Jump to content

TDi PD 96kw


Dr. Driver
 Share

Recommended Posts

Já myslím, že slabá stránka je převodovka jinak dnes najeto 444.444km a motor bez závad.

Takže jak tu někdo píše, že mu ve 100 tis. km odešlo turbo, tak to jsou jednoznačně stažený kiláky, když koukám na Tvé číslo najetých km a motor bez závad :palec2:

Link to comment
Share on other sites

Já myslím, že slabá stránka je převodovka jinak dnes najeto 444.444km a motor bez závad.

Převodovka? Co jsi měl s převodovkou za problém? Mě nevydržel nýt držící vidličku řadící 1ku a 2ku. Oprava převodovky cca. 3500,-. Turbo, trysky, spojka a setrvačník máš původní? Známý má najeto na ASZ 300 kkm a vše z výčtu původní.

Link to comment
Share on other sites

Převodovka na některé stupně hučela při brzdění motorem a jednička a zpátečka šly špatně řadit.

Spojku komplet jsem měnil v 340 tis. a to praskla lamela.Jinak turbo,vstřiky atd. původní.Ve 400 tis.

nová baterka a žhavičky.Jinak mám long life servis a do nějakých 250 tis. jsem olej měnil co 50 tis.

Teď co 30 tis. Jezdím na nejlevnější naftu co kde je např. Makro, tesco atd. a olej Q8 „V“ Long life.

Mám ho od najetých 20 tis. z Německa.

Klidně se ptejte na cokoliv.

Link to comment
Share on other sites

Vyjíždím ihned po nastartování, takže v zimě první ometu a pak nastartuju a jedu.Na nějaké dochlazování turba po jízdě pozor nedávám, ale je pravda, že když vím že budu motor vypínat, tak už to moc nehoním.To se týče spíš dálnice, když jedeš "rychle" tak nemůžeš přijet na benzínku a motor vypnout.Tam bych asi chvíli vydržel na volnoběhu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Dobrý den,Mám možnost koupit Oktávku 96kw 2003 po prvním majiteli v dobrém stavu servisované ,ale trochu se toho bojím,že bude náročnější na ůdržbu a je poruchovější než 81kw.

Může te mě prosím poradit,co od toho můžu čekat a co se na ní nejvíce kazí ,mám na mysli hlavně turbo, vstřiky,setrvačník,převodovka atd.

Někde jsem četl,že má větší spotřebu oleje a trpí přední náprava a tlumiče.

A nebo mám jít raději do 81kw.

Předem Vám moc děkuji za rady.

Link to comment
Share on other sites

pokračování z "mylně" založeného vlákna:

Tak už by to chtělo aby mu někdo napsal odpověď na jeho otázku :)

Já za sebe můžu napsat akorát to, že pro 96 kW hraje 6ti kvalt. Kamarád z vysoké má tenhle motor, sice v Passatu, ale má. A je s ním fakt spokojený, jak se spotřebou tak s jízdou. Ale je fakt, že to má chipnuté no.

81 kW verzi má můj soused a od něho slyším jen " kur*a zase to nejde atd :-D " V tomhle ti poradí asi znalejší členové ;)

Jak to myslí?

Že to nejede, že to nemá výkon? Nebo, že se něco pos*alo?

Já mám 81 kW už cca rok, auto jsem koupil po druhé návštěvě autobazaru (první byl v den před tím večer), úplně náhodně, pouze podle "dobrého pocitu" (zdá se, že vyšel) a krom běžných závad (zaseklé lopatky turba, ale 96-ky mají stejnou regulaci, ne?), s cca 160 tkm (podle mechanika 260 tkm) a nemohu si stěžovat.

Jestli to nejde "...že to nemá výkon...", pak po čase tohle řekne i u 96-ky. Tu čipne, na chvíli bude klid a zase. Sedne do něčeho ještě silnějšího...... a tak furt dokola.

Podle mně je už těch 81 kW dostatečný výkon. Auto i plně naložené dostatečně zrychluje, neztrácí dech, na dálnici zařadíš a jedeš.

Něco jiného je kdo chce závodit. Ale to pak ani 96 kW nebude stačit.

Jinak co se týče poruchovosti PD-ček, nebo lépe řečeno taky srovnání TDI vs PD, je v tomto článku ze SM

post-57881-0-39157300-1318480821_thumb.j

Tj., všechno je o údržbě.

Jestli původ 96-ky zná, je ochoten jej respektovat, současný stav mu vyhovuje, dál se o něj bude příkladně starat, pak nevidím problém.

Stejně jak se může vyskytnout nějaký krypl v 81-ce, tak tak samo může bejt v 96-ce.

Náprava, tlumiče?

Motor je vlastně furt stejný (co se týče hmotnosti) a podvozek taky.

Setrvačník?

Na obou je dvouhmota.

Edited by Wojnar
Link to comment
Share on other sites

Věčně mu to nechce startovat a tak. A zrovna před týdnem mi říkal, že jel po dálnici a najednou auto netáhlo. Tak jsem mu řekl, mé znalosti tady z fora, že to asi teda padlo do nouzáku a chce to asi jít na vyčištění.

Auto někam zmizelo a už týden jsem ho neviděl tak nevím jak to vyřešil :)

Link to comment
Share on other sites

Jak říkám, chachar se může najít všude.

Ve svém okolí mám asi pět 81-ček co znám jejich majitele a nikdo z nich nikdy neřekl už nikdy více nebo něco v tom smyslu.

S 96-ama znám taky pár (ikdyž ne všechny jsou okty) a že by si někdo stěžoval ...... Ne.

Však se podívej sem. Problémy se vyskytují všude napříč motorizací.

Jedny motory trpí ponejvíc na to, jiné zase na něco jiného. Každá motorizace má něco svého.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ahoj, mam 96 kw, rozvody me staly s praci a mult.řemenem neco malo pres osmičku. Nedávno mi praskla přední levá pruzina, oprava devitka,. Jednou se mi na dálnici stalo ze motor spadl do nouzaku a přestal tahat. Po vypnutí a nastartování jel zase v poho. byly to zasekle lopatky turba.ted uz 30k nic. Spotřebu mam dlouhodobou pod 6 litru. Delsi streky na dálnici tak okolo 5,5 mesto pres 6. Záleží na způsobu jízdy. Olej mi vydrží od výměny k výměně. Jinak žádná závada neni. Ted me ceka renovace xenonu protoze uz to ma vypálené paraboly. Kupoval jsem ho pred dvěmi roky najeto 120tkm, nyní 136tkm, bez vážnější závady. Motor táhne perfektně i na 6ku a neni problém se sedanem udelat 230km. Me se v německu podařilo 241 podle gps, 250 na rucicce, šla az za roh. Z me zkušenosti mohu jen doporučit. Pri koupi jsem váhal mezi 66kw a.touto inferno. Inferno zvítězila a nelituju. Uz jen proto ze je to limitována edice a je celkem problem ji na ceste potkat

Link to comment
Share on other sites

Honem,honem,ještě nějáké Vaše zkušenosti ,co se kazí,kolik výjdou rozvody,spotřeba atd.96Kw. Octavka 2003

Koupě se blíží,a furt se namohu rozhodnout mezi 81KW,nebo 96KW.A proč rači to a ne ono.

PŘEDEM MOC DĚKUJI.

čauky

při 110 kkm odešla váha vzduchu

ve 120 kkm jsem nechal dělat rozvody, kamarád chtěl 3500kč včetně vodní pumpy

ve 140 kkm to dvax spadlo do nouzáku, tak jsem nechal vyčistit turbo a měnila se ta podtlaková baňka u turba 3500kč kompet

dlouhodobá spotřeba byla 6,6 no a letos jsem to nechal čipnout a dlouhodobá šla na 5,7 (do té doby jsem nevěřil, že to po čipu jde dolů a jede líp - už tomu věřím)

Mou spotřebu ale neber jako měrnou minci, protože jezdím hodně ostře.

Pokud ještě můžu ke spotřebě, tak při společné cestě s kolegou (O1 66kW)jsem se dostal na stejnou spotřebu jako on a při převaze dálničního tempa i níž a to bylo před čipem

Nyní já po čipu a kolega přesedlal na O2 103 kW jsem pod jeho spotřebou

Kombinovaná spotřeba je psaná 5 litrů, ale pokud půjdeš do PD 96kW, tak asi budeš jezdit o 0,5 litrů dráž, protože se neudržíš (ale zase se svezeš), tím ale nechci říct, že 81kW je špatná volba

Edited by fkarel
Link to comment
Share on other sites

Rozhodně jdi do 96kw,ta jednaosmdesátka strácí na kroutáku,je to znát.Mám najeto přez 200 a na motoru jsem měnil pouze čidlo teploty,volnoběžku v altíku.olej mezi výměname nedolejvám(nežere)každý auto chce investice.Doposud to byli drobnosti.Podvozek kromě tlumičů a brzd originální

Spotřeba při dodržování rychlostních limitů 5litru.Do španělska jsme jeli čtyři dospělí,plnej kufr celou cestu dálnice jeli jsme kolem 150 spotřeba se ustálila na 6litru.Jo ve stopadesáti točí motor neco pod 2500otáček.

Link to comment
Share on other sites

čidlo teploty a volnoběžku jsem měnil taky, ale v předchozím příspěvku jsem to zatajil (neřeší to volbu rotačky nebo PD - myslím, že je to u obou stejné)

No a olej jsem dolíval jedou, bylo to před výměnou ve 120kkm, jinak vydrží vždy do výměny (dlouhý interval)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mohu porovnat Oct I 96 kW ver. Passat Combi 96 kW. vše r.v. 2004

Spotřeba stejná ,ale svezení na Oct lepší, je živější nenaklaní se tolik v zatáčkách, je to asi dané tím ,že má menší hmotnost.

Jen se musí rychleji řadit, jako by měla kratší rychlosti proti Passatu.

Zátah při 1800 ot/min excelentní :-),jen to kvedlání s řadičkou, ale to je právě to svezení.

Nikde jsem nesehnal tabulku převodových poměrů u obou aut k porovnání.

Když se kochám tak spotřeba pod 5l/100km.

Jinak vážné závady žádné. Bězná udržba.

180 000 km na obouch autech.

Jsou to dobrá auta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...