Jump to content

Dusno v autě


jurdadavid
 Share

Recommended Posts

Tak jsem se včera vrátil z delší cesty se citigem, cca 2500km po Evropě, a hned mám dotazy, na věci které mě opravdu nějak štvou.

 

 

 Jak účinnou máte klimu?  

 

Situace: je 28-30stupnu, sviti slunce, je vedro, zapnu klimu dam ji na modre pole az do "0" a ventilátor rozjedu na 4 + uzavru klapu na chvili, auto pousti studeny vzduch, tak posunu teplotu na vrchni cast modreho pole, tim chci rict, aby mi to foukalo studeny ale ne ledovy vzduch, prepnu vent. na 2 a otevru klapu. Po cca 15-20 minutách asi se mi zdá, že je v autě zase vedro a dusno i když by to mělo jen chladit čerstvý vzduch..

 

Prostě se mi zdá, že ta klima mi neuchladí to auto, nebo že je divná nebo já nevím, ale štve mě to. To samé když je venku 24 a nechci mit klimu, tak pustim jen ventilator na 2 a cekam ze mi tam bude proudit vzduch co je venku, ale kdyz i po 50 km je porad nejaky dusny... (Který filtr mě může rozčilovat, krom kabinového?) jinak auto je staré rok...

Edited by jurdadavid
Link to comment
Share on other sites

Když pomineme nějakou případnou závadu, tak tam máš jen tzv. mechanickou klimatizaci. A tam asi bude zakopaný pes - neumí udržet stejnou teplotu v interiéru v závislosti na okolních změnách (sluneční svit, stín atd.). Prostě s tím ovládacím kolečkem musíš neustále točit, abys vystihnul to správné nastavení pro daný okamžik. Toť můj názor. Filtr tam máš jen jeden a to tzv. kabinový.

Link to comment
Share on other sites

Mno, nějak tak si to zatím vysvětluju taky ale nechci se s tim smirit. Asi tam bude vadit i to ze uprostřed ofuk míří nahoru a ne na posádku...

 

Jinak by mě taky zajímal názor na výkon te klimatizace. Zdá se mi že když ji dám na úplné minimum a větrák na 2 tak to to auto nevychladí a nevychladí...?

Link to comment
Share on other sites

Taky mi připadá, že klima nemá potřebný výkon. Ve srovnání s yetim je asi o třetinu slabší. Taky si myslím, že chybí středové výdechy, které by foukaly do prostoru posádky. Ten velký co fouká na strop z palubovky,mi připadá k ničemu. Zitra vyzkouším radu Joseamiga.

Link to comment
Share on other sites

každej člověk vnímá teplotu trochu jinak, nebojte se kroutit s čudlikama a najdete dobrej směr. Btw, včera v tom dusnu jsem jel na pohodu přes město jen se staženýma oknama a vypnutou klimou, větrák na 3 a na přední okno a taky to šlo...

Link to comment
Share on other sites

Pánové, samozřejmě že má menší vykon, ale myslím že je dostatečný, ja kolem 30 stupňů, mam nast na nodre pole, přepínám mezi 1 a 2 stupněm větráku, a směr proudění mam nast více na stred a méně na nohy. Ale auto je nové, možná čase se účinnost sníží.

Pritom chci se zeptat ma klima magnetickou spojku a nebo pouze optokovy ventil? Pri optokovem ventilu kompresor běží pořád, při vypnuté je odlečen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

moje zkušenost s manuálníma klimama je taková, že hrozně záleží na nasměrování ofuků. Jedna věc je teplota v autě a druhá, že ti přes sklo svítí do obličeje sluníčko (a proto nejvíce vzniká pocit dusna) - tohle manuál moc řešit neumí v žádném autě. 

Link to comment
Share on other sites

nedokážu si moc představit vrstvu, která by tomu dokázala na čelním skle účinně zabránit. Možná v CG jako v malém autě tomu oknu sedíš blíž... Mají s tím problém prakticky všechna auta kvůli velké ploše skla, které je navíc položené tak, že je téměř kolmé na dopadající paprsky. To dřív v dobách embéček, které mělo sklo menší a více "postavené", to bylo o dost lepší

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rodiče mají eleganci 55kw a v týdnu jsem ho měl na půl dne a to samé, mlžení skla a co mě ještě dost prudilo jsou výhřevy sedaček. Tak malou účinnost jsem ještě nezažil. Začly topit asi po 5 minutách a ještě spíše sporadicky. U jiných modelů to topí téměř ihned a tak, že na nejvyšší stupeň pálí prdel[emoji6]

Link to comment
Share on other sites

- neměl jsi zavřenou klapku na vnitřní oběh vzduchu? já jen že je to mechanická záležitost jak z doby Š120 a nemá to ani kontrolku, občas se mi to taky stane...že si to tam zafuním, nebo odpařím z oblečení a pak je ještě potřeba naučit se kam s proudem vzduchu z vydechů...  

 

- výhřevy u nás v obou autech fungujou rychle a prdel mě pálí docela brzo.... Jestli ti to prdel pálí u jinejch aut a tady moc ne, tak asi bude něco v nepořádku...nedá se to přes diag zkontrolovat? Třeba je tam nějak nízká teplota nastavená už z fabriky... já nevydržím mít ten nejvyšší stupeň dýl jak pár minut, obvykle to po 2-3km vypínám bo jinak bych si uvařil vejce natvrdo  :kol-18:   :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

No tak mě to neustále štve, tento problém, přesněji malá učinost klimy a dusno v autě.

 

Dle servisu vše ok, dle mě je to divné.

 

Klapa otevřená, modré pole, rychlost vetraku 2, ofuk celni sklo plus prostor posadky 50:50. 

 

 

 

Mám tip jak to změnit. Co tak klimakompresor z Fabie III, z motorů 44 a 55kw (1.0 mpi?) pokud by byl silnější.. ale nevím jak zjístit jaký je mezi nimi rozdíl...

 

Jinak chci projít celou cestu kudy proudí vzduch z venku do kabiny. Kde se tedy nasává do "nějakých trubek" ? :-D nevím ani kde začít... 

 

 

nejsem profík, ale na kloub tomu přijít musím, není možné aby takové fajn autínko muselo pryč kvůli tomu, že se v něm v létě dusím. 

 

Díky

Link to comment
Share on other sites

otázkou je, jestli je problém v nedostatečném výkonu klimy, nebo v její regulaci. Teoreticky je možné z klimy dostat maximum nějakým zásahem (např. jiným umístěním) do teplotních čidel. Po připojení na VAG by snad mělo být vidět kdy klima jede a nejede na plno.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ještě bych měl jeden dotaz.

 

Lze nějak přeprogramovat nebo upravit něco okolo ventilátoru (ten co nahání vzduch do interiéru)?

 

Jde mi o to,že bych rád rychlost "větráčku" nějak upravil... Pro mě je na 2 málo a 3 je moc hlučné a obtěžuje mě to... , tak třeba všechny stupně rychlosti v autě zvýšit cca o 30-50%?

 

tím bych dokázal zvýšit i přívod čerstvého vzduchu do auta... Odkud přesně vlastně citigo bere vzduch do vnitřku auta? pod čelním sklem v rozích? to je ale schováno pod kapotou a vzduch se tam nemá jak dostat...?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Klíma je perfektná na Citigo a dostačujúca, len treba si  raz za rok dať skontrolovať médium v klimatizácii.

Kupoval som jazdené 4 ročné a tiež málo chladilo, ale po doplnení média ( v servise na autoklimatizáciu) a každoročnej kontrole chladí ako mrazák.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...