Přejít na obsah

Fabia 2 cost cutting


mike_k

Doporučené příspěvky

Caute,

Vzhledem k desetiletemu veku me soucasne Fabie zvazuju koupi nove, ale dost me odradil cost cutting, co Skodovka provedla u Fabie 2 oproti puvodni Fabii. Muze mi nejaky majitel rict, co vsechno ve dvojce oproti jednicce chybi nebo je horsi. Zatim jsem prisel na: nadrz na klic (v jednicce se otevirala packou od ridice), chybejici svetla ve dverich, vyrazne lacineji pusobici plasty, absence male klimatizovane schranky vlevo u ridice, slysel jsem ze dvojka snad ani nema kontrolku hladiny ostrikovacu (je to pravda)? Jsou to sice drobnosti, ale docela to nastve. Ma deset let stara Fabie Elegance pusobi i po deseti letech oproti dvojce jako skoro luxusni auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řekl bych že to je rok od roku horší i na fabii II, ořezávají se koberce tam kde předtím byly a další podobné šetření na materiálech výplních a dalších dronostech který na řádném počtu aut udělají slušnou cenovku :( bohužel už to lepší nebude ! Každopádně je to zatím tak že se to aspoň prodává jako ND tak si to můžeš přinejhorším dokoupit : lol je fakt že jedničková fabie měla různé další vylepšení které dvojková nenabízí ani nabízet nebude ale jak jsem již řekl ledas co se dá dodělat ;) a jakožto češi národ zručných ruk s tím nemáme problém :D možná počkat na fabii III třeba to bude lepší ale vzhledem tomu jak se tlačí cena dolů tak bych s tím nepočítal auto se bere jako spotřebák ojezdit a prodat jiný účel nehledat natož tak 10let výdrž ;)

Editováno: , autor: KoNG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že čím levnější si koupíš Fabii 2, tím méně tam toho samozřejmě bude. Ale když si koupíš zas elegance, tak si myslím, že bude vybavená dostatečně :)

A úpřímně, já mám F1 s klimatizací, ale klimatizovanou přihrátku mám jen u spolujezdce, u řidiče fakt ne. Co se týče otevírání nádrže od řidiče, k čemu to je? Stejně musíš vystopit a dojít si natankovat, to ještě samo auto neumí, že ti dojdou ostřikovače, to snad taky poznáš, ne? Takže k čemu tyhle čidla a elektroniku, u které stejně hrozí jen to, že se to pos*re a bude oprava stát peníze :) Já jsem tak trochu zastánce, že čím méně elektroniky je v autě, tím méně se toho může pokazit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že čím levnější si koupíš Fabii 2, tím méně tam toho samozřejmě bude. Ale když si koupíš zas elegance, tak si myslím, že bude vybavená dostatečně :)

A úpřímně, já mám F1 s klimatizací, ale klimatizovanou přihrátku mám jen u spolujezdce, u řidiče fakt ne. Co se týče otevírání nádrže od řidiče, k čemu to je? Stejně musíš vystopit a dojít si natankovat, to ještě samo auto neumí, že ti dojdou ostřikovače, to snad taky poznáš, ne? Takže k čemu tyhle čidla a elektroniku, u které stejně hrozí jen to, že se to pos*re a bude oprava stát peníze :) Já jsem tak trochu zastánce, že čím méně elektroniky je v autě, tím méně se toho může pokazit :)

No popravde od auta za vice nez pul mega bych cekal, ze bude umet alespon to same co minula verze toho sameho auta za stejnou cenu. :) To ze zakladni social edice nema ani schranku u spolujezdce, to mi celkem neva, ale prave mi prijde, ze i Elegance a RS pusobi v interieru znacne lacinym dojmem, coz u Fabie 1 az tak neplatilo.

Jinak jasne ze jsou to v zasade drobnosti, ale kdyz uz to jednou mas a jsi na to zvykly, tak se odvyka blbe.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom případě přesednout na jinou značku auta, třeba Seat nebo VW, u VW by problém být neměl a ber to tak, že když se začalo vyrábět F1, tak ještě nebyla v koncernu Škodovka jako to lidové levné auto, které se vyrábí za co nejméně peněz a nejvíc se na něm rejžuje. Pokud chceš kvalitu a luxus, tak musíš do VW, protože to je vlajková loď těch "levnějších značek", které koncern VW vlastní :)

Já když jsem teď viděl, co má v sobě Seat Ibiza ST FR s 1,2 TSI 77 kw za 350 000 kč, tak se vůbec divím, že Škodovka se ještě prodává, protože to se opravdu nedá srovnávat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bych rad, nejradeji bych sel uplne pryc od koncernu, jenze bohuzel nikdo jiny nevyrabi uzke male auto s kufrem velkym jako ma Fabka Combi. To bych napred musel zvetsit vjezd do garaze nebo nechat postrilet vsechny nenechave ruce v okoli a parkovat venku. Oboji nerealne. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je pravda, že ta kvalita plastů v FII za FI pokulhává, ale celkový dojem, pokud porovnám FII předfl ve výbavě Sport s FI po faceliftu ve výbavě Ambiente, tak je výrazně ve prospěch FII, a to nejen z hlediska prostoru, ale i design, pocit většího vozů apod. Zpátky bych to neměnil. Jinak ještě ohledně toho šetření, mám pocit, že FI musela mít nějak vytlumené podběhy, protože nikdy jsem tam neslyšel kamínky apod., kdežto u FII pokud je třeba po zimě na silnici posypový štěrk, tak to mlátí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

plus ještě absence intenzity osvětlení přístrojovky a kontrolu prasklých žárovek se myslím řešilo, že to taky nemá, dále absence teploměru motoru u verzí bez Maxidotu, která je nahrazená pouze kontrolkami (modrá a červená), později odpadla chlazená schránka u spolujezdce u základní klimatizace a nahrazení Climaticu manuální klimatizací, to je ale záležitost celého koncernu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mike_k mě na Roomsteru /Fabii II/ chybí nedostatek malých zavíracích schránek. Na Fabii I jsem měl vlevo pod volatem, pod rádiem, před řadící pákou, ty jsem využíval na drobné, na káblíky atd. Teď mám dvě před spolujezdcem, a jednu ve stropě - tam když dáš brýle tak se tam třepou a rozléhá se to po celém stropě. S ovládáním nádrže a kufru mě zklamali a se světýlkama ve dveřích taky, ale neboj zvykneš si :kol-47: .... Ale co by jsme chtěli za tu cenu, to co jsi platil před 10 lety za Fabii máš dnes Octavii Combi a nebo hodně dobře vybavený Roomster :kol-47:

Editováno: , autor: mida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už tady brečíme nad otevřenou přihrádku vlevo pod volantem, otvíráním nádrže klíčkem nebo signalizaci kapaliny pouze v kombinaci s ostřikem světel...

Fabia Combi Elegance 1.4/55kW ..... 461 900Kč

boční airbagy 8900Kč

ABS včetně MSR 17900Kč

podélný střešní nosič 4500Kč

radio MS202 5300Kč

tempomat 7000Kč

Fabia Combi Ambition Champion 1.2/63kW ..... 269 900Kč

Tolik ceny z 5.8.2002 a 5.8.2012. Podotýkám, že tak jako FII o řadu drobností přišla, tak má také některé drobnosti navíc (loketní opěrku, zásuvku pod řidičem, ...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, výbava je až na ty probírané drobnosti totožná. Dvojka má o palec větší kola, ale to nepočítám stejně jako o 1500Kč dražší metalízu a podobné hovadiny. Pro ilustraci "sraz výbav Elegance po deseti letech".

Fabia Combi Elegance 1.4/55kW ..... 461 900Kč

má navíc:

rezervu

Fabia Combi Elegance 1.2/63kW ..... 319 900Kč

má navíc:

Climatronic

vyhřívaná sedadla

el. okna vzadu

malý kožený paket

tempomat

radio Swing

další 4 repro vzadu

zadní parkovací senzory

maxidot

loketní opěrku vpředu

tkané koberce

výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce

Kontrola světel byla u jedničky pouze v Elegance a RS, po faceliftu dvojky je ve výbavě plošně i u nižších výbav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a když jsem se tak rozjel, tak ještě porovnání levnějších motorizací, akčních modelů pro léto 2002 a 2012.

Fabia Combi Attractive 1.4/50kW ..... 367 900Kč

ve výbavě navíc:

4 repro navíc

malý kožený paket

Fabia Combi Ambition Champion 1.2/51kW ..... 249 900Kč

ve výbavě navíc:

klimatizace

litá kola 15 palců

boční airbagy

tempomat

loketní opěra

sunset

střešní nosič

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je prilis jednoducha uvaha.

Mas pocit, ze chybejici svetylko ve dverich nahrazene odrazkou nebo chybejici kontrolka hladiny ostrikovacu vyrovna seriove nasazeni 4 airbagu, ABS, klimatizace apod.? Asi ne.

Je to v tom, ze tato vybava proste neni aktuálně obvykla v segmentu, tedy ani u konkurence, a proto se na tom vypuštěním šetří.

Kdyz se odpoutas od Fabie, podobne srovnani bude platit i u OI (2002) a OII (2012) - treba to bojler dohleda.

Mas snad pocit, ze by OII byla oproti OI osekana??? Ani nahodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale tak jasně, určitě šly ceny aut dolů kvůli konkurenci a musela jít i výbava nahoru proti konkurenci. Nějak jsem moc nezkoumal třeba plasty v F2, ale F1 má na palubce měkké plasty, nebo aspoň ten horní, spodek je samozřejmě tvrdej.. ale mě se líbí obě Fabie, Octavie taky .. jen jsem nikdy moc nezkoumal ceny před 10ti lety a teď a ten rozdíl cen mě docela překvapil :)

Ale tak znát ta cena někde taky musí být ne? Přece mi něříkej, že dali více výbavy, snížily cenu o 1/3 a kvalita vozu je stejná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mc2uba: Zasadni otazka je, co si predstavujes pod pojmem "kvalita".

Je pravda, ze FI mela od Juniora po Eleganci mekceni horni dil pristrojovky, FII ma v Activu tvrdy plast, od Ambitionu pak mekceny.

Jak je videt z Rapida, FIII zrejme prijde o mekcenou pristrojovku uplne. Je to ale otazka kvality???

Kvalita je pro me jako uzivatele predevsim zpracovani, tedy to, jestli auto bude po prejezdu nerovnosti vrzat nebo ne a samozrejme funkcnost a spolehlivost. U tvrdeho plastu by to mohla byt i nachylnost k poskrabani povrchu.

Na druhou stranu - mekceny plast je pekna (a draha) vec, ale kolikrat mi prinesl nejaky uzitek za dobu pouzivani auta?

Nikdy. Jen tim, ze vim, ze mam na hornim dilu pristrojovky, na ktery nemam krome cisteni zadny duvod sahat, mekceny plast.

Z meho pohledu ho oklidne ozelim za to, ze v FIII budu mit v serii napr. 6 airbagu a ESP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...