Jump to content

Dodatečná montáž ASR


PavelZ

Recommended Posts

- To bych netvrdil. Zrovna teď, když jsou cesty zasněžené a zledovatělé je to velmi užitečný pomocník...

Přesně tak. Bydlím totiž na kopci a proto se o to zajímám. Bohužel když jsem si objednával auto, tak jsem na toto bohužel pozapomněl. Proto teď zjišťuji co obnáší dodatečná montáž.

Link to comment
Share on other sites

Jako když máš zaplý ASR a jedeš do kopce, přičemž začneš podhrabovat, tak ASR ubere plyn (sníží výkon vozu) a leda Ti to tak zdechne a né že to vyjedeš. Teď mi to zrovna říkal kamarád, má sice Forda, ale nemyslím, že by v tom byl až takový rozdíl. Asi taky záleží, o jakej kopec je tu řeč...

Link to comment
Share on other sites

Jako když máš zaplý ASR a jedeš do kopce, přičemž začneš podhrabovat, tak ASR ubere plyn (sníží výkon vozu) a leda Ti to tak zdechne a né že to vyjedeš. Teď mi to zrovna říkal kamarád, má sice Forda, ale nemyslím, že by v tom byl až takový rozdíl. Asi taky záleží, o jakej kopec je tu řeč...

Mnoo tak hrozny to neni. Zrovna sme to resili v jinym vlakne. V zasade to snizuje vykon prenaseny an kolo, ktere se protaci, ale chcipa to vyjimecne. Ne ze by to neslo. Me samotnymu se to povedlo u OIIC 1,9 TDI :p Osobne se bez nej tkay obejdu, ale pokud nekdo bydli, zije, nebo pracuje v miste, kde sou kopce a snih, tak to dost pomuze. :palec2:

Link to comment
Share on other sites

Obnáší to asi to samé jako u FI, výměnu hydraulický jednotky ABS a natáhnutí a namontování vypínače. Prace na půl - max. den... Z dílů z vrakáče tak 2-3tis.

Určitě je třeba měnit jednotku ABS? Já myslel, že to ovládá ŘJ motoru.

Link to comment
Share on other sites

"Jako když máš zaplý ASR a jedeš do kopce, přičemž začneš podhrabovat, tak ASR ubere plyn (sníží výkon vozu) a leda Ti to tak zdechne a né že to vyjedeš. Teď mi to zrovna říkal kamarád, má sice Forda, ale nemyslím, že by v tom byl až takový rozdíl. Asi taky záleží, o jakej kopec je tu řeč... "

Toto je velmi kvalitní příspěvek. Nic o tom nevím, slyšel jsem o tom od známého, ten má úplně jinou značku a zcela jistě vím, že je to k ničemu. ASR není všemožné, ale tam kde je to možné dokáže hodně pomoct.

Za sebe bych možná už při domontování ASR uvažoval asi i o ESP, práce nebude o tolik víc. Bohužel, je to jedna z položek, kde se dodatečná montáž oproti zadání do výroby nevyplácí.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

A není ASR "jen" o tom, že přibrzdí brzdou (proto ta výměna ABS) kolo, které se protáčí? (proto si myslím, že to s uzávěrkou dif. má společný jen výsledný efekt) Mám to na služební OI a je to parádní věc. Ne, že by člověk nepotřebobal zimní gumy, ale spíš se častěji obejdu bez řetězů, resp. řetězy jsem ještě nepotřeboval. Není to všemocné, ale když alespoň jedno hnací kolo je na povrchu, na kterém neproklouzne, tak tě to vytáhne.

Link to comment
Share on other sites

Z vlastní zkušenosti musím napsat, že ASR výrazně usnadní jízdu po zledovatělém povrchu, kterého jsem si v letošní dlouhé zimě užil až až.

ASR brání prokluzování kol, což je v tomto počasí důležité zejména v zatáčkovitých a kopcovitých úsecích, a nemělo by se tak stát to, že při necitlivém sešlápnutí plynu v zatáčce nebo v kopci ztratí kola adhezi a auto by se tudíž smýkalo cestou nejmenšího odporu - zpravidla rovně nebo do škarpy lol

ASR jsem dosud musel vypnout jen jednou, a to když jsem stál zapadlý v závěji a potřeboval jsem se z ní vyhrabat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...