Přejít na obsah

První dojmy z nové Škody Rapid?


SOLTEK

Doporučené příspěvky

Já osobně sem měl z toho dobrý pocit, interiér byl z kvalitního materiálu, oproti fabce obří kufr :D, vzádu místa dost. Měl jsem možnost se projet 1.2 tsi a 1.6 tdi a je to jiné svezeníčko :).

Přijde mi že je interiér je něco mezi octavií a fabií.

Obhlídl někdo nějaké díly co by se dali dat i na fabii?

Navíc jsem se zúčastnil soutěže o nejnižší spotřebu, a nakonec jsem i vyhrál Rapida na víkend s plnou nádrží :D takže se moc těším :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Roh předních dveří se mi jako detail docela líbí. Jel jsem teda jenom s 1.6 TDI, ale celkově se mi auto poměrně líbí, svůj účel splňuje. Jenže je taky dobrý dodat, že jsem jel taky s autem za asi 520 000, což je už samozřejmě dost. Spíš jsem si nemohl zvyknout tak rychle na dieslový průběh motoru. Chyběly mi otáčky :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kouknul jsem na něho, ale není to žádná sláva, třeba plasty uvnitř, benzínový motory a cena naftovýho provdení. Pokud to stovnám s mojí 13 let starou O1, tak jsem rád že jí mám a taky se super motorem 1,8 T. O takové motorizaci se Rapidu ani nezdá. Cena Rapidu s slušným motorem je zcela mimo a Korejci se musí smát. Tam se u Korejců nešetří a velice se zlepšují a myslím že již předehnali Škodu v pestrosti seriového příslušenství a nabídky skvělých a moderních motorů. které nejsou dělaný na jen tak tak přežití záruky jako u koncernu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes TEST ve škodovce svezl jsem se v novém RAPIDU 1.2 TSI 77kW 6q pocit ? motor do mesta dobry,start-stop zajimave,ale vnitrek interieruu pohodly a místa taky dobre ale plasty okolo hm divný pocit jak v plastove krabičce hodne laciny icon_e_sad.gif osobne bych do neho nešel radsi priplatil a zel za tu cenu do O2fl uz v pekne vybave

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem Rapida na dva dny, 1.6 TDI 77kW, najel jsem sním něco přes 700km a jsem opravdu překvapen jak motor dokáže krásně jet na 1500 otáček. Dokonce palubní počítač už na 1900 otáčkách doporučuje přeřadit na vyšší stupeň, což se ve výsledku odrazí na spotřebě.

Na interiéru co se dá opravdu vytknout jsou plasty, na pohled opravdu laciné. Ve dveřích dokonce nevyztužené, takže se prohýbají. Zajímal by mě crash-test po nárazu z boku, jelikož se zdají dveře slabé.

Jinak se mi líbily sedačky s volantem, a také že není tak velká palubní deska - vzdálenost od okna. USB a AUX dobře umístili tak že velké +.

Design vozu se mi moc líbí, jen by mě zajímalo jak doopravdy svítí světla, protože mi připadalo že nesvítí daleko a také na mě blikali protijedoucí řidiči (asi mysleli že mám dálkové...)

Vůz je moc pěkný, ale jeho cena je pravděpodobně neúměrná.

post-76108-0-98134900-1351963699_thumb.jpost-76108-0-75258100-1351963701_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj přidám také něco do mlýna viz naše diskuze po PM ....já osobně řídil 1,2 TSI 77kw ...jel jsem ještě s kámošem...shodli jsme se oba na tomto(podotýkám,že když se shodneme s kámošem na něčem, tak to už je co řict).... zrychlení je dle našeho názoru velmi dobré (oba máme 1,4 16v ja ve fabii 1 on fabia 2)... pokud nepočítám řazení z 0 na jedničku tak plynulé i na pětku a do kopce stále zrychluje a táhne... motor je tichý...řazení je tužší a tvrdší...nevíme zda je to tak všude nebo tím,že testované auto je nové a mělo nalítáno 600km...jak podotkl kolega....podvozek nemohu hodnotit jelikož jsme jeli krátkou trasu a jenom rovně...i já si všim toho, že světla nějak málo svítí...dle prodejce je design nad funkčností..sedačky jsou dle mého názoru děs běs a hrůza...potrpím si na kvalitním sezení a tohle je ještě horší jak roomster/F2 ...plasty...designově se mi libi...ale kvalita jak říkal kolega...slabé..podle mě budou v létě vrzat...volant...tvarově dobrej...ale materiálově bych raději kůži nebo ten z F1.. Kufr...velkej..to se musí nechat..prostě octavia....místo pro cestující na zadních sedačkách...dostatečné... :) spotřeba...nevíme..jezdili jsme večer se studenym motorem..a ukazovalo 9l/100km a docela jsme tomu dávali :D

Editováno: , autor: Krtek6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem neodolal pokušení a šel se podívat na Rapida a když už jsem tam byl, tak jsem se i svezl 1.2 TSI 63 kW. Pocitově je to auto z venku dost malé ve srovnání s octávií, ale uvnitř jsem neměl ten ztísněný pocit jako ve fábii. O plastech ve dveřích se tu už píše, o volantu taktéž. Docela mě překvapila nepříjemně řadící páka (nějaká malá a úzká) a odezva serva řízení, jde to na můj vkus moc zlehka, něco podobného jsem zažil v citroenu C3. Motor (zátah) dobrý na to, že na autě bylo ujeto 28 km. Palubní deska se mi docela líbí, jinak po najetých 10 km bych nerad to ostatní hodnotil. :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já dnes "otestoval" Rapida, kterýho máme nově v rodině (děda) s 1,2TSi 63kW. Jel jsem teda jen 20km, ale na první dojem mi to stačilo. Motor mě zaujal pružností, nečekal jsem to. Řazení bylo tužší, ale dráhy krátké a i vcelku přesné. Co mi vyloženě vadilo, tak bylo/je nastavení posilovače řízení - příliš přeposilované, malá odezva od kol. Podvozek se mi zdál celkově dosti tvrdě nalazen, ale na druhou stranu netuším, jak byly foukaný gumy (děda auto dostal včera a dnes jsme jeli natankovat a na malou zkušební jízdu).

Interiér se mi líbí, kvalitu plastů neřeším - na to to nejezdí. Krom toho jsme se velice zhýčkali, a každý návrat zpátky je tvrdý a ne každému se líbí. Tvarově je ale přístrojovka dobře řešená a i mně se líbí zmenšená vzdálenost mezi čelním sklem a "koncem" přístrojovky (jako popisuje kolega výše). Čitelnost budíků a rozmístění všeho fukčního dobré, jsme v koncernu ;)

Celkově na mě auto působilo dobře, s dobrými jízdními vlastnostmi. Malou výhradu mám např. k uzávěru nádrže, kdy je gumový provázek dost krátký a uzávěr nelze pověsit z vnější strany víčka (jen tzv.směrem dovnitř k tankovací pistoly). Stejně tak se mi nelíbí umístění pojistkového boxu pod volantem, kde je blbý přístup a plast tam drží jak ž***vská víra; a ještě je zde umístěn i spínač/aktivátor pro automatické rozsvěcení světel :kol-44:

Moje hodnocení: 2+

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HONZA souhlasim ;) se vsim co jsi pronesl,.. hlavne s tim motorem,.. uz sem to tu psal ale tak jeste jednou, kdyz bylo testovani RAPIKA, tak ve ctyrech dospelych lidech sem slapnul na plyn a kupodivu svete div se,.. porad to zrychlovalo a odezva na plyn opravdu suprova ;) a tim zrychlovanim ze to nebylo nejak pomalu docela to slo ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

:D

jinak dneska sem vyjel s fabcou na projizdku do prahy a najednou cosi vedleme me prejizdi :D

vubec sem to nemohl poznat jak to bylo polepeny :D

ale pak me to svitlo .............

FIREMNI RAPIK ;) polepeny cugrunt :D zrovna odbocoval takze nejake detaily nevim ;)

hlavni je ze byl firemni ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak jsem slibil, tak jsem udelal. Vyzkousel jsem Rapida: z venku pekny (to jsem uz psal, jen zrcatka mi moc nesedej).

Uvnitr to je bida s nouzi, hned na prvni pohled me mlatila do oci loketka z O1, ktera k designu auta z venci nesedi a po kratsim seznameni s interierem nesedi ani do nej. Mel jsem pocit ze sedim v oholeny Fabii tuningare, ktery ji tunil do O1 a tak si vypujcoval dily a rouboval je. Palubka ze Superba 2 - dejme tomu, ale cela v hnusnym plastu, ktery krici - ridis levnou oktavku (kdyby to byl plast jako ma O2 na zadnich dverich, tak ani nepipnu). Budiky designem pripominaji krale klacka, 10 kroku zpet za O1, nema stejne CitiGO (ale do designu CitiGA sedej)? Packy pod volantem na me pusobily divnym dojmem, takovym krehkym... jakoby mely po 30tis upadnout. Hned po rozjezdu jsem si vsiml malych zrcatek oproti O2, jak je to oproti O1 netusim, kazdopadne kdyz jsem se projel kdysi O2, tak se mi moje O1 pote spatne ridila, protoze jsem v zrcatkach nic nevidel, stejny pocit jsem mel i zde. Motor byl 1.2TSI 63KW a auto jelo pekne, svizne, zvuk lepsi nez v O2 Tour - zde jsem byl nadmiru spokojen. Jizdni vlastnosti me neprekvapily a ani nezkalamaly. Kvuli zadni naprave jsem cekal to, co Rapid dal, tj hlavne pri prejezdu pricneho retarderu bombu do hlavy o strop a pri prejezdu tech lehcich retardyrku bombu do hlavy o okynko :), cili stejne jako v O1. Pri prejezdu koleji neco vzadu vrzalo (mozna kufr ci zadni dvere) a samozrejme palubka vespod u kolena - zde jsem to presne cekal. Cca po 10 min jizde mne zacal tlacit levy loket, vypln je tak mala, ze na ni staci polozit klice a je promackla. Ve sluzebni F2 si loket na dvere nedavam vubec a v O2 sem tam (taky to neni zadnej zazrak, ale je to lepsi nez v Rapidu), O1 ma tusim vypln na loket horsi nez ma Rapid, takze tady pokrok je. Priznam se ze jsem vubec nekoukal na kufr ani na motor, to jsem si uvedomil az kdyz jsem sedel ve svem autu, byl jsem z toho Rapida tak rozcarovanej. Na jednu stranu fakt supr a na druhou katastrofa. Cena testovanyho vozu byla 330tis (mozna 340) a sleva 60tis pri odberu ted hned. Myslim ze to byl stupen Ambiente a jeste neco to melo navic. Za cenu se slevou mi to prislo jako adekvatni cena, kdyby ten interier byl trochu lepsi.

Tak co rict zaverem, jsem tam kde jsem byl. Nemuzu to auto ani schodit, ale ani vychvalit. Kdybych vedel ze ho mam na pul roku, tak bych do nej sel. Ale O2 Tour to rozhodne neni a ani stara dobra O1 ne. Myslim si ze treba 308 Peugeot by udelal lepsi sluzbu.

Kdyby vylepsili interier (plochy sedacky, klidne vsude plast, ale aby nevypadal jak za krale klacka a nerikal si o to atd), tak Rapida normalne vidim na zahrade jako rodiny auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom článku mě fascinuje ta modrá kontrolka "studeného motoru". Píšou,že jim zhasla přibližně po dvou minutách po ranním nastartování studeného motoru (podle fotek a dalších údajů v článku muselo být kolem nuly). Což je podle mých zkušeností s tímto motorem pěkný podraz od výrobce - za tuto dobu se mě ručička teploměru ani nehne,nemluvě o teplotě oleje... V manuálu se píše: "Pokud svítí kontrolní světlo , není motor zahřátý na provozní teplotu. Vyhněte se jízdě s vysokými otáčkami, na plný plyn a silnému zatížení motoru." Podle této logiky,když tato kontrolka zhasne,je již možno jet na plno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem se dneska mrknout na nového Golfa a opodál tam stál i Rapid, tak jsem ho šel taky omrknout. No dle fotek z netu, kterých jsem viděl spousty se mi docela líbil, ale naživo jsem byl dost v šoku, jak je to auto hnusné, z toho krabicoidního tvaru zepředu by jeden blil (vím, chtěli místo pro hlavy, ale todle :kol-46: ). Docela se mi líbil tvar palubní desky až na ty tvrdé plasty, které jdou fakt poznat i letmým pohledem z venku. Myslím že to auto je v dnešní době jeden velký zbytečný přešlap a ta cenovka je k smíchu, když ho trochu dovybavíte, tak vyjde snad dráž než nová Octa(cena není vím), Golf nebo Leon, což jsou hezká AUTA na kterých se tak nešetřilo a to nemluvím o cenových nabídkách koreiců, nebo frantíků. No ale pár dědulů se určitě chytne a koupí si ten "bourák". Už se těším až bude stát vedle nové Octy pro porovnání

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...