Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

ruger: tak asi je normalne ze 1,4 neprefrci okolo 1,2 ved to zase nie je az taky rozdiel, prefrcat moze 1,8T ;) inak preco myslis ze sa HTP lahko vytaca ze tym ze menej hmoty a lahke prevody, neboj keby HTP malo prevodovku s 1,4 tak by malo uz problemy a hlavne v kopci. HTP nie je zly motor a u mna ma nevyhodu v tom ze dost toci.

p.s.: ze prejde okolo HTP a neprefrci a co cakas napr. v kopci kde mas dva pruhy sa dam do laveho a ide sa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sparrow1: tak ani mne to v niektorych kopcoch 150 nejde ;)

p.s.: uz som zazil fabiu combi lepi sa na mna si hovorim co nepredbehne, potom sa rozhodol v kopci cez odbocovaci pruh, bolo to HTP a najlepsie bolo na tom ze chudak motor trapiul ho na 3-ke co to dalo dostal sa predo mna asi 2-3m dal za 4 a uz mu to netahalo, v tej chvili som lutoval ten motor co za vysoko inteligentny clanok je medzi medalom a volantom. nuz motor za to nemoze ten si majitela nevybera.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tjn, když je debil řidič, tak je jedno, co je pod kapotou. Například máme u nás klučinu, měl min. rok Opel Tigru a byl schopnej jen 5km úsek na dvojku až trojku plnej plyn, po půl roce byl rád, že ji prodal (motor KO) a teď má Octu v naftě, honí ji studenou, jen se projede po vesnici a zase jede domů. Motor zní jak kdyby byl z traktoru....já jezdím hodně a pravidelně dálnici z Mohelnice do Olomouce a zpátky a na tomto úseku se mi ještě nestalo, že bych kvůli kopci musel dávat 4-ku z důvodu, že by auto už nemělo tah a nestačilo na předjetí třeba náklaďáku. A co mám na této dálnici zkušenosti, tak pokud jedeš těch 140 nonstop, málo kdy se stane, že bych byl brzda v levým pruhu či tak...akorát sem tam se najde nějakej blázen s BMW, Audi či Médou, kterej všem musí ukázat, že těch 200 mu to jede jak nic, v tomhle případě mě to nezajímá a pokud potřebuju něco předjet a on se z dálky přibližuje, tak ať si pěkně počká, dálnice není závodní dráhá ;) Ale ještě se mi snad nikdy nestalo, že bych brzdil nějakou Fábii, sem tam mě dojede nějaký TDI od Skanské či jinej služebák, ale to je vidět z dálky, jak se přibližuje a krásně se dá vypočítat, zda ještě stihnu něco předjet, či počkat...mě tam taky semtam vjede nějaká Felcka, nebo nějakej postraší pán třeba i s Octou, kteří jedou 120 a co...se přece nezblázním, počkám chvíli a pak si zase frčím svým tempem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tangerín: presne tak auto nemoze za majitela, uz som zazil mercedes co isiel 120km/h po dialnici tak zacnem predbiehat a pocital som ze nejaky debil co stupi na plyn a bude sa naramne bavit ale nie som vedla neho pozrem nanho a tam asi 40-45 pan pozre na mna a pokracuje svojich pohodovych 120km/h tak som predbehol a ani predbiehajuca felda ho nerozhodila, pomyslel som si inteligentny pan v mercedese co nepotrebuje nic nikomu dokazovat a uziva si jazdu a komfort. klobuk dole pred nim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.. potřeboval bych poradit...

hodlám se zbavit francouze (megane r.v.97)..byl jsem s ním spokojen do překročení hranice 170 tkm...začlo se komplet všechno vysrávat... peněz sem do toho narval už neskutečně....

Tak sem se rozhod ho poslat do světa a dát konečně na otce a koupit nějakou fabku....

chtěl bych fábku tak od r.v. 2004 v combiku... ale nemůžu se rozhodnout mezi motorama..... 1.2 HTP nebo 1.4TDI

jde mi hlavně o spotřebu a udržbu motoru (prostě už do toho nervat takový nehorázný peníze )...jezdim většinou kratší vzdálenosti do 50 km/den.... většinou po městě... 1-2 osoby... dálnice a větší vzdálenosti jen 1-2x do měsíce

1.2 HTP.... mám strach že to bude až moc líný auto na můj vkus...přeci jenom 1.2

1.4 TDI.... no co sem čet, tak prý až enormní hlučnost motoru a časté závady

pls..poradí mi někdo...trochu už z toho začínám mít dilema.. někdo by si vzal HTP, druhej zase TDI...prostě se nemůžu rozhodnout, do čeho jít...oba maj svoje +/-..tak jenom u jakýho převážej spíš ty +... :help:;)

Editováno: , autor: CARRY
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...já jezdím hodně a pravidelně dálnici z Mohelnice do Olomouce a zpátky a na tomto úseku se mi ještě nestalo, že bych kvůli kopci musel dávat 4-ku z důvodu, že by auto už nemělo tah a nestačilo na předjetí třeba náklaďáku. ...

jestli to nebude tím že na trase dálnice Mohelnice Olomouc žádný kopec není ;) , zajeď si na D1, tam si tu čtyřku dáš nejednou, věř mi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...uz som zazil fabiu combi lepi sa na mna si hovorim co nepredbehne, potom sa rozhodol v kopci cez odbocovaci pruh, bolo to HTP a najlepsie bolo na tom ze chudak motor trapiul ho na 3-ke co to dalo dostal sa predo mna asi 2-3m dal za 4 a uz mu to netahalo, v tej chvili som lutoval ten motor co za vysoko inteligentny clanok je medzi medalom a volantom. nuz motor za to nemoze ten si majitela nevybera.

a kde to bylo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fábie- 1,4MPi 50kW (mám dobrá volba, pokud ti nedela problem ji tocit- muzes jezdit jak svatousek za 5l/100km a nebo jak pilot F1 s buracenim motoru v ucich, čemuž bude odpovídat i spotřeba paliva-Já lol )

1,4MPi 16V (taky skvela volba, akorat trosku vyssi porizovaci cena)

1,4 TDi 55kW (osobne bych do ni nesel, neoduvodnim ti to- proste to mam zakodovany ze tenhle motor ne. Proc to se me neptej)

1,9TDi 74kW(skvela volba, akorat jsou to vetsinou sluzebaky a taky se podle toho s nima zachazi, takze kus od kusu)

SDi (bez turba nebrat!!!)

1,2HTP (nekam do mesta po praze na nakupy ideal, ale 3 valce nemam rad a maj odpornej zvuk, takze spis MPi)

2.0 (nikdy sem se s ni nesvezl a popravde sem ji snad ani nikdy nevidel, asi se budou spatne shanet a za draho, ale 85kW je 85kW...)

1,9TDI 96kW RS (asi nejlepsi volba, kdyz bych mel kupovat dalsi Fabii tak jedine tuhle!!!)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nevím ale pokud máš na 1,4TDI tak proč neuvažuješ o benzínové 1,4 16v finančně to bude nastejno a nebo spíš levnější

než nafta.

Já bych snad pokud trváš na těhlech motorech volil ač to nerad píšu protože ten motor mě nesedí HTP.

Ta tříválcová nafta má ještě horší zvuk než HTP a to je co říct.

Ale je to na tobě každej ti bude radit něco jiného.

Já si stojím zatím že nejlepší volba do Fabky v kombíku je 1,4 16v 55 a 59Kw :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli to nebude tím že na trase dálnice Mohelnice Olomouc žádný kopec není ;) , zajeď si na D1, tam si tu čtyřku dáš nejednou, věř mi :)

D1 jezdim s HTP 12V temer pravidelne. Hlavne Brno - Jihlava. Ale i usek Brno - Praha a nikdy se mi za normalnich podminek nestalo, ze bych musel na dalnici podrazovat. Nepocitam, kdyz to nekdo spomali na min nez 80, to je pro lepsi akcel lepsi podradit, ale to udelas i s kazdym jinym motorem podobne kubatury.

EDIT: Podotykam, ze jezdim vetsinou sam, nebo ve dvou lidech

Editováno: , autor: Braver
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už se tu rozvinula diskuze, tak přidám nikoli názor, ale nedávnou zkušenost. Se známým jsem jel F 1,4 MPI50Kw, ale bylo nutné ji vyměnit u firmy za jinou....takže zkrátka přijeli jsme 1,4 Mpi 50Kw a přesedli do 1,2 HTP 47Kw. Takže skvělá možnost porovnat tyto motory těsně po sobě. Ještě poznámka to HTP mělo na tachometru 62 000Km a ta 1,4 MPi 50Kw měla na tachometru už 265 000Km. Takže trochu nerovný boj, ale...navíc obě služebky...nikdo se s nimi moc nemaže a kor s tou starou 1,4

1,4 rozhodně velmi tichá, 1,2 je slyšet víc

1,2 při rozjezdech vyšší otáčky, 1,4 zabere už od volnoběhu

rozjezd-tedy odpich-tady se to téměř srovnává. 1,4 je trochu váhavější, nejspíš to dělají trochu i ty delší převody, ale je poznat objem a vyšší toč. moment

1,2 při rozjezdu subjektivně dravější než 1,4...tady je to jasné, krátká převodovka, DOHC, menší tření-3válce.

po rozjezdu- 1,4 tahoun-nechá si dost líbit-řekl bych že dobrá pružnost, motor se klidně převaluje na 1500ot. a nemá problém auto roztáhnout

1,2 nutnost častěji řadit, motor si moc nenechá líbit. Pokud padne pod 2000ot. nebo se jich dotkne začne "chrochtat" a musí se řadit.

toto neberu jak nedostatek. 1,2 a stará 1,4 se prostě chovají dost odlišně a vyžadují i zcela odlišný způsob jízdy.

spotřeba-na ujeté krátké vzdálenosti nemůžu posoudit. je fakt, že 1,2 ji má nižší, pokud ovšem akceptujete objem 1,2. jestli ji začnete dávat do těla, tak začne být celkem hladová a začne šlapat ve spotřebě na paty i staré 1,4.

výsledek, je asi takový, že 1,2 je důstojným nástupcem 1,4Mpi ačkoliv má 1,2 menší objem dokáže držet se starou 1,4 krok celkem statečně. 1,4 je v zátahu o něco lepší a příjemnější, ale rozdíl to není nijak propastný

výhoda 1,2 je povinné ručení a je to modernější motor. stará 1,4 je léty osvědčená, jednoduchá, v čechách na začátku své kariéry oblíbená, takže je i jakýs takýs výběr v ojetinách...no vlastně to je i v HTP. 1,2 v poslední době oblíbená služebka, 1,4 Mpi spíš kupovali jako rodinné auto(chata, chalupa...v kombíku třeba)

pokud nepadlo závěrečné resumé, tak je to záměrně. nebyla to rada, ale porovnání pár postřehů

Kdyby se do Fabie I. montovala třeba taková 1,6 55Kw(z Felície, nebo Octavie) tak by to asi nebyla úplně zavrženíhodná motorizace...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malta: niekde na vychodnom slovensku smerom sa spis. ale to je jedno to bol cisty bezmozog, ktory neuvazuje. ide za niekym takmer na doraz a citi ze este trosku to ide viac tak da blinker ale uz neuvazuje ze za chvilu mu konci ta 3-ka a musi dat 4-ku a ta uz tak tahat nebude. toto riesim klaksonom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CARRY: nedaval by som do vyberu 1,2 HTP a 1,4 TDI. na tvoje jazdenie by som kaslal na naftu neoplati sa. motor 1,4 16V 59kW sa daval az v roku 2006 do fabie combi cize asi tazko ho zozenes ale ostava ti 1,4 16V 55 a 74 kW zalezi aky si vodik ak pokojny tak 55-ka bude stacit ak rad tocis tak 74kW uz je tu o tychto motorov pisane vela ak budem mat chvilu cas hodim ti tu odkaz na jednotlive temy.

p.s.: spominane temy:

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=12171

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=51722

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=34232

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=27070 test 1,2 HTP vs. 1,4 TDI

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=47900

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,4 rozhodně velmi tichá, 1,2 je slyšet víc

1,2 při rozjezdech vyšší otáčky, 1,4 zabere už od volnoběhu

rozjezd-tedy odpich-tady se to téměř srovnává. 1,4 je trochu váhavější, nejspíš to dělají trochu i ty delší převody, ale je poznat objem a vyšší toč. moment

1,2 při rozjezdu subjektivně dravější než 1,4...tady je to jasné, krátká převodovka, DOHC, menší tření-3válce.

po rozjezdu- 1,4 tahoun-nechá si dost líbit-řekl bych že dobrá pružnost, motor se klidně převaluje na 1500ot. a nemá problém auto roztáhnout

1,2 nutnost častěji řadit, motor si moc nenechá líbit. Pokud padne pod 2000ot. nebo se jich dotkne začne "chrochtat" a musí se řadit.

Přesně ty samé zkušenosti a proto mám radši 1.4 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky za názory..ale přestěhoval sem se za město..takže většinou budu jezdit nyní mimo město.... po okrskách a silnicích 1. třídy vetšinou.... sic kratší vzdálenost, ale čatější nyní bude dálnice..takže 1.2 HTP mě nějak přestalo lákat

a navíc sem dostal nabídku od známého na fábku 1.4.TDi, r.v. 2005, 98 000 najeto, v plný výbavě( ABS, ASR, klima atd. s litejma kolama), technickou do 6/2010, poslední serviska před měsícem...za 100 tisíc...

takže do toho asi půjdu... nebo nikdo by poradil lépe???

Editováno: , autor: CARRY
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...