Jump to content

2.0 TDI CFFB - Divné rachtání


Recommended Posts

Měl jsem to v autorizovaném servisu a nic mě tam nenašli. Budu se s tím muset smířit, snad to za pár let nepadne a motor bude KO.

Jsem na tajemné zvuky, otřesy apod. dost obezřetný :D. Měl jsem 9 let octavii co měla přes 500 000 a tam to byl hotový orchestr. Vypěstoval jsem si nemoc podezírat uplně všechno :D.

Na druhou stranu kdybych vyvýjel tyhle motory, asi bych tam úmyslně nedával takovouhle funkci a když už jo, aspoň to uvést v příručce pro opraváře. V žádném jiném autě jsem nikdy nic podobného nepotkal.

Link to post
Share on other sites

Sám tento motor mám a vím o něm více, než o sobě samém :D

 

Na hlučnosti má vliv % zakarbonování, kvalita tankováné nafty a styl ježdění.

 

Pokud motor pernamentně dusíte a honíte nad spotřebou, tak bohužel bude hlučnější a hlučnější až nebude znít nijak.

 

Já sám tankuji pouze euroiol bez biosložky nebo Vervu a opravdu má motor jinej chod.

 

Nevím v jakém stavu jste vozidlo dostali, každopádně doporučuji natankovat plnou vervy a pořádně projet, poté jezdit stylem do 90 stupňů teploty oleje max 2500-3000 otáček a pak mu dát pořádně napít.

 

Na mém vozidle jsem si preventivně vyměnil egr ventil a po 160 tis km byl stále funkční.. ale jistota je jistota.

Link to post
Share on other sites
Před hodinou, PatrSaw napsal:

Sám tento motor mám a vím o něm více, než o sobě samém :D

 

Na hlučnosti má vliv % zakarbonování, kvalita tankováné nafty a styl ježdění.

 

Pokud motor pernamentně dusíte a honíte nad spotřebou, tak bohužel bude hlučnější a hlučnější až nebude znít nijak.

 

Já sám tankuji pouze euroiol bez biosložky nebo Vervu a opravdu má motor jinej chod.

 

Nevím v jakém stavu jste vozidlo dostali, každopádně doporučuji natankovat plnou vervy a pořádně projet, poté jezdit stylem do 90 stupňů teploty oleje max 2500-3000 otáček a pak mu dát pořádně napít.

 

Na mém vozidle jsem si preventivně vyměnil egr ventil a po 160 tis km byl stále funkční.. ale jistota je jistota.

Auto mám 2 měsíce, mělo najeto 54 000km a bylo skříplé v koloně co vím ze předu a ze zadu. Fotky jsem ale neviděl, tak nevím jak moc bylo bourané. Kromě tutoho zvuku nejsou žádné problémy a jezdí dobře. Používám ho nejvíce na cestu do práce což je 96km po státovce (Vary - Plzeň). Je pravda že ho zas tak nehoním kromě předjíždění. Tankuju Vervu.

Tak zkusím upravit návyky ježdění :D

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, PatrSaw napsal:

Sám tento motor mám a vím o něm více, než o sobě samém :D

 

Na hlučnosti má vliv % zakarbonování, kvalita tankováné nafty a styl ježdění.

 

Pokud motor pernamentně dusíte a honíte nad spotřebou, tak bohužel bude hlučnější a hlučnější až nebude znít nijak.

 

Já sám tankuji pouze euroiol bez biosložky nebo Vervu a opravdu má motor jinej chod.

 

Nevím v jakém stavu jste vozidlo dostali, každopádně doporučuji natankovat plnou vervy a pořádně projet, poté jezdit stylem do 90 stupňů teploty oleje max 2500-3000 otáček a pak mu dát pořádně napít.

 

Na mém vozidle jsem si preventivně vyměnil egr ventil a po 160 tis km byl stále funkční.. ale jistota je jistota.

 

Taky tankuji Eurooil, olej měním co 15 tis.km, dávám mu občas i napít a motor si jen přede, spotřeba bezva a výkon docela taky. Výfuk čistý s DPF zatím žádný problém. Najeto 148 tis. km. 2012 rv.

Příští rok mě čekají rozvody (v pořadí druhé, první se dělaly v 52 tis. kvůli přidřené kladce, na záruku), ne kvůli km ale kvůli stáří (interval 210 tis.km nebo 5 let). Něco občas klepe po startu z levé strany za studena ale to bude podle mě setrvák, za tepla je ticho.

 

Mám srovnání s jednou služební OII 2013 s podobným nájezdem ale s prodloužený intervalem, tankováním obyč nafty a má pořád problémy s DPF a vstřiky, odešlo turbo. Motor je hlučnější. A to jezdí spíše delší trasy.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Zdravím všechny, Taky mi začal sup rachatat a dunit, Přikládám odkaz na video.  Mám CFFB, přehraty soft před dieselgate. Najeto 245tis, Z ničeho nic se mi tak před 14 dni začal ozývat tento zvuk na volnoběh , při přidání zmizí, občas stačí vytočit kola .Auto nijak nevibruje , řadí normálně spojka taky chodí jak má. Nejvíce to dělá za studena,pak se to hodně zlepší. Celkem mi šla i spotřeba nahoru 6,5l. Když zmáčknu spojku, tak se trosku ten zvuk změní, ale je slyšet stále i za jízdy v tahu. Ještě jsem si všiml,že mi za jizdy bez plynu kolísa lehce ručička tachometru. Jinak na diagnostice nic, čerstvě po emisich a STK a prý stav nového auta. DPF filtr se vypaluje bez problému, ma 160ml. Zkusím ještě vyměnit napínák klínového řemenu, v zimě od něj bylo slyšet cvakání za studena po startu. 0

Myslíte si, že by to mohla dělat dvouhmota? mocc děkuji za rady

 

 

 

https://youtu.be/PTLCuBWDGxQ

Edited by pavel3.0.9
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Měl jsem to v servisu a přesvěčovali mě, že to rachtání je normální projev asi bych to i bral. Měl jsem půjčenou novou Ocativa III 1,6 sice takhle nerachtala ale podobně si hrála se zvuky :D.

 

Co mě ale začalo trápit víc jsou vibrace auta při volnoběhu. Někdy se auto klepe až to rozvrzá palubovku, někdy zas není nic znát. Vždy je to znát při rozjezdech. Napadlo mě, že by to mohl být setrvačník, ale vibrace na volnoběh jsou stejné i se sešlápnutou spojkou.

 

Jaký máte zvuk když řadíte, slyšíte jak si sedá lamela spojky, ozve se takový zaklapnutí nebo je to uplně tichý? Nebo když dejme tomu jedete na druhý stupněn na volnoběh a šlápnete na plyn a hned zas povolíte, skáče vám něco sem a tam?

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Malý update. Najel sem od doby, co sem problém s rachtáním zaznamenal 20tkm. V servisech několika nevěděli čím to je. Podezření bylo na vstřiky, ale po čištění a kontrole jsou naprosto v pořádku. 
 

když probíhá regenerace DPF tak to rachtání zmizí úplně. Hned jak regenerace skončí, zase to začne rachtat. Napadá mně, jestli nemůže být problém s filtrem nebo něčím okolo.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Na O2 najeto 395tkm, motor CFHC stejný problém. Během regenerace necvrliká, ale jak se zaplňuje filtr tak se hluk zvyšuje. Regenerace probíhají bez problému. Emisemi prošlo. Pro jistotu měněny 2 vstřiky se špatným přepadem. Cvrlikání přetrvává. Tento stav je už cca 30tkm. Firemní O2 měla podobný problém, tam bylo turbo KO.

Edited by Martin Másilko
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Při regeneraci se změní průběh motoru a časování post vstřiku pro vyčištění filtru. Bude to problém nejspíš přímo na ventilech a v těch km jestli to jezdilo na delší intervali tak je to celkem běžný projev.

Stačí když vyměníš hydraulická zdvihátka a vahadla, dost se to zklidní, pokud nebude chycená vačka... Ale víceméně jde o projev už opotřebovaného motoru. Pokud vyloženě zdvihátka necvakají, tak bych na to kašlal... je to dost peněz a v těch to km jak do toho začneš sahat, budeš chtít postupně řešit každou blbost co vydává nějaký divný zvuk a skončíš tam za strašný prachy...

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Zdravím,

dobral jste se někdo k nějakému výsledku ? Nedávno jsem pořídil Superba 2 CFFB, najeto 222 tkm a ty samé projevy jak je zde popsáno. Auto po celou dobu servisované ve Škodovce, dle faktur na něm původní majitel nešetřil, ale intervaly po 30 tkm. Z toho jsem samozřejmě nadšený nebyl... Kromě toho divného "rychtání" v rozmezi 1500-2000 ot při mírném sešlápnutí plynu se občas stane, že auto škubne při přeřazování,Nevím, jestli to může mít něco společného.
Ihned po koupi proběhla výměna oleje + všech filtrů a nyní již čtvrtá nádrž Eurooil +VIF. Přijde, že ten zvuk se projevuje více než na začátku...že by VIF začal s dekarbonizací ? 

 

Díky za postřehy.

Link to post
Share on other sites

Ne to opravdu ne. Opotřebení ti VIF nevyřeší...

Nafta od euroilu ti jen zajistí méně biosrajdy v palivovém systému, ale na běhu motoru to nějak poznat nemůžeš.

Tolik km na dlouhé intervaly ti bohužel chtě nechtě zanechalo horší stav ventilového systému, který je nyní hlučnější. To že tam začneš častěji měnit olej, naopak způsobí to že motor bude ještě hlučnější, protože nový olej má prvních asi 5K km detergentní účinky, tedy jestli nyní měníš často olej, tak se z motoru začnou vyplavovat usazeniny a vůle v mechanických částí motoru, které způsobují onen hluk budou ještě vyšší. 

 

Pokud motor nemá výrazně vyšší kouřivost tak bych to neřešil. Jediný způsob jak toto vyřešit je výměna vahadel a zdvihátek. Může být vůle i na uložení kliky.

Link to post
Share on other sites

 

Zdravím, mám stejný problém s timto divnym zvukem motoru, tento tyden jsem udělal nové vstřiky, čerpadlo, vstrikovaci lištu, kompletni vyčištění a rozvody. Zvuk stale stejný, vubec nevím čím by to mohlo být. Prosim o rady. Diky

Link to post
Share on other sites

Tomas 333 Myslím, že budeš mít ten samý problém jako já - jak popisuje 15degren . Kolik máš najeto ? Jezdilo auto také na LongLife intervaly ? 
Já to nejspíš budu řešit tak, že to budu sledovat a v případě, že by se zvuk měnil, nebo začal být intenzivnější dám to k řešení známému mechanikovi. Přiznám se, že kdybych dopředu věděl co dokáže LongLife interval způsobit, auto bych nekoupil...

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Zdravím všechny co tento problém řeší,

po několika měsících provozu vyřešeno. CFFB - najeto 240 tis. "rachtání"se projevovalo vždy, když auto stálo třeba dva dny, přesně dle popisu v předešlých příspěvcích, navíc se v poslední době projevovala závada taky po studeném startu - motor jakoby zakopával, měl zbytečně tvrdý chod na volnoběh. Na výkonu, startech a ničem jiném se problém neprojevoval.

Jelikož potřebuju ráno sednout a jet bez nervu, že to někde lehne, došla mi trpělivost a auto jsem odvezl ke známému co koncern dělá. Nebudu to rozepisovat jako román, ale ve zkratce - vstřiky změřeny přes VAG - 1. a 3. byly jasný, 2. a 4. byly na hraně. Vyměněny tedy všechny vstřiky, railové čerpadlo - v tom byl celý problém, bylo vydřené a šly z něj špony do celé palivové cesty. Po vyndání vložky pal. filtru bylo jasno. Dále se měnila rozdělovací lišta, sestava přepadových hadic, samozřejmě palivový filtr a šrouby držáků vstřikovačů. Proběhl proplach palivových trubek, podávacího čerpadla a vyčištění nádrže a rovnou se dal i nový rozvodový řemen. Trubky ke vstřikům se neměnily, ale nechali jsme je vyčistit ultrazvukem. Po složení se zvuk "zatím" neobjevil (mám cca 2.000 km) a chod motoru je celkově měkčí, zejména za studena. Průměrná spotřeba klesla cca o 3 dcl. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Nemá někdo nějaké další info k tomuhle problému ? Řeším to už 2 roky bezvýsledně, vyměněno už spoustu věcí včetně repase převodovky ale stále zvuk jako na videu v prvním příspěvku. Podle poslechu to vychází z oblasti okolo 1.válce na víku ventilů ale vizuálně je pod víkem vše v pořádku. Je to záhada. 

Edited by marejo
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...