Přejít na obsah

Volba tlumicu


krysarr

Doporučené příspěvky

Tak jeste zdravim panove...koukal jsem ze se zde daly drive sehnat tlumice za paradni ceny od uzivatele Sebo a chtel bych zezeptat zda je tato moznost i nadale. Mel bychzajem o Bilstein B4 sport.Diky za info a nabidky...At to pruzi...

Ahoj, jestli muzu radit kup billstein B6 ty sou tak o dve tridy lepsi nez b4;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj lidi,

prosím o radu s výběrem tlumičů. Víc hlav víc ví a rád bych něco, co chvilku vydrží. Mám Octavii TDI 2002 a mám rád sportovnější svezení. Nechci dělat žádný snížený podvozky a jiný nesmysly. Ne, že by se mi to nelíbilo, ale přineslo by mi to mnoho problémů s parkováním doma v garáži, takže bych rád zachoval víceméně sérii. Auto má teď 212 000 km a už se to prostě houpe. Otálím s výměnou už rok. Vždy se bohužel našlo něco s větší prioritou, kam přišly peníze. Uvažoval jsem i o nových pružinách, ale nakonec jsem se rozhodl zachovat stávající. Na předku jsou momentálně KYB. Měnil jsem je před 60 000 km, když mi jedna praskla včetně uložení. Vzadu jsou stále původní z výroby. Nic v kufru nevozím a auto má dobrou výšku, takže nevidím úplně zásadní důvod, proč to měnit. Každopádně klidně si to nechám rozmluvit.

Co se tlumičů týče, tak jako každý je mi jasné, že musím volit z KYB, Sachs, Bilstein či Monroe. Nic moc jiného mi asi nezbude. Srdce mne táhne spíš k Japonským KYB, ale osobně bych byl vážně rád, kdyby byly Made in Japan. Nebude si nic nalhávat, kontrola kvality tam bude na trošku jiné úrovni, než v českých závodech a nerad bych, aby to vyteklo po třiceti tisících. Osobně bych ocenil, kdyby se jejich životnost pohybovala kolem 100 000 km, ale to bude asi jen zbožné přání.

Každopádně nevím, jaký typ volit. Premium, Excel G, Ultra SR nebo na zadek ten Gas A Just. Co nejlépe sedne s origo podvozkem a bude působit nějak sportovněji?

Osobně nemám příležitost porovnat, maximálně s kamarádem, který má v Leonu Bilstein B4. Už to s nimi koupil a je to nebe a dudy svezení. Slyšel jsem však poměrně negativní reakce na jejich životnost.

Takže správná otázka zní, co koupit? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

vie mi niekto povedať, ako veľmi sa líšia Sachs Super Touring od originál škodováckych tlmičov?

mám sedan octaviu 1.9 TDI 66 kW AGR, chcel by som vymeniť tlmiče, ide mi o komfort, aby som necítil každý kamienok.

neviem, či mám ísť do origoš alebo tých sachsov. možno že tie origoš sú z rovnakej výrobnej linky čo tie sachs ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Resim uz delsi dobu problem s tlumicema, koupil jsem nedávno auto a mel jsem tam sportovni pruziny a tlumice, zadni byly uz ko tak sem dal monroe a k tomu ty tvrdší snizene pruziny a zadek byl OK. Potom prisel na radu predek, je to otres kazda dira a haze to s celým autem, sehnal jsem zánovní bilsteiny a vymenil, pruzinu sem zase dal z tech sportovnich a ted kdyz jedu je to jeste horsi jak s tema staryma zrezlyma :( auto bylo komplet po vymene vsech veci na podvozku jak sem to kupoval, vyměnil jsem znovs cepy rizeni, uložení stabilizatoru a horni uložení tlumice a pořád to same. Kazda dira jde citit a jak jich je vic za sebou to se neda jet. Mame jeste doma fabii htp a tam jak jedu i 130 přes rozbitou cestu necitim nic, u oktavky staci 70 a uz se to nedá. Nevi nekdo cim to jeste muže byt? Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Resim uz delsi dobu problem s tlumicema, koupil jsem nedávno auto a mel jsem tam sportovni pruziny a tlumice, zadni byly uz ko tak sem dal monroe a k tomu ty tvrdší snizene pruziny a zadek byl OK. Potom prisel na radu predek, je to otres kazda dira a haze to s celým autem, sehnal jsem zánovní bilsteiny a vymenil, pruzinu sem zase dal z tech sportovnich a ted kdyz jedu je to jeste horsi jak s tema staryma zrezlyma :( auto bylo komplet po vymene vsech veci na podvozku jak sem to kupoval, vyměnil jsem znovs cepy rizeni, uložení stabilizatoru a horni uložení tlumice a pořád to same. Kazda dira jde citit a jak jich je vic za sebou to se neda jet. Mame jeste doma fabii htp a tam jak jedu i 130 přes rozbitou cestu necitim nic, u oktavky staci 70 a uz se to nedá. Nevi nekdo cim to jeste muže byt? Dik

 

 

Podle toho co píšeš tak jsi to prostě zbastil. Takovýhle měnění něčeho za něco jinýho je vždycky problém. Tvrdost je určena v prvé řadě tlumičem a poté pružinou ( málo ). Doporučil bych ti vyměnit to jako celek.

 

To co se nedoporučuje je měnění různých značek vrámci náprav. A co se vůbec nedoporučuje je to, aby jsi kombinoval různé neznámé díly. Sportovní pružiny by na sériových tlumičích měly snižovat maximálně o 40mm. Pokud snižujou více musí k nim být sportovní tlumič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
V 5. 9. 2014 na 19:52, H4nIS napsal:

Daval někdo sportovní pruziny, kde se dole zavity opírají o sebe? Jak je auto na heveru tak tam je mezera ale jak se spousti dolu tak se mackaji na sebe. Myslim, ze to zpusobuje ty rany pri nerovnosti.

 

To může dělat jenom pokud máš špatně koupený sportovní pružiny. Vysvětlim na příkladu

 

Zatížení přední nápravy: 1040kg.

Zatížení zadní nápravy: 1150kg.

Zdroj: https://tatechnix.cz/octavia/33018-sportovni-pruziny-30-30-pro-skoda-octavia-typ-1z-ta-technix-4250570618082.html

 

Když to dáš na auto co má ve velkém TP na druhé straně zatížení vyšší v předu jak 1040kg tak se pružina přetíží a nebude fungovat. Pokud dáš třeba pružiny z 1,4 16V na 1.9 TDI, tak se to úplné slepí a závity jdou na sebe a někdy i cinkaj. Neni to výrobcem, ale prostě špatně vybranými nebo zakoupenými pružinami.

Editováno: , autor: Martinro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravim panové,dříve jsem tu řešil ten samý problem.Nakonec jsem zvolil tlumiče B4 sport a pružiny EIBACH pro kit.Auto sedlo o cca 1,5cm a hned to lépe vypadá.Vše sedí jak má.Předek i zadek sedl stejně.Sice je to oproti serii tvrdší ale při sportovnější jízdě nesrovnatelné.Ted doma ještě chystám zadní nápravu z RS + powerflex.Stve me ze na predku mam silentbloky vloni měněný,nicméně asi budou muset ven.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...
  • o 5 měsíců později...

Zdravím, blíží se mi výměna tlumičů a chci originál. (mám RS) Chci se zeptat jestli má někdo zkušenosti s economy (od škodovky) tlumičema. Jeden je sice o 1000kč levnější, ale podle mě kvalita zpracování v horším případě vlastnosti nebudou tak dobrý jak dražší prvovýroba. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...