Přejít na obsah

Servisní interval / servisní prohlídky


Jakub3211

Doporučené příspěvky

Mi totiž za 4 l motorového oleje účtovali na garančce 2082,60 Kč. Tak jsem se nad tou cenou pozastavil, zejména když byl asi ze sudu nebo kontejnéru. Ptal jsem se co je to za super olej, tak řekli že originál škoda. Na faktuře bylo uvedeno G 052195M9 olej 5W-30 LONG III 507. Díval jsem se na originál motorové oleje škoda, a Castrol EDGE Professional Longlife III 5W-30 se dá koupit ve 4l balení za 900 Kč a v 5l balení za 1000 Kč. Když jsem se zeptal, zda si příště mohu donést vlastní, tak řelki že budou účtovat 300 Kč za likvidaci. Uvažuji, že si s sebou vezmu kanytřík, ať mi vapuštěný olej do něho nalijí a na garážích to dám klukům k likvidaci do olejových kamínek.

Ale myslím si, že ŠA prodává 1l za 500 Kč. Fa CASTROL uvádí že je to jedinný její olej pro TSi motory VW.

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je mi někdy k blití,jak někteří z vás uvažují a jen počítají a počítají,chtějí si nosit kanystřík,ať tam vypustí olej.Nezlob se,naúčtoval bych Ti 500,-Kč za to,že se budu srát s tím,abych Ti to vypustil do tvého kanystříku.

Nic ve zlém hoši,taky nerad vyhazuji peníze,nezastávám se servisu Škoda,mohli by ty marže malinko snížit,ale to co tady někteří umělci píšou,mě docela vytáčí.

Zkus si vypustit olej do kanystříku?Jen to zkus.Budeš zcákaný,pak všechno kolem,budeš potřebovat kopu hader aby jsi vše kolem očistil.

Navíc.jasně,ty si koupíš kanystřík oleje,který ti na poličce zabere 30x30cm.Ano,my v servisech tím,že to bereme ve velkém máme lepší ceny,ale hochu,zas se musí skladovat,musíš vést tzv.olejové hospodářství,takže agendu,o které vy nemáte ani ponětí,platíte za to,že Vám tu agendu někdo zpracovává,musíte mít sólo místnost na tyhle odpady,sólo nádoby na olej.filtry,na olej,na hadry.Tak už si doprdele uvědomte,že offiko servisy musí splňovat toho opravdu hodně,aby to mohli officiálně dělat výměnu oleje a jsou na tohle dost kontolované,takže to není tak jednoduché.opravdu mám rád takové......prostě co ví o tom houby a jen melou.

  • Pozitivní 5
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, právě jsi nám vysvětlil proč mít 120% marži na materiálu.

My ostatní, co obchodujeme a vedeme podobnou agendu, reklamace, odpady, atd., se spokojíme s max.15%.

 

Doplněno: A servis samozřejmě dělám taky, je to naše hlavní činnost.

Editováno: , autor: Galaxy64
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej,ty třebas víš,"vocogo" a já napsal,že se nezastávám škodovky.Také máme v servisu marži jakou uvádíš,spíš mě dostává jak to někdo vidí.

Ono je také potřeba brát-sorry-obchodníka,co jen s něčím obchoduje a..servis.Jo a ještě dodám.Co vím,u některých u jsou ceny olejů "smluvní".

Nedávno byl kamarád v jednou nejmenovaném Škoda servisu,také se ptal na olej-jestli si může přivézt svůj a byl vcelku mile překvapen,jakou mu udělali cenu.Ano,pořád to nebylo oněch 15%,ale už dost přijatelné na tom,aby nad tím člověk mávnul rukou.A tak to má být.

Jo a pro zajímavost.Víte,kolik váží pytel mouky,kolik se z toho udělá rohlíků?nevíte,tak googlíte.Třebas si někteří budou nosit do pekárny mouku :-)

Editováno: , autor: cosby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry Cosby, ale tady jde o to, že když se s tím budeš dvě hodiny srát, tak to máš mít nafakturovaný v práci a ne to látat tím, že budeš mít 200% marži na materiálu... Takže klidně si tam to pětikilo za nalití do kanystru dej.

Vím, že to je trend dnešní doby, ale opravdu miluju fachmany, kteří ti něco udělají za 2 kila a materiál ti dají za trojnásobek ceny. Když jim pak řekneš Ok, ale materiál si koupím sám, tak jim málem rupne cévka a pošlou tě někam, že za 2 kila to dělat nebude... Přitom si za to může sám, že ze zákazníka dělá debila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale znova píši,že s těmi maržemi nesouhlasím,jen jsem napsal,že výměna oleje nekončí nalitím někde,tak už si to konečně uvědomte.

Dále ....autorizovaný servisu bude vždy dražší než garážista nebo malý servis-tím netvrdím,že bude lepší.

Tak je to ve všem a mohu dát příklad.Noťas HP probook 4530S,mám 3 kusy.U dvou mi udešlo jedno USB.Jeden jsem poslal do HP-oprava 3280,-Kč.

Druhý panu Macejkovi(mmopravy.cz)((nebo tak nějak)),oprava 480,-Kč,ta samá závada,jen jsem na něj přišel pozdě.

Pořád podotýkám,že se nezastávám marží škoda servisů!!!!!A pokud si někdo donese olej vlastní do autorizáku?Souhlasím a řekl bych jim-nedivte se,když máte takové marže.Pokud to donese k živnostníkovi,který má marže 15%??Tak mu řeknu at jde jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 15 % u oleje je zanedbatelných,to nemá cenu vůbec řešit.Ale když to Škodovacke servisy nakupuji v sudech za 100-160 kč litr a prodavají za 700-800 kč litr,tak to už je trochu lichva.Kdyby to stálo dejme tomu 300-350 litr tak člověk neřekne ani slovo,protože je si je vědom že se musi zaplatit lidi,energie,skladováni atd.Ale čeho je moc toho je příliš.Ten příklad s tim kanystřikem mi příjde trochu extrém,až jsem se tomu zasmal:)

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 godziny temu, stanmar napisał:

Sorry cosby, ale oni mají marži jako prase - viz třeba cena LL oleje v 60 l sudu

 

 

Kdyz Ti je v skodovce draho prijet k polska k skodovky :D:D

Olej 1L = 100zl

filter kolem 50, 55 zloty

teseni kolem 10, 15 zl

servisni prace 110 zloty

Filtr prachovy a vzduchu to nevim kolik stoji

 

Ja na f2 mel jsem dve prohlidky v PL a potom k dnes mam v CZ :D . Jenom na stk jezdim do PL , bo musim .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, cosby napsal:

Nedávno byl kamarád v jednou nejmenovaném Škoda servisu,také se ptal na olej-jestli si může přivézt svůj a byl vcelku mile překvapen,jakou mu udělali cenu.Ano,pořád to nebylo oněch 15%,ale už dost přijatelné na tom,aby nad tím člověk mávnul rukou.A tak to má být.

 

Souhlas, naprosto prirozena reakce obchodnika vedomeho si vysokych standardnich marzi. Jenze to tak bohuzel neni.

 

On je totiz rozdil v pristupu servisu-zivnostnika a klasickeho (autorizovaneho) servisu. Pokud tam neco podobneho majitel nezavede/nenaridi, nikdo ze zamestnancu nema potrebu (a ani pravomoc) to takto podnikatelsky delat. A to i presto, ze by tim pro servis zachranil obrat z prodeje oleje, byt za cenu nizsi marze. Furt lepsi nez nic. A ano, pak musi mit majitel servisu i lidi, kterym muze verit, ze podobny nastroj nebudou zneuzivat. A jsme zpet u toho, ze zivnostnik sam sebe neokrade.

 

Pak se ale servisy nemohou divit, ze specialne u oleje jim zakaznici na jejich ceny nechteji pristupovat. Ja osobne chodim do autorizovaneho servisu i s 13let starou FI, olej mam ale vzdy vlastni.

A abysme to trosku relativizovali, zakazniku, kteri si skutecne prinesou vlastni olej, je z celku jen velmi male procento.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslim si ze olejom vykryvaju cenu sluzby. Ked som pozeral hodinovku v skodovke tak je cca. tych 25-30€ v zavistlosti od modelu. Ale treba si uvedomit, ze poskytuju aj mobilitu a ta je zdarma ak sa nemylim. Z coho by to vykryli? No aj z ceny oleja. Ja som nakloneny tiez ist cestou vlastneho oleja. Uvidime ako sa k tomu jednotlivy osloveny servis postavi. V okoli mam 3, tak poziadam o kalkulaciu prehliadky a ci je mozne priniest vlastny olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-50: Pripomínam, že nik zo zákazníkov, ktorí tam prídu na výmenu oleja,  nekalkuluje náklady autorizovaného servisu, napríklad náradie, jednoúčelové prípravky na rôzne demontáže (pretože dielenská príručka to tak uvedie ), školenia mechanikov spravidla niekde na týždeň + ubytovanie a náklady s obnovením nazvem to neodborne  licencie autorizovaného servisu ( o tomto garážista ani nevie ) a to nevravím o vykurovaní, osvetlení a pracovných odevoch. 

Marže sú neprimerane  vysoké, ale v podstate súhlasím s cosby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zkusme počítat, pro zjednodušení vezměme jednoho zaměstnance značkového servisu, který nedělá nic jiného, než výměnu oleje.

Materiál + práce třeba 4000 Kč a více (beru cenu oleje v servise 880 Kč jako v mém). řekněme, že obslouží 2 auta za hodinu, pracuje jen 4 hodiny (+odpočinek, nuda apod.).

To máme více než 32 000 Kč na den.

Min. 640 000 Kč příjmy servisu na člověkoměsíc za práci v podstatě pomocné síly. Kdyby byl vytížen naplno, tak je to dvojnásobek.

Kolik stojí všechno to nářadí, které používá? Za jak dlouho se zaplatí a jak dlouho je použitelné?

Asi tady něco nehraje.

 

V kontrastu jiný velký servis, ale ne značkový (taky má nářadí a teplo v hale):

 

Výměna oleje do auta Fabia

Olej: 5W-40 /cena za litr 207Kč

Množství oleje: 2.9 – 4.3litrů: 600 – 890Kč

Olejový filtr: 180 – 200Kč

Práce: 300Kč

Ekologický poplatek: 50Kč

Cena celkem: 1130 - 1440Kč

 

Výměna vlastního oleje do auta Fabia

Olejový filtr: 180 – 200Kč

Práce: 300Kč

Ekologický poplatek: 50Kč

Cena celkem: 530 - 550Kč

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě zaráží jak tady všichni střílí taková šílená čísla za výměnu oleje. Moje poslední výměna oleje stála necelé 2000.- včetně všech úkonů a to mi ještě umyli auto. Před výměnou vždy kontaktuji několik servisů a ceny se bohybují v rozmězí 2000 - 6000 Kč (mluvíme tady o krátkém intervalu). Před výměnou si nechám vždy potvrdit cenu, že mi byla zaslána taková a taková nabídka a nikdy nebyl problém. Je třeba si najít servis, kde se k vám budou chovat jako k zákazníkovi a ne jako k dojné krávě.

 

EDIT: Vlastně jednou problém s cenou byl, upozornil jsem, že jsme byli domluveni na jiné ceně, vyřešila to položka "sleva".

Editováno: , autor: los pakos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

noaide....nehraje to,že výměna oleje není v servisu pásovou záležitostí.Nebo si myslíš,že tak stojí řada aut a jeden servisák mění celý den oleje? :-)

Netuším,kolik takový střední servis vymění olejů za směnu.Ono bude záležet na spádové oblasti a  s počtem servisů,takže něco jiného budou velkoměsta-navíc třebas se smlouvami flotilových aut a něco jiného je nějaké servis u menších měst.ťekl bych že celorepublikový průměr na servis bude 5 výměn za den.Souhlasíte?Víc nebo míň?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě vím, že neudělají tolik výměn, a že ten člověk dělá i jiné opravy apod., režie, účetní, managemet, jen jsem chtěl ukázat neuvěřitelný nepoměr mezi náročností práce a výslednou cenou. Na měsíční částce je to vidět lépe.

A kolik těch výměn udělají? Jednu denně? To je skoro 100 000 Kč měsíčně příjem. Dost dobrý, ne? To zaplatí všechny náklady, a jednoho člověka. Prostě cena 880 Kč za litr (téměř 6násobek nákupní) je neslušná, to se nedá obhájit ničím. Ale spousta lidí to platí, tak to tak dělají. Já si nosím samozřejmě svůj.

Editováno: , autor: noaid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, ronskispeed napsal:

Spotrebny material, naradie a naklady na beh samotneho servisu do toho nemiesaj. To ma aj obycjany neautorizovany servis. Ano su tam skolenia (aj ked mam osobne pocit, ze tam skor spia ako sa nieco nove ucia).

Zamestnaj sa tam, alebo skús robiť preberacieho technika a pocity ti rýchlo vyprchnú. Neautorizák nemusí mať origo prípravky z fabriky, nik ich po ňom nevyžaduje.  Možno si nemal možnosť nakuknúť do autorizáku aj z druhej strany dverí ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...