Jump to content

Superb vs Octavia, co koupit?


Martin F.

Recommended Posts

Chceme kupovat "nové" rodinné auto. Původní Octavia I combi 1.8T 20V r.v. 1999 pomalu dosluhuje a na plánovanou dovolenou si s ní na jih Itálie netroufáme.

Naše představa je buď Superb či Octavia obě kombi, benzín 1.8 TSI (jezdíme často krátké trasy), automat, navigace, parkovací asistent, automatická klimatizace, atd.

Je mezi těmito vozy roku výroby 2010 či začátek 2011 nějaký výrazný rozdíl kromě místa před zadními sedačkami? Máme malé děti (3 a 5 let), které budou ještě pár let v autosedačkám a tak není nutný vzadu tak velký prostor.

Předem moc děkuji za snahu poradit.

Edited by Martin F.
Link to comment
Share on other sites

V první řadě doporučuji se s oběma auty povozit a zkusit kus řídit! 

Obě auta jsou si v něčem podobná v jiném už ne.

Superb je má standardně "měkkčí" podvozek, tedy i jiný pocit z řízení, kdy po jízdě jsem nebyl tak vyskákanej jako z Octávie, prostornější interiér někdo potřebuje, jiný zase ne. Také vozím 2 děti v dětských sedačkách a alespoň nemám okopané sedačky (a to se jim v předchozím Passatu Combi občas podařilo).

Superb je sice oproti "stejné" Oktávce obvykle dražší, ale např. Elegance v Oktávce je chudá oproti Eleganci v Superbu, tedy neporovnatelná.

 

Ve prospěch Superbu opravdu nehovoří jen místo na zadních sedačkách... (více místa a pohodlí má Superb i ve předu)

Tři lidi vedle sebe se ale i v Superbu už hňácají.

 

Opravdu je NUTNÉ si obě auta vyzkoušet.

 

Jinak na krátké trasy je benzínový motor dobrá volba! 1.8TSi i se Superbem umí slušně hýbat.

Edited by prassat
Link to comment
Share on other sites

Za mě je určitě pohodlnější SII jak OII, ale OII je taková mrštnější. Na dlouhé trasy je SII v rámci nabídky Schade ideál. Z OII jsem vystupoval unavený, v SII není problém 1000 km denně.

Další výhodou jsou i bixeny u SII oproti obyčejným xenům u OII. SII je celkové proti OII dospělejší auto - zámky dveří, kliky, osvětlení, jízdní komfort.

Ale oproti OI si i s tou OII polepšíš co do komfortu a třeba místa vzadu. Na ježdění do města a kolem komína bych asi vzal OII.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Přesně tak jak píše Lancelot, já šel z O2 do S2 obojí kombi a prostě sup je zase o krok dál , nahoře někdo píše že sup má měkej podvozek, ně to přijde naopak že je zase trochu bytelnější nebo spíš ten podvozek tlumí úplně jinak nerovnosti zamozřejmě na 16tkách cimních, což sem na o2 jezdil zima 15 léto 17 , za mě sup, jako z pohledu bývalého majitele O2

Link to comment
Share on other sites

no vzducháč to je teprve věcička panečku, akorát VAG to nedá do pasatu natož do mbéčka, třeba se někdy dožijeme...

 

lancelote, V O2 nejsou špatný xeny, ale prostě SUP má bi a svítí i na potkávačky o něco více, takže dálkové světlo se krásně natáčí v zatáčkách :) nemyslíš snad kessy? které si dělá co chce, někdy funguje někdy ne. diagnostika žádnou chybu nehlásí, baterky sem vyměnil v ovladačích  a baterka v autě je O.K...

 

na ježdění do města SUP2 ideál, stačí parkovací senzory...

Link to comment
Share on other sites

Vše podstatné už bylo asi uvedeno a uvedu jem můj postřeh. Když jsem poprvé sednul z OII do supa na zkušební jízdu, tak mi ty auta přišly z pohledu řidiče hodně podobné a možná mě to tenkrát až trochu zklamalo. Nicméně nakonec jsem ho stejně koupil, ale když sednu dnes občas zpátky na chvíli do octávky, tak teprve až teď vnímám ten rozdíl a za mě teda SII.

Link to comment
Share on other sites

no vzducháč to je teprve věcička panečku, akorát VAG to nedá do pasatu natož do mbéčka, třeba se někdy dožijeme...

 

lancelote, V O2 nejsou špatný xeny, ale prostě SUP má bi a svítí i na potkávačky o něco více, takže dálkové světlo se krásně natáčí v zatáčkách :) nemyslíš snad kessy? které si dělá co chce, někdy funguje někdy ne. diagnostika žádnou chybu nehlásí, baterky sem vyměnil v ovladačích  a baterka v autě je O.K...

 

na ježdění do města SUP2 ideál, stačí parkovací senzory...

Ne Kessy jsem neměl možnost zkoušet, myslel jsem zvuk dveří při zavření - že je tlumený. Což na jednu stranu je fajn, že zavření dveří je decentní, na druhou stranu někdy mi pasažéři nedovírají dveře. Chtělo by to el.dovírání jako u A8 :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Uvažuji o koupi nového (tedy staršího, pro mě nového) auta. Už 7 let jezdím z OII z roku 2005. Auto je super servis zatím (ťuk ťuk) úplně v pohodě. Uvažoval jsem o nějaké Octavii určitě combi ale vrtá ve mě červíček jestli nekoupit Superb v kombíku. Vtip je v tom, že u Octavií se tady u nás hledají těžko vybavenější modely (2 ze 3 nemají ani elektriku oken vzadu nebo auto klimu) kdežto i ten nejobyčenější Superb má všecku výbavu co bych chtěl.

 

Že je Superb lepší auto je všem jasný. Ale otázka zní - co servis a spolehlivost? U Superba bych asi musel kvůli penězům sáhnout spíše po modelu kome 100tis km, Octavii bych zvládnul tak 50 tis km. Podotýkám že určitě chci benzín a určitě ne nějaký monstr-motor 3.6 apod.

 

Na co si dát pozor, co jsou nejčastější závady a kolik stojí oprava, případně jaký motor brát nebo určitě nebrat?

 

Pro představu - co třeba něco jako toto? 

http://www.skodaplus.cz/Car/958711

Link to comment
Share on other sites

Proč nehledáš? Stejné téma tu již dávno bylo... Tak jsem to našel za tebe.

 

1.8 TSI, hm, to může být útok na peněženku. Jaký motor vybrat se na foru také řeší. Ostatně některé jsou shodné s OII. Nebuď tedy lenivý a hledej!

Link to comment
Share on other sites

Z benzinu bych asi i dnes volil 1.8. Zas tak moc to nezere a jede to dost dobre. Nekdo s tim a problemy - rozvody a spotreba oleje, ale vetsina lidi je spokojena. Radeji Superba nez Octavii, na to co Octavia nabizi je draha. Premyslel bych i o dsg, je to o tridu pohodlnejsi auto.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Kdybych to shrnul zazněly tu dva hlavní názory co se ale daly čekat - Superb je dražší ale luxusnější auto než Octavia.

 

Mě by spíš zajímalo jestli nemůže být problém právě v těch vychytávkách navíc. Aby tam nebyl co já vím nějaký senzor deště co v Octavii nemám ale v Superbu se podělá a bude stát 50 tisíc.

Link to comment
Share on other sites

... chceš benzín, takže na výběr je jen mezi 1.8 TSI a 2.0 TSI (kterých je velmi poskrovnu),

proč nechceš 3.6? (Ten bude asi největší držák, navíc je vždy 4x4 +DSG).

K 1.8 TSI je kolem vysoké spotřeby oleje a rozvodů tady dost témat. Na druhou stranu pokud máš rozvody už vyřešené a není problém s ubýváním oleje, je ten motor svým chováním a dynamikou do Superba skvělý. Je tady dost kluků, kteří jsou ním nadmíru spokojení.

 

Já původně chtěl 1.8 TSI s DSG, ale po recenzích této kombinace jsme radši vzali naftu 2.0 a benzín - právě tu 3.6ku :-D

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Řeším trochu jiný problém - při výměně služebního auta mám na výběr novou Octavii III 1,4 G-TEC v Eleganci, nebo jetého Superba II 3,6 FSI v plné palbě, 5-6 let starého s cca 250-300 tisíci km (zřejmě auto jednoho řidiče, který vozil VIP). Spotřebu neřeším. A teď babo raď....

Link to comment
Share on other sites

"Spotřebu neřeším." - Tím pádem je to podle mě jasný. Superb, byť starší, bude vždycky pohodlnější než Octa. G-TEC mám osobně hodně rád, ale ze začátku působí dojmem lenochoda a taky je poměrně omezující, že většinou (byť nesmyslně) zakazují vjezd CNG aut do podzemních garáží. Navíc budeš mnohonásobně častěji na pumpě. G-TEC má pro mě jedinou výhodu, a to zmíněná spotřeba. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...