Přejít na obsah

Jaký diesel do Fabie I


Marousek

Doporučené příspěvky

zalezi naco chces to auto, ci si pokojny vodic co vyzaduje vysoku spolahlivost v tom priapde SDI, pokial chces aj dynamiku tak 1,9 TDI, na 1,4 TDI by som zabudol to je invalid bez nohy, hlucny traktor, reci ze to bohovo taha a neviem co je rozpravka, jednoducho aj ja som bol prvu minutu ocareny to je jeba ako to taha ale to je iba pocit, realita nastane pri pohlade na rucicku, taha to na rovnako s 1,4 samo ze 1,4 74kW ide lepsie.

ja by som volil bud SDI spolahlivost a vydrz, nenarocnost alebo 1,9 TDI, to uz zalezi co od toho chces.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se rozhoduješ od SDI po TDI, tak předpokládám, že nejseš finančně úplně "nadoraz". To SDI má pár novějších prvků, oproti Feldě (dieslovou máme doma) a není nejhorší. Ale volil bych určitě turbáče, přece jen víc výkonu není nikdy k zahození. A jestli 1,4 nebo 1,9 by asi záleželo, kolik tisíc najedeš ročně, k jakýmu účelu atd. Jinak z těch tří bych se přiklonil uričtě k 1,9 74kw, je to asi to nej, co se do normálních fábek dávalo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď zdráv Stando,

já, když se poohlížel po naftě tak jsem chtěl SDI. Malá spotřeba, a nemá turbo - levnější opravy. Jenže, pojistka skoro stejná všude, tedy pokud nemáš bonusy a nejsi pojištěn u jedné nejmenované pojišťovny, která zohlednuje i koníky.Pojistku platím ročně nějakých 2800 Kč. O koupi mého TDI 74Kw rozhodla náhoda a jsem tomu rád. Nejsem žádný závodník, ani si nic dokazovat nemusím, ale sto a jeden koník to je moc fajn. Rada na konec. Pokud těmto automobilům moc nerozumíš, tak před koupí důkladně projít s člověkem, který tomu rozumí. Nikam nespěchej! Je velký výběr! Já mám vozidlo z Itálie a na tachometru,když jsem jej kupoval bylo 71 000 km. Jasně, nevyhnuly se mi její některé dětské nemoci, ale přez to jsem spokojen.

Přeji dobrý kup.

Radek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem 1.9 SDi, 1,9TDi 74kW, i RS 96kW, a nemůžu nadávat na žádnou. S SDi se mi jezdilo krásně. nebyla uhoněná, líná na rozjezd, ale pak už dobrý. Na dálnici šla ke 190km/h a spotřeba krásná. Pak jsem měl několik 74kW a taky spokojenost a o RS nemluvě. Myslím si že pokud to máš na běžný ježdění, a buděš šetřit korunky, tak zvol SDi a nebo 1,4Tdi. Co se týče oprav, tak ND na tyhle auta jsou za pár korun a kolikrát si to doma uděláš na koleně sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

A jak je to se životností 1,4 TDi vs. 1,9 TDi??? Sháním něco na denní ježdění do práce, cca 140 km, dálnice minimálně, spíš normál okresky. Původně jsem uvažoval o SDi kvůli spotřebě a poruchovosti, ale zase se občas rád svezu, beru to trošku jako relax...:))) :prc: [

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak je to se životností 1,4 TDi vs. 1,9 TDi??? Sháním něco na denní ježdění do práce, cca 140 km, dálnice minimálně, spíš normál okresky. Původně jsem uvažoval o SDi kvůli spotřebě a poruchovosti, ale zase se občas rád svezu, beru to trošku jako relax...:))) :prc: [

Nevím jak ta 1,4 ale volkswagenovskou 1,9TDi používaj hojně taxikáři a to mluví za vše, to ti dřív uhnije volant pod rukama než odejde motor :) Už jsem viděl dost fabek s najetejma 300 000km a víc....já mám cca 130 000km a zatim klep klep vše vpořádku :palec2: Max budeš měnit váhu vzduchu a to je incestice do 2t.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chlapáci, není tady někdo z okolí MB? Budu nejspíš vracet auto a přemýšlím o něčem jiném. Něco do 170tis Kč a pokud možno novější rok výroby, tak od 2005. Chci naftu a zajímala by mě jízda s 1.4 TDi. Nemá to tady někdo, kdo by mě s tím svezl, případně mě to nechal zkusit řídit? Recenze a věčné dohody jsou fakt sporné a nedá se podle toho nic usoudit. Mám teď 1.4 HDi s 50kw a turbem a jede to pěkně a spotřeba za posledních 3000 km je 4,7 L, tak hledám něco na podobné úrovni. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak ta 1,4 ale volkswagenovskou 1,9TDi používaj hojně taxikáři a to mluví za vše, to ti dřív uhnije volant pod rukama než odejde motor :) Už jsem viděl dost fabek s najetejma 300 000km a víc....já mám cca 130 000km a zatim klep klep vše vpořádku :palec2: Max budeš měnit váhu vzduchu a to je incestice do 2t.

To je fakt, thx za odpověď. Ještě koketuju s myšlenkou FI vs. OI, ale vzhledem k ročnímu nájezdu chci co nejnovější a nejlepší stav. Líbila by se OII, ale ta je cenově zatím dost nad 200 k (v OK stavu, ne vraky :kol-124: )- Vím, že spousta lidí tvrdí, že za ty penízky jsou jiná auta, ale momentálně mám felicii a nebýt toho ročního nájezdu, tak ji asi ani nedávám pryč - mít bagy, ABS a kdyby mi nehnila pod rukama... Takže nemám důvod přecházet k jiné značce :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nejvice chvaly jsem zatim slysel na 1.9 TDi. Ale zalezi kolik najezdis za rok a kolik nakladu budes vozit, pripadne tahat. Mysli, ze vsechny tyhle motory maji cosi do sebe, jen zalezi na vyuziti. Ja zvolil 1.9 TDi a jsem maximalne spokojen po vsech strankach. Nevim kde jezdis a jak jezdis, ale troufam si rici, ze pokud by jsi vyzkousel vsechny tri verze, nejpravdepodobneji uz z 1.9 TDi nevystoupis ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
měl jsem 1.9 SDi, 1,9TDi 74kW, i RS 96kW, a nemůžu nadávat na žádnou. S SDi se mi jezdilo krásně. nebyla uhoněná, líná na rozjezd, ale pak už dobrý. Na dálnici šla ke 190km/h a spotřeba krásná. Pak jsem měl několik 74kW a taky spokojenost a o RS nemluvě. Myslím si že pokud to máš na běžný ježdění, a buděš šetřit korunky, tak zvol SDi a nebo 1,4Tdi. Co se týče oprav, tak ND na tyhle auta jsou za pár korun a kolikrát si to doma uděláš na koleně sám.

S SDi 1.9 je nemožné se jen přiblížit ke 190km/h, snad 160na tchm což ve skutečnosti cca150. Ale spotřeby a spolehlivosti těchto motorů mimořádné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, takové nevím kterou motorizaci vybrat. Po dálnici to moc často honit nebudu spíše z vesnice do vesnice z vesnice do města... moje omezení ale 150 tisíc. co bych za to mohl poříďit ? Máma rád dravější jízdu ale zároveň nízkou spotřebu :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Suty: pokud moc nenajezdíš a budeš jezdit "couračky, tak si kup 1.4 16V 55kw - nejede špatně, spolehlivej motor a když toho moc nenajezdíš, tak tě ta spotřeba taky nepoloží ;) ale jestli chceš něco malinko živějšího a najezdíš toho dost je to jasná volba na 1.9TDi :)

- v obou případech máš za 150 krrásný auto a kdybys přihodil 40 máš FRS ;) PS: ale jestli opravdu jezdíš couračky, tak spotřeba nebude tak rozdílná....ono než ten diesel zahřeješ, tak už zas budeš stát :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Suty: pokud moc nenajezdíš a budeš jezdit "couračky, tak si kup 1.4 16V 55kw.....

Děkuji ti, nevím jak budu jezdit mam zkušenosti pouze s motocyklem a tam najezdím hodně klimetrů ale taky možná díky spotřebě 3/100.

Vyděl bych to na vyjížďky 20km a "za 3 hodiny" zpět... (škola, fotbal hasiče) ale i 2km do hospody na limču :)

Samozřejmě občas i dál, ale to budou spíše plánované výlety...

Uvažoval jsem také o LPG a benzín (1.4MPI) Co vy na to ? Popřípadně prosím rovnou nějaký odkaz na auto v bazaru jen tka orientačně ať vím co od toho mohu čekat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"1,9 tdi at už 74 či 96 kw " má totiž spoustu "hitpárádních" dílů - hlavně ten druhý z nich... ( se vším tím, co k dieselům patří)

pokud jezdíš stylem vesnice - vesnice, ta 55/59 kW 1,4i 16V bude fajn volba

1) LPG se vyplatí od 10-15 tkm ročně

2) ve slově "vyděl" se píše měkké i !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

1.9 TDI super požitek, nic jinyho bych uz nebral:-) lol presne jak ostatni pisou kdyz klidne tak kolem 5L ,kdyz trhat asfalt tak se to o moc nezvedne. Super zivy motor. A co potom udelá chip , pry snizi spotrebu, zvysi vykon, nevim nepocitil sem jeste nazvo, ale az na jare ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co potom udelá chip , pry snizi spotrebu, zvysi vykon, nevim nepocitil sem jeste nazvo, ale az na jare ;)

chipem rozhodně zvýšíš (cca +-30%) výkon a u tý spotřeby je to asi tak: klidnou jízdou je samosebou nižší, ale když na to budeš "šlapat" je zas vyšší než u auta bez chipu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TAky k tomu mohu něco říct. Měl jsem rok a půl SDi, 08/2003 a docela spokojenost.

+ spotřeba cca 5L

+ na dálnici to taky docela jelo

+ málo dílů u motoru, co se můžou pokazit

- strašně líné při vyšších rychlostech, něco neskutečného předjíždět třeba v 90km/h, člověk i podřadí a nic, při cestě do Chorvatska ve 4 s plným kufrem jsem jel do kopce, podřadil z 5 na 4, nic, tak na 3 nic. Jen řev a jelo to stejně:((((((

- díly co můžou odejít na motoru jsou jen AGR klapka, vstřikovače a čerpadlo. To poslední mě dost potrápila sehnat repasované je otázka cca 15tis, nové tak 20 z druhé ruky. Nové mi nabízeli ve Škodovce za 90tis.

- většinou mizerná výbava u ojetin, nejčastěji Classic

Pak jsem měl 2 francouze a zase šel zpět do Fábie (levné díly a celkem bezporuchovost)

Mám teď 1.9 TDi 74kw, elegance, navíc 4x el. okna, výhřevy, sport interiér, chrom paket atd. Auto jsem nechal chipnout na cca 100kw.

Jezdím do práce 16km a při teplotě 2stupně nad nulou je motor zahřátej po 7km, což není málo. Zkrátka v zimě to papá víc na krátkých trasách, to u SDi to žralo stejně,ale studené SDi, to byl zajímavě nekultivovanej chod. Průměr za 3tis km s chipem mám 5,1 L. Jezdím různě. Někdy předjíždím vše a dávám tomu plnej plyn a pak zase se loudám 90. A vždy přijedu s průměrem max 5,6L. Včera jsem jel z LBC domů, rovných 50km. Z toho až do MH po dálnici a zbytek 20km po okreskách. Dálnice pořád 120-150, okresky 70-90. Domů jsem přijel se spotřebou 4,4L. Čím delší trasa, tím menší spotřeba i při vyšších rychlostech. Převodovka je tak akorát a ani mi nechybí absence šestky. Pětka je dlouhá až až. A už když člověk řád jezdí a občas to bere jako relaxaci i adrenalin, krouťák přes 300Nm je dost návykovej, to u SDi je to bída oproti TDi. Zkrátka 74kw můžu jen doporučit.

Co se týče 1.4 TDi dost mi ležela v hlavě, ale studenej chod je opravdu něco zvláštního. Když to auto člověk vidí a slyší stát z venku, připadá mi to, jako když něco je na autě pokaženýho. Spotřeba si myslím, že pohoda. Týpek z práce má 59kw a pořád tomu dává kouř. Kluci co s ním jezdí říkají, že pořád pod 110 nejde a spíš jezdí pořád okolo 140 a to mohu potvrdit, není den, kdyby mě nepředjížděl a dlouhodobou má 4,6L a to jezdí 40km tam a pak zpět. Samo že mu hned ujedu, ale musím uznat, že na 1.4 to jede neskutečně. 1.4hdi je oproti tomu neskutečnej lenoch. Zkrátka, je to docela tahoun a myslím, že 74kw může docela slušně na dálnici konkurovat. V kopci to ale už trochu ztrácí. Jak jsem jel z LBC jela za mnou nová FII 1.4tdi a je tam silnice s třemi pruhy směrem na Turnov do kopce. Jel tam tak 150(což je hodně dobrý) a já ho v poslední třetině předjel v tachometrochvých 180km/h a bez podřazováním se zrychlováním před kopcem ze 120km/h.

Takže závěrem si myslím, že na to, že je to výkonově relativně slabé to jede jako ďábel s malou spotřebou. Spíš může každému vadit kultivovanost ve městě:((

Zkrátka na Sdi se vyprdni, později by tě to mrzelo až by ses svezl v tdi

Editováno: , autor: Losky83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...