Přejít na obsah

Rezavé bubny-má smysl s tím něco dělat?


tondaz

Doporučené příspěvky

Ahoj,

cim natrit je mi po precteni prispevku jasny :-) Ale rad bych se zeptal, cim mam nejdriv stare trmeny vycistit, tak abych neznicil desticky a podobne. Redidlo? Arva?

Diky za radu.

ostříknout čističem na brzdy ( cinol, wurth, motip,)

ocelovým katráčem obrousit

brusným papírem cca 60 nebo 80 ,,přeleštit,,

osříknout důkladně čističem na brzdy

osušit hadrou nebo vyfoukat kompresorem a nechat chvíli oschnout a pak už barvou na železo natřít/nastříkat hlavně nepoužívat vodou ředitelnou barvu.

2-4 vrstvy a je to zase kraásný stylový doplněk :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já jsem bubny natíral na zeleno cca měsíc zpátky, bohužel mi nějak nedošlo, že nemám přetírat plochu, na kterou dosedá kolo. Upozornil mě na to až gumař, když mi dával na auto nový alu. Ale tak chybama se člověk učí no. Jinak jsem to dělal přímo na autě, protože jsem neměl dost odvahy a času ty bubny sundat a koukám, že to byla taky chyba, jak to tady tak čtu :(

Na třmeny mi nějak nezbyl čas a chystám se na ně asi až budu dávat zimáky ... jsou nějaký podstatný věci, kterých se vyvarovat u třmenů?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeden třmen jsem natřel dvěma vrstvama barvy, na druhý se nedostalo, ale dostanu se k tomu, na ten první dám pět vrstev jako na bubny a na druhý taky.

Pokud to budeš dělat na autě, určitě se ti nesmí dostat barva mezi destičky, dále taky se ti nesmí dostat k odvzdušňovacímu šroubu a dále asi kolem prasátka.

Přeju hodně úspěchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Pánové, chci se zeptat musí být ta barva tepelně odolná na zadní bubny nebo ne, jelikož nemůžu sehnat v zelené č 5550 takovou barvu.

A ještě jeden dotaz musí se nasazený buben na ose volně točit?Mi se zdá že se drobně v některých polohách zadrhává.

Dííky moc za info a rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musí být ta barva tepelně odolná na zadní bubny nebo ne

Nemusí. Aspoň já ji nikdy nedával a to sem natřel už tak 20 aut (včetně firemních) Aspoň snadnějc poznáš, jestli ti nepřibržďuje nějaký kolo-barva by se spálila.

musí se nasazený buben na ose volně točit?

Pokud máš úplně povolenou ručku tak jo. Místama může lehce štrejchnout-"zašustit" nale usí s ním jít volně točit a nesmíš se při otáčce "zaseknout"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad Mistr Fora:

Díky za odpověď, asi tam opravdu něco bude, ručku jsem měl povolenou a když jsem z bubnem natáčel jak jsem ho kartáčoval od rzi, tak se mi na pár místech zdál jeho chod docela tuhý a pak zase v jiných místech chodil krásně.

No zkusím koupit ten hammerit na natření jelikož bych to chtěl dát i dopředu na třmeny, ještě se rozhoduji nad barvou, lack auta ma barvu 5550 modrozelená tmavá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Poradí mi někdo, jak sundat zadní bubny ny Fabii I? Byl jsem dnes na technický, brzdí to na provozní brzdu (na pedál), ale ruční brzda na pravým kole nebyla moc přesvědčivá, a chtěl bych se na to podívat. Vypadá to, že je to někde zarezlý. Měl jsem sundaný kolo, a na tom jsem skončil. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Poradí mi někdo, jak sundat zadní bubny ny Fabii I? Byl jsem dnes na technický, brzdí to na provozní brzdu (na pedál), ale ruční brzda na pravým kole nebyla moc přesvědčivá, a chtěl bych se na to podívat. Vypadá to, že je to někde zarezlý. Měl jsem sundaný kolo, a na tom jsem skončil. Děkuji

Mám stejnej problém :D až na to, že pravý zadní kolo nebrzdí vůbec...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Je potřeba si dávat na něco zvláště pozor při natírání třmenů?

Hodlám to o víkendu dělat prvně a nechci brzdy rozebírat. Natírat chci nastrojené štětcem.

Tak jsem se s tím popral po svém, natřel co šlo vidět kromě desek, kotoučů, hadiček a tak a uvidí se za čas, jak to vydrží.

Editováno: , autor: amissus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravim, planuju na vikend shodit zadni kola a ocistit ocelovym kartacem rez bubnovych brzd. Potrebuju doporucit nejakou zakladovou barvu nebo neco,co koupim v autokelly ktere mam 100metru od bydliste. Chapu hammerit luxus vyrobek ale sprej jsem ani na webu nevidel. jJen plechovky ale objednavat to nechci protoze kvuli plechovce se mi to prodrazi. Prosim o doporuceni kvalitnejsiho vyrobku ktery muzu pouzit jako zakladovku z prodejny autokelly. Popripade o vic tipu. Tusim ze tam nebudoumit vse skladem jak eshop.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bubny očistene drotenym kartačom, odrhdzovačom potom zase kartačom a zase odhrdzovačom zase kartačom potom odmastene a nastriekane obyčajnym sprejom resp. farebnym lakom .. predne strmene pojdu tiež ale až budem mať čas .. mam druhe tak tie pojdu na maly repas a potom do farby .. no a možno svetlo sveta uvidia 15tky elektrony 

post-80362-0-37397100-1367150907_thumb.j

post-80362-0-19907200-1367150954_thumb.j

post-80362-0-79645400-1367150974_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Oživím tohle téma

nejde o rez, tu jsem vyřešil novými bubny, ale jde mi o to, že mi zadni brzdy na ručku brzdí dobře, ale pravé kolo se hřeje tak, že buben už má fialový nádech.

Jsou tam také nové pakny, samostavy a pružinky. Provozní brzda mi nebrzdí na levé kolo, na stk rozdíl i 60%!!!! Možná příčina "prý" to bude asi zavzdušněné. Dnes jsem vyměnil komplet brzdovku, bez bublin. Mechanik potáhl za ručku a řekl "tam asi vysí lanka" ty se nevracejí a proto to kolo brzdí více a hřeje se.

Nějaké rady a nápady kluci?...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, rozhodl jsem se přihodit pár vět k tomuto tématu jestli má nebo nemá smysl něco s rezavými bubny dělat. Moje Fabia má už 7let a rezavé bubnové brzdy kazily dojem na zbytku auta,to ale není hlavní důvod proč je natírat. Pokud jste někdo měli sundané bubny sami dobře víte že po zimě se tam nahromadí vybržděný prach z destiček a kousky rzi, které vám časem odpadávají z bubnu a padají dovnitř a pak se vám po zimě lepí při zatažení ruční brzdy a delším stání auta destičky k bubnům. No a tak jsem se rozhodl, že vyčistím brzdy a při jednom i natřu bubny. Musím říci že koroze byla dost hluboko a aby to mělo nějaký účinek, doporučuji si sehnat mořidlo na rez, jinak nikdy nedocílíte perfektního výsledku. Tudíš je třeba ostrý předmět nejlépe starý nůž a tím to opravdu odřít, určitě ocelový kartáč a smirkový papír drsnost 60 a pak 80. po mechanickém odstranění rzi vzít štětec a mořidlo a natřít buben a nechat působit. Pak nejlépe proces opakovat podle toho jak hodně máte bubny zkorodované.. Nakonec jsem bubny odmastil čističem brzd, (můžete použít i ředidlo) a následně jsem natřel kovářskou barvou 3v1, podobná (hameritte). za 4-6 hodin je barva suchá na dotek a bubny můžete namontovat zpátky. Nakonec jsem použil měděnou pastu na přírubovou část bubnu abych kola před zimou při přezouvání sundal :) Pár fotek z mé údržby na závěr.

post-61471-0-24481800-1406881205_thumb.j

post-61471-0-46311200-1406881242_thumb.j

post-61471-0-06694600-1406881311_thumb.j

post-61471-0-32959400-1406881328_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • Pawouk odbral (a) toto téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...