Přejít na obsah

prevodovka olej


jaryn.11

Doporučené příspěvky

Ahoj,dej origo jinak odrovnáš převodovku.Já dal Castrol TAF-X 75W-90 a po 20tis je po převodovce,konkrétně synchrony!Navíc ten origo je levnější než třeba ten TAF-X.Někdo to tu už psal,mají speciální přísady a ostatní oleje 75W90 je pouze kompromis pro většinu osobních aut.Já dával novej olej od člena SEBO origo WV 195kč litr pro šesti kvalt je o neco dražší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jak Škodovce, ale podle tohoto materiálu dodává pro koncern VW Fuchs oil...

Bohužel jsem v jejich nabídce nenašel G 052 171 A2. Místo něj tam mají G 052 145 A2... Takže jsem si objednal dneska originální olej, cena je podle lednového ceníku ETKY 526 korun. To není špatné, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,dej origo jinak odrovnáš převodovku.Já dal Castrol TAF-X 75W-90 a po 20tis je po převodovce,konkrétně synchrony!Navíc ten origo je levnější než třeba ten TAF-X.Někdo to tu už psal,mají speciální přísady a ostatní oleje 75W90 je pouze kompromis pro většinu osobních aut.Já dával novej olej od člena SEBO origo WV 195kč litr pro šesti kvalt je o neco dražší.

Jakým olejem odrovnám převodovku a kolikatistupňovou? Pro 5-ti kvalt je přímo normou VW 501.50 povolený TAF-X.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U 5-ti kvaltu buď uplně v klidu, nalij tam klidně i ten Mogul, mám v něm asi 25.000 km a naprosto v pohodě i v mrazu, s původním stavem se to vůbec nedá srovnat. Ono s tou normou VW se to má tak - těžko říct zda ji splňuje nebo ne - on ji totiž ignoruje lol , asi se jim nechtělo utrácet za certifikaci :) . Stejně tak když si ho koupíš, bude na štítku jen GL 4 a ne GL 4 + , protože taková norma ani není, jen to prostě překračuje požadavky GL 4. Když jsem zjišťoval, co tam nalít, tak jsem jim psal, údajně svého času šly i jako do origo nových vozů.

Ale 6-ti kvalt, tam bych nedráždil hada bosou nohou...

Vyjádření PARAMO, a.s. Pardubice z roku 2007, kdy jsem řešil převodový olej

Dobrý den.

Jelikož o označení převodového oleje VW 501.50 (G50) ani kolegové z OTS neslyšeli, bude to nejspíše nějaké interní označení přímo Škodovky.

Náš olej jejich interní specifikaci sice nemá, přesto mezinárodní specifikaci dle API splňuje, a proto jej do převodovek vozů Škoda můžete použít a naše firma jej doporučuje.

S pozdravem

Petr Šimák

vedoucí zákaznického servisu

PARAMO, a.s. Pardubice

GPS: N 50°01'36.2'', E 15°44'55.5''

Tel. : +420 466810383

Mob. : +420 736507432

http://www.paramo.cz

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, to jsem rád, že se jedná o 6-ti kvalt. Naliju tam ten TAF-X, jelikož olej měním u své F1 poprvé a možná i naposledy a co bych pro svoji převodovku neudělal :) . Motor mažu taky pouze Shellem Helix Ultra 5W40 a jezdím jen na Optimal 95 E, možná je to zbytečné :blush: , ale na provozních náplních se nemá šetřit :palec2: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U 5-ti kvaltu buď uplně v klidu, nalij tam klidně i ten Mogul, mám v něm asi 25.000 km a naprosto v pohodě i v mrazu, s původním stavem se to vůbec nedá srovnat. Ono s tou normou VW se to má tak - těžko říct zda ji splňuje nebo ne - on ji totiž ignoruje lol , asi se jim nechtělo utrácet za certifikaci :) . Stejně tak když si ho koupíš, bude na štítku jen GL 4 a ne GL 4 + , protože taková norma ani není, jen to prostě překračuje požadavky GL 4. Když jsem zjišťoval, co tam nalít, tak jsem jim psal, údajně svého času šly i jako do origo nových vozů.

Ale 6-ti kvalt, tam bych nedráždil hada bosou nohou...

Tony TAF-X se ale po 30tis. mění,není to olej pro celoživotní náplň,přečti si o tom oleji víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servisu mi řekli, že u TAF-X se jedná o celoživotnostní náplň, ale po dotazu, co je "celoživotní náplň" mi nebyli schopni odpovědět, jestli se to počítá na roky nebo nájezd km, tak volali dovozci a ten jim řekl, že se to udává v délce trvání 8 let nebo nájezdem 200000 km. Jak jsou tyto hodnoty přesné nevím.

Editováno: , autor: KaJe
Necituj předchozí příspěvky!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tony TAF-X se ale po 30tis. mění,není to olej pro celoživotní náplň,přečti si o tom oleji víc.

No tak u orig.oleje je celoživotní náplní myšleno buď 5let nebo 150tis.Podívej se na stránky s nějakým odbornějším textem o Castrol TAF-X všude píší,že se má po 30tis.měnit.Já ho tam měl a z nějakého důvodu přestalo jít řadit po 20tis ,teď co po novém roce začlo mrznout.Konzultoval jsem to s PANEM mechnikem co dělá ve vw a on řekl,že to dělá ten olej.Dal jsem tam origo co tam má být a najednou jde řadit.Bohužel už zůstal následek tohoto oleje...začli zlobit synchrony.Po nalití orig.náplně se to hodně zlepšilo ale na dvojce už je to podepsané.A olej škodovce do 5kvaltu určitě nedodává Castrol.Nechci ti nic rozmlouvat,nebo tě přesvědčovat ale píšu jen takovou svoji zkušenost.Hodně lidí píše,že měnili olej od různých výrobcu a dodrželi specifikaci a pak jim šla špatně řadit dvojka...a řešili proč.Ale nikdo nepsal,že dal origo náplň a měl problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servisu mi řekli, že u TAF-X se jedná o celoživotnostní náplň, ale po dotazu, co je "celoživotní náplň" mi nebyli schopni odpovědět, jestli se to počítá na roky nebo nájezd km, tak volali dovozci a ten jim řekl, že se to udává v délce trvání 8 let nebo nájezdem 200000 km. Jak jsou tyto hodnoty přesné nevím.

http://195.82.66.170/castrol/oilguide/inde...mp;model=139771

Tady to máš,takže 30000tis,nebo 12měsíců a máš to přímo od výrobce a ne od dodavatele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to jak je ten Castrol nehorazně drahy a k tomu ještě vydrži jen 30tis nebo 2 roky tak to je mazec,většinou převodove oleje vydrži přes 100 tis nebo 5 let,tohle je mazec....mam ho totiž taky takže nezbyva než přejit na něco jineho asi.Protože za ty penize to nema cenu ho tam lit :feve: :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Original olej ze Škodovky do 5stupňové převodovky stojí cca 250kč litr.A je to speciální olej pro 5stuňovou převodovku branná jako celoživotní náplň,takže 5let nebo 150tkm.Paradoxně je mnohem levnější než jiné značkové oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No někdy se vyplatí koupit opravdu originál, u kterého je jistota, že tam nalejete to, co tam patří a navíc za poloviční cenu :palec2: . Jen mám špatné zkušenosti s prodejcem. Už několikrát mi dal špatný náhr. díl (olejový filtr, rozvody atd) a to hledal vždy podle VIN kódu, ale u oleje se snad nic zkazit nedá, pokud mi neprodá převodový olej pro 6-ti kvalt, jak se to tady již někomu stalo :feve: .

Mimochodem, jaký olej se teď leje jako originální náplň do převodovky u VW??? Je to SHELL GETRIEBEÖL EP 75W-90 (syntetický vysokotlaký převodový olej určený především pro manuální převodovky, některé diferenciály a další převodová soukolí vozů koncernu VW) ?

SHELL GETRIEBEÖL

Editováno: , autor: Tony6610
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No někdy se vyplatí koupit opravdu originál, u kterého je jistota, že tam nalejete to, co tam patří a navíc za poloviční cenu :palec2: . Jen mám špatné zkušenosti s prodejcem. Už několikrát mi dal špatný náhr. díl (olejový filtr, rozvody atd) a to hledal vždy podle VIN kódu, ale u oleje se snad nic zkazit nedá, pokud mi neprodá převodový olej pro 6-ti kvalt, jak se to tady již někomu stalo :feve: .

Mimochodem, jaký olej se teď leje jako originální náplň do převodovky u VW??? Je to SHELL GETRIEBEÖL EP 75W-90 (syntetický vysokotlaký převodový olej určený především pro manuální převodovky, některé diferenciály a další převodová soukolí vozů koncernu VW) ?

SHELL GETRIEBEÖL

Právě ten Shell jsem včera po tisíci km vylíval z převodovky a zadní rozvodovky. Nezlobilo to,ale mám 6-ti kvalt a 4x4, a poté,co jsem si přečetl na Dieselpower fóru, že někdo tam 6-ti kvalt odrovnal Castrolem TAF-X po 20-ti tisících, tak jsem raději objednal originál... V současné době stojí 525 korun. Shell mě stál 272 korun. Takže jsem prodělal 1700. Příště jen originál a jsem v klidu.

Editováno: , autor: Řehoř
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,to jsem psal asi já,že jsem odrovnal převodovku.sice jsem myslel 5stupňovou ale to je fuk.Buď rád,že jsi to vypustil,protože do 6stupňové převodovky vůbec nemůžeš nalít TAF-X,tam je ůplně něco jiného a buď rád,že se nic nestalo........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://195.82.66.170/castrol/oilguide/inde...mp;model=139771

Tady to máš,takže 30000tis,nebo 12měsíců a máš to přímo od výrobce a ne od dodavatele.

Nedá mi to... Máš ještě nějaké materiály ohledně výměny TAF-X po 30000 km / 12 Monate ? Pořád mi to přijde šílené, že by vydržel málem polovinu toho co jejich motorový olej Edge 5W-30, max 50000 km / 24 Monate. Spíš bych to viděl jako "tiskovou chybu".

Takže prosím byl by ještě nějaký zdroj k dalšímu studiu...?

PS - Doplněno vyjádření vedoucího zákaznického servisu PARAMO, a.s. Pardubice v příspěvku z 6.2.2010, 23:55

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotaz pro zástupce firmy Castrol

Dobrý den,

chtěl jsem se zeptat, jaká je výrobcem (Castrol) doporučená lhůta pro výměnu převodového oleje Castrol TAF-X SAE 75W-90, která se udává nájezdem určitého počtu km, nebo dobou jeho používání v rocích.

Jedná se mi hlavně o to, zda je Castrol TAF-X brán jako "doživotní náplň" a po kolik tis km nebo let se má vyměnit (např. po dosažení 100 tis. km, nebo 5 let).

Odpověď

Dobrý den,

Výměnné lhůty provozních kapalin nepředepisují výrobci maziv, nýbrž výrobci automobilů. Pro zjištění výměnné lhůty Vás musím odkázat na servisní knihu nebo manuál k obsluze Vašeho vozu, kde by jste měl tuto informaci získat.

Z této odpovědi vyplývá, že přesnou hodnotu životnosti oleje udá pouze výrobce automobilů, který olej v převodovce testoval a schválil jeho použití příslušnou normou VW.

Takže se obrátím přímo na nějakého zástupce VW, který mi snad už nějakou konkrétní hodnotu životnosti TAF-X řekne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Originální olej je vážně asi to nejlepší, co se tyče vyvarování se problémům se špatnou specifikací (API GL). Taky půjdu do origo VW místo TAF-X. Problém je v tom, že Vám ve Škodovce neřeknou jaké značky ten olej je, jelikož berou od několika dodavatelů maziv různých firem.

Mimochodem odpověď na dotaz "po kolikati tis. km nebo letech se má převodový olej vyměnit?" byla jednoduchá: jedná se o doživotní náplň :)

Takže se asi nikdy nedozvím z nějakého oficiálního zdroje, nebo od VW kolik tis km to je, předpokládám že asi něco okolo 250 tis km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nojo, tak proč jí měnit, když je doživotní ;) , ale zůstal bych u těch 150 tis. To API GL je také jasné, Shell GETRIEBEÖL EP 75W-90 má jen API GL-4; VW 501 50. A ještě něco z "oficiálního zdroje", u 5-ti kvaltů se to týká i 02J, 02C, 02K z předchozí strany. Jo, a mně kdysi stál ten Mogul 250,- / litr, takže 185,-/ litr u origo je dobrá cena :) .

post-6185-1265965188_thumb.jpg

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,taky jsem psal přímo do Castrolu a odpověděli to,že co je v těch tabulkách,jak jsem sem házel odkaz je pouze doporučená výměna výrobcem ale jinak si každá automobilka udává svůj interval výměny,to už tady psal Tony,takže to můžu potrvdit.Jinak můj kamarád dělal ve VW v Mnichove několik roků a říkal jak je známo 5let/150tis.Pak odchází převodovka,je to pouze marketingový tah!!!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potvrzuji - u 6 st. převodovek pouze origo olej, 70W-75W, číslo G 052 171 A2 (pro příčně uložené motory). Přidávám oficiální odpověď Škodovky na můj dotaz (ptal jsem se za situace, kdy mi v servise do 6 st. nalili TAF-X, 75W-90, což se mi, mimo jiné i v návaznosti na tuto diskusi, nepozdávalo):

"Vážený pane ...,

omlouvám se za delší čekání na odpověď, které bylo zapříčiněno zahraniční služební cestou našich specialistů na oblast převodovky. Dle jejich vyjádření by pro Vámi uvedenou 6-st. manuální převodovku měl být použit výhradně převodový olej specifikace SAE 70W-75W - navíc je doporučován jako celoživotní náplň. Každý komponent vozu je dlouhodobě testován a schválen/neschválen k použití. Bohužel tyto testy provádějí kolegové z vývojového střediska VW a neznáme přesné negativní dopady použití oleje SAE 75W-90, který je jinak základní náplní většiny převodovek ve vozech Škoda. Kdyby na převodovku neměla tato náplň žádný negativní vliv, byla by zcela jistě vzhledem k nižší ceně běžně doporučována. Pravděpodobně dle vyjádření techniků skutečně způsobuje tato neoriginální náplň vyšší opotřebení synchronů jednotlivých stupňů a snižuje komfort řazení.

Doporučujeme Vám tuto výměnu převodového oleje reklamovat a nechat převodovku naplnit předepsaným olejem G 052 171 A2. Současně si dovolíme Vás požádat o informaci, který autorizovaný servis tuto výměnu provedl.

V případě jakýchkoli problémů s reklamací jsme připraveni Vám pomoci s jejím vyřešením.

S přáním příjemného víkendu ..."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zeptejte se googlu "specifikace převodového oleje"

http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-prevodove-specifikace.aspx

Specifikace převodových olejů

Viskozita

Pro hodnocení viskozitních vlastností převodových olejů se používá specifikace SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Tato norma se používá pro klasifikaci olejů 4 zimní třídy, značené číslem a „W“ (z angl. Winter), a 5 letních tříd značených číslem.

Zimní třídy: 70W, 75W, 80W, 85W

Letní třídy: 80, 85, 90, 140, 250

Pokud je při označení použito pouze jedné třídy, znamená to, že se jedná o olej monográdový (letní nebo zimní). Když je použito kombinace letní a zimní třídy (např. 80W-90), jedná se olej multigrádový nebo-li celoroční. Častěji, na rozdíl od olejů motorových, jsou výrobci požadovány převodové oleje monográdové.

Výkonnostní kategorie

Pro značení výkonnostní kategorie převodových olejů se používá klasifikace API (American Petroleum Institute, USA). Označení výkonnostní třídy se skládá z písmen „GL“ (z angl. Gear Lubricant) a čísla, které udává výkonnostní stupeň, kterých je šest.

V současnosti jsou používány následující čtyři výkonnostní třídy:

GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním

GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody

GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení

GL-6 - oleje pro hypoidní převody pracující v extrémních podmínkách. Zatím se používají velmi zřídka

Oleje API GL-5 a GL-6, i když mají vyšší výkonnostní třídu než API GL-4, se nehodí pro použití v ručně řazených převodovkách, protože může docházet k zalepování synchronů a poškození převodovky.

Stejně jako u motorových olejů existují normy jednotlivých výrobců převodovek, ale uplatňují se téměř výhradně při specifikaci požadavků na oleje pro automatické převodovky (Voith, ZF, GM, Ford, Allison).

Jak správně vybrat převodový olej?

Při výběru převodového oleje platí obdobné zásady, jako při výběru motorového oleje.

1. První zásadou při výběru převodového oleje je řídit se pokyny výrobce automobilu, obsaženými v příručce u každého vozidla. Jen výrobce převodovky (vozidla) může odpovědně říci, který olej lze použít. Prakticky žádný výrobce nedoporučuje určitou značku oleje (odporuje to zákonům o hospodářské soutěži v Evropské unii). Výrobci převodovek (automobilů) doporučují oleje podle tzv. výkonnostní specifikace, např. API GL-4, API GL-5, VW TL 726 Y a viskozitní specifikace SAE, např. 75W, 80W-90.

2. Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody.

3. U takto doporučených olejů jsou pak určeny výměnné lhůty. Manuální převodovky osobních automobilů používají většinou celoživotní náplně.

4. Pokud nemáte příručku k vozidlu, zeptejte se u výrobce (v české centrále dovozce) vozidla. Pamatujte, výrobce vozidla nedoporučuje značku oleje, ale pouze výkonnostní a viskozitní specifikaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...