Přejít na obsah

TEMPOMAT-Šetři palivo nebo ne?


Romariooo

Doporučené příspěvky

Já si myslím, že na rovinaté dálnici může i ušetřit, dokáže velmi jemně a přesně dávkovat palivo, na D1 Pha-Brno ale určitě zvyšuje spotřebu, jakmile je kopec, "rve" se za každou cenu na nastavenou rychlost a to dle mě zvedá spotřebu. Jel jsem Stuttgart-Praha na tempo 140 s 2,0TDi za 5,4 toto se mi u nás na dálnicích nikdy nepovedlo a to jsem jel B-P na 130 a přesto 5,7, tak mi jako jediné vysvětlení vyplývá, že na deutschland naftu to prostě i míň bere.

Konečně to někdo napsal tak jak to opravdu funguje. Tempomat je spíš na rovinky bez větších kopců. Jinak to je na velice dlouhých trasách dobrá vychytávka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tempomat je na to, aby držel tempo, a takhle prostě funguje. A nastavenou rychlost drží jak do kopce, tak i z kopce. Pokud samozřejmě do kopce ubíráte, naopak z kopce vyřazujete nebo zase zpátky přidáváte, tak jedete úplně jinak než jede tempomat a spotřebu nemůžete srovnávat (jedete na spotřebu, zatímco elektronika na rychlost). Pokud se budete chtít srovnat co do rychlosti s tempomatem (tzn. držet rychlost a neřadit), tak bohužel ... elektronika funguje i v tomto případě líp než lidské smysly, tzn. palivo v rámci uvedených omezení šetří.

Tempomat používám velice často, hlavně v obcích, kdy se pak nestarám o udržování rychlosti. U delších tras je to samozřejmost, protože subjektivní únavnost takové jízdy za minimálního provozu je s tempomatem mnimálně o třetinu nižší. Proto byl tempomat hned po motorizaci mým zásadním požadavkem na vybavení auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, chtěl jsem napsat, aby sis to zkusil, ale tohle se zkouší blbě... ale třeba někde v zasněženým kopci by to šlo, ubrat tak, aby pak tempomat musel hodně přidat a hrábnout

Teoreticky by mělo stačit při zapnutém tempomatu na kluzkém povrchu přišlápnout ply, aby klouzla kola..při přidávání plynu se nevypíná, ale když se přitom sepne ASR, mělo by ho to vypnout

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkušenost..v kopcích si auto nechá s tempomatem líbit víc, díky přesnějšímu dávkování se nemusí tolik řadit a motor si na jednotlivé převodové stupně nechá víc líbit. Přece jen elektronika je o dost citlivější než noha, proto např. na rovinkách (např. podle vody Děčín-Ústí) je spotřeba nižší, i když to není nic závratného. S nohou na plynu přece jen ovládání není tak citlivé a okamžitá spotřeba podle Maxíku víc kolísá. Při jízdě z kopce po chvilce začíná brzdit motorem..okamž. spotřeba 0.

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tempomat používám velice často, hlavně v obcích, kdy se pak nestarám o udržování rychlosti. U delších tras je to samozřejmost, protože subjektivní únavnost takové jízdy za minimálního provozu je s tempomatem mnimálně o třetinu nižší. Proto byl tempomat hned po motorizaci mým zásadním požadavkem na vybavení auta.

Plně souhlasím, používám tempomat stejně jako ty a již bych žádné auto bez něj nechtěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to o komfortu udržet rychlost. Na spotřebu bych nehleděl, rozdíl je jednou +, jednou -.

Když jedu CV-> PHA, tak většinou za 4.4 - 4.6, když jedu zpátky, tak za 4.8 - 4.9 (tempomat na 90 i na dálnici). Zpátky je to totiž vícekrá do kopce a také v 90% proti větru (čistej západ). Takže se to srovná na těch reálných 5.1 (protože PC stejně kecá). :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím s mnoha auty, ale vždycky jsem rád, když si přesednu do toho svého, kde je tempomat, rozhodně bych bez tempomatu auto již nechtěl. Na dlouhé trasy je to super věc. A ta spotřeba +- 0,1 až 0,2 l není tak závratná.

Editováno: , autor: blizard
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím s mnoha auty, ale vždycky jsem rád, když si přesednu do toho svého, kde je tempomat, rozhodně bych bez tempomatu auto již nechtěl. Na dlouhé trasy je to super věc. A ta spotřeba +- 0,1 až 0,2 l není tak závratná.

S tou spotřebou s Váma rozhodně souhlasím a od jisté doby ji taky neřešim ale jen mě zajimalo o kolik je ta spotřeba věší s tim tempomatem a mě vycházi fakt o litr a litr a půl větší,než bez něj.Jezdim po dálnici H.K-Praha a nebo z H.K do Brna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u různých motorů budou různý rozdíly ve spotřebě. Jednou se tady třeba nějakej Fabiatik s HTP rozčiloval, když jsem mu řekl, že s jeho motorizací je tempomat na hovno. A taky je, protože to ten chudáček prostě v kopcích neutáhne a teče to tam zbytečně jak do hajzlu. A co se týká automatu, tak ten sice má už z principu vyšší spotřebu, než manuál, ale zase si při zapnutým tempomatu řadí dle poklesu nebo nárůstu otáček tak, jak potřebuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u různých motorů budou různý rozdíly ve spotřebě. Jednou se tady třeba nějakej Fabiatik s HTP rozčiloval, když jsem mu řekl, že s jeho motorizací je tempomat na hovno. A taky je, protože to ten chudáček prostě v kopcích neutáhne a teče to tam zbytečně jak do hajzlu. A co se týká automatu, tak ten sice má už z principu vyšší spotřebu, než manuál, ale zase si při zapnutým tempomatu řadí dle poklesu nebo nárůstu otáček tak, jak potřebuje.

Jojo...automat mě poslední dobou hodně láká :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja tempomat take chtel,a ze by to s nim zralo vic,jsem vubec nejak neresil a hlavne mne to nenapadlo.Pouzivam ho take celkem dost myslim a kdyz jsem jel s autem bez,tak mi to chbyleo (ale to uz je asi zvyk) Spotrebu teda vubec neseduju s a bez....jedine ze bych to zkusil jednou zmerit.

Ale jak piste,z kopce to pribrzduje a pridava,jeste nikdy mi to nebrzdilo motorem abych mel spotrebu 0,a kdyz je ten kopec prudky,tak mi to 50 urcite neudrzi :( Mam pravdu ?

Ted se divam ze jsem v blbe sekci :( omlouvam se a snad nevadi ze tu davam poznatek z O1 ,takze mozna na O2 uz je tempomat vic vychytany.

Editováno: , autor: maros
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja tempomat take chtel,a ze by to s nim zralo vic,jsem vubec nejak neresil a hlavne mne to nenapadlo.Pouzivam ho take celkem dost myslim a kdyz jsem jel s autem bez,tak mi to chbyleo (ale to uz je asi zvyk) Spotrebu teda vubec neseduju s a bez....jedine ze bych to zkusil jednou zmerit.

Ale jak piste,z kopce to pribrzduje a pridava,jeste nikdy mi to nebrzdilo motorem abych mel spotrebu 0,a kdyz je ten kopec prudky,tak mi to 50 urcite neudrzi :( Mam pravdu ?

Ted se divam ze jsem v blbe sekci :( omlouvam se a snad nevadi ze tu davam poznatek z O1 ,takze mozna na O2 uz je tempomat vic vychytany.

Neomlouvej se.Já myslim,že tempomat pracuje na stejném principu jak v O1 tak i O2 :) Tak to někdy z prdele změř a dej vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neomlouvej se.Já myslim,že tempomat pracuje na stejném principu jak v O1 tak i O2 :) Tak to někdy z prdele změř a dej vědět.

Tempomat používám hodně často a spotřebu mám při jeho použití nižší, potvzeno sledováním. Nejedu pořád na nejvyšší stupeň, ale nechám podle potřeby řadit DSG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja tempomat take chtel,a ze by to s nim zralo vic,jsem vubec nejak neresil a hlavne mne to nenapadlo.Pouzivam ho take celkem dost myslim a kdyz jsem jel s autem bez,tak mi to chbyleo (ale to uz je asi zvyk) Spotrebu teda vubec neseduju s a bez....jedine ze bych to zkusil jednou zmerit.

Ale jak piste,z kopce to pribrzduje a pridava,jeste nikdy mi to nebrzdilo motorem abych mel spotrebu 0,a kdyz je ten kopec prudky,tak mi to 50 urcite neudrzi :( Mam pravdu ?

Ted se divam ze jsem v blbe sekci :( omlouvam se a snad nevadi ze tu davam poznatek z O1 ,takze mozna na O2 uz je tempomat vic vychytany.

To,že seš v jiný sekci jako problém nevidím , je to OK. Z prudkýho kopce se ti auto vlastní vahou rozeběhne rychleji, to žádný tempomat sám o sobě neudrží, ani u OI ani u OII.Snad jedině v kombinaci s automatem kdy převodovka podřadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dle mých zkušeností bych řekl, že tempomat se nevyplatí jenom při jízdě z kopce... jinak si myslím, že palivo šetří! ;)

Myslím, že daleko důležitější je , že šetří únavu za volantem a dlouhé jízdy dělá snesitelnější.Jestli navyšuje spotřebu či ne je zcela druhořadé.Je to bezvadné zařízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že daleko důležitější je , že šetří únavu za volantem a dlouhé jízdy dělá snesitelnější.Jestli navyšuje spotřebu či ne je zcela druhořadé.Je to bezvadné zařízení.

yep... já ho používám hodně ve vesnicích (dovoluje-li to hustota provozu) nebaví mě držet tu "padesátku" nohou... tak to radši nechám na tempomátku! ;)kol5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tempomat je dobrá věc na dálnice a dlouhé cesty - viz reakce kolegů výše. Líbí se mi na něm, že nemusím kontrolovat povolenou rychlost. Občas mě taky pobaví, když jedu po dálnici BM-PHA konstatně 140 km/h a předjedu 4x to samé auto :smich:

Spotřeba je samozřejmě vyšší, protože nohy jsou citlivější, to mi jistě dáte chlapi za pravdu lol

A také asi to bude tím, má to již ve svém názvu, že jeho funkcí je udržovat konstantní rychlost nikoliv snižovat spotřebu.

Dokázal bych si takové zařízení "SPOTŘEBOMAT" třeba představit u vozů s automatickou převodovkou ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

yep... já ho používám hodně ve vesnicích (dovoluje-li to hustota provozu) nebaví mě držet tu "padesátku" nohou... tak to radši nechám na tempomátku! ;)kol5

btw. nastavujes ho na 50 podla tacho, 50 podla gps, alebo 50 podla gps + tolerancia radaru? :)

co sa tyka spotreby, pridavam sa k nazoru ze po rovine je to :palec2: ale v kopcoch to clovek lepsie zvladne manualne ked je mozne korigovat stupanie miernym zrychlenim a jazdu dolu kopcom vyradenim rychlosti alebo zaradenim spravneho stupna, podla potreby...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...