Přejít na obsah

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu


xaker

Doporučené příspěvky

Tak přispěju svojí troškou do mlejna. Řešil jsem ten samej problém. Koupil sem ojetinu rvO3 81kw. Na tachometru 150tis (neopovažuju se ani pomyslet, kolik to má ve skutečnosti..) Turbo padalo do nouzáku - klasika - diagnostika, zatuhlé řizení lopatek. Nechal jsem tedy turbo vyčistit (3000kč). Mechanik, co mi to dělal tvrdil, že turbo vypadá dobře a že aspoň dalších 150tis km zvládne. Najel jsem 4000km (2 měsíce) a opět mi to začlo padt do nouzáku :feve: . Mechanik mi tvrdil, že to není možné, aby to bylo zase zatuhlé. A zase dokola diagnostika - ta samá chyba. Tak šlo turbo opět ven a ZNOVA zanesené :-( Na čež už mi tvrdil, že se pořádně koukal do sání a žy tam byly vidět splodiny oleje. Takže skončil u toho, že mi to turbo už pořádně netěsní a propouští olej, který se v něm napéká a zanaší ho. Takže můžu jezdit langsam, nebo jako magor abych to protáh, ale stejně zas za 4000km budu tam, kde sem teď :angry: Takže co s tím ? Buď můžu přemýšlet o repasu, nebo o novym za 20 000 což se mi těžce příčí, pač sem už do toho auta nasypal nehorázný peníze :-(( Nevíte o nějakym rozumnym servisu, kde by byli schopni to turbo opravit za rozumnej peníz ?

S tím olejem v sání tě tahá za nohu ;) , jelikož u seriových TDI je tam téměř vždy. Je to důsledek odvětrání motoru, které je vyvedeno před turbo a tím pádem se olejová mlha šíří celým sacím traktem.

Buď to čištění udělal špatně nebo je problém jinde: špatně rozprašují trysky a nebo teče turbo, ale pod rotorem ve výfuku a nebo tam jde málo vzduchu.

Ono nestačí jen turbo vyčistit, ale překontrolovat spoustu věcí okolo a udělat správně diagnostiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím olejem v sání tě tahá za nohu ;) , jelikož u seriových TDI je tam téměř vždy. Je to důsledek odvětrání motoru, které je vyvedeno před turbo a tím pádem se olejová mlha šíří celým sacím traktem.

Buď to čištění udělal špatně nebo je problém jinde: špatně rozprašují trysky a nebo teče turbo, ale pod rotorem ve výfuku a nebo tam jde málo vzduchu.

Ono nestačí jen turbo vyčistit, ale překontrolovat spoustu věcí okolo a udělat správně diagnostiku.

No jo, jenže co s tim. Nevim o nějaký firmě, která by se specializovala v severních čechách na servis turba. Teda jednu sem našel, ale ty blázni chtěj za vyčištění 5000 a to fakt nedám, když nový stojí 16 000. Nemyslim si, že by to odflák...neni to žádnej lempl. Dříve dělal pro škodovku a teď jede na vlastní triko a všichni ho chválej...tak nevim. Takže může a nemusí mít pravdu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netvrdím že to odflák, ale že to asi neudělal dobře. Pochybuji, že se ve značkovém servisu učí jak správně vyčistit turbo.

Je potřeba taky najít příčinu a odstranit ji.

S mechaniky je to jak s doktory, každý se musí specializovat, jinak je z něj jen "obvoďák"

Doktor na srdce a doktor práv, taky není to samé a oba jsou doktoři.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

O1 81kW /2002

Ked niekedy prudsie stupim na plyn auto prestane tahat (ide len do 2000 ot/min) po vypnuti a novom nastartovani uz ide zase v poriadku.

Vag hlasi

18039 - Accelerator Position Sensor (G79): Signal too High

P1631 - 35-10 - - - Intermittent

17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to Plus

P1155 - 35-00 - -

Bude to tiez turbom?

Este sa chcem spytat ked sa motor prestavi do nudzoveho rezimu deje sa to elektronicky , alebo obmedzovanim paliva (vzduchu)? U mna sa to prejavuje takym bublotavym zvukom. Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím všechny. Mám taky otázku. Mám octu rv.2001-TDI 81KW. Auto jsem pořídil před půl rokem vše šlapalo jak hodinky. Mám nalítáno 185000 km. A posledních čtrnáct dní se mi stává, když jedu jedu do práce tak auto letí jak blázen a pak např. jedu z práce a turbo jako by mi někdo vyndal. Je mi ale divné že to není tak jak tady spousta lidí tady na fóru popisuje. Hodně lidí píše že jedou a auto jim spadne do nouzáku a nejde vytočit víc jak 2tis otáček. Já to můžu točit jak chci, ale turbo prostě netlačí. Auto nemá žádnej zátah je to líný a turbo není ani slyšet že by hvízdalo. Je mi divné že je to jednou tak a jednou tak. Díky moc za všechny odpovědi čauves!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím všechny.Měl jsem taky ten problém že vypadavalo turbo u O1 81KW 2001. Byl jsem z toho docela neštastnej. Při překročení 3100 ot/min prostě auto spadlo do nouzáku.

Po znovu nastartování zas jelo normálně. Pročetl jsem mnoho temata s touto tematikou a po kontrole hadiček,ventilu N75 jsem došel k závěru že budu muset nechat vyčistit turbo.

Jenže než jsem se k tomu dostal tak se řešení našlo samo. Cesta do německa. 600km tam a 600km zpět z toho 2/3 po německých dálnicí svižnou jízdou.

Cestou tam mi vyplo turbo dvakrát. Cestou zpět už nevyplo. Potom jsem zkoušel auto vytáčet 3000 4000 4500ot/min a ani jednou turbo nevyplo.

Tuto cestu jsem jel ještě jednou šlapal jsem na to, zkoušel auto vytočit do kopců a turbo nevyplo. Auto znatelně lépe jede. Má lepší tah a větší zrychlení.

Co se teda vlastně stalo? Že by se v Turbo při dlohodobé zatěži ten usazenej bordel nak vypalil???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se teda vlastně stalo? Že by se v Turbo při dlohodobé zatěži ten usazenej bordel nak vypalil???

Samo se to rozchodilo :-) Jako u me, diky bohu.

Pokud máte problémy s turbem tak laicky řečeno:

1. lopatky nejdou, odpojím baňku nehybe se projedu to pořádne párkrát, pokud nic a pořád se nehýbe nechám vyčistit, tomu kdo to umí ne doma na kolene, musite mit na to spravnou "koupel"

2. muže to být další věcí ventil N75, váha vzduchu spousta hadiček atd (hlavne u agr, tam nejsou lopatkyy)

c.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím Vás, mam trochu jiný problém. Octavia 1.9 TDi 81kw 2003. Do 1800 ot. cítím že auto lehce polevuje a přidává ve výkonu (opravdu lehce, není to sugesce, porovnáno s jinou oktavií), při 1800 ot. ztratí na chvíli výkon (citlivé škubnutí, vynechání, nejintenzivnější při studeném motoru) a při 2000 ot. sepne turbo a vše ok, raketovej zátah. Do nouzáku nepadá, diagnostika bez chyby, bezproblémový chod až do 180Km/h víc jsem nezkoušel. Když si nechám VAGem vypsat graf plnícího tlaku, skutečný tlak kopíruje předepsaný s menšími odchylkami, dle opravárenské příručky v normě. Týden od týdne je to škubnutí při 1800 ot. citelnější. Při plné forsáži to není tolik cítit.

Předchozí závady, které by s tím mohly souviset: Když jsem auto koupil, VAG psal chybu, zkrat na kostru ventil N75. Auto jelo bez problému, nicméně byl to pro mne impulz chybu opravit. Kabeláž opravena, byl prodřený kabel v upevňovací svorce. Auto ztratilo výkon. Zjistil jsem, že na ventilu byla upadaná hadička - hadička nasazena, ostatní překontrolovány, vše OK. Potom asi po 3 týdnech se pomalu začal projevovat výše popsaný problém.

'Děkuji za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v sobotu po cestě do hranic se mi stalo to, že se mi celou cestu nespínalo turbo. Mohla jsem pedál dát až na podlahu, ale téměř žádný tah. Potom po cestě zpátky už bylo vše OK. Já doufám, že si ze mě auto udělalo jen dobrý den, ale pokud je to předzvěst něčeho???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Seknou se najklápěcí lopatky turba.

Po vypnutí motoru a opětovném nastartování je to zase OK do dalšího momentu velké zátěže.

Nikdy, nebo téměř nikdy, to neudělá při vytočení motoru na 4000 ot. na 1. nebo 2. stupeň, ale při trojce a víc je už pravděpodobnost větší hraníčící s jistotou.

Je to tím, že při 1. a 2. stupni není požadavek na výkon a tím plnění turba takový jako když už jedeme na 3. a víc a chceme to "ohulit".

A bývá to tím, že jak se lopatky najklápějí tak v krajní poloze to je míň vychozené (laicky řečeno) a pak to tam zadrhává.

Dělá mi to taky a na mojí "naději" že se to vychodí, jsem dostal odpověď: "Bude to jen horší".

turbo1.th.jpg

turbo2d.th.jpg

turbo3n.th.jpg

turbo4.th.jpg

PS: Turbo nespíná, to je tam pořád.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás, mam trochu jiný problém. Octavia 1.9 TDi 81kw 2003. Do 1800 ot. cítím že auto lehce polevuje a přidává ve výkonu (opravdu lehce, není to sugesce, porovnáno s jinou oktavií), při 1800 ot. ztratí na chvíli výkon (citlivé škubnutí, vynechání, nejintenzivnější při studeném motoru) a při 2000 ot. sepne turbo a vše ok, raketovej zátah. Do nouzáku nepadá, diagnostika bez chyby, bezproblémový chod až do 180Km/h víc jsem nezkoušel. Když si nechám VAGem vypsat graf plnícího tlaku, skutečný tlak kopíruje předepsaný s menšími odchylkami, dle opravárenské příručky v normě. Týden od týdne je to škubnutí při 1800 ot. citelnější. Při plné forsáži to není tolik cítit.

Předchozí závady, které by s tím mohly souviset: Když jsem auto koupil, VAG psal chybu, zkrat na kostru ventil N75. Auto jelo bez problému, nicméně byl to pro mne impulz chybu opravit. Kabeláž opravena, byl prodřený kabel v upevňovací svorce. Auto ztratilo výkon. Zjistil jsem, že na ventilu byla upadaná hadička - hadička nasazena, ostatní překontrolovány, vše OK. Potom asi po 3 týdnech se pomalu začal projevovat výše popsaný problém.

'Děkuji za odpověď

Nazdárek, přesně jak ty jsem řešil, závady úplně stejné, už jsem si nevěděl rady, mám 81 kilčo, najeto 130.000. Poté jsem šel za jedním suprovím opravařem, ten sundal kryt motoru, vylezl a řekl, že se nehejbou naklápěcí lopatky turba. Vyndal turbo, zhrozil se jak je plné karbonu, vyčistil, namontoval a já druhý den vyrazil. Jel jsem jako v jiném autě, super síla, zurychlení žádné zvuky, prostě super. Celé mě to stálo litr. Jediná nevýhoda, šla mi nahoru špotřeba, aSI KOLEM 5,4. jINAK OPRAVDU VYČISTIT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj mám 1.9 tdi 66kw 2005 tzn turbo s VGT a mám ten problém ,že když je venku nízka teplota caa -6 °C ,tak mě turbo spadne do nouzáku, dělá mě to jen u studeného motoru ,zahřátý motor můžu zatížit jak chci , turbo šlape dobře. Zkoušel jsem hýbat s lopatkama a jdou lehce. Napadá mě ta ovládací membrána ,ventil E75 nebo váha vzduchu. Chápu ,že by to chtělo log ,ale ten momentalně nemám. Zatím by mě stačilo info jak se má ta ovládací membrána lopatek chovat? Myslel jsem ,že je ovládana podtlakem ,ale když na ní šáhnu při nastartovaném motoru chová se spíš jak kdyby byla pod tlakem ,nejde stlačit a se změnou otáček motoru se nijak nehýbe(samozřejmě zkoušeno na neutral ,ale když na to přijde poběžím vedle auta s rukou v motoru :-D)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím všechny.Měl jsem taky ten problém že vypadavalo turbo u O1 81KW 2001. Byl jsem z toho docela neštastnej. Při překročení 3100 ot/min prostě auto spadlo do nouzáku.

Po znovu nastartování zas jelo normálně. Pročetl jsem mnoho temata s touto tematikou a po kontrole hadiček,ventilu N75 jsem došel k závěru že budu muset nechat vyčistit turbo.

Jenže než jsem se k tomu dostal tak se řešení našlo samo. Cesta do německa. 600km tam a 600km zpět z toho 2/3 po německých dálnicí svižnou jízdou.

Cestou tam mi vyplo turbo dvakrát. Cestou zpět už nevyplo. Potom jsem zkoušel auto vytáčet 3000 4000 4500ot/min a ani jednou turbo nevyplo.

Tuto cestu jsem jel ještě jednou šlapal jsem na to, zkoušel auto vytočit do kopců a turbo nevyplo. Auto znatelně lépe jede. Má lepší tah a větší zrychlení.

Co se teda vlastně stalo? Že by se v Turbo při dlohodobé zatěži ten usazenej bordel nak vypalil???

Tak a jsem tam kde jsem byl. Turbo zas vypíná.

Prostě na těch našich silnicí se pořádně nedá turbo protáhnout.(delší dobu v zátěži)

Tak ted me bude asi čekat vyčištění turba. Nevíte náhodou někdo kdo by to zvládnul v Ústeckém kraji?(Louny,Chomutov.Most....)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli sis toho všimnul, ale tady se lidí baví o turbu s "naklápěcími" lopatkami.

A 90% problémů dělají právě ty lopatky, rsp. onen mechanismus. Když to pravidelně nechodí do krajní polohy, tak se to časem zanese a sekne. V lepším případě to stačí "rozhejbat", pak jde na řadu vyčištění a teprva pak výměna.

Kdyby to bylo tak jednoduché jak píšeš, tak tady a i napříč celým internetem nejsou sepsané celé kroniky o tomto ;) .

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

tak jsem o víkendu pročistil klapku a potrubí okolo kam jsem dosáhl a zatim klid. Bylo to dost zaprasený, že to nešlo ani benzínem, tak jsem to musel i škrábat šroubovákem (stašná špína). Bylo to to nejjednoduší co se dalo udělat a zabralo mi to max. 2h (nejdýl to čištění). Po tom bordelu co tam byl se nedivim, že to turbo občas zaškytalo. Myslim si, že v turbu bude ten samej bordel, ale do toho už se mi nechtělo. Tak snad tohle na nějakej čas pomůže, než se to zase zanese. Jo ještě předtim jsem vyměnil vložku vzduchovýho filtru a nechal si u bratránka vyměnit palivák. To moc nepomohlo, ale teď se to nebude alespoň tak rychle zasrávat.

Edit: jsem zase na začátku :). Váha a N75 se mi měnit nechce, protože jsou to docela částky a bůh ví jestli to pomůže. Chlapy je to čištěni turba hodně složitý? Rád si s autem hraju. Tak kdybych se na to o víkendu vrhnul, budu v pondělí jezdit? Co myslíte. Nějaký návody už jsem přečetl, ale praxe je vždy trošku jiný kafe. Víte o něčem na co si při tom dávat fakt pozor?

Editováno: , autor: Popcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem to tady psal,musel bys to najít,turbo jde vyčistit i bez demontáže,pokud není rugulece už ůplně na kámen -jde s ní hýbat rukou. Uděláš to i doma,pokud jsi šikovný a nebojíš se toho.

Tak jsem to dnes udělal dle tvého návodu (akorát jsem si koupil čisticí sprej) tak snad to trochu pomůže.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...