Přejít na obsah

1.4 16v-ranní start na 3 válce


labi

Doporučené příspěvky

Včera jsem nastartoval na 3 hrnky a tak jsem dojel i do práce.Kontrolka motoru nejprve blikala a pak se rozsvitila nastálo.Po příjezdu jsem chtěl zjistit který hrnek nejde a tak jsem postupně oddělával kabely od svíček.Kabel na druhým válci mě pekně proškolil až jsem ho skoro urval z modulu.Sebral jsem odvahu a zkusil jsem to znovu a jak mě to zase prokleplo tak jsem ho odhodil tak šikovně že jsem zjistil kde je prokleplý.Protože prskal pěkně bokem do spony.Koupil jsem tedy novou sadu kabelů Tesla.Ale pořád to není ono.Auto tak divně za jízdy poškubáva a na volnoběch je motor taky neklidný.Zkoušel jsem odpojit egr a jet to projet,ale taky se mi zdá že to pořád škube.Obvzlášť studený motor je hodně neklidný.Nemůže to být benzínem který jsem natankoval den před tím u pumpy u které jsem ještě nikdy netankoval?Před tím šel motor jako víno a nebejt toho startu na tři válce tak bych možná ani nezaregistroval ten prošvihlý kabel u kterého jsem poté předpokládal že je to příčina chodu na 3 hrnky.

Editováno: , autor: labi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blikající kontrolka znamená okamžitě zasatvit motor , teplota výfukových plynů přesáhla 700°C tudíž začíná smrt katalyzátoru. Na 99% po smrti zapalovací cívka,nebo zkrátka to nezapálí směs a letí to do výfuku. Takto jezdit je akorát pohřbít lamdy a kat....v lepším případě.

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za nabidku,ale uz jsme to dnes napichli a objevila se chyba 16688-Vynechani zapalování 4.valce.Po smazani se uz zadna chyba neobjevila,ale auto má furt neklidny studeny motor,plivani do vyfuku a jemne cukani za jizdy.Zatim jsem vymenil svicku na 4 valci a uvidim co to bude delat pri zitrejsim rannim studenym startu.Pokud to bude pretrvavat tak odpoledne ceka fabku mereni tlaku ve valcich.Pokud budou tlaky ok tak budu klidnejsi.Podpaleny ventil nebo pridreny hydrostel by byla asi pekna palka. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja to vidim na ten podpaleny ventil, uvidis co ti povedia tlaky :)

este ma napadla jedna vec, nestraca sa ti olej? toto sa stalo znamemu, rupol simering okolo ventilu a olej stekal cez ventil bud do priestoru alebo ked ostal ventil zatvoreny tak sa hromadil a pri prvom nasavani sa dostal do spalovaku a zahadzal sviecku. studeny start bol vzdy tak ako ty pises a casom ked sa motor zohrial sa prihlasil uz aj 4. valec ale ten motor mal nabehanych 220t km

Editováno: , autor: Nautilus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli budou tlaky rozdílné (v tom nepálícím válu nízký, jinde přibližně shodné), je to skoro tutově ventil. Ale myslím si, že to ventil nebude - v tom případě by byla na vině "fajfkocívka" - prostě ten dlouhý nástavec na svíci, co obsahuje veškerou spínací "techniku" i malou samostatnou indukční cívku. Občas se prorazí tranzistor nebo izolace vinutí a "cívka" pak nedává vn a svíce nepálí. Každopádně jezdit v tomhle stavu je blbost - kurví se tím všecko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby to byl tranzistor, cívka nebude odebírat proud - elektronika to pozná a vyhodí přímo chybu zapalování. Jestli je ale prošvihnutá izolace na vn sekundáru (tranzistor vede, jádro cívky se nasytí, ale energie se vybíjí "bokem" místo na jiskřišti svíce), elektronika chybějící jiskru pozná až podle nespáleného obsahu válce na lambdě. Neznám přesně protokol VAG ani jak vypisuje jednotlivé závady - takže asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bral jsem cepro v destnym v orl.horach.nikdy pred tim jsem tam do auta nebral.jen do motorky a to na te honde 650 jednovalci nepoznam jestli je spatny nebo dobry.Jinak s autem jsem byl presne pred mesicem na stk a tam rikali ze mam emise jak u noveho.ale to to jeste nezlobilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli ty emise byly ještě před měsícem OK, tak to bude s 99% pravděpodobností tím zapalováním - ventil ani kroužky by tak rychle a razantně neodešly, zato průraz izolace na cívce je otázka okamžiku... Furt to jde, jde a najednou se to posere...

Jinak se podívej sem: odkaz , co může způsobit pokus o jízdu s nezapalující svící. Takhle dopadne kat, když do něj narveš beneli z nepálícího válce a pak to v něm chytne...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vymena svice nepomohla.odpoledni mereni tlaku ukazalo ze se vsechny 4tyri valce pohybuji lehce nad 14 atm.Takze to je ok.jeste jsme schvalne prehodili 1 a 4 vstrik ale Vag se dal tvari jako by se nic nedelo - 0 zavad.zejtra jeste vse projedem tak jak ma byt podle dp od lambd az po stropni lampicku a jestli nic nenajdem tak jeste zkusim nekde sehnat zap. modul,a to je tak vsechno co nas napadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ach jo, mít ten motor ruce, už jseš ve špitále jak by Ti namlátil... Tlaky OK, proházení vstřiků nepomůže, výměna svíce taky ne, názorů že je to modulem zapalování v daném vále tady máš několik - ale furt nevěříš a budeš to zkoušet dál... Když už to máš v dílně, můžete udělat ještě jednu zkoušku:

Vymontujte všecky zapalovací "fajfkocívky" a svíčky, nastrkejte svíčky zpátky do fajfek a kusem holého zvonkového drátu omotaného kolem všech závitů svíček zajistěte elektrické propojení svíček s kostrou motoru. Kusem kartónu nebo něčím podobným položeným nahoru na motor zajistěte šachty pro svíce před zapadnutím něčeho nežádoucího do válců. Pak zhasněte v dílně a protočte motor startérem. POZOR - POKUD SE SVÍČKY "ODKOSTŘÍ", MŮŽOU SE ZNIČIT VŠECKY ZAPALOVACÍ MODULY! Na jiskřištích svíček jasně uvidíte, která pálí a která ne - můžete potom zkusit i jednoduše mezi sebou proházet konektory od ŘJ k "fajfkocívkám" abyste se ujistili o tom, která skutečně funguje a která ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já těm řečem o životnosti svící 60kkm moc nevěřím - na šáde i na fáčku jsem je měnil po zhruba 20kkm s tím, že po každých 5000km ± karosa šly ven a mosazným drátěným kartáčkem se očistily úsady. Jenže do drážky kolem centrální elektrody se nedostaneš skoro ničím - takže pro jistotu, i když stále pálily dobře, po 20kkm šly ven a dával jsem new sadu. Teď na novém motoru jsem udělal ústupek a výměnu jsem udělal až ve 30kkm - i když původní sada stále šlapala OK. O tom to celé je - měnit díl(y) ještě předtím, než se začnou sypat a zhorší se jejich funkce. Právě svíce jsou tím dost profláknuté - jdou, jdou - a pak najednou nejdou. Největší problém přitom je, že na vzduchu za normálního tlaku taková svíce jiskří jak blázen (přesně jak píšeš), jenže motor potřebuje, aby svíce "hodila jiskru" ve spalovacím prostoru válce při kompresním zdvihu - neboli v prostředí s tlakem v řádu MPa. Takový tlak a vibrace můžou vést k tomu, že vlasově praskne porcelán - a do praskliny se postupně nahrnou saze = zrníčka vyredukovaného uhlíku z paliva. Uhlík je vodivý, takže pod tlakem jeho stisknutá zrnka vedou proud - A ZKRATUJÍ VN VÝBOJ, takže svíce venku na vzduchu sice jiskří, kdežto "natlakovaná" si ani neškrtne... Uvidíš, až ty svíce vyměníš - samozřejmě všecky najednou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...