Přejít na obsah

Spotřeba


mvh

Doporučené příspěvky

Tak jsem se v neděli vracel z chalupy jinudy než obvykle a nestačil jsem se divit. Cesta: Nové Město na Moravě-Chrudim-Kolín-Č.Brod-Praha a spotřeba 6,1L/100km. Styl jízdy: v obci 50, za cedulí rychle na 100 a udržovat.

Normálně jezdím po dálnici na 119km D1 a spotřebu mám cca 8L/100km. R-1,6/77kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bojler: toto ma vazne zaujima. Mas to odskusane? Mne to zatial vychadza tak, ze najlepsie je zrychlovat pomalsie na vyssom prevodovom stupni...

Na svojem aute sem to nekolikrat zkousel a bylo to tak. Predtim jsem mel soukrome jako hlavni auto Feldu, takze sem zkousel ruzny rezimy. Zrychlovani zvolna a pomalu neprinesla zadne snizeni spotreby. Naucil jsem se jezdit tak, ze radim az ve vyssich otackach a pak uz potrebnou rychlost udrzuju.

Jestli je to jenom dojem a nebo to plati i pro ostatni (a treba jinak zajeta) auta, to nevim.

Celer - jezdim jak potrebuju, ale na zacatku sem se proste s autem szival a proto taky pozoroval reakce na ruzne rezimy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bojler tak dakujem za ozrejmenie. Skusim to a uvidime :)

Celer niesom na tom tak zle, ale depta ma, ze sa v meste neviem dostat so spotrebou pod 8 litrov. To som si mohol kupit vykonnejsi motor a nemusel som riesit HTP cko koli spotrebe. V praci jazdim na okte2 1.6 benzin a na tej viem v meste v pohode spravit 7.5 normalnou jazdou. Ked vybehnem na obchvat tak aj pod 7. Tym istym stylom jazdy mam na HTP o liter viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Divný, s Roomem jsem v Praze již pod 8 litrů. PP ukazuje 7,7 a že ho nešetřím. A Fabka 1,2 47 kW že kapánek více, PP ukazuje 8,1, (věčně naložný kufr, kolem 100 kg)ale je to zkreslené, protože jsem do do Bratislavy a zpět jel za 3 hodiny a pak za 2,5 hodiny. Takže to bylo kolem 12,5 až 13,5 litru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte,

dnes som isiel dlhsiu cestu a sledoval si spotrebu. Trosku ma zarazil vysledok. Na 103km useku dialnice som sa snazil drzat konstantnu rychlost cca 120km/h. Podla PP bola priemerna rychlost 114km/h (PP som resetoval na zac. dialnice) a vysledna spotreba 7,3l. Cesta prevazne sucha, ziadne kopce. Potom nasledoval usek normalnych okresiek a vysledna spotreba spolu bola 7 l na 131km useku (aj s dialnicou). Nezda sa vam to nejako vela? Auto som nenahanal, isiel som podla predpisov. V meste nech jazdim akokolvek usporne tak sa pod 8 litrov nedostanem (useky cca 10-15 km), zvycajne je to okolo 9 tky... pricom na benzinovej 1.6 okte2 to viem spravit svojim stylom jazdy za 7.5 l. Rad by som poznal vas nazor, ci je to normalne alebo uz zacinam byt paranoidny :wacko::help:

EDIT: auto je 1.2 12V HTP, najazdene 3000tis. Ked som si sledoval spotreby fabii na spritmonitor.de tak vsetkym to vychadzalo okolo 6-6/5 l/100km

Editováno: , autor: scypho
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes som isiel tu istu trasu ako naposledy ale opacne (vid. prispevok hore). Po dialnici som spomalil zo 120 na 110km/h a rozdiel v spotrebe na dialnici cca 0.8 litra a celkovo 0.5l :kuk: . Vidim to na montaz tempomatu aby ma to nelakalo dupat na plyn :D

Editováno: , autor: scypho
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.asp?c=A100420_111826_automoto_fdv

Zeptali jsme se tedy odborníka,šéfa vývoje motorů a podvozků automobilky Škoda Martina Hrdličky

Vadí tedy jízda v nízkých otáčkách motoru?

Těm moderním ne. Když motor podtáčíte – tedy řadíte vyšší rychlost než byste měli podle jakéhosi selského rozumu a citu, třeba aby to bylo akusticky příjemné – nutíte ho v nižších otáčkách pracovat pod větším zatížením, a tedy s vyšší účinností spalování. Z fyzikální podstaty to vede k tomu, že jezdíte s nižší spotřebou. Teď nabízíme už i ve fabiích ukazatele, které doporučují, kdy zařadit kterou rychlost. U benzinových motorů (bez turba i s turbem) se rozsvítí šipka pro podřazení na nižší rychlostní stupeň při zhruba 1 100 otáčkách, u dieselových dokonce při 1 000 otáčkách. Záleží ovšem také na zařazené rychlosti nebo na teplotě motoru. Samozřejmě s tím souvisí i motormanagement, nastavení škrticí klapky a další technické věci, ale prostě a jednoduše – motoru to nijak neškodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych s tím i souhlasil. Mám 1,4 (63kw) a když jezdím po městě, tak většinou pokud to situace dovoluje řadím do 3000 ot a co nejrychleji na vyšší převodový stupeň. Většinou při 50 km/h mám zařazenou 4 a točím cca 1800 ot., což se mi odráží i na spotřebě, kterou mám cca 7-7,5 l/100km. Na druhé straně si nedokážu představit, že bych nepodřadil v táhlém kopci, kde cítím, že ačkoli šlapu na plyn motor už nezrychluje nebo naopak ot. klesají, což se opět odráží na spotřebě - někdy je lépe vytáhnou kopec s vyššími ot než ho dusit a modlit se ať už je vrcholek za mnou. Trošku mě zarazilo, jak se v článku píše, že nějaká "eko" šipka už nutí řidiče řadit kolem 1100 ot. - to nevím, jesti je tohle zrovna ta správna cesta k nízké spotřebě a zejména ekologické jízdě. Navíc sám na autě cítím, že když jezdím delší dobu převážně město a to spíše defenzivní způsobem a pak s ním vyjedu někam na delší trasu, tak jde citit, že ten motor je takový nějaký "přidušený". Stačí však ho protáhnout do vyšších ot. a už se vše spraví. Vše má své pro a proti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ta "eko" šipka byla myšlena jako signál pro nutnost podřadit. Objeví se šipka (cca 1100 ot.) a měl bys podřadit na nižší přev. stupeň. Tak jsem to pochopil. :)

Ale je pravda,že v článku "ušetřete tisíce.." píšou o přeřazení nahoru pod 1500ot.,což mi u mé 1.4 16v připadá docela brzo. Pak si vyber. Se svým stylem jízdy mám spotřebu kolem 7-7,5l/100km, tak to nebudu nějak hrotit,připadá mi to normální(jezdím taky spíše město).

Editováno: , autor: petrisa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som isiel prvy krat na kolegovej fabii 1.4/63 do Nemecka. Co sa tyka vykonu cely cas som spominal moju 1.6, bolo to dost citit ten rozdiel. Spotrebu tam a naspat sme dosiahli 7,7l/100km, na 1.6 roomstri mavam tuto trasu tak nieco cez 8 (8-8,3). Ale na spotrebu sme pozor nedavali, po prvych 500km cestou naspat sme mali priemerku 130 a to bolo dost obmedzeni :D. Ak mam pravdu povedat, tych 0,5 l na 100km som ochotny za tu 1.6 dat :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes dopoledne absolvoval 164km po silnicích všeho druhu, rozhodně jsem se necoural, ale vysloveně jsem to "dojil na spotřebu", přitom jsem ale jel těsně na hranice limitu - Room 1,4/16V/63kW, manuál, proběh 22 000km, bez tempomatu, po dojetí "na základnu" ukazuje PP průměrnou spotřebu 5,9l/100km, rychlostní průměr je přitom kolem 65,5km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale on taky umí "hezky bumbat", klidně průměrných 9,7l/100km při rychlostním průměru kolem 150 a v obsazení 2 dospělí + 2 nezletilci + nějaká ta bagáž, neboj... Jen že jsem chtěl vědět, jestli se mi povede "slézt" pod 6l/100km - a ne jen na nějaké ideál "jedničce" - v té štrece byly i okresky, že mi bylo líto spodku tam jet 50... Trasa Česká Třebová - Vysoké Mýto - Chrudim - Žďárec u Seče & z5. S Formanem se mi pod 7l slézalo jen horko-těžko a pod 6l jsem se nedostal snad nikdy - ani při ustálených 90km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám u Roomika 1.6 LPG spotřebu od 9 do 10,5 l/100 podle PP a 7,9 - 8,2 podle tankování LPG. Když jsem to testoval na benzín. Bylo to tak o litr méně. Jezdím hodně sám + samozřejmě nádrž LPG (cca 60 kg)

Na jednu nádrž ujedu cca 460km. Z toho tak 300 je jen město, kdy se motor ani pořádně nezahřeje. Ostatních 160 km je většinou z 1 nebo 2 cest mimo město. Pokud jedu mimo město po rovince. Jsem schopný mít průměrnou spotřebu i pod 6 litrů. Znamená to ale jet celou cestu na 5 a rychlost spíš kolem 80 nebo méně. Rekord byl zatím z Krkonoš do Pardubic za 5,8 ve 2 lidech. Samozřejmě jen lehká noha a brzdit jen motorem (za celu cestu jsem se ale musel rozjet asi jen 4x, jinak stále klidná jízda). Ta samá cesta, ale směrem do kopečka byla za 7,2.

Jinak doteď jsem po městě jezdil stylem auto rozjet. Sice ne s pedálem na podlaze, ale svižně a při cca 55 na tachometru (tedy 50 v realu) jsem řadil z 3 na 5. Motor tak točí mírně nad 1500. V Pardubicích samá rovina, tak že bez problémů. Teď zkouším to samé na max. 4 stupeň (cca 1900 otáček). Objevila se mi totiž chaba v emisním systému. Psalo to nějaké mastné látky v poslední části výfuku. Což jsem připisoval právě neohřátému motoru a i nízkým otáčkám, kdy se kondenzát nevyfoukne ven. Až příště natankuju. Napíšu sem rozdíl ve spotřebě. Zatím se mi to jeví hodně podobné. je ale také tepleji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paráda, mimo město 80 a méně...

jo já vím :wacko: ale byl to jen pokus, co z něj při ještě celkem normální rychlosti dostanu, protože při normálním provozu se hodnotám v techničáku úplně nepřibližuju.

Editováno: , autor: jojouf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...