Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

To se obávám, že nehrozí. Už je k dispozici Tour a velká většina aut se prodá na základě konkrétní objednávky. Takže to bude nejspíš o malém množství aut.

 

před 1 hodinou, M_ike napsal:

Predpokladam ze tu trvalou aktivaci si SA nevymyslela ze sve hlavy a bude to odnekud narizeno (stejne jako akusticke upozorneni na prekrocenou rychlost).

 

Bylo ze strany SA deklarovano, ze u starsich modelu bude dobeh s moznosti trvaleho vypnuti. Tam, kde to homologace nebo jine predpisy budou vyzadovat uz jen metoda ála startstop. Ve finále to dopadne tak, že budu muset dělat předletovou přípravu jak s letadlem.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, to je neštěstí jaká motoristická doba nás postihla. 

Proboha na co internet do auta? Osobně ho tam absolutně na nic nepotřebuju. Jen cesta pro hekry. 

Asistenty? Větší volovinu vymyslet nemohli. To vše má za povinnost řidič. Nemůžou řídit dva . A ten druhý navíc ilegálně. To bude nehod! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je dost špatná zpráva. Asistent vyhýbání vlevo a zásah do řízení při "hrozící" srážce půjde pryč jako první. První bude zadupávat brzdu, když se mu bude zdát, že není dlooouhá mezera. Takže krom ignorantů tupě dodržujících značky s prediktivním tempomatem budeme mít v křižovatkách pro změnu delší fronty.

 

A druhý zasáhne na základě čeho? Pozice překážky a nebo vezme do úvahy stav silnice, ostatní objekty a možnosti? Na to zdůvodnění (kromě plků o počtu asistentů) budu hodně zvědavý. Stávající Front Assist není schopný správně rozpoznat svodidla a píská na ně. Tak s kamerou to třeba bude lepší. Chápu, že 50% řidičů nejsou řidiči a třeba DSG pro řadu z nich může být požehnání už jen kvůli neschopnosti řadit. Ale hrabat do řízení, no ježkovy voči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, to je neštěstí jaká motoristická doba nás postihla. 
Proboha na co internet do auta? Osobně ho tam absolutně na nic nepotřebuju. Jen cesta pro hekry. 
Asistenty? Větší volovinu vymyslet nemohli. To vše má za povinnost řidič. Nemůžou řídit dva . A ten druhý navíc ilegálně. To bude nehod! 
Na co internet do auta? Například na solidní navigace. Výrobci aut konečně chápou, že jejich staré navigace stojí za starou belu a pokud nejdou s dobou, budou muset do aut stále integrovat Android Auto, atd.

Díky připojení k internetu je to rázem mnohem jednodušší. Do auta si mohu nainstalovat solidní navigaci, která mi dává reálná data z provozu, mohu si pustit Spotify, mám možnost vytvářet WiFi hotspot pro další cestující nebo třeba připojit lepší sledovací zařízení a nemusím vyhodit z okna 15 tisíc za solidní GPS.

Škoda má celý tým lidí, kteří dělají hacker free věci. Zatím se jim to daří relativně dobře. Hacking automotive je v plenkách a kupodivu většina jednotek je od ostatních zcela nezávislá. No a samozřejmě je jejich případně spojení dobře šifrováno.
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 8 hodinami, jaroslav75 napsal:
 

Srovnáváš nesrovnatelné, tvoje OIII FL má mnohem jednodušší systém, už SIII FL to má poměrně dost jinak, auto jede opravdu samo mnohem déle a mnohem vyváženěji, předpokládám, že O IV to bude mít zase jinak, podle mě tam bude i funkce pro přejíždění z pruhu do pruhu.

 

Co to plácáš, já jsem reagoval na ty nářky k tomu, jak to někomu vadí, že to tahá za volant.

S ničím jsem nesrovnával a nepsal nic o tom, že by to bylo špatné či naopak lepší než u S3FL.

Jestli to má S3FL (příp. i novější auta) ještě lepší a vyváženější, tak tím lépe.

Prostě jen konstatování k těm nářkům.

Jsi nějak vedle jak ta jedle...

Editováno: , autor: omicron
  • Líbí se mi 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, jaroslav75 napsal:

 

To jsi špatně přečetl nebo pochopil, jde o asistent pro odbočování doleva, který hlídá souběžně jedoucí vozidlo v levém pruhu nebo vozidlo předjíždějící kolonu, kdy ty jako první obočuješ doleva nebo  tramvaj jedoucí vlevo od tebe, kdy ty odbočuješ vlevo a křížíš jí cestu.


Zaplat pambu, tzn. rozsireny side assist.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MB S v teme Octavia 4:o)

Ale v podstate je to pocta,ked sa Skoda s MB porovnava.....

A ver aj tomu,ze aj koncern tieto asistenty tebou spominane v luxusnych odnoziach ma,ale tak uprimne,oceni ich a je ochotna ich zaplatit klientela v Octavii?.....odpoviem ti vopred...NIE

Editováno: , autor: Patrik1971
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jako že při odbočování vlevo budu spoléhat na jakýsi asist? "Asist nic neříká, hurá, jedu do vedlejšího pruhu." Tak to přeji upřímnou soustrast. 

Koukněte do zákona, kdo je odpovědný za řízení vozidla. O asistu ani zmínka. Takže je asist úplně k ničemu. Jen doufám, že nebude mít asist nějakého vozidla závadu, nebo bahno na senzoru až ho potkám :-). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych v těch asistentech až takový problém neviděl, kdyby opravdu fungovaly jak mají.

Mi v Passatu stačí Front Assist a adaptivní tempomat..

Adaptivní tempomat je v našich končinách vlastně nevyužitelný, mezeru, kterou na dálnicích nechává, ihned zaplní nějaký pitomec z pravého pruhu pořád znovu a znovu.

Když mi tam někdo vletí jako debil a "kontrolovně" s nohou připravenou na brzdě mu to dám pocítit nalepením se, řve to jako posraté pořád dokola klidně ještě i X sekund poté, co to auto přede mnou už vůbec není, nebo se vrátím zpět na bezpečný odstup.

Nebo.. Auto uhne do pravého pruhu a je mezi čárami, tedy nemá ani kolo přes čáru. Auto? Brzdí a brzdí než aby začalo promptně přidávat plyn. Protože mu přišlo, kdoví proč, že auto neuhlo. Někdy se to stává na rovinkách, v zatáčkách vlastně pravidelně....

 

No a Front Assist mimo dálnice? Auto přede mnou odbočuje, není potřeba brzdit. Moje auto začne ale ječet a dupe na brzdy. Někdy z ničeho nic dupne na brzdy i samovolně, i když přede mnou nic není.

 

A tak dále, a tak dále... Obecně spousta problémů a hloupostí, které kolikrát způsobují mnohem větší nebezpečí nehody než kdyby tam ty systémy nebyly. A to údajně dle různých vyjádření patří systémy v Passatu k tomu nejlepšímu co ve střední třídě je. Pokud je to pravda, jsem také skeptický ke všemu, co je povinně instalované do OIV. Až bude vše fungovat tak, jak má aspoň z 90% a ne tak z 50% jako teď, nebudu mít problém s tím, aby mě to střežilo pro případ nepozornosti.

 

 

  • Líbí se mi 1
  • Díky 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, _Denis_ napsal:

Já bych v těch asistentech až takový problém neviděl, kdyby opravdu fungovaly jak mají.

 

No a Front Assist mimo dálnice? Auto přede mnou odbočuje, není potřeba brzdit. Moje auto začne ale ječet a dupe na brzdy. Někdy z ničeho nic dupne na brzdy i samovolně, i když přede mnou nic není.

 

 

 

Tak, tak.......dávám plně za pravdu, mám ve Fabii III jen ten přiblblý Front Assist a od té doby co ho tam mám, tak  má moje partnerka trochu strach se mnou jezdit. A to z důvodu, že  mi to již párkrát samo  úplně bezdůvodně zabrzdilo na vrcholku stoupání, před zlomem silnice (asi si ten zlom silnice vyhodnotilo jako překážku). Partnerka mi tvrdí, že jak stárnu, tak mi ježdění již nejde, a nedá si vymluvit, že to je autem a tím jeho, pro mne hloupým a zbytečným asistentem. Bohužel to jsem to dopracoval. Jo a to zabrždění za odbočujícím autem, no to je taky dílo..........

  • Líbí se mi 4
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak asi jsem jiný. Jak si tak čtu vaše zkušenosti s FA. Ze začátku, jak jsem koupil F III, tak mě to párkrát vycukalo při situaci, kterou popisujete (přede mnou odbočující auto) , ale docela mě to naučilo se nelepit na přede mnou jedoucí auta. Teď mám Karoqa a FA mi párkrát zahvízdal a zabrzdil, ale jen proto, že ta situace byla nebezpečná. Je fakt, že ten FA naučí řidiče se chovat slušněji. A co se týče ACC? Občas trochu později reaguje, ale jinak je supr. Používám ho i ve městě na určitých úsecích. Hodl si řidiči musí zvyknout, že v autech bude stále více věcí ohledně bezpečnosti a ti co jezdí jak hova..a si za chvíli budou vozit zadky ve starších vozech bez asistentů.

  • Pozitivní 6
  • Negativní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veškeré asistenční systémy mají při jízdě pomáhat především při krizových situacích a ne vychovávat řidiče ! 

Řidič sám by měl především přizpůsobit jízdu svým schopnostem a vlastnostem auta. Pokud to nezvládá bez asistentů, asi nemá na silnicích co dělat. 

To že nová Octavia bude mít tolik asistentů mě nepřekvapuje a v podstatě je to i dáno tím, že se celý automobilový průmysl postupně připravuje na autonomní vozy.

Pravdou ovšem je, že zatím nefunguje vše na 100%. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A on už někdo jel s OIV, že víme že nebudou fungovat ti asistenti aspoň uspokojivě?

Já když kupoval FIII, bral jsem FA jako zápor, protože jsem si přečetl spoustu "rad a názoru" na internetu. Ve výsledku jsem s tím systémem spokojený a v dalším autě jej chci znovu, ikdyby to měl být příplatek... Ale to jen ukazuje, že každému vyhovuje něco jiného a bez osobní zkušenosti s daným systémem a nastavením v daném modelu to nemá cenu hodnotit.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...