ferokulda Vloženo 13. Srpen 2023 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2023 (editace) Zdravím. Nevím, jestli zde již toto téma je. Lze vyměnit chladící kapalinu u 1.0 TSI v domácích podmínkách? Je k tomu potřeba nějaké speciální nářadí, přístroj? Mám diagnostiku (VAG-COM), pokud je třeba. U 1.0 MPI jsem si ji vyměnil sám, tam to nebyl problém. PS: Na to, že je chladící kapalina doživotní, jak hlásá Škodovka, nehraju 🙂. Editováno: 13. Srpen 2023, autor: ferokulda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DoubleG Vloženo 13. Srpen 2023 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2023 Určite cez diag odvzdušniť. Je tam vodný medzichladič a vetva k turbu, ktoré sú spínané el. čerpadlom. Popravde, asi by som s tou výmenou ešte nejaký rok počkal, nieje to nutnosť meniť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 14. Srpen 2023 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2023 před 9 hodinami, ferokulda napsal: Zdravím. Nevím, jestli zde již toto téma je. Lze vyměnit chladící kapalinu u 1.0 TSI v domácích podmínkách? Je k tomu potřeba nějaké speciální nářadí, přístroj? Mám diagnostiku (VAG-COM), pokud je třeba. U 1.0 MPI jsem si ji vyměnil sám, tam to nebyl problém. PS: Na to, že je chladící kapalina doživotní, jak hlásá Škodovka, nehraju 🙂. @ferokuldaMožná si to už tady někde popsal, ale chystám se příští rok na jaře po 5-ti letech měnit na Fabii, taky s motorem 1.0 Mpi chladící kapalinu. Můžeš stručně popsat, jak si postupoval, nebo aby to nebylo zas až tak OT, tak třeba to poslat v soukromé zprávě? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferokulda Vloženo 26. Června Autor Sdílet Vloženo 26. Června Zdravím. Obnovil bych své téma, Je vhodné po 5ti letech vyměnit chladící kapalinu? Předpokládám, že časem degraduje a ztrácí své vlastnosti (asi ne mrazuvzdornost, ale antikorozní vlastnosti). Nebo bez problémů vydrží třeba 10 let? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 26. Června Sdílet Vloženo 26. Června Měnit třeba není. Nicméně po 10 letech jsem vždycky preventivně vyměnil u svých aut. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 26. Června Sdílet Vloženo 26. Června Když mě na jaře končila 5letá záruka ptal jsem se a bylo mě sděleno, že není stanovena doba výměny. Určitě i na ni někdy dojde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dendooo Vloženo 31. Července Sdílet Vloženo 31. Července (editace) Ja som kvapalinu menil po 4,5r a cca 115 000km a bola už výrazne degradovaná (meraním pH už bola kyslá, nová má byť zásaditá, takže mala vyčerpanú alkalickú rezervu). Na výmenu kvapaliny nieje potrebná diagnostika - no odporúčam si vyrobiť prípravok na odvzdušnenie, ja som ho použil a OK. Ak bude záujem možem hodiť foto mojho doma vyrobeného prípravku pre predstavu. Použil som G12 EVO akú som mal od výroby, výmena sa odporúča cca po 4-5r alebo 100k km, nechať ju v aute 10r je podľa mňa koledovanie si o prúser. Hlavne keď výmena stojí polovicu toho čo jedna výmena oleja (výmena oleja stojí cca 50€ - 1250kč a výmena chladiacej kvapaliny cca 25€) a nemeníte ju 2x do roka ako motorový olej, ale len pár krát za život auta. Editováno: 31. Července, autor: Dendooo 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shrek_85 Vloženo 4. Srpna Sdílet Vloženo 4. Srpna @Dendooo Ten doma vyrobený přípravek na odvzdušnění by mě zajímal. Děkuji předem za nějakou fotku! A opravdu je potřeba to nějak speciálně odvzdušňovat? Myslel jsem, že ty tenké hadičky pospojované a svedené do horní části vyrovnávací nádobky jsou tam právě k tomu, aby se to za běhu samo odvzdušňovalo. Nestačí tedy jen hlídat množství kapaliny ve vyrovnávací nádobce a průběžně dolévat, když to klesne pod dolní rysku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo 4. Srpna Sdílet Vloženo 4. Srpna Plní se to přetlakově, takže bych řekl, že ten přípravek je z kanystru na benzín s těsným víčkem, v něm dva otvory, jeden na stlačený vzduch a druhým je prostrčena hadička, která je ponořena pod hladinu nové směsi v kanystru. Dle ostatních uživatelů není "diagnostické" odvzdušnění až tak nutné. Bubliny se nějak časem odplaví. Je třeba delší jízda a pak nechat běžet motor, aby se roztočil ventilátor, jen tak je jisté, že je otevřen velký okruh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shrek_85 Vloženo 4. Srpna Sdílet Vloženo 4. Srpna Chápu, že v servise, kde to potřebují naplnit/odvzdušnit během pár minut, používají plnící zařízení. Ale může se reálně stát, že bych měl ve vyrovnávací nádobce dost kapaliny a jedno z těch dvou čerpadel bylo na suchu? Pokud ne, tak je to jen otázka času, než ty čerpadla natlačí kapalinu všude, kam je potřeba. A když přitom budu hlídat hladinu kapaliny v nádobce, tak se podle mě nemá co pokazit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 4. Srpna Sdílet Vloženo 4. Srpna (editace) Plní se to podtlakem a je to kvůli tomu, aby se zaplnily všechny kanály v motoru a nevznikly tam kapsy se vzduchem. Na yotube jsou krásné videa. Editováno: 4. Srpna, autor: Alma Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 5. Srpna Sdílet Vloženo 5. Srpna před 10 hodinami, shrek_85 napsal: Chápu, že v servise, kde to potřebují naplnit/odvzdušnit během pár minut, používají plnící zařízení. Ale může se reálně stát, že bych měl ve vyrovnávací nádobce dost kapaliny a jedno z těch dvou čerpadel bylo na suchu? Pokud ne, tak je to jen otázka času, než ty čerpadla natlačí kapalinu všude, kam je potřeba. A když přitom budu hlídat hladinu kapaliny v nádobce, tak se podle mě nemá co pokazit. nie je to také jednoznačné , ako bol problém odvzdušniť napríklad 1,4 16v po výmene rozvodu tak je problém aj tieto stane sa ti to že voda stojí v okruhu lebo sa nevie dostať na termostat , ten sa nevie otvoriť a uvaríš to ... nebudeš prvý ani posledný ... dá sa to takto potrápiť ale načo by som to robil keď podtlakom to je za chvíli a môže si zákazník brať auto rovno a nemusí sa nič dolievať a riesiť po pár km 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shrek_85 Vloženo 5. Srpna Sdílet Vloženo 5. Srpna (editace) @suri. Díky za upozornění! A plnění podtlakem v domácích podmínkách znamená, že odsávám vzduch z té hadice, co vede do horní části vyrovnávací nádobky? Editováno: 5. Srpna, autor: shrek_85 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dendooo Vloženo 5. Srpna Sdílet Vloženo 5. Srpna Ano, ja som si vyrobil tento "prípravok" na odsatie vzduchu z nádobky. Kúpil som víčko expanznej nádobky - konkrétne Topran 118075 za cca 4€ (100kč) - odstránil pretlakový ventil, lepidlom som zalial otvory a pridal som fiting na hadičku. Potom už stačí len hadička, veľká 150ml striekačka "žanetka" za 2,5€ a ventil (ten ale nieje treba, stačí v podstate zalomiť hadičku) Po výmene treba doliať expanzku cca do polovice - nie do plna lebo pri vákuovaní bude stúpať hladina, po uvolnaní tlaku zas padne nižšie a treba doliať zmes. Na koniec som ešte systém vyvákuoval silnejšie - natiahol som striekačku, zavrel ventil, striekačku som odpojil a vyfúkol von, pripojil, otvoril ventil a znovu vytiahol další vzduch zo systému. Takýmto opakovaním sa vždy vytvorí o niečo silnejší podtlak. Dolial som takto ešte minimálne liter zmesi - takže niekde v systéme bol minimálne 1l vduchu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo 5. Srpna Sdílet Vloženo 5. Srpna Dřív to bylo jednodušší, ale stejně se naráželo na houpání teploty motoru. Nebyl problém povolit hadici, dokud z toho necákala kapalina. Dneska jsou hadice křížem krážem (expanzka nemusí mít otvor v nejvyšším bodě soustavy, to bylo naposled u chladiče stovky, jak se domnívám). Copak hadice, ale mraky mezichladičů, výměníků, chlazení turba, svodů,... tam, kde je dnes elektrická pumpa (na pomocné chlazení), je nutno ji diagnosticky spustit atd. Takže servisům to šetří čas. Jenže... jakou mám jistotu, že mám 100% novou směs? To stejné jak u brzdovky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 6. Srpna Sdílet Vloženo 6. Srpna tieto veci taky problem nebude ako ventilmi oddelene okruhy s roznymi chladicmi a teplotami..zle sa odvzdusnovali aj stare retazove tsi ... celu zmes vymenis tazko , jedine rozobrat cely traktor a vyfukat co je problem dnes ...rozhodis prilepene hadice na trubkach na tdi a pravidelne nieco zacne tiect Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shmaic Vloženo 6. Srpna Sdílet Vloženo 6. Srpna (editace) Měnil jsem, G12 Evo namíchana na -30. Postup - zahrát na max, aby se otevřely všechny termostaty, které tam asi jsou - vypustit ( tři hadice zespodu motoru na rampě ) - Proplach destilkou, jen jsem to nalil, vytekly zbytky původně růžové, pak jsem hadice připojil. - nalití nové kapaliny po horní rysku, nastartovat, držet 30 vteřin otáčky na 1500 (jede pumpa, nehreje turbo), toto jsem opakoval střídavě s otevřeným a zavřeným víčkem, vždy si to odsalo někam do střev, občas ne, občas se to vratilo do nádobky. - Pak po nějaké době, kdy jsem nalil odhadem 3 litry, jsem se odvážil jet k domu, na volnoběh nebo 1500 otáček, auto netopilo - před barákem dopleneno, cesta do města na nákup otáčky do 2200, auto netopilo. před obchodem doplněno, cesta domů, auto už začalo topit, před domem doplněno. Po x tis km vše ok. Nalil jsem takto přibližně stejně množství, jako vyteklo. Po měření mrazuvzdornost i to zhruba odpovídalo tomu, co já namíchal, minus něco co nevyteklo. Nasadit zpátky tu velkou hadici byl potrat a tráva a stromy kolem se naučily pár sprostých slov. Použil jsem kleste sikovky. Editováno: 6. Srpna, autor: shmaic 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dendooo Vloženo 6. Srpna Sdílet Vloženo 6. Srpna Ja som po odvzdušnení so striekačkou dolieval len 1x cca 1-2 dcl zmesi - zavzdušnený bol pravdepodobne radiátor kúrenia lebo som počul žblnkot vody pod palubovkou, potom už nič, hladina drží už 7,000 km. Inak prikladám foto pH zmesí - povodná zmes od výroby už bola neutrálna/kyslá čo je nebezpečné pre motor - takže mala vyčerpané aditíva. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.