Přejít na obsah

Čím snížit spotřebu 1,4 MPI, 44kW


Tomáš Gebrt

Doporučené příspěvky

To je docela slušná spotřeba na 1,4 MPi, já také jezdím se spotřebou od 6,7 - 7,5 a to je pohoda. Spotřeba závisí od přicmrndávání na kratší vzdálenost, teplotě motoru, zátěží v autě, létem, zimou, benzínem atd. Buď rád za spotřebu jakou máš :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomáš Gebrt: s tou spotřebou by jsi měl být spokojenej, na 1.4MPi je to naopak i celkem dost málo...je to konstrukčně mladší brácha 1000MB a stejně tak jako starší škodovky je prostě trošku žravější ale za to solidní držák ;) PS: měň věci v intervalech jak je určeno (pokud jezdíš dost město a couračky, tak je dobrý měnit olej + filtry dřív.....baterku a svíčky si můžeš nechat proměřit, ať zbytečně nevyhazuješ peníze)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, já tam tuhle závadu mam, a blbne mi přímo ten ukazovatel, ale hlavně mi to jako moc netopí. A další závada je že mi při volnoběhu jde motor jako by neklidně a někdy při jízdě, když vykvaltuju tak chcípne (svíčky dobrý a právě žádnou závadu to nehlásí:-( prosím o radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska sem tam dal nový čidlo a teplota , teda rafička se pořád nezvedá, teda malinko se zvadne jako když otočim klíčem ale víc ne.. a motor byl teplý! Dříve mi to dělalo že někdy se zvedla na 90 a pak zase spadla( že by to byl vadný budík? a nebo to může dělat ten termostat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začni základ. vecami:vyčisti škrtiacu klapku urob základne nastavenie, skontroluj zapalovacie sviečky,vzduchový filter vymeniť.

To bych rád, ale škrtící klapku jsem nikdy nečistil a nedělal základní nastavení, jinak si na autě udělám spoustu sám, ale do toho nevím jak se pustit. Je na to nějakej rozumnej návod?? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hovorím ti pozri ten termostat .U fabie je termostat prichytený v takých plastových uškach na telese. Tie ušká sa po čase zlomia a termostat neuzatvára malý okruh.Voda stale koluje aj do chladiča takže je stále studená a ohreje sa až po dlhšej jazde.Hlavne teraz v zime je to dobre poznať že ručička vystúpi do stredu pristroja ťažko..Niekedy ked sa zlomia tie užka obidve tak ten tremostat ani nenájdeš .Ak vylúčiš túto vec potom hladaj dalej Vždy začni od najednoduchších vecí.Nikde nie je napísané že nové čidlo je aj dobré,chyba môže byť v kabeláži v konektore v budíku v RJ ale musíš si zvoliť postup. Dobré je mať aj diagnostiku a po výmene sučiastky prečítať pamäť závad bez kábla je to iba tápanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Jsou vlastnosti a závady, které jsou na MPi identifikovatelné.

Přijiždíte ke křižovatce, brzdíte motorem a pak vyřadíte a motor většinou chcípne - špinavá škrtící klapka

Teplota budíku se vyšplhá k 90°C a pak náhle padne na 0°C - teplotní čidlo (na termostatu)

Teplota na budíku se vyšplhá max na 1/4, delší jízdou skoro k 90°C - špatný termostat (většinou ulomená plastová packa)

S 1,4 44kW se dá jezdit:

- mimo město do 100kmh za 5,6l (velice lehká noha, lehké rozjezdy)

- město 7,5-8,5l (normál jízda)

- dalnice tempomat 130kmh 7-7,5l

Základem pro nízkou spotřebu jsou kvalitní svíčky (moje jsou 1-bod svíčky Brisk Platin 0,8 nebo 1mm) a čistý vzduch. filtr a nebo funkčnost lambda sondy 1 a nebo i ucpaný výfuk.

(závad může být víc: těsnení pod hlavou - tlaky ve válcích, palivový filtr, snímače otáček....atd.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

S motorem 1,4MPi_44kW jsem běžně jezdil za 5,5 litru (dlouhodobý průměr). Pravda, měl jsem tam chip. Většinou jsem se pohyboval mezi 2 a 3 tisíci ot/min. Minimálně jsem brzdil, hodně jsem brzdil motorem. Nejčastěji jsem se pohyboval po Praze a okolí, tedy dojíždění z Prahy-západ do Prahy a zpět. Využíval jsem, ale nepřekračoval rychlostní limity, s vyjímkou dálnice, kde jsem jezdil 110 až 120 (pokud jsem zrovna nepotřeboval předjet). Na 50-tce jsem jezdil na 4-ku cca 55 tachometrových, na 80-ce 85 atd. Kupříkladu na Slovensko (700km) jsem dojel na jednu nádrž, tedy dojel jsem tam a rozsvítila se mi kontrolka rezervy. Po dotankování vyšla spotřeba 5,1 l/100km. Pneumatiky Continental 185/60R14 (optimální rozměr pro fabii), v zimě Kléber. Nyní mám 1,2HTP_47kW (opět chip) a jsem dlouhodobě na 5,8l/100km, tedy tento motor je o trochu méně úsporný.

Editováno: , autor: veliz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyve...co bych za to dal... Mozna se pohybujes cca podobne jako ja .... Jedu Kladno > Vypich... cca 6.7l/100km...na dalnici najizdim s tim,ze mam cca 5.5 prumer.. po dalnici cca 130km za hodinu.. A cesta Vypich > Kladno je cca za 8.5 litru.. Je to normalni?..podle knizky jo..ale stejne..kdyz vidim za kolik jezdis ty... A mam taky prečipovano z 44KW na 51KW ale rozdil sem nepoznal a na reklamaci nemel silu ani naladu.. Pomuze vymene svicek,i kdyz i v zime startuju v pohode ? Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...