ski1961 Vloženo 26. leden 2018 Sdílet Vloženo 26. leden 2018 (editace) Škodovka dává do 1.2 Tsi zapalovací svíčky 04E 905 601 B pod tím se skrývají svíčky NGK PZKER7B8EHS, ale všechny katalogy na netu zobrazují jen svíčku NGK PZKER7A8EGS..myslíte, že je mezi tím nějaký podstatný rozdíl ? Editováno: 26. leden 2018, autor: ski1961 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 27. leden 2018 Sdílet Vloženo 27. leden 2018 Rozdíl je asi ten, že pro tu první nenajde ani Google výsledek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 28. leden 2018 Sdílet Vloženo 28. leden 2018 Načo ti to je, chceš si ich meniť sám ? V tom prípade si naštuduj postup a momentový kľúč povinnosť. Nakoľko sviečka musí po dotiahnutí byť v správnej polohe, aby bola chladená od sacieho ventilu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 28. leden 2018 Autor Sdílet Vloženo 28. leden 2018 @Eric_ ano, až jednou nastane čas, tak si je určitě vyměním sám, ale to zatím nehrozí, takže mně to v současné chvíli jen zajímá, jestli je v tom nějaký rozdíl, to je vše.. Jinak za těch cca 40 let a asi 10 aut, co jsem měl, jsem si měnil svíčky opravdu mnohokrát vždycky sám, takže to není pro mě nic nového :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lumpo Vloženo 28. leden 2018 Sdílet Vloženo 28. leden 2018 Jako ze kdyz ji utahnes o pul zavitu min nebo vic tak nebude chlazena jo? To slysim prvne. Cely zivot menim svicky sam podle citu abez momentoveho klice a nikdy nebyl problem. 3 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 28. leden 2018 Sdílet Vloženo 28. leden 2018 Ano musí být po dotažení v jediné správné poloze. Taky jsem se divil. Osobně už tyhle věci od Formana sám nedělám. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dodge Vloženo 29. leden 2018 Sdílet Vloženo 29. leden 2018 Je to kvůli správné poloze elektrody vůči ventilům, jinak dochází k upalování elektrody. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 30. leden 2018 Sdílet Vloženo 30. leden 2018 Ako píše: dodge Potom tu nefňukajte, keď sa dačo po..... Porovnávať tieto motory s nejakým MPI je od veci ja si tiež viem vymeniť sviečky, ale riskovať upálenie elektrody a následné poškodenie piesta, alebo ventila, sa mi určite nechce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 30. leden 2018 Sdílet Vloženo 30. leden 2018 Už jenom informace v úvodním postu jsou varováním. Typové číslo škody na rozdíl od NGK už google něco najde ale už nejenom NGK ale i třeba BOSCH. A to různé parametry svíček. Jak jsem psal, už se do toho nepletu. Byla doba kdy byl v permanenci PU160, 2 trubkové klíče a měrky. To byla ale 120L. Dnes se mění svíčky při 60000. Ne jak dřív po 5000. Takže pro mně cca 9let pro autora postu 13let (počítáno z aktuálního najetí km). V tomto případě je cena svíčky nepodstatná. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 30. leden 2018 Sdílet Vloženo 30. leden 2018 Souhlas, doba pokrocila. Svicky se meni mene casteji a rozhodne se nejedna o cinnost, ktera by pri provedeni servisem byla financne neunosna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lumpo Vloženo 2. Únor 2018 Sdílet Vloženo 2. Únor 2018 Tak to si najdu v DP jak se meni svicky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 2. Únor 2018 Sdílet Vloženo 2. Únor 2018 (editace) Nojo, jenže v DP najdeš jen postup a moment na dotažení, tady 22Nm, ale nic víc o tom, co se stane, když to nedodržíš a co za tím vlastně je. To bude prča až se zjistí, že ty aftermarket svíce PZKER7A8EGS maj každá závit vůči venkovní elektrodě jinak natočený ve srovnání s OEM verzí PZKER7B8EHS, který maj být vyrobený tak, aby v přesně řezaných zavitech v hlavě po dotažení byly v plánované pozici, tedy byla dodržena orientace venkovní elektrody vůči ventilům ... Polohování zapalovacích svíček v hlavě válců Editováno: 2. Únor 2018, autor: rayx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 2. Únor 2018 Sdílet Vloženo 2. Únor 2018 Mě by jen zajímalo, kolik servisů tohle řeší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eric_ Vloženo 2. Únor 2018 Sdílet Vloženo 2. Únor 2018 Môžeš urobiť prieskum trhu 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 2. Únor 2018 Sdílet Vloženo 2. Únor 2018 (editace) Tak jen pro doplnění podle ETKA, pro motory CJZC a CJZD se až do 22.6.2015 dávaly svíčky 04E905601 (tedy PZKER7A8EGS), ale ty už 1.3.2015 odpadly a byly nahrazeny od 22.6.2015 svíčkami 04E905601B (tedy PZKER7B8EHS) ... Editováno: 2. Únor 2018, autor: rayx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 2. Únor 2018 Autor Sdílet Vloženo 2. Únor 2018 @rayx díky za informaci..takže vlastně úplně stejné svíčky, pouze jiná revize místo A je nyní B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 2. Únor 2018 Sdílet Vloženo 2. Únor 2018 (editace) Tak jsem se překoukl, opravdu nevím, co přesně měnili. Ale i Bosch je rozlišuje. 04E905601 = 0 241 145 513 = Y 5 KPP 332 GA 04E905601B = 0 241 145 515 = Y 5 KPP 332 S http://www.bosch-automotive-catalog.com/cs/internet/ecat/product-search Tak podle týhle tabulky pro NGK to může být zajímavé, EGS vs EHS. Kdyby jste někdo mohl porovnat mezi sebou oba dva typy tak se podělte o info Editováno: 2. Únor 2018, autor: rayx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 7. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2019 Pro představu originál ze skodadily. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 Právě jsem měnil svíčky při 120t km, pokud si je chce někdo měnit sám, tak se podělím o zkušenosti: Vše jsem dělal podle dílenské příručky nebo alespoň demontáž. Sundání sání včetně filtru proběhlo bez problémů. První problém nastal u sundání cívek ze svíček, ale s tím jsem počítal, člověk se prostě nesmí bát zatáhnout. Druhý problém nastal při odšroubování svíček z motoru, prodloužený nástavec z gola sady se nevešel do otvoru, musel jsem ho osoustružit, evidentně je vše děláno tak, aby se normální člověk nedostal k výměně svíček. Ještě že nejsem normální člověk. Dotáhnutí uvedeno 22Nm, já dotahoval na 23Nm. (Jsem prostě rebel) Cívky jsem zespodu ničím nepotíral, beztak tam ani předtím nic nebylo. Práce na cca 1 hodinu včetně výměny vzduchového filtru. Příště by to mohlo být i rychlejší. Kupoval jsem tyto svíčky: NGK 93231 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jjjlll Vloženo 6. Únor 2020 Sdílet Vloženo 6. Únor 2020 los pakos, mohl bys zveřejnit průměr a délku, potřebné úpravy nástavce. Nechal bych si to udělat předem, neb štěstí přeje připraveným. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 7. Únor 2020 Sdílet Vloženo 7. Únor 2020 @jjjlll Použil jsem prodloužený nástavec gola 16mm, délka 790mm, jelikož nástavec neměl pravidelný tvar (viz. obrázek), musel jsem ten zvětšený průměr zarovnat na ten menší průměr - na průměr 22mm. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 8. Únor 2020 Sdílet Vloženo 8. Únor 2020 Běžně se prodávají speciální nástavce gola na výměnu zapalovacích svíček, dle velikosti svíčky. Mají v sobě pryžovou vložku do které se svíčka při šroubování/vyšroubování zatlačí a nemusíš řešit, že ti vypadne. Tyto nástavce mají vnější průměr jen nepatrně větší než je průměr svíčky a určitě se vlezou do otvoru v hlavě motoru, proto jsou na to tak dělané. Obyčejné prodloužené nástavce z gola sady se na to, jak jste sami poznali nehodí, už taky proto, že nemají v sobě tu pryžovou vložku. Ten speciální nástavec na svíčky koupíte skoro v každém obchodě s autopříslušenstvím, popř. lepším železářství, nebo si ho objednáte na internetu viz např. https://www.autokelly.cz/Product/NR-4616M1A1/11935121/39051195;40136791;40133878;40136799;40136828;40133716;40133720;40133726, kde je přímo na fotkách vidět ta pryžová vložka. Zbytečně si dáváte práci s nějakým soustružením obyčejných gola hlavic. Za cca 150,- Kč si kupte tu speciální a máte klid na dosmrti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 8. Únor 2020 Autor Sdílet Vloženo 8. Únor 2020 proboha jaké soustružení klíče apod,. ? vždyt to stojí pár korun..komu se přesto zdá moc i těch 129,- viz. výše z auto kelly, tak dá se to i za mnohem méně koupit, kdo nechvátá a chvilku si počká :-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 8. Únor 2020 Sdílet Vloženo 8. Únor 2020 @ski1961 Jasně, když mám rozebrané auto, tak si určitě zajedu do Auto Kelly pro nástavec... Psal jsem to jen jako upozornění, aby to někoho nepřekvapilo jako mě. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 8. Únor 2020 Autor Sdílet Vloženo 8. Únor 2020 @los pakos jasně, já to nemyslel nějak osobně..spíš jsem to chtěl podat tak, že už tam je reakce, že se někdo chce připravovat dopředu a hledat třeba nějakého soustružníka se soustruhem,, když se na to dá připravit jednoduše za pár korun :-)) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.