Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

To Tom Muaddib: No to mě taky napadlo, že z hlediska samopovolení může namazáním šroubů nastat problém. Na druhou stranu, pokud jsou šrouby dotaženy předepsaným momentem 125Nm. Stříknul jsem je Konkorem ve spreji. Doufám, že se nepovolí, časem to utažení asi ještě raději zkontroluji, neb se mám rád :D

Stalo se už někomu, že by se vyšroubovalo všech 5 šroubů a dotyčný by jejich povolení včas nezaznamenal? Já jsem tedy dost citlivý na všechny vibrace a zvuky, myslím, že bych si toho včas všimnul. Na druhou stranu už jsem kdysi musel měnit píchlé kolo na dálnici a to je opravdu hnus práce. A ještě kdybych nemohl pak v takové situaci nemohl odtáhnou šrouby...

Vloženo

Jj take jsem jeste neprezul, ale o vikendu se na to vrhnu, bude na to cas bo jsem se vycrashoval na biku, takze si ted na kole chvilu nezajezdim :wacko:

Vloženo

TomasM: Tak já osobně si nemyslím, že by se muselo povolit třeba všech pět, mimoto asi bys to určitě poznal... ale dokáži si představit situaci kdy uvolněný šroub někomu kolemjdoucímu spraví obličej, případně výlohu, a určitě znám i lidi, který nepoznaj že jednou na prázdný gumě... a spousta ženských si klidně řekne "dneska to nějak kope" a najednou kolo v pr...

Možýná fantazíruju... ale rozhodně bych je nemazal... fakt ale je že antikoro uškodit nemůže... :)

Vloženo

Tak pokud je šroub utažený, jak má, tak drží i s namazaným závitem. Proč by se měl jako povolit? Přesně jak píše Luke..mažu šrouby od počátku na všech autech a vždycky všechno drželo, jak má. Fakt se ale směju, jak tu někde padlo, že se nemají mazat olejem, stačí jen Konkorem :)

S namazanými šrouby jde jen o to, že při jejich povolování se nemusí používat dvoumetrová tyč nastrčená na klíči

Vloženo

já totiž pořád čekám na zdůvodnění, proč? padá tady, že se šrouby mazat pomalu nesmí, ale nikdo neřek důvod. jako kdyby se mi stalo, že se povolujou potom nějak snadno, pak bych to nedělal, ale nic takovýho se neděje a předcházím tím případnýmu přireznutí...

Vloženo

No, ja si myslím, že se to nemá mazat nějakou obyč vazelínou, aby při zahřátí se nedostal tuk do brzd, proto používat poze maziva k tomu určené, teda aspoň si to myslím ;)

Vloženo

Poradí mi někdo ? Mám alu a na zimu budu dávat plecháče, muším dát i jiné šrouby ? V návodu k obluze to tak uvádějí

(měl jsem Ford a tam byly jiné šrouby na alu i na plechy). Jak je to u Octavie II ? Díky :help:

Vloženo

Myslím, že na OII se používají stejné šrouby na alu i plech. Na léto mám origo alu 17" a na zimu plech 16" a šrouby (lehce namazané :-) tam sedí jako zadnice na hrnci :-)

Vloženo

já jezdím přezouvat do penuservisu a nikdy jsem tam neviděl, že by mazali šrouby... :feve: ... pravdou je, že to tam povolujou tou "pistolí" :) jinak při defektu bych snad neměl ani tak strach, že bych nepovolil nenemazaný šroub, jako spíš strach z toho, že pak ten ALU disk nepůjde sundat z náboje... protože to tam prostě oxiduje, ač to mažou nějakým tím mazadlem... prostě sundat ty zoxidovaný alu kola je docela psycho ... :)

Vloženo

spíš bych se chtěl dívat, jak si v pneuservisu přezouvaj vlastní auta...cizí mu může bejt šumák jestli líp povolí nebo nepovolí šroub. navíc po tý pistoli by to stejně měli ještě dotáhnout ručně

Vloženo

mno, já teda co jsem asi 2x v životě byl v pneuservise na přehazování kol, tak se tam nikomu nepodařilo šrouby povolit tou pneu pistolí a vždycky si je trochu povolil klíčem...

radši fakt přehazuju sám, protože i když jezdíme pro gumy ke známýmu, tak ty chlapy se tam k tomu chovaj, to bych blil

Vloženo

ještě ne, ale zejtra na to jdu, protože před chvilkou jsem dorazil z Prahy domu a cestou i 2,5°C takže už je čas i pro mě. taky jsem tu štreku jel za 5,8l/100km :)

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...