Jump to content

zvuky při otáčení volantu


luckyluck

Recommended Posts

chci se zeptat, co to může být. Stává se mi někdy, že když otáčím kolečkama (volantem) na parkovišti, tak se ozývají takové pískavo/skřípavé zvuky od kol(občas). Vždy jen v určitý moment, né po celou dobu otáčení volantem.

Ozývá se to v krajních polohách? To bede asi servo.

Link to comment
Share on other sites

chci se zeptat, co to může být. Stává se mi někdy, že když otáčím kolečkama (volantem) na parkovišti, tak se ozývají takové pískavo/skřípavé zvuky od kol(občas). Vždy jen v určitý moment, né po celou dobu otáčení volantem.

Ozývá se to v krajních polohách? To bede asi servo.

:o mno, dalo by se to říct, sice si to takhle úplně nevybavuju, ale možná je to hlavně u krajních poloh. Fakt servo? .. to je ale průser ne? mě takhle nemůžete strašit..

Link to comment
Share on other sites

Na parkovišti při zatažené ruční brzdě a otáčením volantem na místě vržou a lupou zadní pakny. Jinak to taky můžou být ty kamínky pod koly. Servo kňučí, to neskřípe.

O služebáky se niko nestará, každej na ně sere a bez problémů najedou přes 300 tis. km. O vlastní se člověk stará jak o mimino, s každým vrznutím jede do servisu a auto má 150 tis. km a člověk ho raději prodá, páč se v něm už bojí jezdit.

Čím to je? :)

Link to comment
Share on other sites

Servo kňučí, to neskřípe

no nevím, co znamená "kňučí" je to stejně subjektivní popis jako "skřípe", ale klidně bych dokázal říct i "kňučí". Ale řekl bych, že ten zvuk jde spíš od kol. Ale teď jsem měnil za zimáky, navíc jsem byl v "tlakové" myčce a tak si nemyslím, že tam je bordel.

A kdyby to bylo servo (jsem fakt lama), to by znamelo, že jde do kopru? nebo byto bylo jen něco "kolem" serva. Předpokládám, že servo je kur** drahej díl..

Link to comment
Share on other sites

zítra to nějak víc okouknu a pokusím se napsat přesnější zvuk, jakej to dělá.

Můžete mi ale někdo něco napsat ohledně toho serva, když už se to nakouslo. Proč teda servo "kňučí", co to znamená. Musí se měnit všechno.. a cenově, asi pálka, že?! Já jen, aby se mi klidněji spalo..

Link to comment
Share on other sites

v prvom rade nebud vyklepany s toho. ano cena vymeny serva je vysoka 25t. pokial pocujes v krajnych polohach take knuranie, knucanie tak to robi servo a to je normalny zvuk. ved aj v navode auta to mas pisane. to knuranie je preto ze vtedy je maximalne zatazenie serva. krajne polohy sa nedoporucuju pouzivat. v knizke mas pisane ze krajne polohy serva kedy ide naplno nemozes vyuzivat dlhsie ako 15s lebo moze dojst k poskodeniu. a este jedna vec koncern vw je povestny knuranim servoriadenia takze v tvojom pripade je to uplne normalne.

Link to comment
Share on other sites

Je to normální, nejlépe se to dá popsat jako kňučení či pískání... Zkus třeba chvíli otáčet volantem rychleji a chvíli pomaleji, samo se bou když stojíš na místě. Intenzita toho zvuku by se měla měnit současně s rychlostí otáčení volantu. A je to opravdu normální, beze strachu -_-

Jen mě napadá, jediné co by mohlo způsobit jiný zvuk a problémy, by mohl být nedostatek servo kapaliny, ale to spíš začalo jít otáčení volantem víc ztuha, než aby se to projevovalo třeba jiným zvukem...

Link to comment
Share on other sites

Na parkovišti při zatažené ruční brzdě a otáčením volantem na místě vržou a lupou zadní pakny.

A u aut s kotoučema vzadu i bez zatažený ručky.

edit: zapomněl jsem tě uklidnit, že tohle dělají všechny auta. Ty co používám...všechny mají vzadu kotouče...to předvádějí ve zvýšený míře. ;)

Edited by P2M
Link to comment
Share on other sites

tak dneska jsem chtěl lépe naposlouchat ty zvuky a zrovna nic, ale rozhodně si nemyslím, že by to přestalo, taky se nedá říct, že by mi to dřívě dělalo vždy.

Každopádně díky za podporu, protože už mě tak nějak dokáže na autě vystrašit vše, bo v poslední době se to nějak obecně sype.. :D

Link to comment
Share on other sites

zkus na místě na pevným povrchu při sešláplý brzdě točit volantem od rejdu do rejdu a většinou ty pazvuky jdou od zadní nápravy - točením kolama se auto mírně posouvá a jakoby "šponuje" proti zadním zabrženým kolům, který mají tendenci se hejbat. Pak to vrže ;)

Mě takhle na týden starý OII diagnostikovali dva "odborníci" od nás z firmy vadný servo a až potom, co jsem jim to samý předvedl na dalších třech autech si dali říct :).

Link to comment
Share on other sites

K tým krajným polohám - ak je volant v úplne krajnej polohe, tak servo skutočne pracuje naplno. Preto je dobré pri otáčaní sa na mieste volant po dosiahnutí krajnej polohy o kúsok vrátiť späť. Pri pootvorenom okne krásne pošuť, ako servo prestane pracovať naplno. Ale nie je to špecialita len koncernu VW. Môžem vás ubezpečiť, že to robia aj iné značky ako napr. BMW a pod. Servám proste krajná poloha nesvedčí.

Link to comment
Share on other sites

mno, rád bych měl auto jen jako "spotřební" věc, což samo že je, bohužel si to ale nemůžu dovolit ;)

Jj, přesně tak, bohužel <_< Jsem se nedávno bavil s kamarádem, že ty nejrůznější pazvuky nejsou jen problém Fábií. Kamarád měl nejdřív služební Octu I a ta se mu zdála v pohodě, teď dostal Octu II a prý samý pazvuk... A to zamrzí :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Podobny problem, ze v male rychlosti nejlepe po ranu, jak vyjizdim od baraku a jedu po parkovisti a musim tocit volantem tak to od kol tak praska jako by se pruziny roztahovaly a ztahovaly, takovy plechovy zvuk ...ma to neco docineni s timdle tematem, a nebo to muze byt pruzina (p.s menily se tlumice a od te doby to haze tydle pazvuky) ale neresim to jen se ptam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...