Přejít na obsah

Zástěrky na FII


martin 1_2 HTP

Doporučené příspěvky

Na nový vůz Fabia Combi 1,4 (7/2014) jsem na doporučení známých doplnil zásterky za přední kola. A po několika jízdách s vlekem, kdy jsem kousek jel i po polní cestě, tak jsem okamžitě pochopil, že musím doplnit i zástěrky na zadní kola, protože přední čelo vleku bylo samé bahno od zadních kol. Jaké bylo moje překvapení, když jsem koupil originál doplněk Škody - "zadní lapače nečistot", obj. č. KEA 720 001 a namontoval je. Lidově řečeno zástěrky jsou tak 6 - 7 cm pod úroveň nárazníku, takže chrání před přímo odletujícími nečistotami tak 10 cm, dál je zadní nárazník vystaven přímému odletování kamínků, bláta a sněhu od pneumatiky. No, že se někomu něco nepovede, to pochopím. Ale napsal jsem kritiku tohoto příslušenství na info@skoda-info.cz jako naprosto nefunkční nesmysl. Odpověď mne totálně dostala - dotyčná se mi pokoušela sdělit názor kompetentních, že zástěrka nemůže zachytit veškeré nečistoty a že proud vzduchu pod vozidlem rozvíří a znečistí samozřejmě zadní část vozidla a předek vleku. Podotýkám, že k mailu jsem jim připojil i foto části kola, zástěrky a nárazníku, kde je jasně vidět, že bláto je přímo naházené na spodku nárazníku nedaleko na miniaturní zástěrkou, která je tam tedy na 2 věci. No, není mi jasné, kdo kompetentní se k tomu tedy vyjadřoval, ale i klukovi z páté obecné, který někdy jel na kole za mokra nebo přes kaluž, musí být jasné, že zástěrka či blatník musí být tak dlouhý, aby prostě od pneumatiky nemohlo nic odlétnout přímo na spodek nárazníku. Nicméně na příslušném oddělení snad sedí někdo, kdo odpovídá ve smyslu, že všechno je v pořádku a nikde není žádný problém, nebo nemá ani základní vzdělání, když ani z připojené fotky nepochopí, že ta zastěrka je tak opravdu úplně na nic. Takže jsem vzal kus gumy, vyřezal 2 obdélníčky, vyvrtal 3 dírky do každé gumy a do spodního okraje zástěrky a přišrouboval gumu dlouhou asi 13 cm na originální díl od Škody. Jen jsem si myslel, asi značně naivně, že doba, kdy si český člověk musel spoustu věcí dodělat doma, už dávno minula. U originálního doplňku k vozu za 250 tis. bych to tedy opravdu nečekal ...  A ještě pak nesmyslné zdůvodnění od výrobce, to už je opravdu něco.

 

Řešili jste někdo zadní zástěrky?

 

Pavel.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle tady raději ani nepiš, nebo tě sežerou.  :kol-28:  Samozřejmě, že je to v pořádku, sloní plácačky ve stylu Š120 asi nikdo (kromě tebe) nechce na autě mít. Ono se stačí podívat, jak to auto s tímto doplňkem vypadá... Neber si to nějak osobně, toto je dle mého názoru logika výrobce. Osobně mi tento doplněk na auto nesmí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo sežerou, místní leštěnkáři zástěrky neuznávají, já jsem je měl a mám na každém autě i protože tahám vlek a nechci vozit na prahu kila slaných sraček, tož tak.

OK, to víš, tady jsou fajnšmekři přes vzhled vozu, na tyto praktické věci se moc nehledí. Na předchozí stránce je jedno řešení od Mr.Pavky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je hóódně inteligentní příspěvek... :kol-44:

To Pandora - nic si z toho nedělej...dle mého je použití zástěrek čistě o IQ daného majitele auta... :kol-47: a ať si to přebere každý sám... :kol-31:

Mám je taky...oboje...takže dle mínění většiny tady jsem magor...což si nemyslím... :kol-28:

A to zas tady bude oheň... :kol-46:

co se ti na nem nelibi... ty jsi nikdy nevidel zasterky nastrikane v barve kastle?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, omlouvám se moderátorovi za zbytečně založené nové téma Zadní zástěrky na Fabia Combi. Ale ve snu mne nenapadlo hledat něco o zástěrkách na Fabii ve společném tématu o Fabii a Roomsteru, když se to ještě dělí zvlášť na Roomster a Fabii II. A v tématu Fabie II jsem o zástěrkách nic nenašel.

Nicméně k tématu zástěrek - komu se co líbí či nelíbí je mi momentálně fuk, já potřebuju jezdit, bohužel ne jen po čistých a suchých sinicích, ale občas i do lesa a s vlekem a v létě někdy s karavanem a nebudu seškrabávat kila bláta z předku vleku (a to i po namontování naprosto nefunkčních originálních zástěrek za zaní kola). Takže jsem na originál zadní zástěrky přišrouboval pruh gumy a je vystaráno. Jen nechápu, proč výrobce dělá z lidí blbce a dodává něco, co naprosto neřeší situaci, pokud to ovšem není jen estetický doplněk. Zadní zástěrka dlouhá asi 6 - 7 cm je opravdu jako by se na stůl v restauracích dávala párátka dlouhá 3 mm ...

 

Pavel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro PyroSVX:

 

Mně nejvíc vadí, že ta originál zadní zástěrka nechrání ani zadní nárazník. Prostě je úplně nefunkční. Ochrání prvních (bráno od kola) asi 10 cm a dál máš bahno, létají tam kamínky a sníh úplně stejně, jako bys ji neměl. Komu se nelíbí a jezdí třeba hlavně ve městě a jedině po asfaltu, nemusí si ji kupovat. Budiž. Ale když už si ji koupím, tak bych čekal, že si koupím něco, co bude fungovat. Tohle je opravdu úplně na dvě věci.

 

Pavel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavel63- Tak zrovna délku zadních zástěrek bych soudruhům vývojářům v Mladé Boleslavi ne vyčítal.

 

Musí počítat i s možností couvání s autem k obrubníku na "odražení"....

 

A ruku na srdce, kdo při couvání vždy zastavil se zadníma kolama těsně před obrubníkem nebo nějakým schodem a neodrazil se od něj kolama.

 

V případě delších zástěrek hrozí nebezpečí ohnutí zástěrky o obrubník a nebo dokonce při sevření zástěrky mezi kolo a obrubník k vytržení celé zástěrky a možmá i k poškození podběhů.

 

(To není moje zkušenost, ale pouze jsem při výrobě toho mého samodomo prodloužení kalkuloval s touto skutečností)

 

Nasmolil sem jedem obrázek v malování kde by to mělo bejt vidět. A toho si važ, nesnášim malování na počítači.

post-85140-0-17198900-1418019358_thumb.p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

To Mr.Pavka:

 

Ty zadní zástěrky není problém udělat tužší nosič velikosti prodávané zadní zástěrky, a na to přidat měkký pruh gumy, který by byl dostatečně dlouhý, aby chránil i zadní část zadního nárazníku (a ne jen nějakých 8 - 10 cm, jako ta mnou kritizovaná nefunkční origo zástěrka). Takto to mám udělané já, auto je vzadu čisté i po projetí blátem a když dojedu kolem až na obrubník, měkká část se prostě ohne. Ale to by museli páni inženýři trochu přemýšlet ...  Jestli budu mít někdy čas, dám sem foto. Esteticky to sice asi není ideální, ale já jsem technik, ne dizajnér.

 

Pavel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

jmenovce me povidej ty kaminky, zasterky sem namontoval minulej tyden a predstavsi silnicari tady kaminkujou a zaplatujou a to pak zas kaminkujou usek 5km 2 mesice s prestavkami, kurva co tohle je za bordel? nemam k nim slusny slovo. kdyu uz to je ok za tyden udelaj zas usek a znacka nikde. kdyby aspon jeli zkraje,ale oni to berou pokazdy na tech 5km jinde,to proste nechapes!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...