spousta malých zejména bateriových vysavačů do auta s různými nástavci (myšleno auto-nástavci) především na čínských eshopech (aliexpress ap.) . Koupili jste si tam někdo vysavač a stál za něco ? Já jsem při koupi velkého vysavače dostal před snad 10 lety malý vysavač do sítě Hyundai a díval jsem se na něj skrz prsty, ale má velký sací výkon a má odpracováno. Nikdy bych to do něj neřekl, nedostat ho zadarmo tak to nekoupím. Kdybyste měli někdo doporučení na konkrétní typ, tak sem s tím. Mám na mysli např. https://www.aliexpress.com/item/1005005310030918.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.7f2c5aadAGhxXr&algo_pvid=8ed03b1d-a91f-4345-a230-e29781ed4a40&algo_exp_id=8ed03b1d-a91f-4345-a230-e29781ed4a40-0&pdp_npi=3%40dis!CZK!1007.49!523.8!!!!!%40211bec8616818435452076726d077c!12000032581061163!sea!CZ!2155547772&curPageLogUid=ZYeBy1K6Kv2P1 bod
-
1 bod
-
A to je právě zvláštní, pokud tento problém s cukáním nemáte. Měl jsem za to, že to je charakteristika tohohle motoru, ale tímto mi opět vkládáte brouka do hlavy, abych to řešil s dalšíma a dalšíma automechanikama a automobilovýma mágama. Jinak řídívám spousty aut, převážně dodávky a některé špatně zajeté cukaly ještě o poznání víc (ty "špatné" klasicky zajížděním v balíkové firmě PPL). Jinak měl jsem rapida 1.2 TSI v EA111 - bez cukání. Jiného Rapida 1.0 TSI ale v automatu a ten také v pořádku.. Takže by mně fakticky zajímalo, kde ten problém v mém Polu je. Mám podezření buď přímo na řídící jednotku, protože přes diagnostiku nemám naprosto žádnou chybu. EGR je asi blbost, nebo že by snad nějaka hadička byla překousaná od kuny? Nevím.. Škoda pro mě, že auto jsem kupoval ojeté se 13 000km a už od této doby to dělalo.. Nevím, jestli předchozí majitel s tím něco neproved ... Inu, naučil jsem se s tím žít, ale dost mě to mrzí vzhledem k tomu, že žádné jiné dobře zajeté auto, to nedělá.1 bod
-
Dnes cesta z Brna do Bratislavy, podaril sa priemer začínajúci číslom štyri. Až po Kúty po okreskách, rýchlosť predpisovo, cez obce tiež, prípadne +5-10 km/h ak neboli radary, a následne na slovenskej D2 tempomat na 100 km/h.. Vonkajšia teplota okolo 5-6,5 °C, doprava minimálna, obutie celoročné. Na letných by som sa pravdepodobne dostal niekam ku 4,7-4,8 litrom. Kým bola jazda po okresných cestách v úplne normálnom tempe, musím dodať, že tá 100 km/h rýchlosť na diaľnici ma už ku koncu cesty aj dňa dosť vyčerpala aj keď to bolo iba nejakých 60 km. Na dovolenku k moru by som takto nedokázal ísť.1 bod
-
Bolero je vlastně Amundsen bez navigace. Oproti Swingu+ umí ještě spárovat 2 telefony přes BT. Hlavně ale Swing+ a Bolero se liší tím, ze Bolero bylo v autech predFL, Swing+ je v autech po FL.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Pokud vim tak tlumice jakykoliv se menej vzdycky v paru. Stejne tak kdyz treba praskne pruzina tak se taky meni v paru. Za tu dobu co ma odjeto uz bude mit trochu jine chovani nez ten novy tlumic a pak by to akorat mohlo delat neplechu. 😉1 bod
-
...a takhle konci kazda debata se zelenomozkovymi fanatiky. Misto smysluplne diskuse, odpovedi na polozene relevantni otazky a zajmu posouvat diskusi vecnym smerem je tu jen jeden detinsky hloupy pokus se z toho nejak vyvliknout za druhym. Treba ve forme absurdne hloupych fantazii viz vyse. Bezobsazne saskovani. Lidska hloupost neni nazor.0 bodů
-
A hlavne auto, ktoré ma akustické skla ma iné komponenty, tie skla sú 2x take hrubé.-1 bodů
-
řekni mi proč by politici měli zájem snižovat životní úroveň lidí? To by asi byla politická sebevražda a lidi v ulicích. Ja se spíš bojím populistů, kteří využívají těchto nálad. V EU je už normální mít klimatickou neutralitu ve volebním programu. U nás se raději o tom vůbec nemluví. Neptají se na to ani moderátoři debat. A pokud už se na to někdo zeptá, tak uslyšíme hodně vyhýbavé neurčité odpovědi - a to ode všech bez ohledu na politickou příslušnost. Dovolte mi ocitovat prof. Fialu, které v zapětí kritizovalo spousty vědců: „Snažím se jako vědec, který to však nedělá odborně, sledovat různé debaty. Myslím si, že odpověď není úplně jednoznačná. Ale nemyslím si, že toto je na tom to nejpodstatnější. Musíme vnímat, že nějaká změna probíhá, a musíme být i do jisté míry opatrní, abychom nezpůsobili horší následky“ Ještě sleduji německou politickou scénu. A je to uplný kontrast k ČR. Tam poslední parlamentni volby byly klimatické volby. Většína stran měla jasný klimatický program. I CDU CSU SPD propagovali klimatickou neutralitu již v roce 2040. Pouze populisticka AfD tvrdila, že klimatická změna je nafouknutá bublina a vliv člověka je minimální. Opravdu mě mrzí, že ČR zase dělá chytrou horákyni. Stojí nás to zbytečně čas a peníze...-1 bodů
-
podívej se prosím na https://ourworldindata.org/cheap-renewables-growth - nuklearní energetika má z mého pohledu tři problémy... Je to velká investice, která se vrátí až po několika desetiletích. Cena nuklearní energie je drahá. Problém s odpadem, který budou řešit až generace po nás. Bezpečnostní riziko v případě havarie, živelné katastrofy, války. Tady zase umrtí vztažené na způsob výroby el. energie https://ourworldindata.org/safest-sources-of-energy Nevím kam na ty čísla chodíš? Už v roce 2019 větrné elektrarny vyrobily 0,7TWh tedy asi 1%. Reálny scenář počíta do budoucna s 10% optimistický až z 28%. https://faktaoklimatu.cz/infografiky/potencial-vetrne-energie-cr prostě co píšeš je mnohdy hodně zavádějící-1 bodů
-
-2 bodů