Přejít na obsah

kolik za výmněnu oleje?


m.krizovka

Doporučené příspěvky

Chci se vás tady zeptat kolik dám za výměnu oleje do 1.4 MPI v neautorizovaném servisu.Jen abych měl asi tak představu a moc mě nikde nenatahli protože tomu nevládnu.Mam ho už skoro 2 roky starej ale najeto má 15000km.

Za výměnu okolo 1.000,- ale pozor na ty intervaly (!)

Mění se buď po 15.000 ujetých km nebo po 1 roce od nalití (podle toho, co přijde dříve: datum nebo ujeté km).

Motor potřebuje pravidelnou výměnu, jinak součásti motoru trpí více, než je zdrávo.

Pak netáhne a nakonec se rozsype.. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi mně docela vylekal s tím že to netáhne a pak se motor rosype.To je to tak husté? Furt reklamujou jak jsou dnešní oleje perfekntní a tak málo vydží to se mi nějak nezdá.Mam na tom oleji sice najeto 15 000km a proto mě upozornuje interval na palubovce ale zase je už starej 22 měsíců.sem si říkal že to do léta ještě počká ale asi to budu muset teda přehodnotit.

Za výměnu okolo 1.000,- ale pozor na ty intervaly (!)

Mění se buď po 15.000 ujetých km nebo po 1 roce od nalití (podle toho, co přijde dříve: datum nebo ujeté km).

Motor potřebuje pravidelnou výměnu, jinak součásti motoru trpí více, než je zdrávo.

Pak netáhne a nakonec se rozsype.. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi mně docela vylekal s tím že to netáhne a pak se motor rosype.To je to tak husté? Furt reklamujou jak jsou dnešní oleje perfekntní a tak málo vydží to se mi nějak nezdá.Mam na tom oleji sice najeto 15 000km a proto mě upozornuje interval na palubovce ale zase je už starej 22 měsíců.sem si říkal že to do léta ještě počká ale asi to budu muset teda přehodnotit.

Olej je základ motoru. Bez oleje motor nejede.

To není myšleno tak, že se ti motor rozsype např. za půl roku, ale musíš se o něj pravidelně starat. když se staráš, dobře ti slouží. Když se starat přestaneš, dopadne to špatně a člověk si pak zadělává na další (a pochopitelně že dražší) opravy a výměny. Ta tisícovka za olej je poslední, na čem bych šetřil :palec2:

Nezapomeň, že s olejem se mění současně ještě olejový filtr, a filtry vzduchové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi mně docela vylekal s tím že to netáhne a pak se motor rosype.To je to tak husté? Furt reklamujou jak jsou dnešní oleje perfekntní a tak málo vydží to se mi nějak nezdá.Mam na tom oleji sice najeto 15 000km a proto mě upozornuje interval na palubovce ale zase je už starej 22 měsíců.sem si říkal že to do léta ještě počká ale asi to budu muset teda přehodnotit.

ak ti mam doporucit a dat radu sprav to ako ja tiez momentalne za rok nenajazdim 15tkm a asi je to aj tvoj pripad. ja som to poriesil takto s vymenou oleja, interval vymeny som skratil na 10tkm a casovo je olej v motore nie 12 mesiacov ale 15. ak jazdis po dost po meste a ma to studene starty tak to skrat takto na 10tkm interval a neries ci tak bude 12, 13,14 mesiacov jednoducho po 10tkm ho vymenis.

p.s.: tymto netvrdim aky si jazdil cca 10tkm 3 roky:) jednoducho ak tam je olej max. 1,5 roka a najazdis na tom 10tkm nevydel by som to az tak tragicky. len po tom roku a par mesiacoch mat istotu ze bude olej aj filter urcite spravne vymeneny a nie ako to praktizuju niektore servisy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petr: s tym vzduchovy a pelovym filtrom ho nezavadzaj, v serviske je pisane ze pelovy 30tkm a vzduchovy 60tkm. samozrejme ze podla mna je to blbost. vzduchovy a pelovy menim kazdy rok.

p.s.: ak bude vzduchovy menit 30tkm intervaloch tak nic neskazi zalezi ako je znecisteny ale ked pise o MPI tak tam je filter vyvedeny mimo motora a 30tkm je v pohode. kdezto u 16V je uz po 10tkm znecisteny, ale to je sposobene inymi vecami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petr: s tym vzduchovy a pelovym filtrom ho nezavadzaj, v serviske je pisane ze pelovy 30tkm a vzduchovy 60tkm. samozrejme ze podla mna je to blbost. vzduchovy a pelovy menim kazdy rok.

p.s.: ak bude vzduchovy menit 30tkm intervaloch tak nic neskazi zalezi ako je znecisteny ale ked pise o MPI tak tam je filter vyvedeny mimo motora a 30tkm je v pohode. kdezto u 16V je uz po 10tkm znecisteny, ale to je sposobene inymi vecami.

Já jsu vlastní zkušeností přišel na to, že: olej s olej. filtrem vždy po 15.000 km, tj. 1x ročně (max).

K tomu VŽDY dávám nový motorový filtr a ten pylový filtr (do kabiny) dávám osobně 2x ročně, takže co půl roku:

vždy v červnu (před pylovou sezonou) a v listopadu (před zimou). Pak je to radost jezdit :palec2::palec2::palec2:

Pro Houmra: je to tak, máš pravdu, je to blbost (30.000/60.000 na vzduchové filtry). Stačí se podívat na oba filtry

po těch 15.000 km.

Editováno: , autor: Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A těch 1000kč už je s olejem nebo je to cena bez oleje?

urcite bez si vezmi ze 1L oleja cca 200 (taky lacnejsi) potrebujes cca 3,5 L + filter olejovy (200-300) a praca cize si to spocitaj ( hodinova sadzba 400-500)

Petr: ved o tom to je ze clovek musi sam zistit pri svojich prevadzkovych podmienkach kedy je cas na vymenu.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak již jsem psal OLEJ+FILTR+PRÁCE cca 1.000 Kč v neautorizovaném servisu. Olej si můžeš vybrat od nejlevnějšího až po ten nejdražší, ale tam ti určitě poradí. Já volil zlatý střed nejpoužívanější olej HEKRA v tom daným servisu s dobrými referencemi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před necelým měsícem jsem byl na výměně oleje v autorizovaným servisu, výměna oleje (práce) byla za 240,- + DPH, filtr olejový nějak do 200,- + DPH, filtr vzduchový jsem měl vlastní MANN za 300,- a za výměnu filtru mě nic nenaúčtovali. Jinak olej jsem měl vlastní SHELL HELIX Plus za 850,- (4l)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej i interval si měním doma sám, je to jednoduché..olej mám od agip 10W 40 za 90 kč litr..ale lepší je ten taky od agip 5W40 tam mam cenu kolem 180 kč za litr..takže za olej 5W 40 dejme tomu 900, filtr oolejový origo škoda 100 kč a těsnění pokud neni KO tak netřeba..jinak jak bylo psáno kolem 15 kaček..no a práce..asi půl hodinky doma i s kafíčkem:)takže 1000 kč za olej i s filtrem a ještě mi zbyde olej:) no a v neautorizovaným servise dejme tomu ty 200 kč si řeknou tak se do 1200 vejdeš ne:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
Olej i interval si měním doma sám, je to jednoduché..olej mám od agip 10W 40 za 90 kč litr..ale lepší je ten taky od agip 5W40 tam mam cenu kolem 180 kč za litr..takže za olej 5W 40 dejme tomu 900, filtr oolejový origo škoda 100 kč a těsnění pokud neni KO tak netřeba..jinak jak bylo psáno kolem 15 kaček..no a práce..asi půl hodinky doma i s kafíčkem:)takže 1000 kč za olej i s filtrem a ještě mi zbyde olej:) no a v neautorizovaným servise dejme tomu ty 200 kč si řeknou tak se do 1200 vejdeš ne:)

Souhlasím :palec2: jen se přidám pokud si měním olej(vždy doma na servisce mi dají jen razítko) sám nechám to tak 3hodinky odkapat....

V origo škodovce kam jezdím stojí práce za výměnu 280Kč

A používám Elf Evolution SXR 5W-30(1150kč-5litrů) ale asi přejdu na Shell Helix Ultra 5W-40(1400kč-4litry) páč jezdím jak prase a začíná mi černat koncovka výfuku tak ten olej se sníženou HTHS viskozitou si to asi papká:)ale na měrce to nepoznám:)

Jinak s tím ELFem max spokojenost dobrá spotřeba tichý motor...

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mna stala vymena oleja iba veci, teraz pred mesiacom som si vymenil sam.

cena materialu: olej castrol TXT softec 5W40 4L za 1300SK, olejovy filter 180 SK, tesnenie podlozka 3 SK, tesnenie vicko na nalievani 10SK, spolu cca 1500SK a je to poctivo vsetko vymenene, nepreliate naliate tolko kolko ma byt ;):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já měnil olej minulý týden v origo servise. Cena práce 126kč bez DPH. Docela mně ta cena zarazila. Na tabuli mají cenu výměny oleje u Fabky 250kč. No ale nerozmlouval jsem jim to. :)

Jen taková perlička. Co jsem na to čekal, přijel děda že mu svítí stále brzdovky. Tak mu to udělali asi za 10 minut. Brzdový spínač, jak jinak. A povídají mu: "tak pane to je brzdový spínač, diagnostika a takový speciální kódování, to je drahý, takže dohromady 1200". Děda dal s babčou dohromady 12stovek a s vděčností odjeli. Takže na něm vydělali, tak mi asi dali slevu, páč mě určitě viděl, jak jsem zustal na něj čučet. Oni už mě dobře znaj. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej menim kazdy 10tkm plus minus nejaky ten tisic, davam klasiku Castrol TXT 50501, cenovka za litr 315kc, u toho vzdy vymenim vsecky filtry a co dve vymeny i palivovy. Cena je cca 2000kč u meho garaz mistra.

Chci se jen zeptat jak se chova auto dlouhodobe kdyz jezdi treba jen 10tkm za rok nebo dokonce min? Zda se mi to treba na fabii ukrutne malo, ale porovnavam to se svojim 50tkm za rok. Pripada mi pak ze ta prvni skupina lidi je v servise porad s neciim. Podelte se o zkusenosti. Taky by me zajimalo jak nejdele nechavate auto stat bez projizdky. Nekdy kdyz se jedu podivat za rodici do hor tak nechavam auto treba 3 dny stat jelikoz si cistim hlavu od rizeni, a potom kdyz ho nastartuju tak mi pripada ukrutne ztuhle a neschopne jakykoliv pruznych akci, samo kdyz je jiz zahrate. Vsecko se da do kupy az najede nejaky 100-200km.

Editováno: , autor: Hoblik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...