taktik Vloženo 21. Říjen 2013 Vloženo 21. Říjen 2013 Caute, nechcem sirit paniku ale po problemoch v minulosti s TSI je mozno toto vlakno aj potrebne ako prevencia. Chcem sa vas opytat,ake mate skusenosti a ako sa vam javi zvuk studeneho motora tesne po nastartovani. Moj priprad,TSI 63kW,cca 6000km,r.v. april 2013. Rano studeny motor po nastartovani chyta takmer okamzite,na moj vkus je chod motora prve dve...max tri sekundy hodne "rachotiaci-vrciaci-hlucny"...po tomto case sa plynule stisi a dostane sa do normalu.Teply motor start-okamzite tichucko.Zjavne to ide od rozvodov,otazka je,ci je to normalna konstrukcna vec a viac sa to nebude menit. Ako laik co malo to viem o konstrukcii tohto motora,chapem...kym cerpadlo natlakuje sponer...tak to moze par sekund trvat. Mna skor zaujima,ake su vase skusenosti,ako to pocujete vy...ci je to normal,alebo len ja mam kuriozitu.Tento stav je u mna uplne od noveho auta a myslim si,ako sa zacina ochladzovat,ze je to malicko vyraznejsie ako v lete. Takze do toho,dakujem za vase nazory a postrehy. 1 Citovat
vormen Vloženo 21. Říjen 2013 Vloženo 21. Říjen 2013 to bude tyčka od turba, ty rozvody by řvaly jak kráva :-) Citovat
Pawouk Vloženo 21. Říjen 2013 Vloženo 21. Říjen 2013 Mrkni sem, jestli je to ono: http://forum.skodahome.cz/topic/115389-drn%C4%8Diaca-ty%C4%8Dka-regul%C3%A1cie-obtokov%C3%A9ho-kan%C3%A1la-turba-12-tsi/ Citovat
taktik Vloženo 21. Říjen 2013 Autor Vloženo 21. Říjen 2013 Pri rozjazde to nedrnci...zhrci-zachrasti... to len pocas prvych dvoch sekund po nastartovani studeneho motara... zjavne to ide od retaze,drncanie ovladania turba by bol podla mna iny zvuk Citovat
Pawouk Vloženo 21. Říjen 2013 Vloženo 21. Říjen 2013 Nahraj to někam a dej sem, takto jsou to jen spekulace. Anebo to najdi třeba na YouTube, těch zvuků rozvodů je tam nahraných dost. Citovat
mal.jaroslav Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Zdravím všechny milovníky okřídleného šípu.Mám Rapid 2013 1,2TSI 77kW najeto 15tis.km a od 5tis.km po startu třeba v šesti případech z deseti hrozivě zašrotují rozvody,nebo se teda domnívám,že jsou to rozvody,podle přiložených videí v případech Fabia 2012 1,2htp až 1,2TSI a dalších recenzí na fóru.Dodavatel vozidla tvrdí,že v případě Rapidu je tahle záležitost už vyřešena a proto už není tato závada možná a když jsem byl v servisu tohle řešit tak se rachot ani jednou neprojevil.Auto bych tam musel několik dní nechat a pronajmout si náhradní které mě na základě reklamace zdarma nedají.Hlučnost se projeví nejčastěji třeba po příjezdu před garáž,vypnutí motoru,za několik hodin vjezd na volnoběh do garáže a při raním startu zašrotují.Nesetkal se někdo s tímto případem u Rapid 1,2TSI 77kW? Citovat
Terminator3 Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Nech si toto vysvětlení uvést do reklamačního/servisniho protokolu, aby až když ti to preskoci a zničí se motor, abys měl v ruce papír, ze jsi to reklamoval. Citovat
Voice Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Já už fakt chtěl nabýt dojmu, že se ty rozvody vyřešily. Ale dnes už si moc jistý nejsem. Včera jsem se asi po 5letech potkal se spolupracovníkem , dnes už důchodcem co má stejný rapid jako pisatel jaroslav. Tak jsem se ho ptal jak je spokojený s vozem. On říká že moc až na to občasné rachocení rozvodů a povrzávání v interiéru......V servisu mu řekli, že zarachocení rozvoďáku je vlastnost těchto motorů, tak to vlastně tak nějak nechal a věří jim. Jestli to takhle řeknou všem kterým to zarachotí nevím..... (Teda těm, kterým postačí toto konstatování, a že je jich asi většina) Citovat
VAG BoBo Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Rapidy mají ještě řetěz? OIII 1.4 TSi tam má řemen. Citovat
Pawouk Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Ano, je to tak - motory 1.2 a 1.4 TSI v Rapidu jsou stále s řetězem - je to předchozí generace EA 111, na rozdíl od OIII (EA211). Citovat
mal.jaroslav Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 No jo,už jsem tady dostal od "Moderátor" takovou odpověď,že Škoda zarachocení rozvodu po startu považuje za standart,ale s tím se mě nechce smířit a proto jim to budu muset prostě dát na několik dní dát do servisu,zaplatit jim benzín ať si můžou kluci zajezdit a třeba mě rozvody vymění a já jim ještě zaplatím novej olej filtry,protože to vše vlastně budou muset vyměnit a pronájem náhradního auta. Citovat
Pawouk Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Technická produktová informace 2026741 - Kovové klepání po studeném startuKovové klepání po studeném startuDatum zveřejnění: 10.10.2012Vyjádření zákazníka/ zjištění dílnyKovové klepání po studeném startu, kovové hluky z oblasti rozvodů.Technické pozadíProdloužený rozvodový řetěz. K prodloužení řetězu může dojít pouze do data výroby motoru 17.6.2011.K modifikaci rozvodů došlo od data výroby motoru 18.6.2011 včetně.Od tohoto data výroby motoru neprovádějte žádné opravy, zaklepání po startu není závadou. Citovat
Pawouk Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Jestli má škodovka něco novějšího na tento problém nevím. To zjistíš až v servisu. Ale jak jsem ti napsal - než tam pojedeš, zkus to nahrát na video. Abys měl alespoň něco v ruce - čekat na to, až se jim to projeví v servise může být na dlouho (vlastní zkušenost). Citovat
mal.jaroslav Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Překvapuje mě tvůj přehled.Nevím zda ti za to co tady děláš někdo nějak platí,ale aspoň za mě velký dík.To mimo téma,teď k tématu.Je to asi v mém případě novinka u Rapidu 1,2TSI 77kW 2013 a tak prostě nezbýva nic jinýho než tlačit na servis a čekat co bude a pak výsledek zveřejnit zde a tím poradit i ostatním kdo by se s podobným případem setkal. Citovat
libero Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Jestli má škodovka něco novějšího na tento problém nevím. nemá... Citovat
Pawouk Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Překvapuje mě tvůj přehled.Nevím zda ti za to co tady děláš někdo nějak platí,ale aspoň za mě velký dík.To mimo téma,teď k tématu.Je to asi v mém případě novinka u Rapidu 1,2TSI 77kW 2013 a tak prostě nezbýva nic jinýho než tlačit na servis a čekat co bude a pak výsledek zveřejnit zde a tím poradit i ostatním kdo by se s podobným případem setkal. Jo, to bych bral, takový slušně placený vedlejšák. Jinak samozřejmě doborovolně a zdarma, tak jako všichni ostatní uživatelé fora. Ad přehled - osobní zkušenosti a zájem o tyto problémy - nic jiného v tom není. A jak píšeš - tlačit na servis, případně jet do jiného. S tímto problémem u Rapida máš tady bohužel nemilé prvenství. Citovat
MiKy* Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Trochu selské logiky. Pokud by to bylo vadou řetězu a jeho náhonu, tak to slyšíš pořád. Takže co popisuješ může být úplně jiný technologický projev, který je vpořádku a je to vlastnost tohoto motoru. Co to je za technologický jev můžeš odvodit zase selsky sám na základě fyziky. Jen si odpověz na další otázky. Zmizí Ti kovový zvuk cca po méně jak minutě po nastartování motoru? Nezaměňuješ zvuk za vibraci "tyčky k turbu"? Citovat
akubus Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Že by mal ešte starú verziu motora? To snáď nie? Pozri akú farbu má hlava skrutky napináka. Strieborná - starší, čierna - novší. Citovat
Pawouk Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Trochu selské logiky. Pokud by to bylo vadou řetězu a jeho náhonu, tak to slyšíš pořád. Takže co popisuješ může být úplně jiný technologický projev, který je vpořádku a je to vlastnost tohoto motoru. Co to je za technologický jev můžeš odvodit zase selsky sám na základě fyziky. Jen si odpověz na další otázky. Zmizí Ti kovový zvuk cca po méně jak minutě po nastartování motoru? Nezaměňuješ zvuk za vibraci "tyčky k turbu"? Selskou logikou na to nechoď. Tento projev se vyskytuje zcela nahodile. Největší zásluhu na tom bude mít hydraulický napínák řetězu. S tímto motorem mám bohaté zkušenosti. Ten zvuk je zcela odlišný od zvuku drnčení ovládací tyčky wastegate. Tento problém je popsán od škodovky takto: Servisní informace: Raslování / cinkání / řinčení z oblasti motorového prostoru Datum zveřejnění: 18.10.2012 Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny Rušivé hluky (raslování, cinkání, řinčení) z přední části vozu (z motorového prostoru) při rozjezdu nebo při krátkém přidání plynu. Technické pozadí Hluk způsobuje volně uložený talířek ventilu WASTEGATE v turbodmychadle, který je rozkmitáván prouděním výfukových plynů turbodmychadlem. Talířek musí být uložený volně z důvodu dilatace a přesnému navedení do sedla. Uvedené hluky nemají žádný vliv na funkčnost nebo provozuschopnost turbodmychadla motoru. Zavedení v sérii Opatření Informace pro zákazníka • Vysvětlete prosím zákazníkovi příčinu hluku • Neprovádějte žádné opravy - není možné jiné technické řešení. Ideální by bylo, kdyby mal.jaroslav ten zvuk nahrál a vložil sem, či na you tube. Aby se v tom udělalo jasno a přestalo se spekulovat. Kdo ještě nezavítal do příslušné sekce motorů 1.2 TSI Fabia II, nechť si to tam nastuduje. Je tam toho ažaž. Citovat
Pawouk Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 http://www.youtube.com/watch?v=14wMSOJzETo Citovat
MiKy* Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Pawouk: ... Největší zásluhu na tom bude mít hydraulický napínák řetězu ... Odpověděl jsi na to sám, a to selským rozumem. Ano, vyloučil jsi vadu řetězu. To je to, o co mi šlo. Pánové, sděluji to po několikáté. O řetězu bývalém, současném vím svoje, a to na základě výsledků jejich "mučení" v laboratorních podmínkách. Podrobnosti z pochopitelných důvodů uvádět nebudu. Osobně nevěřím, že pokud dodavatel něco nezpacká, že současný řetěz bude problémový. Jasně, že má navržené své limity. Osobně bych se nebál najíždět 10 tis. km ročně po dobu 15 let. Na argumentaci, že já jezdím více mám odpověď, že holt min. po 150 tis. bude muset rozvody měnit nebo měl volit něco jiného. Citovat
Pawouk Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Vadu řetězu jsem nevyloučil, jen ji upozadil. Proč tedy škodovka v některých svých TPI označuje za pachatele "prodloužený řetěz"? Že by nevěděli, co to způsobuje? Na tomto komponentu se vystřídalo už několik dodavatelů a je/byl součástí opravné sady (totéž platí o napínáku). Takže kdyby byl tak "kvalitní", asi by ho koncern neměnil tímto způsobem. Proč má nová generace TSI opět rozvody řešené řemenem? Koncern má s řetězovým rozvodem problémy prakticky skoro u všech motorů TSI. Ovšem proklamované "doživotní" řetězové rozvody si představuji jinak... Citovat
mal.jaroslav Vloženo 1. leden 2014 Vloženo 1. leden 2014 Makám na nahrávce,ale mám obavu,že to bude krapek trvat.Chodím to pořád startovat s nahráváním na video a jak na sviňu to udělalo jen jednou a tak krátce,že to na videu nebylo slyšet. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.