Přejít na obsah

Jak nabíjet autobaterii


Vlastik1

Doporučené příspěvky

Mám 3 roky novou fabii 1,4 16V a ještě jsem baterku nenabíjel. Je tam bezůdržbová Akuma s magickým okem. Oko má být zelené a je růžové. Startuje v pohodě, ale chtěl bych ji před zimou dobít aby nezamrzla.

Musím ji odpojit, nebo jde nabít i bez odpojení a jakým způsobem?

Dejte radu!!! Dík moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 3 roky novou fabii 1,4 16V a ještě jsem baterku nenabíjel. Je tam bezůdržbová Akuma s magickým okem. Oko má být zelené a je růžové. Startuje v pohodě, ale chtěl bych ji před zimou dobít aby nezamrzla.

Musím ji odpojit, nebo jde nabít i bez odpojení a jakým způsobem?

Dejte radu!!! Dík moc.

Aj BEZUDRZBOVA baterka potrebuje udrzbu. :);) odpojit kable + aj - Vybrat von z auta . doliat destilovanu vodu a pripojit nabijacku.nabijat cca 24hodin. podla typu nabijacky. ;):):palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mas taku baterku??? tak mi ju vyfot. Diky.

Myslím že opravdu se nedolévá destilka protože asi memá ani otvory.

Má pouze ono magické oko, které není zelené, ale růžové. Zelené má být podle návodu při nabité baterii.

Nechtěl jsem baterku odpojovat, protože mám klimu, ABS, a je na ní mnoho pojistek, tak nevím, jak to všecno odpojit abych mohl odpojit i baterku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, odlepit nálepku a dolít vodu tak, aby hladina byla 1cm nad deskama nebo po takové ty zobáčky a plně nabít. Pokud je to originál baterka škoda-akuma, je to dolévací baterka bezúdržbová pouze podle normy DIN, takže je nutné občas dolít. Narazil jsem ovšem i na baterku Banner se špuntama, ale dolívat se nesměla.

Tohle se každý rok opakuje - ochladí se a všichni najednou zjistí, že mají v autě baterku.

Kdysi jsem si z chytrých knih vypsal takové minimum pro správné nabíjení baterie a pověsil ho v dílně na zeď vedle nabíječky:

Znaky plného nabití baterie jsou:

1. Napětí s připojeným nabíječem 16,8V

2. Hustota elektrolytu 1,28 g/ccm při 25°C (1,29 při 0°C)

Hranice plynování je 14,4V s připojeným nabíječem.

Napětí naprázdno nabité baterie je 12,6 – 12,8V

Teplota elektrolytu během nabíjení nesmí překročit 40°C.

Optimální hladina elektrolytu je 5 - 10mm nad horní hranou desek .

(Akuma-Škoda 10mm)

Obvyklý nabíjecí proud je 0,1 kapacity akumulátoru.

Doporučuje se dvoustupňové nabíjení 0,12 Q do 14,4V,

poté 0,06 Q do plného nabití. (pro 60Ah je to 7,2/3,6 A,

pro 55Ah je to 6,6/3,3 A, pro 44Ah 5,28/2,64 A).

Pro desulfataci se doporučuje nabíjet proudem 0,05 – 0,025 Q,

což pro 60Ah činí 3-1,5 A (44Ah 2,2-1,1A; 55Ah 2,75-1,38A)

Editováno: , autor: Carlo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík kluci za rady je to original baterie Akuma, měla by být bezůdržbová tak jsem myslel, že se ani nedolévá. Má ono MAGICKÉ OKO.

Ten nalévací otvor, pokud tam je, někde pod nálepkou jak píěete, tím se nalévají všechny články naráz? Ne jak na starých měl každý článek svůj otvor?

A když odpojím baterku tak nemusím potom seřizovat škrtící klapku? Mám to totiž v komplet elektrice.

EDIT:není potřeba citovat slohy

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neviem,ale ja mám tiež bezúdržbovú baterku origo od výroby,ale zátky nemám.Už som ju raz chcel otvoriť,odlepil som všetky nálepky,ale po štupľoch ani stopy.A keď som skúšal páčiť ten veľký plastový vrchnák,tak to vôbec nešlo,ako keby bol prilepený.Poškodiť som ju nechcel,tak som ju radšej nechal tak.Teraz už mám objednanú novú zo "štupľami",tak keď dôjde nová,starú odfotím a dám to sem.

Inak čo sa týka nabíjania,tak si teraz robím inteligentnú nabíjačku.Má to v sebe obvod,ktorý riadí celý proces nabíjania (podľa stavu nabitia reguluje nabíjací prúd,po nabití udržiava stav plného nabitia,atď) .

Editováno: , autor: ramon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ajaj, že by se škodovka praštila přes kapsu?! Origo baterky Škoda byly sice od Akumy, ale byly to takové levné paskvily, které neodpovídaly běžně prodávaným typům Akuma. Tak například magické oko najdete na Akumě až v řadě Exclusive, což je ovšem celovápníková baterka, která je zcela uzavřená, bez možnosti dolévání a kontroly elektrolytu - tedy bez špuntů. Pak dělá Akuma řadu Comfort, což jsou baterie s tzv.hybridní technologií, ale ty mají pořád lepší parametry startovacího proudu, než origo baterky Škoda Akuma, ale jsou bez oka. Z toho soudím, že to je nějaká levnější technologie, jen je k tomu připlácnuté magické oko. Pod horní nálepkou jsou obvyklé šroubovací špunty. Špunty ani oko nijak zvlášť netěsní, výpary z baterky se přes ně tlačí ven.

Co dává Škoda za baterky dneska, kdy Akuma v ČR stejně prakticky skončila, to fakt nevím. Ale pokud pod nálepkou špunty nejsou, rozhodně nedoporučuji baterku otvírat násilím, stejně by to k ničemu nebylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlastik1: Dík kluci za rady je to original baterie Akuma, měla by být bezůdržbová tak jsem myslel, že se ani nedolévá. Má ono MAGICKÉ OKO. - JAK JSEM NAPSAL VÝŠE, PODLE MAGICKÉHO OKA NELZE USUZOVAT NA TYP BATERKY.

Ten nalévací otvor, pokud tam je, někde pod nálepkou jak píěete, tím se nalévají všechny články naráz? Ne jak na starých měl každý článek svůj otvor? - JE TO PĚKNĚ POSTARU - KAŽDÝ ČLÁNEK MÁ SVŮJ NALÉVACÍ OTVOR - TEDY POKUD JE TO SKUTEČNĚ DOLÉVACÍ BATERKA. POKUD TAM ŠPUTY NEJSOU, TAK DOLÉVACÍ NEBUDE.

A když odpojím baterku tak nemusím potom seřizovat škrtící klapku? Mám to totiž v komplet elektrice. - TO BYS MĚ NAŠTVAL, NAPROSTO VŠECHNY FABIE UŽ OD POČÁTKU VÝROBY MAJÍ ELEKTRICKOU ŠKRTICÍ KLAPKU, TO JEN TY ZAOSTALÉ OCTAVIE JE NEMĚLY . A OPRAVDU SE PO ODPOJENÍ BATERKY SEŘIZOVAT NEMUSÍ. JEN NASTAVÍŠ HODINY A KONCOVÉ POLOHY ELEKTRICKY STAHOVANÝCH OKEN.

JINAK NÁLEPKA SE MÁ NALEPIT ZPÁTKY, ASI ABY SE NEZNEČISTILO OKOLÍ DOLÉVACÍCH OTVORŮ.

Editováno: , autor: Carlo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes volal do AKUMY a tam mě technik sdělil, že opravdu nalévací otvory tam jsou pod nálepkou.

Jedná se o baterku která je bílá a vrch má černý.Magické oko má rovněž.

Ještě jsem se ale nedověděl jestli ji dobíjíte odpojenou, nebo i zapojenou a svorky dáte jen na kabely

EDIT:úprava příspěvku

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně ji zásadně vytahuji, vždycky plynuje a ty výpary nezmizí, ale působí na své okolí. Taky mám ovšem baterku v klasickém boxu (mám MR2003), takže bych i těžko kontroloval hladinu elektrolytu. Takže doporučuji vytáhnout, dolít, nabít a průběh kontrolovat hustoměrem. Po nabití nalepit zpět původní nálepku, nebo radši přelepit izolepou. Osobně při nabíjení nechávám zátky tak o půl až jednu otáčku povolené, ale není to nutné. Nechávat je úplně otevřené, to taky není dobré, elektrolyt pak prská všude kolem, jak to plynuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes volal do AKUMY a tam mě technik sdělil, že opravdu nalévací otvory tam jsou pod nálepkou.

Jedná se o baterku která je bílá a vrch má černý.Magické oko má rovněž.

Ještě jsem se ale nedověděl jestli ji dobíjíte odpojenou, nebo i zapojenou a svorky dáte jen na kabely

EDIT:úprava příspěvku

Nabijaj ju mimo AUTA.!!! Odpojit +kabel aj- kabel a nabijat . Nezabudni doliat destilovanu vodu pred nabijanim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ( asi jako jediný) nabíjím baterii na autě a připojenou. Když jedete delší trasu, třeba na dovolenou celý den, tak to do ní alternátor pere CELOU CESTU, a taky ji nevyndaváte z vozu a je připojená. Vím, že mají alternátory regulaci ale to mají nabíječky taky. Je to v principu stejný. Taky se mi nezakóduje a nerozladí rádio :palec2: a nevynuluje palubní počítač. Myslím, že se prodávají dobíječky s adaptérem do zapalovače na cigarety, a pak ani kapotu nemusíte zvedat pokud auto stojí venku. Pokud je vůz v garáži, je lepší ji zvednout kvůli odvětrání mot. prostoru.

Editováno: , autor: petrucio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ( asi jako jediný) nabíjím baterii na autě a připojenou. Když jedete delší trasu, třeba na dovolenou celý den, tak to do ní alternátor pere CELOU CESTU, a taky ji nevyndaváte z vozu a je připojená. Vím, že mají alternátory regulaci ale to mají nabíječky taky. Je to v principu stejný. Taky se mi nezakóduje a nerozladí rádio :palec2: a nevynuluje palubní počítač. Myslím, že se prodávají dobíječky s adaptérem do zapalovače na cigarety, a pak ani kapotu nemusíte zvedat pokud auto stojí venku. Pokud je vůz v garáži, je lepší ji zvednout kvůli odvětrání mot. prostoru.

Ale pocas jazdy na DOVOLENKU ti bateria nevrie-neplynuje nenabijes ju na 100% !!!! Pocas jazdy pouzivas radio+svetla+navigaciu+klimu=Spotreba elektriky z baterky. Bateriu nabijes na 100% len NABIJACKOU.!!! :) :) ;) ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prochy 603, hádat se nebudu a nemíním, já vím své ;) jen před pár lety, když ještě klimy moc nebyly a navigace, jezdilo se přes den bez světel, tak spotřeba proudu byla u benz. minimální a u starsího diesela žádná, baterie se dobíjeli do plna a plynují. Stačí se po delší jízdě přesvědčit voltmetrem a podívat se pod zátky. :palec2:

Editováno: , autor: petrucio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prochy 603, hádat se nebudu a nemíním, já vím své ;) jen před pár lety, když ještě klimy moc nebyly a navigace, jezdilo se přes den bez světel, tak spotřeba proudu byla u benz. minimální a u starsího diesela žádná, baterie se dobíjeli do plna a plynují. Stačí se po delší jízdě přesvědčit voltmetrem a podívat se pod zátky. :palec2:

Ani ja sa nehadam ;):) Len som odpovedal :);)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...