Přejít na obsah

Fabia 2 vs. Fabia 1 - srovnání


emkon

Doporučené příspěvky

Podivuju se nad tím, kolik lidí tady tvrdí, že interiér FI a FII je skoro stejný. Já bych řekl, že interiér těchto dvou modelů je NAPROSTO JINÝ. Ve FII je vyšší posez, a celkově pohodlnější sezení, tedy se i lépe nastupuje a vystupuje z vozu. Pokud si ve FII posunu sedačku až nadoraz dozadu, tak na zadní sedačce ještě zůstává dost místa na kolena. Ve FI bych si takhle za sebe už nesedl. Celkově je ve FII na zadních sedadlech více místa. Zvýšený strop je také znát. Stropní lampička je i nad zadními sedadly. Všude jsou odkládací plochy na cokoliv - i na 1,5L PET lahve. Kufr má u FII širší otvor, už jsem v něm převážel 200L sud a to jsem nemusel ani sklápět sedáky. Celkově se mi zdá FII na dlouhé trasy daleko pohodlnější díky lépe tvarovaným sedákům, a i výhled z vozu je trošku lepší - velká vnější zrcátka. Na FII mně naopak štve to, že oproti předchůdci nemá otevírání nádrže z místa řidiče, že nemá v tapecu předních dveří světlo, které svítí při vystupování pod nohy, a že má nedostatečně osvětlený kufr. Ale jinak je FII o třídu výš, a je výbornou volbou pro majitele FI, kteří uvažují o novém voze. Pokud jezdíte delší dobu v FII, a pak přesedláte zpátky do FI, tak si uvědomíte, jak strohý a skoro až archaicky vypadající interiér stará Fabie má. A jenom na závěr pro rejpaly: Ve FI jsem najel cca 100 tisíc km, ve FII cca 40 tisíc km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

200l bečka se ti vleze i do FI, odzkoušeno :)

Vyšší posez u FII, spousta lidí tu auto snižuje, takže to je asi nezajímá, mě se to právě na FI líbilo, taky byla trošku níž + sadačka úplně dole, teď teda Octa a tam si připadám trošku jako v autobusu, s FII to nedokážu srovnat

S nádrží souhlasím, otevírání klíčkem se mi taky nelíbí :feve:

Místo pro PET láhev, určitě super věc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

hmm.. no tak ja ked so po tom tyzdni alebo kolko opet presadol z fabie 2 sport do mojej fabie 04 tak som sa citil "ako doma" :D az take krute to nieje...

Pani v skodovke mohli dokaazat aj viac lenze ked zvazim setrenie setrenie a setrenie, tak fabia 2 je pohodlne pekne auticko, najme z vnutra....1.2Htp 51KW SPORT je proste super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Před výběrem nového vozu jsem i toto téma prošel, ale nevěřil jsem, že by nová verze nebyla lepší než první. Mám Fabii I Combi 1,2 47 kWh Ambiente r.v. 2006, najeto 180 000 km a naprostá spokojenost - teď ji přenechávám manželce.

Kvůli nízké režii (jezdím - za své - denně autem do práce 135 km celkem a tudíž cena provozu pro mě hraje velikou roli) a spokojenosti jsem opět zvolil Fabii II Combi Ambiente - Family Grand. Pominu-li spoustu příplatkové výbavy, kterou jsem si pořídil, vypadá mé srovnání následovně:

FII

- sedadlo - mohu sedět jen vysoko nebo ještě výše (186 cm, hlava mi zase drhne o strop, jako v FI)

- všude plasty - z toho jsem tedy vážně hodně zklamaný - zlatá FI a látkové čalounění a měkčený plast - už chápu, proč je FII v roce 2011 s nesrovnatelně lepší výbavou za stejné peníze, jako FI v roce 2006

- odkládací místa - na první pohled spousta odkládacích míst, ale není kam odložit odpadky - chybí mi popelník z FI, dno schránek není vyloženo měkkou gumou, takže tam vše (mobil) tvrdě dopadá a poskakuje, místa na PET lahve jsou ve skutečností opět místa pouze na PET lahvičky - 0,5 l - já funguji minimálně na 1,5 l, takže ji musím zase vozit v kufru, odkládací schránky u spolujezdce - tvrdý plast a nepraktické, schránka na brýle - sympatické, ale pouze na malé brýle - tím nemyslím módní veliké kulaté brýle - prostě moje i složené se tam vejdou jen tak, tak

- krásné bílé podsvětlení budíků - bohužel v noci nelze ztlumit

- příplatkové projektorové světlomety - druhá věc, která mě hodně zarazila - buď oslňuji protijedoucí, nebo musím jet hodně pomalu abych někoho/něco nesrazil

- na roletě v kufru není odkládací místo na deštník - taková maličkost, ale já to opravdu využíval

- zpřevodování je více do rychla - motor je třeba více točit, aby se v kopci rychlost udržela, ale na druhou stranu bude možná nižší spotřeba (zatím mám najeto velice málo, abych to mohl posoudit)

- víčko nádrže na klíč - nemám slov

- chybějící lišty na náraznících, boční lišty nepřesahují otevírané dveře, takže nezabrání bouchnutí do vedlejší, třeba zdi, plechem

Abych jen nehaněl:

- dostatečně velká zrcátka, která při couvání do řady není třeba sklápět

- při stírání odstraněna úchylná vychytávka (na F1), že stěřač šmudlá okno ještě dříve než na něj dopadne voda a potom má ještě doběh - po už zase suchém skle (vím, že se to nechá zruši a jak to obejít - ale to rozepisovat nechci)

To je zatím vše, první pocity jsou takové, že jsem si měl možná připlatit za OII Tour - kombi samozřejmě. Nevím, uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- příplatkové projektorové světlomety - druhá věc, která mě hodně zarazila - buď oslňuji protijedoucí, nebo musím jet hodně pomalu abych někoho/něco nesrazil

Projektorová světla naopak oslňují velmi málo. Ale jinak jak říkáš - lidé si žádají něco jiného, než vypiplanou FI, tak se jednoduše začalo šetřit. Část těch připomínek je z (ne)zvyku, já jsem u některých z nich nakonec musel uznat posun k lepšímu.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávám 1L láhev do dveří, a zatím tam drží. 1,5 by se tam měla taky vejít, i když nevím jak to bude se stabilitou.

Odkládací schránka v FI mi taky vyhovovala víc. Byla dostatečně hluboká a velká, když jsem tam měl A5 poudro na doklady a servisní knížku, dále pouzdro s CD, tak to bylo pěkně zastrčené, že pořád zbývalo spousta místa. V FII když dám do spodní schránky (nahoru se nevejde, ani do chránek pod sedadly) to pouzdro na doklady, tak už se tam nic pořádně nevejde. Když bych tam chtěl ochladit něco k pití, tak ty doklady musí ven. Stejně se mi zatím zdá, že tam jde jen vzduch z venku a ne z klimatizace. Z výdechů klimatizace jde ledový vzduch, a do schránky to fouká tak nějak .... asi jako je venku.

Obložení střechy se mi zdálo u FI o dost kvalitnější.

Ač nekuřák, popelník jsem využíval na nějaké drobné na parkování nebo na wapku a teď mi to chybí. Tu "popelnici" co nabízejí jako popelník sem ale dávat nebudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,5 l se vejde do dveří v pohodě, je to úžasná věc na delší cesty :palec2: FI jsem nikdy neměl, tak nemohu srovnávat, ale ten vyšší posez mi právě vyhovuje, nejsem žádný skřítek, 192cm, sedačku až nahoře a hlavou neškrtám o strop, prostě koza vysoká, ale dal jsem ji předvost před tourem v kterém jsem se právě nemohl nijak uvelebit lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodně sem jezdil Fabkou 1.9 tdi rok 2001 prodána měla najeto 280tis bez problému. Ted jezdím TSI DSG Elegance a sem moc spokojený. Auto mě příjde ve všem lepší, úložné prostory, posaz, hlučnost podvozku, brzdy... výbaba (digi klima, ESP) Fabia I stala 520,- Fabka II s DSG 370,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to je prave ono, za ten obrovsky pokles ceny to zase nejsou az takove ustupky.... menší přehled:

2011:

  • Fabia Combi Ambiente Magic 1.4/63kW .... 274 900Kč
  • klimatizace, airbag spolujezdce, boční airbagy, ABS, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio, mlhovky, kola z lehkých slitin, prodloužená záruka 4roky/60000km, el. okna vpředu, el. zrcátka, sunset a třeba taky boční lišty, lakovaná zrcátka, palubní počítač

2001:

  • Fabia Combi Classic 1.4/50kW .... 324 900Kč
  • 1x airbag, rezerva
  • Fabia Combi Comfort 1.4/55kW ... 393 900Kč
  • žádné boční airbagy, žádná klimatizace, centrál na klíček, žádné radio, kola plechová, záruka 1 rok

2001:

  • Fabia Classic 1.4/44kW ..... 279 900Kč
  • 1x airbag, rezerva

2011

  • Fabia Classic Magic 1.2/44kW ..... 229 900Kč a navíc klimatizace, centrální zamykání, ABS, airbag spolujezdce, boční airbagy, prodloužená záruka, rádio

A teď si stěžujte na úspory nebo to, že už se nedává rezerva a kdo chce, musí dát 1000Kč...

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vysoký posaz v FII mi vadí,připadám si jak v dodávce,jezdím v ní každý den už rok a stejně si na to nemůžu zvyknout,dále není regulace intenzity podsvícení osvětlení přístrojové desky - bílé podsvícení je super,ale na můj vkus to svítí moc,ty dva kastlíky před spolujezdecem jsou taky nic moc,úplná ubohost jsou vnitřní kliky na otevíraní dveří,ten plastovej bazmek se tam vrklá,ty FLAT stěrače,nebo jak se tomu nadává,jsou v zimě málo učinné oproti normálním,v combi už nejsou v kufru za zadním podběhem ty zakrytované přihrádky,otevírání nádrže klíčem...

Na FI je dost nízko utopené ovládání klimatizace(topení),malá vnější zpětná zrcátka (o tom pravém ani nemluvě - ten idiot co to schválil by potřeboval profackovat),řekl bych i tvrdší podvozek (ale to možná může být věcí konkrétního vozu),vepředu není kam dát 0,5l PET lahev,kapsičky ve dveřích jsou úzké,přes levý přední sloupek není dobře vidět do některých levých zatáček(to se částečně týká i FII,ale to je asi dnes u skoro všech moderních aut)...

To je asi tak všechno co mě zrovna napadá.Na každým autě se něco najde,co někomu nebude vyhovovat a jinému ano. Á,koukám,že kolega boiler se tady vytasil s velkým poklesem cen a nárůstem výbavy,to má ovšem svatou pravdu. :palec2:

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíš,já mám "jenom" 174 cm a sedí se mi lépe v jedničkové Fabii (tam teda nemám sedačku úplně dole jako v FII - a to jsem ještě zapoměl,že z FII je blbě vidět na některé semafory,když se stojí jako první...).V FII by ta sedačka přece jenom mohla jít ještě kousek níž. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám docela nějáký ty názory na F2. Máme doma 1,6 66kw výbava Elegance, co se týče tý výbavy, ta je v pořádku, ale zpracování plastů v interiéru je hrozný. Odfláknutý, celý se to klepe a promáčkne se to jak nic. Přijde mi to jak od vietnamců :smich: Další věc, je skvělý, že je F2 vysoká, skvělej výhled, ale v zatáčkách mi přijde, že se převrátí..je to asi jen můj pocit, ale není to příjemný. Pěkně mě překvapilo, že auto bylo nový, máme ho od ledna 2011 a už byl v servisu, protože odešel spojkovej pedál, zasekl se..A i když je Fabie vyšší tak mi přijde, že čelní sklo je maliý.

Na F1 snad jen málo prostoru vzadu, ale já tam nesedim, tak mě to nezajímá :smich: a prostor pro nohy vepředu. Ty motory mohli dělat v 1.6. A nikdy nepochopím proč má pravý zpětný zrcátko menší než to na druhé straně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S těmi plasty uvnitř musím souhlasit taky. Oproti FI mi to přijde odfláknuté. Co mně ale doslova pije krev na FII je bouchající (rezonující, ...) ventilátor !!! Co jsem tu tak četl, tak tím netrpím sám, nicméně na letních 16kách Atria je to šílené - hlavně na těch našich cestách.

Editováno: , autor: LukášCBR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta hodně snížená přední hrana střechy = horní kraj čelního skla mne u FII/Room sere taky - nejvíc na víceproudých křižovatkách, kde jsou semtamfóry pověšené nad každý pruh zvlášť - to aby jeden zastavoval o jednu délku auta před čárou, pokud chce vůbec na světla vidět. Jezdím se sedačkou spuštěnou až na doraz dolů - mám 185cm a kdybych si ji jen o kousek zvednul, neviděl bych už vůbec nic. Na tohle zlatá šáde nebo forman - čelní sklo bylo málem až nad hlavy. Boční přední sloupky jsou mimo diskusi = požadavek na odolnost při nárazu & převrácení z nich dělá SLOUPY. Jinak jsem odjezdil dost km ve služební FI HTP combi (jedna z prvních, nevím jestli byla slabší nebo silnější, ale asi slabší - podnik škudlil, pro "lepší lidi" se koupily Octy kombi 1,9TDI) a ve srovnání s předkem Rooma (shodný až na šířku s FII) mi přijde méně prostorná. Co mi ale na FI vadilo nejvíc byl plynový pedál posunutý tak daleko doprava za středovou konzoli, že během jízdy jsem musel mít pravou nohu vykroucenou v nártu - prý důsledek jakéhosi nařízení o minimální vzdálenosti mezi plynem a brzdou. Po 150km jízdy jsem měl nohu úplně zdřevěnělou od toho, jak jsem se musel opírat holení o bok střední konzoly, abych vůbec mohl šlapat na plyn. V tom autě jsem si prostě pohodlně sednul jen na místě spolujezdce - o sezení vzadu se vůbec nedalo mluvit, to je v FI za trest...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem si zvedat sedačku ani nezkoušel - už jsem si zvykl na rozdíl od šáde a formana na 4-ramenný volant a nepřehmatávat po něm ani v hodně velký zatáčce a musel bych se to znovu učit. Takhle můžu točit skoro o 3/4 otáčky obouruč v pozici 3/4 na 3 a neškrtám si přitom o stehna ani si nezapletu předloktí. Větší "rejdy" (třeba při parkování) točím dlaní jako s "koulí". Samozřejmě by to nešlo bez serva. A popravdě - asi bych si se sedačkou nahoře připadal jako ve "dvanáctsettrojce"... Naopak mojí ženě ta zvedací sedačka vpravo chybí - asi budu muset pohledat na E-bay nebo na nějakém anglickém fóru, jestli někdo nenabízí lacino "heverovací" pravou sicku s bočním bagem a pyropředpínačem na MR 2008... :smich::smich::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

horní hrana skla má minusy (semafory), ale i plusy. já třeba za tři roky téměř nepoužil protisluneční clony. při výšce 185 mám sedadlo úplně nahoře, nad hlavou je pořád ještě místo, protože je strop u panoramy vykouslej.

No to jo,při tvé výšce a zdvižené sedačce...já bych si tam ovšem připadal jako bych seděl na hajzlíku. :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedalo mi to a šel jsem si to zkusit. Sedl jsem do auta a vyheveroval si sedačku až na doraz nahoru - a připadal jsem si fakt skoro jako na hajzlíku, nebo jako ve staré "mafiánce" ("hot-rod") ze 30. let - oči skoro v úrovni horní hrany bočních oken, výhled omezený cca na 15-20m daleko - děkuju pjekně, radši zůstanu u své polohy "na doraz na dno"... lollollol Pod volantem jsem sice měl pořád dost místa, protože sedačka se "pumpováním" nejen zvedá, ale i zároveň posouvá dozadu (spíš bych to viděl jako by se otáčela kolem vodorovné osy v místě předního dolního okraje), ale ten výhled ven mne rychle vrátil do reálu... Kdepak, já zůstanu "dole"... Minimálně než si to vyzkouším někde za bukem za jízdy a nepřesvědčím se o nějakém mně dosud neznámém přínosu zdvižené sedačky... A to mám Rooma se stropem o poznání výš než FII, takže mi nehrozí štrejchání hlavou o strop. Kdybych ještě ke všemu "škrtal", asi bych si takové auto vůbec nekoupil - mimochodem je to jeden z důvodů mé averze vůči FI, ve které jsem musel absolvovat několik stovek km našprajcovaný mezi přední opěradlo, strop a kufr - zadní "sedadlo" se tomu prostoru snad ani říkat nedá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...