Jump to content
Relic

Servo hydraulická kapalina - dolití a výměna

Recommended Posts

ako casto treba menit napln sa mi zda ze ide nejak tazko...

sice dnes prsalo a citelne to ide lahsie hm keby to stale tak islo ako na mokrej ceste hm

Share this post


Link to post
Share on other sites
ako casto treba menit napln sa mi zda ze ide nejak tazko...

sice dnes prsalo a citelne to ide lahsie hm keby to stale tak islo ako na mokrej ceste hm

Urcite si ho vymen...Rika se ze je to celozivotni a ze staci jen dolivat, ale ja jsem se na ty rady vykaslal a koupil original olej do serva primo ve skoda servisu za 301,- a znamy mi to kompletne vymenil...Vypustil stary olej a nalil novy.Rozdil je hned ZNAT !!! Nejen ze volant jde ted o poznani jednoduseji a lehce, ale dokonce pred vymenou se pri stani na miste a toceni kolama objevoval v rizeni takovy brum jakoby ze serva pri velkem tlaku a po vymene je to pryc a neni slyset vubec nic!!! Doporucuju. Nic tim nepokazis a tech par korun za olej taky neni zadna katastrofa.Octavku mam 8 let a po tak dlouhe dobe to vubec neuskodilo vymenit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opravdu jde lehceji?

To je zajimave. V praci mame stare hydraulicka cerpadla - a myslim ze ty naplne jsou stare jak ty stroje :)

I kdyz ta napln by mela jinou charakteristiku, tak jak je mozne, ze volantem pujde lepe tocit. Spise bych to videl na pretlakovem ventilu, ten je slyset pokud otocis az nadoraz - zda nepropousti a pod - mel bys mensi tlak a tudis tuhe rizeni - s mensim posilovacim ucinkem. Jak zvetsit ucinek? --videl bych to jinak v samotnem hrebenaci - vetsi prutok kanalku - tim padem mozna i cerpadlo o vetsim prutoku. Jinak sakra neznam jinou moznost, jak posilit ucinek serva :(

Edited by Octavka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chtěl bych trochu oživit toto téma. Hledal jsem na fóru něco ohledně oleje v posilovači řízení, ale nic moc jsem nenašel. Mění se tedy olej v servu nebo ne? Pokud ano, docela by mě zajímalo, co se tam má nalít a kolik je tam toho oleje. Někde jsem četl, že se tam dává olej do automatických převodovek, ale někde to zase nedopuručují. Měl by tam být asi hydraulický. Co vy na to? Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chtěl bych trochu oživit toto téma. Hledal jsem na fóru něco ohledně oleje v posilovači řízení, ale nic moc jsem nenašel. Mění se tedy olej v servu nebo ne? Pokud ano, docela by mě zajímalo, co se tam má nalít a kolik je tam toho oleje. Někde jsem četl, že se tam dává olej do automatických převodovek, ale někde to zase nedopuručují. Měl by tam být asi hydraulický. Co vy na to? Dík

Ja jsem ho měnil a kupoval jsem original škodovacky olej v service co je tam od vyroby. stal i s dani 301kč a byl ho litr. ještě něco málo zůstalo. celý litr se tam nevleze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chtěl bych trochu oživit toto téma. Hledal jsem na fóru něco ohledně oleje v posilovači řízení, ale nic moc jsem nenašel. Mění se tedy olej v servu nebo ne? Pokud ano, docela by mě zajímalo, co se tam má nalít a kolik je tam toho oleje. Někde jsem četl, že se tam dává olej do automatických převodovek, ale někde to zase nedopuručují. Měl by tam být asi hydraulický. Co vy na to? Dík

Ja jsem ho měnil a kupoval jsem original škodovacky olej v service co je tam od vyroby. stal i s dani 301kč a byl ho litr. ještě něco málo zůstalo. celý litr se tam nevleze.

teď se koukám jako vůl, že jsem ti už na to odpovídal no tak nic nového jsem ti nenapsal :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

já ho budu měnit v létě, servisman mi řekl, že už je na čase protože v uplném rejdu je slyšet jak čerpadlo tu kapalinu pění a hrozně to křičelo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mě může kapalina pěni jen když to přisává vzduch a né tim že je stará. A když čerpadlo víc řve tak tam máš kapaliny málo, alespoň si to myslim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsou stroje kde je H. kapalina 10 tky let a funguje bez problemu, tady to neni treba. Horsi by to bylo kdyby to nekde saklo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za info. Asi ho taky vyměním. Myslím si, že skoro po 8 letech bude mít taky něco za sebou. Ještě by mě zajímalo, jak a kde se starý olej vypouští. Jak se servo odvzdušňuje jsem v knize našel, ale jak ten starej olej dostat ven jsem nikde nenašel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem dne vyměnil olej v servu. Ani nevím co tam bylo zač, byl nějaký hnědý. Dostal jsem ho ven skoro 0,7 litru a tolik jsem tam taky nalil Castrolu Automatic TQ Dexron III, červený, 240,- Kč/litr. Řízení jde o poznání lépe :palec2: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kámoš, co dělá do aut mi řekl, že mi to nějak rachotí a nelíbí se mu to. Po týdnu mi sehnal nějaký použitý servo, jen na součástky. Zajel jsem s tím k mechanikovi a ten mi vyměnil jen vnitřek, dolil olej a celej prostor motoru je tak o 70% tišší!!! Je to pohoda. Nějak to v tom klapalo a teď nic. Možná by stačilo na vrakáči sehnat nějaké, co není vylítané a vyměnit jen součástky!!! Za práci si vzal necelých 400,- Kč. Jsem spokojen a už na to nebudu muset ani šáhnout.

:kol-75:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakej hydraulickej olej se leje do serva? jakou musí mít specifikaci? Dneska jsem kontroloval stav oleje a už ho tam mám míň než je minimum. :feve:

Dík za odpověď

Nevadí že ho tam máš míň... při studeným motoru by ho mělo být kolem rysky min, případně méně. Potom co se servořízení ohřeje, tak by ho mělo být mezi ryskami min, max...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak jsem dne vyměnil olej v servu. Ani nevím co tam bylo zač, byl nějaký hnědý. Dostal jsem ho ven skoro 0,7 litru a tolik jsem tam taky nalil Castrolu Automatic TQ Dexron III, červený, 240,- Kč/litr. Řízení jde o poznání lépe :palec2: .

Ahojky, prozradíš jak jsi to udělal, co jsi tam nalil za olej, jak dlouho ti to trvalo? Popř. detailní návod kde to vypusit a jak odvzdušnit by také nevadil. Mnojo začínám mno :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak jsem dne vyměnil olej v servu. Ani nevím co tam bylo zač, byl nějaký hnědý. Dostal jsem ho ven skoro 0,7 litru a tolik jsem tam taky nalil Castrolu Automatic TQ Dexron III, červený, 240,- Kč/litr. Řízení jde o poznání lépe :palec2: .

Ahojky, prozradíš jak jsi to udělal, co jsi tam nalil za olej, jak dlouho ti to trvalo? Popř. detailní návod kde to vypusit a jak odvzdušnit by také nevadil. Mnojo začínám mno :-)

Nalil jsem tam Castrol Automatic TQ Dexron III, červený, 240,- Kč/litr, je to olej do automatických převodovek, nalil jsem ho tam asi 3/4 litru, takže ti bude stačit jedna litrová láhev.

A teď k tomu postupu. Musíš zvednou předek celý do vzduchu. Z nádržky jsem odsál olej co šlo. Odpojil jsem tlakové potrubí na převodce řízení. Jsou tam dvě a myslím, že každé má jinak velikej šroub, je tam docela blbý přístup. Hlavy šroubů směřují myslím že na levo, k jednomu šroubu jsem se dostal asi ze strany od kola, jsou vidět, jsou nad nápravnicí, to najdeš. Začne vytékat olej. Pak začneš točit kolama z jedné strany na druhou, z plného pravého rejdu do plného levého. Tím vypumpuješ všechen ten olej z řízení. Docela to má tlak a trochu to i stříkalo. Pak připojíš zpět tlakové potrubí na převodku řízení. Naplníš nádržku na olej, olej bude trochu ubývat, pak se to zastaví a ty musíš znova začít otáček kolama z jednoho rejdu do druhého, on se zase olej nasaje do řízení. Postupně dolévej olej, ať se to zase nezavzdušní. Když to bude vypadat, že již olej neklesá, nastartuj motor a opět toč kolama z jednoho rejdu do druhého. V nádržce to začně pěnit, to se to odvzdušnujě. Vypneš motor, doleješ a znova nastartovat a točit. Takhle to párkrát uděláš, přestane to pěnit, přestane klesat hladina oleje a je to hotové.

Trochu vzduchu tam zůstane, to se odvzdušní až po pár kilometrech jízdy, takže pak zkontrolovat a popřípadě dolít. Podle chytrých knížek tam má být asi 0,7 - 0,9 litru. Hladina u studeného řízení má být 0,2 mm pod riskou min., až 0,2 mm nad riskou min. U teplého řízení se má hladina pohybovat mezi max. a min.

Snad jsem ti trochu pomohl a dokážeš to co jsem napsal pochopit. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprava: Hladina u studeného řízení má být 2 mm pod riskou min., až 2 mm nad riskou min. U teplého řízení se má hladina pohybovat mezi max. a min. Takhle je to už správně. Je to skoro jedno. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak jsem dne vyměnil olej v servu. Ani nevím co tam bylo zač, byl nějaký hnědý. Dostal jsem ho ven skoro 0,7 litru a tolik jsem tam taky nalil Castrolu Automatic TQ Dexron III, červený, 240,- Kč/litr. Řízení jde o poznání lépe :palec2: .

Ahojky, prozradíš jak jsi to udělal, co jsi tam nalil za olej, jak dlouho ti to trvalo? Popř. detailní návod kde to vypusit a jak odvzdušnit by také nevadil. Mnojo začínám mno :-)

Nalil jsem tam Castrol Automatic TQ Dexron III, červený, 240,- Kč/litr, je to olej do automatických převodovek, nalil jsem ho tam asi 3/4 litru, takže ti bude stačit jedna litrová láhev.

A teď k tomu postupu. Musíš zvednou předek celý do vzduchu. Z nádržky jsem odsál olej co šlo. Odpojil jsem tlakové potrubí na převodce řízení. Jsou tam dvě a myslím, že každé má jinak velikej šroub, je tam docela blbý přístup. Hlavy šroubů směřují myslím že na levo, k jednomu šroubu jsem se dostal asi ze strany od kola, jsou vidět, jsou nad nápravnicí, to najdeš. Začne vytékat olej. Pak začneš točit kolama z jedné strany na druhou, z plného pravého rejdu do plného levého. Tím vypumpuješ všechen ten olej z řízení. Docela to má tlak a trochu to i stříkalo. Pak připojíš zpět tlakové potrubí na převodku řízení. Naplníš nádržku na olej, olej bude trochu ubývat, pak se to zastaví a ty musíš znova začít otáček kolama z jednoho rejdu do druhého, on se zase olej nasaje do řízení. Postupně dolévej olej, ať se to zase nezavzdušní. Když to bude vypadat, že již olej neklesá, nastartuj motor a opět toč kolama z jednoho rejdu do druhého. V nádržce to začně pěnit, to se to odvzdušnujě. Vypneš motor, doleješ a znova nastartovat a točit. Takhle to párkrát uděláš, přestane to pěnit, přestane klesat hladina oleje a je to hotové.

Trochu vzduchu tam zůstane, to se odvzdušní až po pár kilometrech jízdy, takže pak zkontrolovat a popřípadě dolít. Podle chytrých knížek tam má být asi 0,7 - 0,9 litru. Hladina u studeného řízení má být 0,2 mm pod riskou min., až 0,2 mm nad riskou min. U teplého řízení se má hladina pohybovat mezi max. a min.

Snad jsem ti trochu pomohl a dokážeš to co jsem napsal pochopit. ;)

Woww, naprosto vyčerpávající odpověď....hnedle o víkendu to zkusím, se těším, zas bude v autí kousek něčeho nového. Kuju moc. Supér...pak písnu jak to dopadlo. :palec2::palec2::palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemůžu se nějak rozhodnout co s tím.V servu mám málo oleje, nový jsem už koupia a tak nevím jestli jen dolít nebo starý vypustit a dát novou náplň.

Já vím, že raději vypustit, ale nemám podmínky na to, abych dal předek na špalky, abych měl kola ve vzduchu a mohl to vyměnit.Tak uvažuji, že to nechám asi na servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já osobně ho vyměnil a musím přiznat, že je to znát. Řízení jde trochu snáz a je trochu tišší. Takže já radím vyměnit celou náplň.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ještě něco, zdá se mi divné, že ti zmizelelo trochu oleje, můžeš mít tedy někde nějakou netěsnost, tak bych to ještě napřed pořádně celé prohlédnul, může být někde netěsnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pokud mu to sakne uz nekolik let a nebude k poznani kde - nebo jen nepatrna mastnota tak ja osobne bych se nato vyprdl a jen dolil. V jinych a slozitejsich a mnohem narocnejsich zarizeni kde se pouziva hydraulicka mechanika a to nemyslim servorizeni se taky jen dolejva a nemeni se pokud to neni na opravu ci se hodne zavzdusni, ale kdyz uz tak se stane tak se odvzdusni jen pozadovana cast ktera vykazuje zavzdusneni. Ale pro tvuj lepsi pocit bych nechal zkontrolovat tesnost a pak dolil :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaky se pouziva olej do servorizeni?Vim, ze hydraulicky ale nejaky typ? V servisce pisi nejaky nazev ( myslim a pokud se nepletu 002??) proste nejaky kod a nemuzu ho prelustit do soucastnych nazvu hydraulickych oleju :wallbash: . Toz est-li poradi Te. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...