Prosinec 8, 201212 r Zcela zodpovědně probráno a svobodně prodiskutováno na včerejším posezení a prostě "staří mazáci" si stojí za svým, čím užší, tím lépe proniká!
Prosinec 9, 201212 r No a mladší klucí si na 225/45/17 dojedou lyžovat, na horskou chatu a tak .... uzkou gumu bych bral jen s hřebama :-)
Prosinec 10, 201212 r Tak nepřehánět Johane, byla řeč pouze o 225/45/17 versus 205/55/16, ale jinak si klidně půjdu zalyžovat i když raději zalížovat!
Březen 20, 201312 r uzsi guma je lepsi na silnici v brecce, vode na ledu, ujetem snehu, a mimo silnici v hlubokym snehu je lepsi sirsi guma, s uzkou gumou si auto driv sedne na břicho ;-)
Březen 23, 201312 r tak myslím že to není tak úplně pravda viz.popsáno výše.Na zimu je širší guma naprosto nevhodná,ale to jsme už probrali tak jen konstatuju :-)
Březen 23, 201312 r Naprosto nevhodna? :D z vlastnych skusenosti hovoris predpokladam..mam 225/45 R17 na zimu a je podla mna naprosto vhodna a ted do mna
Březen 23, 201312 r mám 235/40 a tato guma je na vyhození, hned je prodám. Čím širší, tím víc na pytel. přesně jak píše Víťa.
Březen 23, 201312 r A co ta sirsi guma dela spatne? Predstavte si ze jedete po ujetem snehu/ledu kterej je posypanej sterkem, s uzkou gumou mam mensi kontakt se silnici a tim padem se guma min chytne posypu. Pri hlubokym snehu a /ne)sednuti na bricho je to stejny jako s lyzema a botama, co se propadne rychlejs a proc? ;-) Na vode respektive hlubokejch kaluzich je to jasny, tam se uzka guma prirzne spis nez siroka = mensi riziko aquaplaningu. Jenze kaluze jsou i v lete a tam si zase davate co nejsirsi gumy..
Březen 23, 201312 r Naprosto nevhodna? :D z vlastnych skusenosti hovoris predpokladam..mam 225/45 R17 na zimu a je podla mna naprosto vhodna a ted do mna přesně jak píšeš.Mluvím z vlastní zkušenosti.Pokud by to bylo z doslechu tak to zde nebudu takto prezentovat.
Březen 23, 201312 r Tak já začínal zimníma 225/40 R17 a nebýt těch zkur*ených děravých silnic,tak si je tam nechám do teď,jinak jsem si dal 225/55 a vše je v pohodě,už na nich jezdím druhou zimu+jednou do roka alpy a zatím jsem vše vyjel a bez nehod.
Březen 23, 201312 r Spíš si myslím,že největší roli hraje značka pneu,znám lidi co máj na bmw náhon na zadek,což je na zimu docela v některých situacích problém,ale daj tam gumu za 10-15 tis a jsou v pohodě.A není to,že daj na m6 195/50 :-D
Březen 26, 201312 r Soudruzi z OAMTC spravili koli tomu aj test, tu je v slovencine http://www.pluska.sk/plus7dni/autoforum/uzke-alebo-siroke.html vytrhnem par zisteni: Namerané hodnoty boli celkom jednoznačné. Širšie pneumatiky sa oveľa lepšie správajú na suchu aj na mokrom povrchu, no treba pri nich rátať s väčším rizikom akvaplaningu Pri pneumatikách so šírkou 225 mm prišlo k akvaplaningu už pri rýchlosti 69 km/h, no pri najužších až pri osemdesiatke. Brzdná dráha, pri ktorej auto zastavilo z rýchlosti 100 km/h, bola pri širokých 18-palcových pneumatikách 35,8 metra, no pri najužších 15-palcových 41 metrov. Rozdiel približne 5 metrov bol aj na mokrom povrchu. Úzke pneumatiky na tom boli presne naopak - sú komfortné, tiché, ekonomické, ale majú jednoznačne horšie vlastnosti na suchu, ako aj za mokra. V našich zemepisných končinách sa sneh vyskytuje naozaj len občasne a jazdíme skôr na suchom alebo vlhkom povrchu. Na ňom sú - okrem extrémnych situácií - bezpečnejšie širšie pneumatiky. Teraz spochybnite urcite aj sudruhov z Rakuska
Březen 29, 201312 r Sudruhov z Rakouska určitě nezpochybním,ale kde tam je něco psáno o sněhu?Teda krom toho,že se u nás vyskytuje jen občas?Že je široké pneu lepší za sucha a za mokra a auto je stabilnější o tom tu nikdo asi nepochybuje,ale bavili jsme se snad o sněhu ne?A ty jsi psal jestli mluvím z vlastní zkušenosti.Napsal jsem ano a za tím si stojím.Já netvrdím,že se širšími pneu kopec nevyjedu a nebo že se neudržím na cestě,ale tvrdím,že mnohem lepší to je na užších pneu.Samozřejmě je to pouze můj názor,který nikomu nevnucuju.Nicméně opravdu nezpochybňuju to co jsi zde citoval z výsledků rakouských soudruhů.Ostatně je to asi celkem jedno.Každý je zvyklý na něco jiného a je to pouze o pocitech.I já děkuji za tvůj příspěvek.Byl poučný
Březen 29, 201312 r Široké pneu na sněhu je tragédie, se superbem ve sněhu lítám jak krasobruslařka a s X5tkou jdu pomalu do hodin na každý křižovatce.
Březen 29, 201312 r Panove, vzdyt se to tu uz resilo. Najdete si to znovu a neplytvejte energii opakovanim dokola toho sameho...
Duben 11, 201312 r Tak jsem dnes sundal své krásné Kumho čumák a Nokian zadek 235/45/17 ... klucí já se nikde nezahrabal, nikde jsem netancoval, na horách jsem ani řetěz nepužil, a když na dálnici bylo ošklivo, jel jsem v tom rychlém pruhu. /ale na supa patří 225 - jen jsem je měl z bmw/. Ono záleží jakou máš gumu a jak si ji nafoukáš! Jestli tam máš protektor Pneu Vraník a máš to přefoukané, tak to tancování chápu :-)
Duben 11, 201312 r Já teď zimu jezdil na 225/45 R17 Pirelli SottoZero a nikde jsem neuviznul nezahrabal se vše oukej ale kašlu v zimě na 17' palcove kola pujdu do 16' kol asi plecháče nejpravděpodobněji a obuju na ně Continentály...Takže dalši zimu mohu poreferovat :-)
Říjen 7, 201311 r bože já tu čtu některé postřehy.., no nic..., důležité je mít nové gumy..., co naplat pánové, že máte na gumách 7mm vzorku, ale guma pamatuje ještě Havla prezidentem. Pokud by jste bydleli na horách jako já.. zjistíte, že gumy se rozdělují do 2 kategorií - 1) co fungují - 2) co vypadají dobře na ráfku. není ani pravda., že zadokolky fungují jen s pneu za 10-15tis kus.., taky jsem na bávo cpal sotozera a alpiny...a k ho*nu....skončil jsem kde...? u sava eskymo s3 na bmw e61.., vyjel jsem vždycky všude, ba naopak jsem spředjížděl i zapadlé auta za kterýma jsem byl nucen zastavit v kopci. Další nesmysl je ten že užší guma lepší. Logický příklad..., s čím se rozjedeš líp do kopce 195 / 225..? jasně 195 se přece líp prořízne do sněhu = budu tam do jara :-)) uvědomte si.., že ten superb je už kus auta a i ta guma musí zabrat určítou plochou :kol-24:i na supovi budu jezdit zimní pneu 225/45/17....(dyť ta guma stojí nová 1800,- to se dá zkousnout) přiložím pár fotek... na mercedesu matador mp59-nordica na bmw sava eskimo s3 Upraveno Říjen 8, 201311 r od rooc
Říjen 8, 201311 r 10-15 tis ks?To je guma na co?Minimálně na X6 ne?Každý má zkušenost s něčím jiným.Někdo s užší a někdo se širší.Já to taky nepsal jako nějakou studii,ale ze své zkušenosti.Tady se lišíme,ale v žádném případě ti to nevyvracím.Pocitově se ti jede líp na širších ok není problém.Ono asi taky na nějakých 30mm rozdíl nepoznáš...
Říjen 8, 201311 r ono je to taky dost o řidiči a o citovce v rozjezdu, plus teda alespoň nějakej vzorek, já mám na zimu klasiku za rozumnou cenu barum polaris 3 loni nový a v zimě na orig. r16 205/55 a nikde mě nenechali a to jezdim na slovensko k tchýni kde je fakt sněhu dost a na chatu v krkonoších a pohoda, 17 letní si nechci v zimně kur....
Říjen 9, 201311 r Já koupil auto už se sadou zimních gum SAVA ale dvě jsou totálka sjeté a dvě jsou funglovky, ty sjeté jdu příští týden vyměnit za MICHELIN ALPIN A4. Bydlim v Beskydech a co jsem tak zjišťoval tak Continental TS850 nebo Good Year ultra grip 7+ jsou prý spíše více na dálnici, proto jsem se rozhodl pro Michelin.
Listopad 2, 201311 r Podívejte se na reprízu dnešního Autosalonu na primě. Sice tam říkají i kraviny, ale základní pravidla na výběr zimáků jsou tam řečena P.S.To video a ty fotky od ROOC nějak nechápu. Jízda v autě, hudba a sníh, pěkný a co? Upraveno Listopad 2, 201311 r od SUP1
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.