Přejít na obsah

Ventilátory chladiče a klima


Hustoles77

Doporučené příspěvky

ja poznam toceni vrtule na mem aute tak, ze kdyz na climatronicu nastavim ted v tech horkych letnich dnech treba 18 stupnu, tak se roztoci oba, jelikoz klima chce rychle vychladit auto, ale treba kdyz mam nastaveny 21 stupnu a venku je ve stinu 26, tak se toci vrtule jenom jedna. podle me se nemusi pokazdy tocit obe vrtule, resp. ta mala, kdyz velka to "utahne"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

- rele ventilatoru je asi ŘJ dochlazování, ta je pod baterkou

- jak že ti to točí? když je motor na 70°C tak se zapne druhý stupeň na větrákách?

to myslím že je ok nevím proč by měly sepínat už při 40°C motoru ...

nebo jak jsi to myslel

Omlouvám se asi jsem se špatně vyjádřil, mě řekli v servisu, že větráky se mají zapnout na první stupeň, když je tlak v klimě max. na 15atmosférách, jenomže oni se zapnou na 18atmosférách rovnou na druhý stupeň a to je špatně, protože když je venku hodně horko tak se to nestačí dochladit a stoupne tlak v klimě a všechna náplň ujde přetlakovým ventilem.

Nějak takhle mě to řekli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostika právě žádnou chybu nepíše proto jsem se obrátil na vás.

Diagnostika žádnou chybu nenapsala, ale při testu akčních členů se ventilátory vůbec neroztočily. Na řídící jednotku jsem se díval dneska a vypadá zdravě, i všechny konektory jsem vyčistil.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Mám O1 s manuální klimou, takže dva větráky na chladiči. Jak jsem se tady dočetl, tak při zapnuté klimě se mají točit oba. Mně se při zapnuté klimě občas na chvíli roztočí ten malej dole, ale ten velkej se netočí. Koukal jsem na ně při dojetí autem, takže při zahřátým motoru na volnoběh. Takže poraďte mi, kterej větrák je na co a zda se fakt mají točit oba i na volnoběh, příp. jak je vyzkoušet?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám climatronic když pustím klimu pustí se jen malý když je hooooodně teplo pustí se i velký a to ve dvou rychlostech. Můj tata to a samý auto stejnej motor i vybava a pustí se mu při klimatizaci oba. Ptal jsem se na to ve škodě auto a tam mi bylo řečeno že prý zalěží na tom jaká je tam elektronika. Nevím zdálo se mi to divné ale asi to tak bude mě to chodí takto už asi 6 let tátovi asi 4 roky. Taky jsem to zjištoval protože jsem myslel že se musejí pustit oba ale nepouští

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemám žádný problém s chlazením, ani když auto protáhnu na profouknutí hadic na trojku při 130 km/h pár minut, ale všiml jsem se toho, že se ta velká vrtule při zastaveným autě (jinak se tam nepodívám) netočí a malá jo, tak jsem si myslel, zda není ta velká KO, když výše bylo psáno, že se točí obě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mně se permanentní otáčení ventilátoru objevilo po naplnění klimy v autorizovaném servise. Nechal jsem si ji vyčistit, naplnit a byl tam nějaký vadný plnící ventil. Od té doby, ať je venku 8 stupňů a já si nastavím klimu na 24, tak se pořád točí ventilátor klimy na plný pecky...i když jedu...prý je to v pořádku dle servisu. Myslíte že je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na slabších benzínech (1,6, 1,4) se dá jezdit nouzově na jednu vrtuli, na naftě nikoliv, ta se hřeje a při dlouhém popojíždění se klima zablokuje + 119°C.

Asi bych se začal poohlížet po dvouvrtuli ;)

Chlazení na benzínu je stejné jako na naftě, tudíž malinko předimenzované

Tak když už se tu obnovilo toto "zapomenuté" téma, tak bych se zeptal, páč mi není jasné výše citované v souvislosti z textem níže:

post-57881-0-93296500-1304329085_thumb.j

Ani bych neřekl, že nafta se hřeje, páč ta se zahřívá zatraceně dlouho!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Chtěl jsem zkusit, proč se velký větrák netočí. Rozpojil jsem konektor u něho i u druhého a napojil je na baterku. Malý se točí na obě rychlosti a velký nic. Takže to vypadá, že je velký v háji.

Ještě jsem chtěl zkusit sundat konektor z termoregulátoru a propojit v něm každou z rychlostí, ale nejde mi sundat ten konektor. Když na něj shora koukám, tak nalevo má takovou tu mačkací západku, zkoušel jsem jí na konci odjistit, jako u ostatních západek na konektorech, ale ani se nehne a konektor nejde dolů. Je nějaká rada jak na to? Je u toho málo místa a nevím, zda se na ty konektory nepoužívá třeba nějaký přípravek? Poraďte, děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem vyměnil nefunkční velký větrák za nový, ten funguje. Zapnu klimu na volnoběh a běží oba větráky. Když se voda ohřeje, tak se taky vrtule rozběhnou, ale po chvíli vypnou a tak se to opakuje. Nevím, zda klesne teplota a proto se vypnou, nebo to tak přerušovaně normálně dělá, nebo je to nějaká závada. Dělá to taky někomu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem nechal vyčistit a naplnit klimu. climatronic. Celý šťastný, když jsem sedl do auta a klima šlapala 5min. Pak zase jen vlažný vzduch. Zjistil jsem že se mi oba ventilátory roztočí zároveň ( zdá se plnu rychlostí ) a po cca 5min se vypnou... včem je prosím problém? Termočidlo?

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ahoj obracím se s dotazem jak je to tedy s funkci ventilatoru? Ted jsem menil podruhe chladic ( novy vydrzel 2500km pak saknul přes těsnění ,,trubek,,) všiml jsem si že mi při zapnuté klimě funguje pouze malý ventilator a velky klade mirný odpor. Lze ho nejak přes diagnostiku spustit a vyzkoušet? Trochu se těd bojím pouštět klimatizaci, aby to nemělo souvislost s případně vadnym vodním chladičem. Mají tedy fungovat ihned oba nebo velky až jenom při opravdu velkých teplotach. Auto je 1.9 tdi alh 2002.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oba ventilátory se musí točit hned po spuštění klimatizace. Pokud se točí pouze malý ventilátor, je někde chyba. Přes diagnostiku zkoušet lze, ovšem to nepoznáš zdali je v háji ventilátor či jeho řídící jednotka, proto je lepší vyzkoušet přímo ventilátor například přímým napojením na autobaterii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Diagnostika mi ukazuje skrat na gnd na ventilatore c2 obom ventilatorom som prestrekol konektory a oba odskusal priamo z baterie a su OK kde najde tu ich riadiacu jednotku? Ktora poistka patrí ventilatorom?

 

EDIT: dnes rozobrata riadiaca ventilatorov, pri zopnuti jedneho rele sa oba rozbehli na plne otacky pri druhom rele sa nic nedialo, nastastie taku istu riadiacku s oznacenim L mal kamarat tak som ju odskusat a ziadna zmena cize ma napada len premerat kazdy jeden kablik od RJ po rj ventilatorov nakolko akoby rj ventilatorov nedostavala prikaz kedy a co zopnut

Editováno: , autor: MarkusDelRey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...