Přejít na obsah

Škoda RAPID


djpetr

Doporučené příspěvky

Maverick: Ale ja to prave s nicim neporovnavam. Ty mas porad nutkani to s necim porovnavat. :) Je hafo horsich motoru nez mam, o kterych bych byl schopen rict, ze se mi s nimi jezdi celkem dobre. 1.6TDI mezi ne nepatri. A zminenych 10 sekund vzniklo tak, ze predposledni auto, ktere jsem mel melo 1-100 za 9.9 a byl jsem s tim spokojen. :) Opakovane jsem pri kazde navsteve servisu to stejne auto menil za 1.6TDI a s tim uz jsem spokojen nebyl. Ale jak jsem uz rikal, ono nejde zdaleka jen o zrychleni. Ta 1.6 mi proste prijde takova celkove bez zivota. Maximalni udavane zrychleni tezko nekdy opravdy realne vyuzivam. Abych pravdu rekl, i s Citigo 1.0 se mi jezdilo pocitove lepe.

 

Jinak nechapu, proc si to beres stale nejak osobne. Ja tu vubec nic nesrovnavam, ani nikoho neodrazuji od tveho 1.6TDI, vse co jsem napsal je, ze pro me je to motor nedostacujici, stejne jako pro par dalsich lidi, co tu psali a naprosto mi nevadi, ze je tu dalsich 20 lidi, kterym se ten motor zda super. Co mi vadi je, ze nekteri z nich se navazi do lidi, kterym se ten motor nelibi. Pritom by stacilo to proste respektovat, stejne jako ja respektuji, ze ty jsi se svym motorem spokojen. Ba dokonce pripoustim, ze pri kazde navsteve benzinky bych s nim byl spokojen i ja. To je ale asi tak to jedine.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick:Ja se o tom zminuji,protože to tak vyzniva.Ja z ničim 1.6tdi neporovnavam,na svuj objem je tato motorizace takova nějaka nemastna -neslana.Někomu to muže vyhovovat tak at si to koupi .Ja mu to nevyvracim,každého věc.Jsou skoro+- stejne objemy u jinych aut a ty auta jedou prostě jinak.A to že je ta 1.6 tdi zdechla mi nikdo nemusi vyvracet ani ty se svym skoro 4tym 1.6tdi.A to že to ma spotřebu dejme tomu okolo 4-4,5 litru je příjemne ale to je tak vše co tato motorizace nabízi,žádny požitek z jízdy,prostě nic.Jediny kdo je tu demagog jsi ty když porovnávaš Bmw 535d z 1.8 tsi.Protože i ta naložena 1.8 Tsi do toho kopce zrychli stále velmi slušně v rámci sveho objemu.Jinak 1.6 tdi vyzkoušena v Octavii2,3 a Rapidu,u žádneho z nich bych si ji do auta nedal.

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mike_k i bittpower to řekli vcelku přesně a výstižně... Nesrovnávejte nesrovnatelné, nekritizujte něco, co Vám nestojí v garáži či před domem a nedělejte ikonu z toho s čím právě jezdíte! Komu tím prospějete? Pouze svému egu. Každý má přece v oblibě, vyhovuje mu nebo potřebuje něco jiného a je nesmysl se tady přít o malichernosti ve smyslu, když právě vypíchnu, že 1.8TSI je bída oproti šestiválu při naložení nebo jízdě do kopce apod. Vždyť ačkoliv může kdokoliv bydlet v centru Prahy nebo pod Sněžkou, koupí si přesně to, co mu bude vyhovovat po všech stránkách a to včetně kompletní vybavenosti, či celkového zpracování. Já když využiju potencionál dieselu (charakteristikou, spotřebou, jízdně), koupím si ho a nebudu zatracovat jakýkoliv benzín a opačně. Klidně si přečtu jakýkoliv příspěvek od dízláka a přitom ho doma nikdy mít nebudu. Chci jízdní dělo, co zrychlí rychlostí světla a vysměje se vozům Porsche, koupím si ho, ale nezatracuju trabanty. Chci jezdit za deci na milion km, koupím si takové pojíždědlo, když jej seženu, ale nekritizuju např. majitelé Hummerů, co sebou vozí tanker s naftou, aby dojeli do obchodu. Pište, co Vám vadí, co chválíte, co mohlo být tak, či onak, čím jste své vozítko vytunily a jak to šlo, návrhy a nápady, zlepšováky atd., ne však hysterické a emotivní hádky o ničem a o nikom...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady jde o jednu základní věc. A to subjektivní názor. Jestli je někdo zvyklý jezdit 1.2 HTP (které mu na jeho běžnou jízdu stačí) a pak sedne do 1.6TDI ...bude se citit, jako když sedne do "závoďáku". Ovšem když je někdo zvyklý jezdit 3.0 litrovým Turbo dieslem tak mu pak 1.6 TDI na jeho běžné ježdění samozřejmě příjde líné. Každý jedinec má přizpůsobenou jízdu možnostem svého automobilu.

 

Krátký příklad. Dostal jsem k Vánocům zážitek, kde jsem mohl v běžném provozu a dále pak na letišti jezdit s Ferrari F460 Spider. Jezdili jsme jen po vedlejší cestě a můžu vám říct, že když jsem potkal po cestě pomalé auto, stejně jsem čekal až na delší rovinku, abych ho mohl předjet. Byl jsem prostě zvyklý, že auto předjíždím dejme tomu 10 sekud, ve ferrari na to stačilo sekund 5 (možná méně). Co jsem tímhle chtěl říct? Kdyby to bylo obráceně a já vlastnil a denně řídil Ferrari, tak bych pak na své běžné řízení označil 1,8 TSI jako líné auto, co předjíždí půl hodiny.

 

A proto se tu nikdy neshodneme :-). A je to dobře jinak by tu byla nuda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnavat motory jen tak je k nicemu. jde o to v jakem aute, za kolik penez, a pro koho a k cemu to ma slouzit. By me zajimalo proc by mel kdokoliv s autem zrychlovat na 100km do 10ti vterin ? Jestli jen proto ze to jde tak se mi to zda zbytecne. Zrychleni je jen technicka informace a informce pro zavodniky. Ovsem predpokladam ze se u rapidu ani jincyh podobnych aut nebavime o zavodnich vozech. Taky obcas rad zrychlim jen tak pro radost, ale abych meril za jak dlouho jedu 100km/h - to me teda nikdy nenapadlo.
Maverick tady pise normalni reakce a vzdy napise ze je to jeho nazor nebo ze on to ma tak a tak. Vetsina ostatnich si sem do diskuze o Rapidu [ nezavodnim aute ] prisla honit ego, jakej superstroj to vlastne maji a jak je mnohem lepsi nez Rapid s blbym motorem 1,6 TDI... tak si kupte nejlepe 15 lest starou audinu s poradnym motorem, poradne zatmavte okna, nahodte tunu chromu a jedte machrovat nekam jinam... at nam tady necadite protoze vetsina z vam podobnych nema ani na vymenu filtru pevnych castic - jak je videt na nasich silnicich...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je tak trochu mimo mísu....Protože tady nikdo nesrovnaval 1.6 tdi s nějakou patnact let starou audinou ale hodnotil přímo motor teto objemove kategorie,navíc i některe méně objemne motory jedou pocitově lépe než uvaděna 1.6 tdi.Jinak mam pocit že tady si nikdo ego honit nepřišel,jen napsal nazor na tento motor,někomu tento motor sedne a někomu ne.Takže opravdu každy nemůže tvrdit jaky je to super motor jen proto aby se to libilo těm druhym když to tak ve skutečnosti neni....A placat tady něco o zatmavenych oknech a chromu je üplně mimo....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnavat motory jen tak je k nicemu. jde o to v jakem aute, za kolik penez, a pro koho a k cemu to ma slouzit. By me zajimalo proc by mel kdokoliv s autem zrychlovat na 100km do 10ti vterin ? Jestli jen proto ze to jde tak se mi to zda zbytecne. Zrychleni je jen technicka informace a informce pro zavodniky. Ovsem predpokladam ze se u rapidu ani jincyh podobnych aut nebavime o zavodnich vozech. Taky obcas rad zrychlim jen tak pro radost, ale abych meril za jak dlouho jedu 100km/h - to me teda nikdy nenapadlo....

Kecáš pitomosti a moc dobře to víš, jen si to nedokážeš připustit - bezpečnost auta není jenom o tom, kolik má airbagů a jak velký má deformační zóny nebo brzdy, ale taky o tom, jestli se dokáže z krizový situace dostat OPAKEM BRŽDĚNÍ = AKCELERACÍ.

 

Vůbec to není o "zrychlit pro radost" - je to o momentu, kdy vyjíždím z vedlejší na poměrně nepřehledný křižovatce, koukám dokola hlavu si můžu vykroutit jak se snažím dávat přednost, ale po hlavní letí nějakej namachrovanej blbeček právě v tý "hustokrutě natuzérovaný HTP" několik desítek km/h přes limit - ale já už jsem v pohybu a povyjetej jemu do dráhy - přitom pokud on by jel v limitu, v pohodě bych to stíhal mu uhnout a NEOMEZIT HO (natož ohrozit) = základní princip pojmu "DÁT PŘEDNOST V JÍZDĚ".

 

On samozřejmě bude reagovat bržděním, jenže protože je brutus rozpumpovanej a neumí to, stejně do mě plácne - pokud já dostatečně rychle nevystřelím z místa, do kterýho on se svýma machýrkovskýma NE-ZKUŠENOSTMA S PROVOZEM VZÁPĚTÍ VPÁLÍ. 

 

Prostě akcelerační schopnost auta je PRVEK PASIVNÍ BEZPEČNOSTI - ať si říká kdo chce co chce. Je to jen a jen o tom vědět co si na cestě můžu dovolit a kdy tím, že začnu brzdit přenesu krizovou situaci vzniklou před sebou dál za sebe, zatímco prudkým zrychlením se dostanu já za kritický místo - a těm za sebou nechám dostatek času a prostoru na JEJICH reakci a výběr řešení. A tohle bohužel drtivá většina lidí dneska vůbec nechápe - hlavně ti, co mají zelenej mozek a říkají o sobě, že jsou ekologové a zastánci bezpečnosti.

 

Nemít možnost prudce akcelerovat v situaci, která to vyžaduje a kterou brždění nevyřeší, nebo dokonce ještě zhorší - to je ještě ke všemu od výrobců podraz diktovanej právě těmahle komančérovskýma ekoteroristama. Heslo "ať mají všichni stejně (ne)výkonný auta, budou pak jezdit všichni stejně (myšleno hlavně LOUDAVĚ) a nebudou se tak tvořit nebezpečný situace". Hovno - jak dokazujou i podobný příběhy ze států na jednu stranu striktně odmítajících držení palných zbraní obyvatelstvem a na stranu druhou ze států, kde existence ostře nabitý zbraně v každý domácnosti je zákonem vyžadovanej fakt - míra zločinnosti například v Anglii po striktním zákazu nošení zbraně prostým občanem se rozhodně nesnížila a i dnes je v porovnání s takovýma státama jako je Izrael nebo Švýcarsko mnohem vyšší - přestože ve starý dobrý Anglii pořád ještě ani policie nenosí ve službě zbraň... Stejně tak se pořád budou i na silnicích vyskytovat situace, kdy prudká akcelerace bez ohledu na rychlostní limit je v daným momentě NEJBEZPEČNĚJŠÍ řešení PRO VŠECKY ÚČASTNÍKY - jen kdyby si to byli ochotní přiznat...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Prostě akcelerační schopnost auta je PRVEK PASIVNÍ BEZPEČNOSTI - ať si říká kdo chce co chce.

S tímto se dá jediné - a to souhlasit,a to nemusím mít žádný sporťák. Obvzlášt v dnešním velmi hustém a rychlém provozu. Ještě bych dodal,že je také důležitá schopnost zrychlení při předjíždění. Jenže to runner se svými 63 kW jaksi těžko pozná - proto nejspíš píše to,co píše... Tam se o zrychlení pro radost nedá mluvit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk - já mám těch 63kW aktuálně pod kapotou taky - a právě proto, že už jsem jezdil se vším možným, slabším i mnohem silnějším než moje aktuální motorizace, píšu to co jsem napsal vejš. Bohužel, cesta vnucovaná dnes spotřebiteli je taková, jaká je - objemem, výkonem i chováním unifikovanej "€uromotor", sice zabezpečující bez výstřelků dopravu z místa A do místa B, ale taky striktně omezující veškerý výstřelky a "vyčuhování z řady"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare,však já vím,a nic proti 63 kW nemám. Jen mě tak runnerův příspěvek přijde takový poněkud "ubrečený" - protože nemá větší výkon a možnost slušného zrychlení,tak shazuje důležitost zrychlení v provozu jen na "technickou informaci,či informaci pro závodníky". :kol-32:  Myslím,že třeba při předjíždění je každá vteřina dobrá. A v tebou uvedeném příkladu jakbysmet. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě na tom kydu spíš nasralo, že se "runner" rychle ztotožnil s vnucovaným názorem €urohujerů, že schopnost akcelerace je pro běžnýho smrtelníka nepotřebnej údaj a šmahem ho zařadil do "potřebnýho pro závodníka". Já sám se jako závodník necejtím - minimálně proto, že při závodě jede skupina výkonnostně srovnatelnejch vozidel i jezdců, takže se dá snadno předvídat, co ten druhej udělá - prostě účastník ví nejen na co má on sám, ale i ti okolo. V provozu na komunikaci neví nikdo nic - ani jak (ne)zkušenej je "protějšek", ani jak (ne)výkonný nebo v jakým technickým stavu má auto - ale von tu doslova životně nutnou "bezpečnostní rezervu" odsoudí do kolonky "zbytečnýho údaje"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no "životně nutnou rezervou" bych to teda taky nenazval....ten údaj je z mýho pohledu jen informativní a hlavně těžko dosažitelnej v reálu běžným řidičem, když vemu v potaz v jakých otáčkách jsou ty výkonový vrcholy...dejme tomu že se u běžných aut pohybujeme mezi 9ti až 12ti sekundama (běžným autem nemyslím něco s motorem htp nebo naopak V6)...nicméně ve zmíněné situaci rozjezdu po vjetí do křižovatky se můžeš stejně svižně rozjet jak s 63kw tak se 103kw, když za volantem bude sedět ale bezmozek, který jede na spotřebu a moc to nevytáčí tak mu nepomůže ani 150kw....na druhou stranu taky nemůžeš počítat pokaždý s tím že ze zatáčky vyjede auto 200kmh, to bys pak nemohl vyjet nikdy...

Nerikam ze by ten udaj nemeli udavat, to rozhodne ne, ale ze bych se tim nejak ridil pri vyberu (jestli je to 9 nebo 12 je mi šumák)......to samy pro me znamena udavana spotreba... ja se ridim jen objemem, počtem kw a krouťákem :D Takže co z toho plyne? Že je dulezity vedet jak mi to reálně jede (resp. jak s tím umým reálně jet) a ne za kolik desetin sekund oficiálně můžu zrychlit a myslet dopředu abych ty "životně nutný rezervy" v akceleraci a brzdách nepotřeboval.... toť vše ;)

 

edit: já třeba zvolil 77kw verzi ne kvůli rádoby vyššímu výkonu (prakticky je ten rozdíl nepostřehnutelný, pokud to netočíš do maxim  a přitom je tam papírově rozdíl 1,5 sekundy ve zrychlení), ale kvůli šestikvaltu....

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak o zrychleni z 0 na 100 urcite az tak nejde, snad jen uplny kokot to bude z krizovatky rezat se skripenim kol naplno a onanovat z toho, ze zrychlil za xyz sekund. Jde o to, ze z toho udaje lze slusne vycist celkovou pruznost toho auta. Z objemu ani kw to nevyctes vubec a z kroutaku trochu jo ale stejne jen problematicky. Treba pro zajimavost 1.6 97kw od Toyoty jede znatelne hure nez 1.2TSI.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo? A to je pak zvlastni ze auris s timto motorem ma zryhcleni 10,0 a rapid 1.2 tsi 77kw 10,3s ... z čehož mi vyplývá že se nemůžu řídit ani údajem o zrychlení pokud rapid jede znatelně lépe....řídil bych se tím krouťákem (rapid 175, auris 160) ale zrovna 15nm bych jako mega rozdíl taky neviděl....ale především bych nesrovnával přeplňovaný motor s obyč....přeplňovaný na tom bude s dynamikou (pro mě = krouťák) přeci vždycky líp...

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auris je nespise klasicka atmosfera...a jak vsichni vime TSI maji priskrcenou jedničku. Ono zrychleni 0-100 je takovy divny udaj. Rapid s 6-ti kvaltem tam tu stovku nedotlaci na dvojku pac uz je v omezovaci. Tento auris nevim, ale jestli to da na dvojku tak pak je to jasne. 

Ohledne toho kroutaku 15nm opravdu neni tak moc, ale rozdil je v tom ze Auris to ma rekneme v rozsahu 4000-4500 ot. a TSI 1500-4100ot. A to je velkej rozdil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano auris je atmosfera....nj ale potom by měl tedy kupující studovat a porovnávat mapy výkonů a ehm troufám si říct že 90% lidí co se  o to nezajímají, za prvé ani netuší že něco takového existuje, natož aby se v tom vyznali...z toh otedy vyplyva ze objem, výkon,zrychleni a da se rici ze i kroutak je nic nerikajici papirovy udaj z kteryho si nic vetsina lidi nevyvodi :) (samozrejme 40kw pojede hur nez 140 ale vsak vite jak to myslim) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno, papírový údaj, je papírový. Není nad to, projet si konkrétní vůz a provnat si charakteristiku různých motorů na vlastní kůži. Např. TSI má maximum točivého momentu od 1500 ot. - v reálu to v těchto otáčkách moc nejede, citelný zátah se dostavuje o pár set otáček výš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno,papírový údaj,je papírový. Není nad to,projet si konkrétní vůz a provnat si charakteristiku různých motorů na vlastní kůži. Např. TSI má maximum točivého momentu od 1500 ot. - v reálu to v těchto otáčkách moc nejede,citelný zátah se dostavuje o pár set otáček výš.

1,2TSI MĚLO největší krouťák už od 1500rpm - až do akce "podložka v regulaci turba". Od týhletý úpravy se ale ta dolní hranice otáček s maximálním dosažitelným krouťákem znatelně posunula směrem nahoru - někam kousek pod 2000rpm, osobně to odhaduju tak na 1850 -1900rpm, kde motor začíná opravdu "tahat". A není to "zvyknutím si" - nejezdím s TSíčkem denně, aby se u mne stačil vypěstovat syndrom "návyku na zhoršující se stav"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brácha má taky tu slabší a ze začátku to fakt jelo "líp odspodu" - stačilo lehce zvednout otáčky nad 1500rpm a auto "rvalo gumu" - rozjezdy na světlech s pohvízdnutím kola na míň zatížený straně nebyly žádná vzácnost. Od "akce podložka" se tohle turbo chová skoro stejně jako moje atmoska 1,4... Až na to že ta zabírá poctivě až po překročení 2200rpm, do tý doby nedá ani na modlení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, o čem vypráví, nerozumím jeho jazyku, jen vždy pochytím označení a názvy výbavy, ale našel v kufru červeného rapidu poměrně atraktivní slečnu v červené teplákovce a pod kapotou motor 1.6 MPI 75 kW

 

http://www.youtube.com/watch?v=IKZM34ygbs4

 

EDIT: Na youtube vložil ještě dvě videa s Rapidem

1) http://www.youtube.com/watch?v=8CEi1s4f1cA

2) http://www.youtube.com/watch?v=wjTLewZvYm0

Editováno: , autor: sytic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...