Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zaujímalo by ma, či ten asistent rozpoznania únavy naozaj u niekoho niekedy detekoval únavu a odporúčil vodičovi zastaviť. Nie že by som to považoval za nejakú mega super funkciu, ale ešte nikdy u mňa ten asistent únavu nedetekoval a to ani keď som to skúšal a keď som sa tváril že som zaspal.

 

tile2-l.png

Vloženo

Prestal som hýbať volantom a čokoľvek robiť. Neviem ako to má fungovať, neviem kedy to má vypísať tú hlášku, preto sa pýtam, či to niekomu aj funguje.

Vloženo

2. Asistent rozpoznání únavy
Zvýšená únava řidiče může vést k ohrožení bezpečnosti jízdy, proto je ve voze ŠKODA Octavia III instalována funkce Asistentu rozpoznání únavy. Funkce je zpracovávána řídící jednotkou Gateway.
Rozpoznání únavy řidiče je analyzováno z jeho reakcí při řízení - konkrétně z ovládání volantu. Unavený řidič koriguje jízdu nechtěnými zásahy do řízení. Volant drží strnule a řízení koriguje rychlými zásahy s velkou amplitudou. Hromadění tohoto chování ukazuje na nastupující únavu, v takovém případě je řidič touto funkcí varován.
Prvních patnáct minut jízdy Asistent rozpoznání únavy vyhodnocuje způsob ovládání volantu řidičem. Tento záznam pak porovnává s aktuálním způsobem ovládání volantu.
V případě, že asistent rozpozná změny ve způsobu ovládání volantu, které by mohly být způsobeny únavou řidiče, doporučí přestávku v řízení.
Funkce resetuje vyhodnocení únavy řidiče v případě splnění jedné z následujících podmínek:
– řidič zastaví a vypne zapalování
– řidič zastaví, odepne bezpečnostní pás a otevře dveře
– řidič zastaví na dobu delší než 15 minut
Jestliže není splněna alespoň jedna z těchto podmínek, funkce varuje řidiče ještě jednou.

Řidič je při rozpoznané únavě informován optickým zobrazením na displeji Maxi DOT,optické varování je opět doplněno zvukovou signalizací.
V některých jízdních situacích může systém vyhodnotit způsob řízení chybně, a tak nesprávně doporučit přestávku (při sportovním stylu jízdy, za nepříznivých povětrnostních podmínek, při špatném stavu vozovky).
Vypnutí / zapnutí funkce je možné nastavit v infotainmentu.

Vloženo

Já to zažil jednou a to před rokem na německé dálnici, když jsem se vracel z Holandska. Cítil jsem se už docela unavenej, ale říkal jsem si, že to doklepu k benzínce vzdálené cca 40 km. Musím uznat, že ten gong mě docela probral. :)

Vloženo

Presne preto sa pýtam - tiež som už dostal pár krát mikrospánok, často jazdím veľmi skoro ráno alebo neskoro v noci a nikdy nič, žiadna signalizácia. Ktovie či to teda funguje...

Vloženo

37000 km a rozpoznání únavy ani jednou... dokonce jsem zkoušel různě "cukat" volantem, simulovat mikrospánek apod. Vůbec nic, docela pochybuji, jestli jej tam vůbec mám!?

 

Neexistuje funkce na otestování? 

Vloženo
V 8. 5. 2018 na 15:36, AntonioB721 napsal:

Mě se již několikrát stalo ze jsem na takovéhle cestě měl mikro spánek a nikdy nic.

Asi jsi nedržel volant křečovitě a necukal s ním rychle s velkou amplitudou. Mám dojem, že nevíš jak se chovat, když jsi unavený :-). 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Vloženo

ve firemním autě to máme dal jsem s tím jednou za den v tahu 2X 700 km při cestě zpět v noci mě několikrát probudil známý zvuk odstavného pruhu ale varování od auta ani jednou :-D

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Jelikož mi to stále vrtá v hlavě, proč se mi nikdy za 1,5 neaktivoval, ptal jsem se u výrobce...

 

asistent rozpoznání únavy je naprogramován tak, že kontroluje úhel natočení volantu, příčné zrychlení, či četnost
sešlapávání pedálů.Když dojde k odchylce od způsobu řízení registrovaného na začátku jízdy, systém po dobu pěti 
vteřin akusticky a vizuálně upozorní, že by si šofér měl dát pauzu. Jestliže řidič během následujících 15 minut
nezastaví, upozornění se opakuje. Detekční funkci lze v případě potřeby deaktivovat.
Obvykle systém funguje pouze v rychlostech nad 60 km/h a vypínat by se měl i na zatáčkovitých silnicích.

Nevíte někdo, zda-li existuje nějaký způsob, jak otestovat funkčnost přes diagnostiku ?

Editováno: , autor: Shaarky
Vloženo

Tento proevropský asistent je pitomost! Tak jakou funkčnost chceš ověřovat? 

Jediné, co této pitomosti chybí k dokonalosti, aby Ti po jeho "zafungováí" nešlo auto 3 hodiny nastartovat, aby sis rádně před pokračováním jízdy odpočinul a bylo to bezpečné. Aby se matky na silnici nemusely bát o kočárky a důchodci o hole. 

Vloženo

Je to pitomost z jednoho prostého důvodu. Únavu si diagnostikuje sám i cvičený šimpanz. Jestli chce někdo spoléhat na primitivní algoritmus, který nefunguje a fungovat nemůže, tak není pomoci.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Vloženo

Nikdo nehovoří o "spoléhání se", to by snad mohl jen jak říkáš cvičený šimpanz, možná nějakého takového znáš ze svého blízkého okolí.

 

Jde o funkci, která je součástí výbavy a navíc placené. Jelikož zde absolutně nebyl zatím schopen předložit vyloženě nějaké fakta k ověření či diagnostický postup, začínám pochybovat o smysluplnosti či funkčnosti této výbavy a to nejsem sám. Nicméně bychom mohli jít ještě dále, také je zde dost velká možnost klamání spotřebitele.

 

Takže pokud nemáte nic přímo k tématu, tak prosím zbytečně netrolit.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Vloženo

Máme to ve firemní OIII, už to párkrát křičelo, ale spíš při dlouhé jízdě (měl by tam být i nějaký čas, kdy to vyhodnotí že řidič dlouho neodpočíval, tak ho to upozorní). Ale jinak mi to přinde celkem jako zbytečnost, prvních 15-20min to sleduje jak řídím, tedy když sednu do auta již "unavený", tak to nemá šanci nic poznat a na krátkých trasách nepoužitelné. Použitelné to je spíš na delších trasách. Ale jak padlo, funkčnost je všelijaká, kolega dostal mikrospánek tak že spolujezdec musel chytit volant a systém mlčel (po cca 1,5h jízdy). Takže asi tak, když je to v nějakém paketu, proč ne, ale samostatný význam v tom nevidím. Když už tak v kombinaci s LA a ACC, Emergency Assistan, tam to už nějaký význam mít může, kdy auto i samo zastaví.

Vloženo

Dotaz zní jasně, pokud to nechápete, já vám to snadno vysvětlím tím, že vám dám dostatečný čas bez možnosti přístupu na forum na pochopení. Ty poslední výblitky jsem smazal.

Vloženo

Nejsem sice moderátor, ale jedno vím jistě - řeší se zde funkčnost asistenta, nikoliv smysluplnost výbavy a EU - doporučuji si založit jiné téma.

 

Co se týče EU, tak někteří zde myslí zřejmě :

https://automix.cars.cz/zivot-ridice/tyto-bezpecnostni-prvky-chce-eu-povinne-zavest-v-autech-20180518.html

Citovat

Prozatím jde každopádně o pouhý návrh, který se může v následujících letech ještě změnit. Seznam nové povinné výbavy tedy nelze brát jako hotovou věc.

 

A znovu zpět k tématu pls.

 

Víte někdo, jak tohoto asistenta otestovat popř. diagnostikovat ?

Vloženo

Predpokladam ze podobne "sofistikovany" algoritmus je ulozeny vo vsetkych autach vagíny. Moja skusenost u Golfu je, ze sa mi to zobrazilo iba raz, a to par metrov po odchode z domu, odvtedy som natrvalo vypol tuto (y)

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...
Vloženo (editace)
V 2. 7. 2018 na 20:41, Shaarky napsal:

Nejsem sice moderátor, ale jedno vím jistě - řeší se zde funkčnost asistenta, nikoliv smysluplnost výbavy a EU - doporučuji si založit jiné téma.

 

Co se týče EU, tak někteří zde myslí zřejmě :

https://automix.cars.cz/zivot-ridice/tyto-bezpecnostni-prvky-chce-eu-povinne-zavest-v-autech-20180518.html

 

A znovu zpět k tématu pls.

 

Víte někdo, jak tohoto asistenta otestovat popř. diagnostikovat ?

 

Odpovím si sám, "test" je Output test v 19 : Pause recommendation, jinak je na to specifický postup, jak to vyvolat bez diagnostiky... nicméně, dokážete mi někdo prosím říci, zda-li je tohleto normální? Je to v jednotce 19 .. není to náhodou důvod, proč se mi nikdy rozpoznání únavy nezobrazilo? @ferda25 nevíš prosím?

 

Popř. nemohli byste někdo prosím, komu se tato "otravná" :-) hláška zobrazila, tak v jednotce 19 ve výstupních testech poslat stav asistenta ? Zajímá mne, zda-li to hlášení "Initializing" je v pořádku nebo je to ten důvod, proč mi to nefunguje.

 

 

SmartSelect_20190217-084814_OBDeleven.jpg

SmartSelect_20190217-085024_OBDeleven.jpg

Editováno: , autor: Shaarky
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

 

S diagnostikou neporadím, ale otestovat to můžeš následovně: Dej auto řídit někomu jinému, jeďte dálnicemi třeba směr na Brusel, a až to pípne tak otočte na dalším sjezdu zpátky domů.

Třeba nejsi kompatibilní s tím algoritmem a nebo stále plně koncentrovaný ?

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Stále hledám někoho, kdo by mi ze svého auta s "otravným=funkčním" asistentem vyčetl hodnoty výše. Najde se někdo ? Najeto okolo 80 tisíc a stále bez známku funkčnosti / samozřejmě mikrospánky byly. V servisu tak nějak vyjma vyvolání hlášky o pauze, nejsou schopni pomoci...

 

https://forum.skodahome.cz/topic/143458-asistent-rozpoznania-%C3%BAnavy/?do=findComment&comment=2375950

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...