Přejít na obsah

2.0 FSI (110 kW)


DIAGNOSTIK

Doporučené příspěvky

Já mám 2.0, 110kW, 6kv. při koupi najeto 124 xxx. Teď mám najeto 128 xxx. Auto šlape jak hodinky. Do 1,6 bych nešel. Je to na Octavii slabé. Zvažoval jsem, ale nakonec jsem narazil na 2.0 a nelituji. Dlouhodobá spotřeba 6,9-7,3 litrů. Ta "6" je super. Co se týká motoru, tak je tam slyšet typický cvakavý zvuk FSI. Ale dnes mi to už vůbec nepřijde. Zátah auta je samozřejmě impozantní. Motor má dostatečnou rezervu. Někde jsem tu dával hodnocení ze Světa motorů, kde hodnotili jednotlivé motorizace a dvoulitr je hodnocen neutrálně. Když budeš cokoliv potřebovat zeptej se, pokud budu vědět odpovím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To čtu skoro všude, že to má cvakavý zvuk a pořád si pod tím nedokážu představit, jak moc hrozný to je. Podle mě je dneska každej rozmazlenej dobrým odhlučnením motoru a pak mu něco takového příjde nepřípustné, ale nevím, jen hádám. Třeba to je opravdu dost slyšet, ale nikoho známého s tímto motorem nemám. V minulosti jsem měl F1 RV 2000, 1.4 MPI a tam je teprve slyšet cvakání řetězu a absolutně mi to nevadilo. Z venku je mi zvuk absolutně buřt a uvnitř jen aby byl snesitelný. Navíc skoro nikdy nejezdím bez hudby. Nepříjemné to bylo akorát v době, kdy jsme tam na ní měl celou koncovou část výfuku se "sportovním" zvukem. Myslím, že to byl ultersport, ale nejsem si jistý. V určitých otáčkách rezonoval nepříjemnou frekvencí a to se na delší trase nedalo vydržet :) ale jinak jsem ten zvuk miloval a ještě víc moje přítelkyně. Ale to je mimo téma.

 

Takže nemáš nějaké špatné zkušenosti? Nejaké opravy proběhly, co se týče motoru?

 

Bojím se toho, že když koupím O2 např. RV 2005, že tam bude mít ještě ty špatně odizolované cívky a že ten motor nebude celkově ještě tak odladěný. Přeci jenom, když nějaký produkt najede sériovou výrobu, ještě po čas výroby se vychytávají mouchy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejvíce je to slyšitelné před autem, ne v autě. Není to nic hrozného. Člověk který neví, že to dělají FSI by si řekl že to je závada, ale není. Neměj z toho strach. Uvnitř auta to nepostřehneš! Jak říkáš: "Podle mě je dneska každej rozmazlenej dobrým odhlučnením motoru a pak mu něco takového příjde nepřípustné, ale nevím, jen hádám". Auto mám skoro rok. Opravy akorát pod pravým podběhem na prahu byla malinko rez tak jsem to opravil asi 1x2 cm. Teď musím  jen vyměnit pravé ložisko protože se vydrolil ABS kroužek, takže mi svítí čidlo ABS, prptože němá signál od pravého zadního kola. A čistil jsem EGR ventil. jinak nic. Mám to otlučené na předku od šutrů (kapota, trochu blatníky a pár na sloupku). Jinak nic. Auto je rok 2007.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě bude hlavně stačit, když ten motor bude plnit svoji funkci. Pokud si k tomu potřebuje zacinkat, tak já mu v tom bránit nebudu :D

 

Jak mluvíš o té korozi. To bych teda nečekal na 8 let starém autě. Nebo aspoň né u O2. Čekal jsem, že už mají o něco lépe pořešenou antikorozní orchanu. Fábku jsem kupoval, když jí bylo 10 let a byla teda komplet bez rzi. Pán se o to hezky staral, ale čekal jsem teda, že u 7 let mladšího auta už je technologie dál. To jsem teda trošku zklamanej. Nejsem mechanicky zručný a ani bych nevěděl, jak takové věci řešit. PC s SW to je moje, ale něco pokročilejšího na autě, to přenechávám odborníkům. Zastávám motto, že by se člověk neměl s*át do věci, které neumí :)

 

Za kolik jsi jí kupoval před tím rokem? A odkud? Rodina, známí, fórum bazar, áčka nebo jiné bazary?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hanux

S autem jsem najel už 85k km (ted má 208tisíc), dlouhodobá spotřeba (za ty km) je 7,4 (minulý rok myslím 7,416). Drtivá většina km po Praze stylem 20km tam a zase zpět. 

Výlety na dovolenou zvládneš i za 6,3. Praha - Chorvatsko, tempomat na 120, průměrná rychlost 100 a dojel jsem za 7,1. 

Do slabšího bych nešel. O tolik menší spotřebu mít nebude. Pokud ale nikdy nepřekročíš rychlostní limity tak je 1.6 asi dobrá.

 

Závady

Nejvážnější byla asi díra na chladiči pár měsíců po koupi. Netradiční, ale budiž. Teď poslední servis malý gumy do ramen a prachovky. Pravidelný servis není drahý. Jezdím na LL, těch 4,5l oleje seženeš od Castrolu i pod 1500. Fitry taky žádná raketa a pokud chceš, vyměníš si sám. 

Dále se měnili vlnovci za svody (jeden byl načnutý a jsou tam 2x). Zase - díl není drahý, ale je to trochu pracný. Ještě si vzpomínám, že zazlobilo 2x nezávislé topení. Jednou to byl špatný drát a proto nefungovalo DO. A podruhé bylo špatné oběhové čerpadlo. Koupil jsem za 500.

 

Ad zvuk - to je věc, kterou bych dnešním měrítkem zkritizoval. Vevnitř v pohodě. Když to vytočíš tak se to dá poslouchat. Při běžné jízdě neotravuje. Ale venku na volnoběh to je fakt jak rozbitý. 

 

Jo a ještě jedna věc - pojede to skoro na všechno. Zkusil jsem jak mix E85 : N95 50:50 nádrž ok, na N95 jsem najezdil převážnou část km a taky dobrý. N98 poznáš hl. pokud motor vytáčíš. V Praze imo zbytečné. (nutno však dodat že dávám VIF).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Hlidači za info,

jako limity těžko říct. S tou fabkou se to moc přehánět nedalo, ale spíš jsem takový poctivák. Asi nejvíc mě vadilo, když jsem se chtěl napojit v krátkém pruhu na rychlostku nebo dálnici a musel jsem to neskutečně vytáčet, aby to rychle akcelerovalo. Proto si myslím, že s tou 2.0 takový problém mít nebudu. A to jsem měl dlouhodobou 6,7l/100km, tak o kolik můžu mít víc s 2.0. I kdyby o litr, tak je to ještě dobrý.

 

No a když tak čtu ty závady, tak maximálně jsou s motorem spojeny ty vlnovci. A to ještě neberu jako úplně motorovou část, takže to nezní tak špatně.

 

A na téma jaké palivo se tu vedlo také hodně debat, takže to pak asi nechám na svém subjektivním pocitu. U fábky mi třeba přišlo, že na vervu měla menší spotřebu a to ani nebyl motor, u kterého by měla mít papírově změna paliva za následek změnu výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hanux

Co se spotřeby týče, tak čerstvě teď z tohoto týdne:

- Chodov - Frymburk u Lipna 8,6l/100 N95 (jizda 1:55h, na dálnici 200 na tempomat, jinak zbytek cest 120-130, auto plně naloženo)

- cesta zpět 5,8l/100 N95 (zase naloženi, dálnice 120 tempomat, benešovská 80-100)

- Lipno - Hluboká nad Vltavou = 5,5l, zpáteční cesta 6,3l/100.

 

Takže spotřeby bych se zásadně nebál. Mimo město na okreskách to dokáže jet za zajímavou spotřebu, na dálnici při 120 to bere cca 7 takže se dá spotřeba taky držet nízko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se přidám s trochou do mlýna. Sice je to passat, ale motor taky 2.0 FSI. Brácha ho koupil v létě místo octavie TDI a maximální spokojenost. Spotřeba kolem 7,5 litru, závady zatím žádné neřešil. Najeto aktuálně 180 tis. km. Párkrát jsem s tím jel a velice příjemné svezení, dovezl bych si to představit místo svého TDI :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.0 FSi je dobrej motor. Není to tedy žádný žihadlo, to turbo tam chybí, ale v běžným provozu jsem s ním byl spokojenej. Výkonu má dost. Spotřebu jsem měl od 6 l při jízdě napohodu po 8 při rychlejší jízdě. Dlouhodobý průměr byl okolo 7,5 l. To cvakání motoru taky můžu potvrdit, někdy to z venku znělo jak hrací zvonková skřín. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

2,0 FSI mam v Audi A3 Sportback. Ten motor je perfektni, je tichy, a celkom to slape. No a hlavne to nema to turbo, uz som turbo menil 2x, (touran, A4). Co sa tyka cvakania motora ked sa ohreje, tak treba vymenit vackovu retaz, sponovak som nemenil, ten vobec nebol opotrebovany. Teraz si potichucku pradie, no krasa. Aby sa dala vymenit, treba povolit jedno retazove kolo, ktore je na vacke z opacnej strany rozvodoveho kola. Ja som to skusal tisichranom, ale som to nakoniec nepovolil, je tam specialny tisichran T40080 ktory ma uplne ostre hrany, tak nato pozor. 

Editováno: , autor: Risso1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska mi ve Škoda servisu říkali, že se na moje auto vztahuje svolávací akce na výměnu zapalovacích cívek. Mám Oll 2.0 FSi, r.v. 2005. Nevím přesně, jestli se to týká pouze tohoto motoru nebo všech octávek vyrobených 2005. V každým případě na tom něco bude, protože mi během posledního roku odešly už 2. Tak se u svěho prodejce zastavte a poptejte se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, sam. Mal som aj napinak, ale ten som potom vratil, ten moj bol lepsi. Po prve som to rozobral a obycajnym torxom som dohukal spominany srob. Tak som to tak nechal a objednal som si specialny kluc T40080 a novy srob. Ked som vsetko mal, tak som musel odvrtat stary srob (1hod. prace), No a poto to uz slo. 

 

Mam 125000km a ze starym retazom to po zahriati islo ako naftak. Teraz je tichucko :kol-47:

Editováno: , autor: Risso1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj, koupil jsem oktavku s timhle motorem a zatim jsem velice spokojenej. Jediny co mne trochu trapi jsou horsi studeny starty. Rano to musim tocit zrochu dyl, popripade to chytne, aby to hned chciplo to samy kdyz stojim cumakem z kopce dolu. Kdyz jsem to koupil hned jsem nechal delat servis vcetne vymeny svicek. Je to normalni nebo neco odchazi?? Dik Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

2.0 FSI vlastním dva roky, najel jsem s tím 50tkm (aktuálně najeto 280 tkm), dle mého názoru velmi dobrý motor. Po výměně řetězu a napínáku už nic necvaká, krásné ticho. A slyšet to bylo samozřejmě jen zvenčí před autem ;-). Spotřeba kolem 7 litrů (Vysočina). S lehkou nohou v rovinaté krajině se dá držet kolem 6. Závad už pár bylo, ale samé spotřební věci (spojka, setrvák, komplet od LuK stojí 12 tisíc + práce, nic hrozného). Výkon odpovídající papírovým hodnotám, krásný lineární tah. Opravdu spokojenost. Na jaře už ale možná půjde do světa, rád bych třetí generaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

zrovna řeším jeden problém a tak si dovolím reagovat.

 

Našel jsem tento článek.

 

 

 

Vybrat mezi ojetými škodovkami vyloženě špatné auto moc dobře nejde. I když se budete na jakýkoli model dívat extrémně přísným metrem, vždycky v dané kategorii trhu najdete něco horšího. Ovšem existují nešťastné kombinace motorů a modelů, kterým je lepší se vyhnout. Zde je pět nejrizikovějších.

A pak jsem shodou okolností našel 2.0 FSI

 

První generace přímovstřikových motorů nebyla žádná výhra. I když se u nás jedná o poměrně vzácnou verzi, měli byste se jí raději vyhnout, pokud na ni narazíte v bazaru. Šestnáctistovka nejede, žere olej a má choulostivý rozvodový řetěz. Navíc si lépe rozumí s naturalem 98 a komu by se chtělo dopřávat drahý benzín tomuto pocitově línému motoru?

 
Dvoulitr FSI je sice rychlejší, ale ten se bez naturalu 98 už neobejde, jinak u něj hrozí třeba podpálené ventily. Trochu pomůže softwarová úprava řídící jednotky, které změní předstih a umožní jezdit dlouhodobě na Natural 95. Softwarovou úpravu provedla pro český trh dokonce i Škoda v průběhu roku 2004. Klesne však výkon a vzroste spotřeba. Verze 4x4 měla ovšem motor 2.0 FSI s NOx katalyzátorem a bez naturalu 98 se neobešla nikdy. Navíc je potřeba u ojetiny po pěti letech nebo 90 000 km až 120 000 km měnit rozvodový řemen. Výrobce udával šest let, ale praxe ukazuje, že je u více jetých aut potřeba měnit řemen častěji.

 

Takže mi to nedalo a začal jsem pátrat. Přijde mi, že pořád nevím, co je pravda. Když jsem O2 s 2.0 FSI před rokem kupoval, měl jsem načteno, že N95 motoru nijak neuližuje a maximálně jen snižuje výkon a zvyšuje hluk. Proto jsem tam lil zrovna to, co se nabízelo. Dejme tomu, že jsem tankoval 3:7. 3x N98 ku 7x N95. Poslední dny to dost řeším a tak nevím. Je opravdu tak moc potřeba, ta N98, když to vezmu čistě jen z pohledu poškození motoru? Protože koukám, že Hlidač jezdí na N95 s aditivy. Jaká varianta je pak nejlepší? N95, N95 a VIF nebo N98?

 

Hlidač: V jakém poměru to tam leješ? V nějakém předepsaném nebo máš vlastní recept?

 

 

A omluvám se za OT, ale poslední odpověď mi na toto přesně navazuje.

Editováno: , autor: Hanux
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...