Přejít na obsah

Plzeňáček

Doporučené příspěvky

tak resume - pres vikend bylo auto v aut. servisu. Baterka prosla zatezovym testem, je pry naprosto v poradku (mam nejaky vypis z toho zarizeni, zatim jsem to nestudoval). Prochazeli i vybijeni, ale svete div se, na nic neprisli. K jejich cti dodavam, ze premereni baterie i vybijeni bylo bezplatne (v ramci servisu). Pry tam muze dojit k nahodilemu vybijeni, kdy nekdy se neco nevypne a to muze vybit...

 

takze sice zdarma vim, ze baterka je ok, ale problem nevyresen :-) nezbyva tedy nez sledovat a nebo preventivne davat na dobijecku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kto ti nastavoval veci cez VAG?

Inak bohovsky servis. V aute daco zere baterku a oni nic....

Nech ti nahraju poslednu verziu firmware do riadiacej jednotky. Nechaj si default nastavenia.

Je mozne, ze po upravach je daco zle nastavene...

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže stav po dvou týdnech: Vybraná aku Varta (viz výše) bohužel (nebo bohudík?) není skladem. Ale – "světe dif se" – původní baterka šlape jak víno. Takže, jak psal alfonsak: "Pry tam muze dojit k nahodilemu vybijeni, kdy nekdy se neco nevypne a to muze vybit...". Vzhledem k tomu, že auto jezdí skoro každý den, a když dojde ke "kolapsu" baterky (což se mi za rok a půl, co auto mám, stalo už 3x), je to vždycky přes noc, bez varování a baterka je úplně do mrtě. Na řídící jednotcě nic upravované nemám. Co s tím? "Se s tím smiř?". Pokud mne to potká doma v garáži, tak si poradím, ale pokud se to stane někde mimo, ... Prozatím jsem začal vozit startovací kabely...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nájsť autorizák kde tomu šikovný elektrikár venuje čas . prúdové kliešte do VASky majú asi všetci povinne a prakticky vždy sa vie nájsť viník vybíjania , niekedy sa auto po  5 min. uspí , je v pokoji pol hodiny a potom sa preberie alarm alebo niečo podobné , už sa menili aj nejaké BCM , takže chce to trpezlivosť ... samozrejmosť je nabitá baterka a otestovaná na záťaž 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte všetci

 

Stal som sa novým majiteľom škoda superb II combi 1,6tdi greenline mám problém pravdepodobne v autobatérii vyzerá ako nie original čisto čierna bez značenia. Nefunguje mi start stop systém. Tak som dnes zisťoval  cenu a v škodovke original 280€ ževraj kôli tomu lebo je tam nejaký čip a prispôsobené na ten systém. Skúste mi poradiť či ozaj musím len túto original alebo existujú nejaké dobré náhrady. Čo sa týka systému start stop tak mi len ukáže preškrtnuté A ,že neodstavilo prešiel som už zhruba 2000km ale ani raz mi to nezrobilo skúšal som, aj klimu vypnúť aj radio no kadečo motor prevádzková teplota a nič. Na diagnostike žiadne chyby neboli vyhodené ževraj. Dik za info 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si poznámku k systému start-stop:

Buď rád, že nejde. Protože za posledních 10 let nemohli vymyslet horší věc a u to hlavně u motoru Tdi. Už bych dávno vymýšlel časové relé na odstavení tohoto systému po nastartování

Spotřebu to nešetří, ba naopak, ničí to akumulátor, zkracuje životnost startéru a alternátoru a co hlavně může to klidně zničit turbo, potažmo motor

Asi někdo hulil fakt dobrej matroš, když tohle vymyslel...

Jiank ano, na systém start-stop musí být speciál akumulátor k tomu určený

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Protože mi na letním velkém servisu řekli, že baterka už není v dobré kondici, tak se před zimou chystám ji vyměnit. Na takovém tom testu z VASu(?) to ukázalo, že baterka má špičkový proud jen 340 A místo 530 A, které má mít. Takže už to nechci na zimu riskovat, navíc mi poblikává vnitřní osvětlení když není nastartovaný motor, takže ta baterka bude fakt KO.

Teď si jenom říkám, jestli se mi ji podaří vyměnit tak, aby se mi nesmazaly hodnoty nastavení sedadel, rádia atd.

I když v servise dělali na motoru ( převodovku, spojku, startér) a tedy baterku měli odpojenou a nastavení vždy zůstalo, mají na to nějaký fígl, nebo si to ta zařízení pamatují?

Editováno: , autor: Lancelot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechaj pripojenu staru baterku a paralelne cez startovacie kable pripoj novu...

Odpoj staru baterku a pripoj ju cez dalsie starovacie kable...

Odpoj novu baterku a namontuj ju na miesto...

 

Nemusia byt starovacie, ale su najidealnejsie pri takom prude...

A kostru mozes namojit aj inde ako na kabel k baterke...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

AHOJ !  Sice to ještě nemám vyzkoušené, ale bylo mě poraděno, až budu měnit akumulátor a aby se mě nevynulovali veškeré údaje, tak abych se napojil do  (12V) zásuvky z jiného akumulátoru a pak v klidu vadný akumulátor vyměnil za nový. Budu rád, když to tu někdo potvrdí, že to tak lze udělat. Zdravím a přeji pěkný večer !!!  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s propojováním zásuvek sice funguje (logicky), ale stačí jeden větší odběr a vyhodíš pojistku.

Musí se přitom postupovat obezřetně tak, aby auto mělo co nejmenší odběr proudu. např. při otevřených dveřích zacvaknout ručně zámek, aby nešlo osvětlení.

Už se to tu několikrát probíralo, rozhodně se nevyplatí takto postupovat a prostě odpojit původní aku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

aku 32 hod mimo supa (dolitá kyselina a 30hod na nabíječce pozvolna vařit na slabej proud) a vše zustalo uložený jako u jinejch koncernů , (kromě teda maxidotu) ujeto 10m a kontrolky na budíkách zhasnutý ... funguje to tak vždy a nic nikde nevymejšlim  :kol-34:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Chtěl bych se zeptat na NABÍJECÍ NAPĚTÍ ALTERNÁTORU, respektive mám pocit, že je něco v nepořádku, řekl bych regulátor napětí...

Za 5 let provozu auta jsem zralý na výměnu již druhé baterie. Auto je 2,0 TDI v plné výbavě včetně nezávislého topení a byla období, kdy se s ním jezdilo delší dobu po městě a baterie se asi nestačila nabíJET, ale stejně mi to přijde dávat třetí baterii za 5 let provozu auta trochu moc. Poslední typ baterie byl Varta Silver dynamic 77Ah. První rok a půl s ní byla spokojenost veliká, pak občas problémy se startováním - vždy jsem dobil nabíječkou a problém byl na čas vyřešen, ale protože mi to bylo divné, zaměřil jsem se na měření dobíjecího napětí... Měřím od vánoc a za měsíc mám tyto zkušenosti:

.

Baterie i po dlouhé čtyřhodinové jízdě ukazuje napětí jen 12,2 V ráno nemívá bez externího nabíjení víc než 11,8 V - je tedy .víceméně v háji - jsem s tím aktuálně smířen, ale hledám řešení. Pokud nechám nabíjet nabíječkou, má víc, ale stejně to dlouho neudrží.

Co mě zarazilo:

Nabíjecí napětí alternátoru(měřeno na svorkách baterie a pak i při jízdě voltmetrem v zapalovací zásuvce) vypadá zhruba takto:

14,1 V po dobu asi 3 minut po startu - předpokládám, že baterie vlivem většího vnitřního odporu nebere tolik proudu...

13,8 V - 14,0 V při běžné další jízdě s nezapnutými spotřebiči (tedy jen denní svícení, ventilátor), bez Columbusu a jakéhokoliv vyhřívání...

Když zapnu spotřebiče (vyhřívání sedaček, zadní sklo, rádio, klesne dobíjecí napětí na cca 13,0 - 13,4 V . To trvá, i když spotřebiče zapnu při běžícím motoru třeba po 2h jízdě!!!!

Pokud není zapnuto všechno,ale jen rádio a xenony je dobíjení cca 13,6V - 13,8V

Tato situace je v podstatě totožná při jakýchkoliv otáčkách motoru (volnoběh až 3 500ot/min)

To znamená, že napětí 14,4 V potřebné k nabíjení obyčejného akumulátoru zdaleka nedosahuji.

Napětí 14,7 V potřebné pro dobíjení vápníkové baterie nebo AGM už vůbec ne!

 

Jsem před koupením nové baterie, psal jsem mail do Varty, abych zjistil, jakým napětím ji mám dobíjet (Silver Dynamic), zda 14,4V jako klasické (olověné s antimonem) nebo spíš 14,7V vápníkové,  no z vyjádření jsem byl dost překvapen, páč kromě obecných rad typu dobíjet proudem 1/10 kapacity jsem se také dověděl, že přesné nabíjecí napětí je interní informace výrobce a zákazníkům ji nesdělují :kol-33:, tak jsem tam volal a celkem příjemný chlápek se mě zeptal co mám za auto a když Supa II, tak že tam můžu klidně Silver Dynamic dát, o napětí opět nic. U vyhledávače vhodné baterie na stránkách Varty, mi k mému autu vypadla jako vhodná i AGM, tak to už vůbec nechápu, jestli bych ji tím svým napětím nabil...

Známí, co mají 2 nová auta se startstop (Golg a Fabie III - předpokládám, že mají i baterii AGM), obě auta mají nabíjecí napětí měřené na svorkách baterie 14,7V.

Otázka je, zda lze nějak zvýšit dobíjecí napětí alternátoru, nebo alternátor vyměnit nebo co dělat...???

V autorizovaném servisu, po výměně 1. baterie,  když jsem ještě neměl možnost měření dobíjecího napětí mi řekli, že dobíjení a elektrika je v pohodě. Za ty 2 roky se mohlo něco na regulátoru pokazit nebo nemuselo, tak se raději ptám zde na foru... jaké máte zkušenosti s nabíjecím napětím... Můžete ho změřit a napsat sem hodnoty, případně nějaký autoelektrikář, kdyby napsal, zda je to normální....

Děkuji za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...