Jump to content

Nové auto na zimu - vliv teploty na záběh


olapino

Recommended Posts

Ahojte všichni motoristé a motoristky.

Události se seběhly tak, že přes svůj záměr zajíždět nové auto v ideálních teplotních podmínkách, jej kupuji nyní a dostanu jej až někdy v prosinci či lednu. A protože jsem puntičkář pokud jde o zacházení s technikou (mnohdy řeším i to co jiné ani nenapadne), tak se ptám:

Jak moc může záběh nového syrového motoru v nízkých teplotách ovlivnit jeho budoucí chování. Může třeba záběh motoru v zimě mít za následek vyšší spotřebu oleje do budoucna? Nebo jinak negativně ovlivnit jeho vlastnosti? A co je vlastně pro motor již nízká teplota, která může mít negativní dopad? Motor zpočátku přetěžovat nebudu, budu jezdit rozumně, ale přeci jen může nastat situace, že motor bude promrzlý, studený start, pak se motor ohřeje na provozní teplotu, po vypnutí opět začne promrzat... Převodovka a ostatní součásti to samé.
Asi bych i vydržel do jara, na ježdění bych si prozatímně něco půjčil, ale odstavení by autu asi také nepřidalo si myslím.
Konkrétně se bude jednat o záběh nové Octavie IV 1.5 TSI DSG7.

Link to comment
Share on other sites

Pokud hned v tom zmíněném prosinci, či lednu nebudeš vyzvedávat a provozovat auto někde na Sibiři, ale v našich Českých klimatických podmínkách, tak to vůbec neřeš. Toto bude vzhledem k jedinečnosti každého vyrobeného kusu až ta poslední odrážka k zamyšlení. ;-)

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Tak jasně, motor zpočátku určitě vytáčet nebudu a trasy bych zkraje jezdil trošku delší, aby se motor dostatečně prohřál. 

Na denní dojíždění do práce to nechám až budu mít najeto alespoň 2 tis. 

Nevím co je na tom pravdy, možná jsou to jen mýty, ale slyšel jsem názory, že motory zajížděné v zimě trpí na zvýšenou spotřebu oleje. 

 

Link to comment
Share on other sites

Pokud by případná zvýšená spotřeba byla jen v zimním období, tak to beru, ale slyšel jsem, že motory zajeté v zimě "prý" pak mají zvýšenou spotřebu oleje trvale. Tak snad je to jen další z motoristických mýtů... 

Link to comment
Share on other sites

Oni ti ho zajeli chlapci při najetí na vagon a při skládání před showroomem :D

Kromě toho ve fabrice probíhá jízdní zkouška (VK) - nastartovat, vytočit na 90, zkontrolovat vibrace, chcípnout, vyjet na dvůr. Osobně jsem viděl.

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

otázkou taky je čemu říkáš "zvýšená" spotřeba oleje, ono v dnešní době ta "zvýšená" může být "normální". Když ti to bude brát třeba 1l/10 000km, tak to není vůbec nic neobvyklého.

Takže jak píší nahoře bych vůbec nerozlišoval jestli zajíždím v létě nebo zimě. Když už, tak vzhledem k tomu že máš DSG tak bych si hlídal, aby moc nepodtáčelo a případně jezdil na S.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

za poslední dva roky jsem měl možnost zajíždět tři nová auta – konkrétně od Škody: Škodu Kodiaq LK 147 kW a Octavii RS 180 kW. Vždycky mi v autosalonu tvrdili, že v dnešní době už na zajíždění aut nezáleží tak jako dříve. Technologie pokročily natolik, že prý můžeš s autem jezdit hned od začátku naplno a jakýkoliv problém je krytý zárukou. Dokonce mi prodejce radil, abych byl k autu trochu tvrdší, protože se tak lépe zajede převodovka a nebude časem líná.

Nicméně, já jsem se i tak rozhodl prvních 1000 km jezdit s rozvahou – žádný sportovní režim a žádné zbytečné honění otáček. A zajímavost na závěr: Kodiaq si za 22 tisíc km vzal 4,7 litrů oleje, které jsem musel dolít. 

Takže tak...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...