Přejít na obsah

Klimatizace fabia - vadné motorky


Ruďas

Doporučené příspěvky

Zdarec chlapi,

potřebuji poradit. Na fabii r.v. 10/2003 mám problém s manuální klimou. Zůstává hřát i při změně na studený vzduch, sma spouští apod. Diagnostika hlásí chybu motoru klapky cirkulace vzduchu i klapky teploty.Jeden motorek prý stojí cca 3700,- Kč. Orig. označení motorků je 6Q1 819 453A a 6Q1 819 453B.

Nemůžete někdo poradit, jestli jdou sehnat levněji, nebo opravit, nebo v čem by mohl být problém??

Díky Ruďas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem problém s oběma servy. Příčinou poruchy je vadný (ten modrý na obrázku) potenciometr, jehož běžec občas ztratí kontakt s odporovou dráhou. Servo klapky vnitřního/vnějšího vzduchu (na obr.) se mi podařilo opravit prostříkáním potenciometru kontaktolem. To je ale snadno přístupné po odstranění schránky u spolujezdce. Servo klapky topení je přístupné o něco hůře, tak jsem dva roky trpěl náhlé záchvěvy prudkého topení a nechal jsem ho u skoro čtyři roky starého auta nakonec vyměnit v servisu s dotazem na možnost kulance. Servis po konzultaci se Škodovkou dal na materiál 2/3 slevu. Myslím, že u auta 10/2003 je taky velká naděje na uplatnění kulanční slevy.

post-10-1147336629.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co znamena zakladni nastaveni? mne to udelal za 1,5 roku 3x a vzdy pomohlo vypnout zapnout klimu apod.

Ano, tak to začíná. Kromě vypnutí a zapnutí bývá účinné taky dát na nějaký čas teplotu na min., ale taky často pomohlo pouze přidat na rychlosti ventilátoru. Časem se to však začne horšit až do stavu, kdy nepomůže téměř nic.

Uvedení do základního nastavení dělají servisy Wagem, a to i u jiných ŘJ ne jen u klimatizace. Co to přesně znamená by asi lépe vysvětlili povolanější, já v tom vidím přenastavení nějakých "rozhozených" veličin do základních (výchozích) hodnot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základní nastavení je základní nastavení.je to přímo ve Vagu.při základním nastavení si klima"ošahá min a max.polohu motorků" a´t ví co a jak-zjednodušeně řečeno.

Pokud je to klasická po´ták s odpor.dráhy,možná by stačilo je vyčistit,ale né kontoxem.jednou jsem měkl Toledo a blbla škrticí klapka.Rozebral jsem ji a ty odporové dráhy gumou vygumoval a lihem očistil a auto jezdí dál a to je asi dva roky co jsem to dělal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základní nastavení spočívá v tom, že řídící jednotka si zaznamená do paměti napětí z potenciometrů v krajních polohách klapek. Pokud se objeví v provozu na potenciometru napětí, které je mimo tento rozsah, vyhodnotí to jako chybu (zkrat na plus, zkrat na kostru).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec chlapi,

potřebuji poradit. Na fabii r.v. 10/2003 mám problém s manuální klimou. Zůstává hřát i při změně na studený vzduch, sma spouští apod. Diagnostika hlásí chybu motoru klapky cirkulace vzduchu i klapky teploty.Jeden motorek prý stojí cca 3700,- Kč. Orig. označení motorků je 6Q1 819 453A a 6Q1 819 453B.

Nemůžete někdo poradit, jestli jdou sehnat levněji, nebo opravit, nebo v čem by mohl být problém??

Díky Ruďas

nazdarek, mam nejake motorky na f na manual klimu i na climatron, ale netusim ktery je ktery musel by jsi napsat primo cislo z toho motorku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Zdravím,

tak mě taky zlobí motorek vnitřní recilkulace vzduchu, vymontoval jsem ho, oddělal deklík a vůbec mi nění jasný kde je nějaký potenciometr. Poraďte někdo jak to dál rozebrat.

Já bych to rozebral to mi problém nečiní ale vetšinou mi potom činí obrovký problém to pak dát dohromady :D:D Tak jestli by někdo poradil byl bych rád ať to nedopadne jako vždy, že to budu muset koupit nový

Roman

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Určite sú tu ľudia, čo to čistili a striekali kontaktným sprejom. Myslím, že mi dajú za pravdu, že tá robota s vyberaním a vkladaním serva za ten krátky čas, čo to bude fungovať, určite nestojí. Ja by som dal rovno nové servo, lebo trebárs behané z vrakoviska sa môže čoskoro pokaziť úplne rovnako.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Dneska jsem byl v servisu kvůli airbagu, tak jsem se taky jsem se ptal na výměnu servopohonu mísicí klapky a docela mě překvapil. Říkal, že momentálně NEJSOU VŮBEC k sehnání. Škodovka prý shání nějakého nového dodavatele, který by konečně byl schopný dodat serva, které se nebudou srát. Zatím se jim prý vrací lidi, kterým serva vyměnili s opakovanou poruchou, nebo úplně nová auta se stejnou poruchou, takže jak se zdá, tak žádné nové bezvadné serva neexistují, je to prostě kus od kusu. Říkal, ať se zeptám po novém roce, že budou snad vědět víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Potenciometre (akékoľvek) sa zanášajú preto, že majú od výroby namastenú dráhu (ak je vôbec namastená) nevhodným mastivom. Preto sa uhlík (zberač) derie a zanáša dráhu, čo môže viesť až k predratiu dráhy a tým úplnej strate kontaktu.

Ak je problém len v zanášaní dráhy v potenciometroch, na čistenie nepoužívajte žiadne sprejové prostriedky, sú viac-menej agresívne!!! Osvedčila sa mi obyčajná DIAVA (červená) na čistenie nábytku. Určite ju máte v chalupe. Stačí kvapka a to rozpustí usadeniny, je dobre vodivá a hlavne dlhodobo dobre maže. A nie je agresívna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Základní nastavení je základní nastavení.je to přímo ve Vagu.při základním nastavení si klima"ošahá min a max.polohu motorků" a´t ví co a jak-zjednodušeně řečeno.

Pokud je to klasická po´ták s odpor.dráhy,možná by stačilo je vyčistit,ale né kontoxem.jednou jsem měkl Toledo a blbla škrticí klapka.Rozebral jsem ji a ty odporové dráhy gumou vygumoval a lihem očistil a auto jezdí dál a to je asi dva roky co jsem to dělal

[/quot

Jak mám udělat základní nastavení motorku cirkulace VAGem, když v autě asi nemám ŘJ klimatizace ? Mám auto bez klimatizace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...