Přejít na obsah

Spotřeba TDI


xkali

Doporučené příspěvky

Tak take pridam par veci do kramu o spotrebe.

Mam Octavii Combi Elegance, rv 2002, TDi 66kW, motor ALH, bez cipu, najeto 150t km. Pneu standartni, 195/65/15. Najedu ke 40t km za rok.

Ma zkusenost je, ze ze vseho nejvice zalezi na noze...

Zhruba 1 litr nahoru na prumerne spotrebe udelaji zimni pneu. Letni mam ted uz dost sjete Continentaly (btw Continentaly vic uz urcite nechci), zimni v tuto chvili nevim, musel bych se podivat. Klimatizaci mam, ale prakticky nepouzivam, studeny vzduch foukajici z klimatizace mi vadi - i kdyz se da topenim zahrat, ale neni to ono. Radeji si otevru okno. Takze jak klimatizace zveda spotrebu nevim.

Budu udavat udaje podle palubniho pocitace s tim, ze mam overenu presnost. Eviduju si kazdy dcl nafty ktery do auta naliju a vysledek je, ze realna spotreba je plus minus 0.1 litru ve srovnani s udajem pp.

Ma prumerna spotreba se momentalne na letnich pneu pohybuje mezi 4.3-4.5 litru, jezdim docela klidne, jen sem tam to vytocim k omezovaci a protahnu motor a hlavne turbo (160kmh na dalnici na ctyrku nebo nejak podobne, studeny motor zasadne nehonim). Na zimnich pneu neco pres 5 litru. Ale je to dano take tim kde jezdim a jak. Jezdit po dalnici trvale rychlosti 130-160kmh se za 4.5 litru opravdu neda a kdo rika ze ano, lze.

Extremy ve spotrebe:

pri jizde po nemecke dalnici stylem "co to da" (tachometrovych 180-190kmh) se lehce dostanu na 6.4-6.7 litru a na zimnich pneu to bylo i 7.3-7.5 pri rychlostnim prumeru 130-140 kmh a vyssim. Vys jsem se s prumernou spotrebou pri zadne jizde nad 100 km nikdy nedostal, kratsi nez 100km neuvazuju, je to nesmysl.

Opacny extrem je napriklad jizda v Norsku (maximalni rychlosti 50 obec, 80 mimo obec - uzkostlive se dodrzuje, znam cloveka ktery za 92kmh dostal pokutu 4000 NOK - temer 12t Kc), vetsinou na tempomat. Nebyl problem dostat se s prumerem podle pp na 3.1-3.5 litru, pokud zrovna nebyla trasa pres moc kopcu, pak to pochopitelne slo vys. Uplne nejnizsi prumer ktereho jsem kdy dosahl byla nedavna nocni jizda z Vysokych Tater na Moravu, presne 200 km, ujeto za 5.8 litru celkem. Zadne zavody, ale take zadne zdrzovani, dokonce jsem i nekolik aut predjizdel. Pred hranicema nez zacaly kopce jsem byl na 2.7 litru na 100km. Ale tato spotreba je uz v dnesnim beznem provozu opravdu nerealny extrem, zase tak usporne TDi neni.

Sorry ale ja nedokazu nereagovat...z fyziky jsem mel vzdycky jednicku a kdyz si spocitam energii 1l paliva, odpor vzduchu, valivy odpor, praci motoru na vzdalenost 200km nikdy mi nemuze vyjit 3 litry na 100. To je proste blbost...takhle priroda=fyzika nefunguje. Spis bych tu hodnotu pricital lehke noze na plynu a tim padem caste hodnote 0.0l/100 (ne uplne pravda, citlivost cidla neni tak dobra) na pocitaci takze pak v prumeru muze vyjit neco takoveho. Sam jsi rekl ze malym vzdalenostem nema smysl prikladat vyznam, az pojedes 500 km takhle dej mi vedet...dikycau

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S 1.9 jezdim za 6, s 2,0 jezdim za 10L/10km

To máš spotřebu, jak těžký vojenský náklaďáky v těžkým terénu, deset na deset, co litr, to kilometr...

... konec vtipkování, je jasný, že šlo o překlep.

Jinak já nějak na PC moc nekoukám, co si načítá, ale mám excel, ten mi říká, že dlouhodobý průměr (za cca 20 tisíc km, co to auto jezdím) je 6,68 l / 100 km. Průměr je to vážený, tj. všechny načepovaný litry poděleny ujetými kilometry...)

Gumy: v létě Continental 205/55/16, v zimě PirelliSotozero 195/65/15, nebo tak nějak. Dnes jsem koukal, že by se hodilo maličko přifouknout.

Jezdím hlavně po Praze a po dálnicích, tak těch 160-180 km/h (Ve městě většinou povolenou rychlostí nebo tak nějak). Nezřídka opřu i plynový pedál o doraz na podlaze.

Tempomat nemám a čip taky ne, šestý stupeň by se vážně hodil.

TDI 1,9 81kW.

Jo, je ale otázka, jestli je naměřená vzdálenost tachometrem přesná, používám ji pro výpočty.

Nedávno jsem kvůli nehodám musel objet cestou do práce dálnici. Díky tomu jsem zjistil, že i když neměním styl jízdy kvůli spotřebě (ale kvůli vozovce a dopravní situaci), tak klesne spotřeba o nádherný litr a půl. Pak jsem se podíval na hodinky a zjistil jsem, že ušetřím-li denně jeden litr nafty, tak mě to stojí půl hodiny času. Přepočteno ušlou mzdou (tu půlhodinu jsem mohl být klidně v práci), jsem dost v mínusu!

Z čehož plyne co? Z čehož plyne, že závidím všem, kteří vydělávají tak málo, že jim vyplatí nešlapat na plyn a můžou jezdit za čtyři litry. Já, bohužel, nejsem tak bohatý, abych si to mohl dovolit, tak jezdím, jak jsem napsal výše. Až na to budu mít, slibuju, že sundám nohu z plynu, zapnu na dálnici v 90ti tempomat a nalepím se za kamion. Pak se budu asi taky holedbat, že jezdím za 3,5 l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoduče se rozjedou a potom na 4 nebo 5 jedou bez plynu a co to udělá s palubním PC? No jedeš přece za 0,0 :smich: Když normálně jezdíš, tak těch 5l plus mínus 4dcl je OK. Já neumím jezdit s autem pod 4,2l, ale to už za volantem blázním.. Ale umím jezdit za 8,9L na dálnici na úseku 350km dlouhém lol

Mám 81kW-Combi ;)

Palo, věř ale tomu, že s tímhle motorem se dá jezdit jak za 3,9l /100km stejně tak i za 8.6l / 100km.

Editováno: , autor: Komárek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam 4X4 1.9 TDI 66 Kw. rv 2002 . dene jezdim do prace asi 30 Km a spatky taky stejne. podle zacpy mi to zere, ale prumerne cca l 100/Km .

cesta je takova ze se nekdy da ridist as 120 a vic (jesly clovek vi kde jsou radary) a sem tam jsou semafory .

Na dalnici mi to bralo o trosky min ale jel jsem mezi 120-170 Km /h .

vracil jsem se spatky v noci chtel jsem skusit kolik byto nejmin zralo jel jsem mezi 70-90 .. kamiony mi jen svitily ze zadu at jem uhnu. tak jsem dokazal 3.8 l /100Km . a ukazalo mi jednu domu ze i mozu jet i 1100 Km .. to se mi zdalo jako by mi rikalo "jesly budes tak hodny dal tak Te svezu este 1000 Km" :-) cesta byla asi 150 Km tam a stejne spatky .

ja pokazde pumpovani napumpuju na plno. a mirisim sam, vzdy to spocitam spotreby vic nes na techometru. mam to taky na Excel .

Chci jen pridat ze vecinou mam klima poustenou hlavne v lete, ted v zime sem tam ale nekdy vubec ne, ale nevsiml jsem se rozdil, v mojim bivalim civicu (benzinovy) rozidl byl o mnoho veci. jak stojim na simaforu tak jak mam pusteni klima ukazuje spotrebu 0.8 l/h a bez 0.6 l/h .

Proc nekdy vzime mam pustene klima?! no protoze cesta z domu do prace je mezi Sharje a Dubai v Spojene Arabske Emiraty .

Tak vidim ze moje auto spotrebuje trosky vic nes vy, snat v tym hraje klima a snad i 4x4 .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám 1,9 tdi 81 kw vůbec nechce naftu ba naopak při větší štrece dokonce začne přetejkat nádrž :feve:

čerpadlo nebo ucpané vedení nafty. Co sací koš v nádrži? Měl bys ho vyndat a podívat se, jak kvalitní naftu tankujeme v ČR :kuk: (samozřejmě ho i vyčistit, když už bude venku, že ano!?..)

Editováno: , autor: Komárek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, dá se s 1,9TDi jet i za 3,9 L /100km, ale člověk slyší jak ten motor trpí, tím podtáčením! Alespoň turbína nejvíce lol a čerpadlo taky dostává dost na hubu, když člověk jezdí extra na spotřebu (max. do 4,4 L / 100km např.), jako můj děda :scooter::smich::smich:

Jinak se dá jezdit tak normálně za 5,5 L s klimou s timhle dieselem. Občas je třeba to pořádně protáhnout, aby se vše pořádně protočilo, promazalo a saze ve výfuku nejsou taky žádný med :spam:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Sorry ale ja nedokazu nereagovat...z fyziky jsem mel vzdycky jednicku a kdyz si spocitam energii 1l paliva, odpor vzduchu, valivy odpor, praci motoru na vzdalenost 200km nikdy mi nemuze vyjit 3 litry na 100. To je proste blbost...takhle priroda=fyzika nefunguje. Spis bych tu hodnotu pricital lehke noze na plynu a tim padem caste hodnote 0.0l/100 (ne uplne pravda, citlivost cidla neni tak dobra) na pocitaci takze pak v prumeru muze vyjit neco takoveho. Sam jsi rekl ze malym vzdalenostem nema smysl prikladat vyznam, az pojedes 500 km takhle dej mi vedet...dikycau

Tve znalosti fyziky si nedovolim zpochybnovat, pocitej, a nepochybuju ze pocitas spravne. Chce to ale malinko rozsirit vstupni udaje a uvazovat i jine veci, protoze jsi nektere zanedbal. Musim zopakovat, ze ja psal o extremech ve spotrebe a extremy nejsou normalni jezdeni. Byla to cesta z Vysokych Tater na Moravu a ty nutne vstupni udaje o ktere musis vypocet rozsirit jsou ty, ze startovaci bod byl temer 1000 metru nad morem, pricemz bydlim v nadmorske vysce asi 300-350 nad morem. Takze to vezmeme fyzikalne: krome kineticke energie existuje i neco jako potencialni energie (pricemz na zmenu obou techto energii je treba vykonat praci), ktera se v gravitacnim poli Zeme meni s nadmorskou vyskou, jestli jsem zrovna ve skole nechybel a dobre si vzpominam tak v soustave SI nejak podle vzorce

delta Ep [J] = m [kg] * g [m*s-2] * delta h [m]

Pricemz pro zmenu potencialni energie smerem nahoru je treba vykonat praci ktera je v idealnim pripade prave rovna one zmene potencialni energie.

Samozrejme pri ceste tam musel motor meho auta vykonat praci, aby zmenil polohovou energii me a meho auta z onech 300m nad morem do 1000 metru nad morem, coz se samozrejme na spotrebe podepsalo, protoze mnozstvi prace u 1.5 tunove Oktavky kterou je nutno vykonat neni zase az tak male kdyz do toho vzorecku dosadime par cisel. Zpatky tomu bylo naopak. Asi se shodneme, ze pokud na 200km klesnes o 700m a pojedes s velmi lehkou nohou tak se pod ty tri litry take lehce dostanes... da se to i spocitat. Zkratka svou polohovou energii zmenit musis pricemz pri zmene nahoru k tomu je nutne vykonat praci, to osidit nejde. A dost fyziky ;-) Takze mas pravdu, ze muj priklad uplne koser neni.

Mimochodem - dam dalsi priklad: pojedes z mista A (treba u hladiny more) do mista B (treba 1000 nebo 1500m vysoko). Ujedes, zmeris spotrebu. Nasledne pojedes zpatky, naprosto stejnym stylem jizdy, ten samy ridic atd, zkratka stejne podminky. Bude to mozna prekvapeni, ale mam overeno, ze jisty rozdil ve spotrebe mezi jizdou tam a zpet uvidis i pokud mista A a B budou vzdaleny temer 1000 km od sebe. A nebude to pul deci na 100km. Tipuju spis pul litru a mozna i vic.

Vedet Ti nedam, protoze 500km pod tri litry/100km samozrejme neujedu, to mas naprostou pravdu. Veril bych si na 3.5-4, mozna i malicko pod 3.5, ale min uz opravdu v zadnem pripade ne. Navic to pojedu skoro porad 80kmh nebo mene na tempomat a pokud neco takoveho nemam v danem state narizeno zakonem tak z mnoha hledisek - bezpecnost, plynulost provozu, velmi nezdrave podtoceny motor coz mu skodi a dalsi podobne veci je to uplny nesmysl, pokud neskrabu kazdou korunu. To bych ale asi nejezdil v Oktavce za x set tisic... ze me takova jizda navic nebude vubec bavit je celkem jasne ;-)

Editováno: , autor: tucnak01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja dnes najel 350km, zimni gumy, 3 osoby, cesta byla z poloviny po dalnici (pres 130 jsem jel, otackomer jsem drzel na 3tis) a spotreba byla 4.9, a to jsem jeste jezdil chvili po praze (brzda, rozjezd)... a kdyz jedu proste mimo mesto, tak mam tak max 4.5l a v lete kolem 5 (pac jedu na klimosku)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to tucnak01: souhlas..je urcite rozdil pri zmene prevyseni na dlouhe trasy...nema smysl to dal rozvadet :-)

spis jeste jeden dulezity aspekt, tyka se vetsiny prispevku, ktere se zakladaji na udajich PP, treba prispevek nade mnou...Zajimalo by me jestli je zde nekdo kdo se vyzna jak PP presne pocita spotrebu, jestli je tam prutokove cidlo, nebo jestli to bere z poctu striku, kdyz zna velikost trysky atd. To by me opravdu zajimalo...kazdopadne jde o mereni a to vyzaduje obcasnou kalibraci, korekci, vykazuje chybu mereni, proto bych bral vsechny udaje z PP s velkou rezervou...zvlast ty, kdy se to tyka treba kratsich vzdalenosti do 200km a ze to zmeri clovek dotankovanim plne nadrze to je dalsi nesmysl, leda tak aspon 20 cyklu, v nadrzi se delaji bubliny, kazda pistole ma jinou citlivost na protitlak..je toho moc :-)

nechci tady shazovat vsechny super nizke spotreby, ale prijde mi ze spousta z nich jsou provokace .) to je jako dohadovani rybaru....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj! Jsem tady uplne novy, tohle je muj prvni pripsevek, takze je mi ctí být mezi Vámi i kdyz jeste nejsem majitelem Octávky, ale to se doufám brzy zmení. Musim zareagovat na prispevek (uz nevim nick) uzivatele, ktery tady tvrdí že jel HARD jizdu s 2.0TDi 103kw za 17/100 km... Pracuji pro TÜV SUD AUTO CZ v Uhelnici u Ml.Bol. Delam testy na dynamiku jizdy. S Octavii II s 2.0TDi mam najeto cca 200tis. km. a urcite se na 17/100km nejde dostat.. Denne najezdim kombinovane po opravdu vesnicích, mestech a dalnicích 600km. Jezdim predpisove, ale jelikoz merime dynamiku, tak akcelerace z 50-90km/h je plny plyn na 3. rychl. st., prudka brzda opet na 50 a tak porad dokola.. Na dalnicích merime dokonce z 0-130 a z nuly na 200km/h. Nikdy jsme se s autem nedostal pres 7.5l.. Pri hodne sviznem stylu do omezovace, coz je 230km/h podle tacho, realních 217km/h jsem mel 13l Boleslav-Praha-celou cestu tímhle stylem. Nicmene na youtube.com je video pod nazvem Skoda Octavia 2.0TDi test drive..

Co se mě týče, tak si myslim, že je TDI nejuspornejsi motor pod sluncem.. Prodal jsme tedka moji Galaxy 2.0 (benzín) a premyšlím o Octavii kombi 96kw r.v. 2003. Duvod je ten, že moje Galaxy, kterou jsem i presto miloval, žrala pri jizde pro Praze 16l a pri ceste po dalnici pri 160km/h 20 a více.. Takže asi chapete proc. Jsme muzikant, potrebuju kombika a chci aby to jelo, takže doufám že 96kw kombi je bra volba! Mejte se!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj! Jsem tady uplne novy, tohle je muj prvni pripsevek, takze je mi ctí být mezi Vámi i kdyz jeste nejsem majitelem Octávky, ale to se doufám brzy zmení. Musim zareagovat na prispevek (uz nevim nick) uzivatele, ktery tady tvrdí že jel HARD jizdu s 2.0TDi 103kw za 17/100 km... Pracuji pro TÜV SUD AUTO CZ v Uhelnici u Ml.Bol. Delam testy na dynamiku jizdy. S Octavii II s 2.0TDi mam najeto cca 200tis. km. a urcite se na 17/100km nejde dostat.. Denne najezdim kombinovane po opravdu vesnicích, mestech a dalnicích 600km. Jezdim predpisove, ale jelikoz merime dynamiku, tak akcelerace z 50-90km/h je plny plyn na 3. rychl. st., prudka brzda opet na 50 a tak porad dokola.. Na dalnicích merime dokonce z 0-130 a z nuly na 200km/h. Nikdy jsme se s autem nedostal pres 7.5l.. Pri hodne sviznem stylu do omezovace, coz je 230km/h podle tacho, realních 217km/h jsem mel 13l Boleslav-Praha-celou cestu tímhle stylem. Nicmene na youtube.com je video pod nazvem Skoda Octavia 2.0TDi test drive..

Co se mě týče, tak si myslim, že je TDI nejuspornejsi motor pod sluncem.. Prodal jsme tedka moji Galaxy 2.0 (benzín) a premyšlím o Octavii kombi 96kw r.v. 2003. Duvod je ten, že moje Galaxy, kterou jsem i presto miloval, žrala pri jizde pro Praze 16l a pri ceste po dalnici pri 160km/h 20 a více.. Takže asi chapete proc. Jsme muzikant, potrebuju kombika a chci aby to jelo, takže doufám že 96kw kombi je bra volba! Mejte se!!

to jsem byl nejspíše já. Opravdu jsem měl po dojezdu zpět takovouto spotřebu jak jsem psal. Byla to jen trasa několika km(asi do 10). Bylo v tom hodně rozjíždění a dával jsem jí dost za uši. Samotného mně to dost překvapilo, protože u své OI mi ukazuje okolo 15\100km ihned po nastartování, a pak to už jen padá(myslím krátkodobou paměť). Opravdu tam to číslo bylo a nemám důvod tomu nevěřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jsem byl nejspíše já. Opravdu jsem měl po dojezdu zpět takovouto spotřebu jak jsem psal. Byla to jen trasa několika km(asi do 10). Bylo v tom hodně rozjíždění a dával jsem jí dost za uši. Samotného mně to dost překvapilo, protože u své OI mi ukazuje okolo 15\100km ihned po nastartování, a pak to už jen padá(myslím krátkodobou paměť). Opravdu tam to číslo bylo a nemám důvod tomu nevěřit.

Ok, tak to jo.. Nenapsal jsi že jsi jel takhle kratkou trasu... Nicmene, kdyz vyjízdím z polygonu, tak mam do 20ti km spotrebu kolem 20l.. ale to jedu.. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No musím říct, že se docela bavím nad tím, jak tu lidi píšou, že jezdí za 5,2l a že to je rozežraný.. :) Co bych dal za takovou spotřebu. Když jedu na tempomat po dálnici 120 tacho a max. na spotřebu tak se dostanu na 7,9-8,3l jinak běžně 9,5 a víc... Je fakt že to je 2,5TDičko a proto se těším jak malej fracek na 1,9.. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje dnešní zkušenost s kombíkem 66Kw - trasa 600 km, z toho 85% poloprázdná dálnice.

Tam - průměr 6,0, rychlostní průměr 108 km/h.

Zpět - průměr 6,0 / 109 km/h.

Před měsícem jsem jel stejnou trasu a velmi podbným stylem mým benzínem (sedan) a výsledek:

Tam - 7,1 / 104 km/h.

Zpět - 7,3, / 99 km/h (vyšší spotřeba kvůli pár štau po trase).

Vše dle PC, u svého vím, že měří o necelé dvě deci míň, u služebního TDi bohužel nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám oktávii PD 74 kw 4x4...teď dlouhodobá cca 7 litrů, v létě 6,6 litrů...je to dáno tím,že jsem z Brna hoafo :-)

Jinak PC přeměŕuje cca o půl litru asi :)

Jinak z Chorvatska pri prumerne ryhchlosti 107 km/hod byla 6,9 ...plný auto až po střechu včetně rakve :-)

Naftu moc neřeśím , mám zadara a jinak za 27 kč :t

Město ale spotřeba 8 - 10

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám OC-66 TDI,r.v.97dálniční spotřeba-6.5.najeto 200000km.Rychlost 120-130Kufr na střeše a vše potřebné pro kempování včetně jídla plynové lednice-pivečko na dovolené a chlazené -_- !Nemusím psát váhu,myslím že slušná..Jízda dálniční alpi ale i okresky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...