Promato Vloženo 1. Duben 2012 Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 A o jakých otáčkách tady mluvíme? Pokud vím, tak benzín ty nižší otáčky snáší mnohem lépe jak nafta, kdy při stejném zařazeném rychlostním stupni diesel "skuhrá". Zkus zařadit (manuál) např. při 80km/hod 6.rychlostní stupeň u dieslu....zatím co benzín si to jen ševelí, diesel se doslova dusí. Na rovině při 60km/h řadím pětku a motor si jen brumlá okolo 1650-1700 ot., u dieslu musíš dát 4.stupeň, jelikož se to tomu motoru prostě nelíbí. Můj příbuzný pracuje ve vývoji benzínových motorů v Audi - Ingolstadt. Mimochodem právě mojí 1,8 TSI měl co by vedoucí vývoje nastarosti. Zajímalo mě, jaký má názor na nízké otáčky u nafty i benzínu. Pro oba jsou nejoptimálnější 2000 ot/min. Pokud člověk nejezdí tak často ve městě, nějaké to ježdění na nižší otáčky (hlavně pro benzín) nevadí. Ale tak jako tak pokud to člověk bude trápit v etrémně nízkých otáčkách, nic neušetří, jelikož jednotka musí nastříknout větší množství paliva..,stejně jako nafta, aby to motor vůbec utáhnul. Jinak Miku....na rovince při těch 80km/h na 6.st to žere okolo 5 litrů. Mů rekord byl, když jsem jel z Č.Budějovic do Třebíče v brzkých ranních hodinách a bál jsem se jet rychleji kvůli tmě - hlavně kvůli té noční Zoo, co člověk na silnici potká. Jel jsem max.do 70km/h a do Třebíče jsem dojel za 5,2l. Což je extrém....ale dá se. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 1. Duben 2012 Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 Mne to zerie 0 l/100km ked pustim plynovy pedal. :-D 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 1. Duben 2012 Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 Promato nevím jestli jsi někdy měl naftu, ale co tu popisuješ tak jezdím běžně. Při rychlosti 60 km/h mám 5 stupeň a když temu šlápnu buď podřadí nebo prostě vystartuji. To co jsi tu psal, to jsem nezažil, právě naftě svědčí nižší otáčky, benzínu ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Promato Vloženo 1. Duben 2012 Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 Tak zrovna s dieslem jsem za celý život najezdil víc, než s benzínem....doma byly tři Octavie s dieslem, v práci co by se služebníma Octávkama v TDI se najezdím až až. Miku, já Ti tu nepomlouvám diesel, to ani náhodou :-) Jen trošku usměrňuji tvé názory o benzínových motorech, kdy to co tu prezentuješ je prostě nesmysl. Naposledy jsem jel včera s O II. 2.0TDI a zkrátka ve městě dát 4.st při 50km/h je z motoru slyšet, že to není ono. Možná že CR je na tom už lépe, mluvím o pd-čkách. Nebo spíš...zkus si někdy jet s TSI a třeba změníš názor. Na TSI jsem najezdil už přes 20000km, tak snad za tu dobu mohu říci, co jsem postřehl. Pokud naftě, ale i tomuhle TSI budeme šlapat z nízkých otáček na krk, Bůh žehnej našim dvouhmoťákům :-D Jinak abych Tě potěšil, když jsem vybíral jaký motor, přišla od mého příbuzného odpověď. "Pokud budeš jezdit hodně po dálnici v Německu 160-180, u dieslu 105kW (Audi A3) se pohybuje spotřeba kolem 10 litrů, u TSI (Audi A3 118kW) to při stejné rychlosti dělá průměr 16-17 litrů. Pokud bych tedy jezdil často do Německa po dálnici, jdu jednoznačně do dieslu. Ale zkus být objektivní ;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 1. Duben 2012 Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 Tak PD potřebuje hodně nakrmit, je žíznivé, ale ten CR to zvládá v klidu. Technika je technika. Kdysi jsem jezdil s benzínem, taky vím co to je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bronik Vloženo 1. Duben 2012 Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 Moderním benzinovým motorům nízké otáčky nevadí... http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.aspx?c=A100420_111826_automoto_fdv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 1. Duben 2012 Sdílet Vloženo 1. Duben 2012 No jistě nevadí, když to říká jeden z pachatelů 1.2 TSI a jeho neblahé proslavenosti (rozvody, podložky pod regulaci turba...). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 2. Duben 2012 Sdílet Vloženo 2. Duben 2012 Pawoucku, to nebolo moc pekne Chcel by som vediet to co ten chlapik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. Duben 2012 Sdílet Vloženo 2. Duben 2012 Jo, to bych také rád věděl to co on, abych příště koupil motor, co se po pár tisících km nerozpadne. Pro ty co nechodí do sekce OII, odkaz na článeček o rozvodových řetězech. http://forum.skodahome.cz/topic/50051-14-tsi-90-kw/page__view__findpost__p__1606866 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 2. Duben 2012 Sdílet Vloženo 2. Duben 2012 Z principielního hlediska je podtáčení dieselu jeho pomalá vražda a k tomu časté starty po městě. Viz stav motorů dodávek rozvážkových firem. Vše v haj.lu.Benzínu to tak nevadí,ale každý motor má "své" otáčky. A ty řeči že se může od 1000 ot je hovadina. Výrobce to schválí aby se to likvidovalo a obměňovalo. I to TSI pocitově jede až od 2200 ot. a max má 1750... A staré TDI(čerpadla) trpěly na podtáčení morově. Pak to jenom hulí a nic.To čerpadlo potřebovalo taky "švuňk" aby byla nafta řádně rozprášena v množství které tam tlačí. A doporučuji každému podívat se jak vypadá rozprášení při nízkých a vyšších točkách. Měli jsme na škole stolici na vstřik. čerpadla a byl to marast co to v nízkých dělá.Doslova to jenom uchcává a nerozprašuje. V extrému hrozí propálení pístu. U CR je jiná situace,ale i tak se otáčky resp sací efekt motoru využívá k roztočení vzduchu v motoru pro řádné prohoření a když to není je zle a motor je jak zavřená kamna. Schválně zkuste 50 km/h při tempomatu na 4ku a na 5ku. Moje 1,9SDi brala na 5ku víc jak na 4ku. I poslechem bylo cítit jak se ten motor rve proti přírodě...A dnes u TSI je to to samé, našeptávač ukazuje 5,ale já ho dlabu.Spotřeba je stejná a motor nemíním trápit drkotáním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikaldac Vloženo 3. Duben 2012 Sdílet Vloženo 3. Duben 2012 dlouhodobá prům. spotřeba 4,2 l/ 100 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Duben 2012 Sdílet Vloženo 3. Duben 2012 to mikaldac - pleteš si témata, tady jsi u benzíňáků 1.4 TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 3. Duben 2012 Sdílet Vloženo 3. Duben 2012 mikaldac: nedělej jim tu vrásky na čele, stačí když je tu prudím já Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tygrik Vloženo 3. Duben 2012 Sdílet Vloženo 3. Duben 2012 (editace) mikaldac: nedělej jim tu vrásky na čele, stačí, když je tu prudím já To by bylo k Mikovi... Pawouku, lepší už to nebude. Eco je eco. Když si kupuji benzín, tak počítám, že spotřeba benzínu je větší, než nafty u dieselu. Mike chce svými řečmi jen rýpat a má z toho dětinskou radost. Třeba mu někdy povím zimní příhodu mého známého s Mitsubishi Outlander 4x4 TDI, tuším 103kW. Byl rozčarovaný z "hrubého" chodu motoru, díky čemuž nezvládl smyk na ledovce a skončil v příkopě. I po týdnu byl rozčilený, že TDI neměl kupovat, že v Opelu Zafira 4x2 v benzínu tuto situaci zvládl. Editováno: 3. Duben 2012, autor: Tygrik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 3. Duben 2012 Sdílet Vloženo 3. Duben 2012 Tygříku, potřebuješ lekci ve spotřebě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinar Vloženo 18. Duben 2012 Sdílet Vloženo 18. Duben 2012 Řeknu Vám, blednu závistí. Jezdím denně do zaměstnání asi 25km tam a 25km zpět, ale průměrnou spotřebu dle pp mám 8,2l až 8,6l. Jet za 5l, tak tomu nemohu věřit, leda tak osmdesátkou a do vršku tlačit. Auto mám zatím poměrně krátce, a mám najeto okolo 3000km. Pochybuji ale že to bude lepší. Je ovšem fakt že jezdím po státovce a část po dálničním přivaděči, ale JEZDÍM, nešolíchám. Na druhou stranu to svezení za nějakej ten litřík stojí.Mějte se, a jezdit opatrně! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yeti321 Vloženo 18. Květen 2012 Sdílet Vloženo 18. Květen 2012 dobrý den mate uz niekto nový soft na 1.4tsi-zaujima ma ci sa zlepsil nabeh kurenia lebo kurenie je jedna katasrofa u toho auta dakujem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Artigas Vloženo 30. Květen 2012 Sdílet Vloženo 30. Květen 2012 Jsem si vědom úskalí počítání spotřeby podle tankování „do plné, do prvního vypnutí pistole“, takže další řádky berte prosím jen jako informaci a s rezervou. Palubní počítač už delší čas ukazuje průměr 7.0l/100km. Dnes po natankování opět do plné mi to vyšlo 6.8l/100. Celou nádrž jsem vyjezdil na okreskách a ve městě, 60% pak na trase z a do práce, což je 11km jedna cesta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yanochic Vloženo 11. Červen 2012 Sdílet Vloženo 11. Červen 2012 Zdravim vsetkych Yetakov. Zaujimava diskusia ale doteraz som ale nedozvedel aka je spotreba Yeti 1,4 tsi na dialnici po zabehnutio motora. Vsetci tu pisete o okreskach a meste, tam viem ze sa dokazem dostat lahkou nohou na slusnu uroven, zaujima ma ale dialnica. Nechcem velke auto do mesta, v meste mi vacsinou staci bicykel. Mal som na skuske yetiho 1,4 aj 1,2 ale obidve auta nezabehnute a na dialnici mi to zralo fakt hrozne - od 9l nahor. Ak tato spotreba plati aj po zabehnuti motora, povazujem to za najvacsiu slabinu tohto auta, dokonca vacsiu ako rozvodovu retaz. Prosim o komenty, dostal som totiz od predajcu skvelu ponuku na 1,4 (12,5tis eur) ale chcem jazdit obcas k moru a na hory. Vopred dakujem za komenty! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mylys Vloženo 11. Červen 2012 Sdílet Vloženo 11. Červen 2012 Nekupuj si krabici na dálniční provoz - i s dieslem to žere na dálnici dost, natožpak s benzínem. Kup si nějakýho sedana s co nejnižším Cx. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yanochic Vloženo 11. Červen 2012 Sdílet Vloženo 11. Červen 2012 no provoz na dialnici bude predpokladam tak maximalne 35-40%... na yetim sa mi paci variabilita, interier, relativne maly rozmer pri parkovani.. len ta spotreba.. benzin ide stale hore.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Artigas Vloženo 11. Červen 2012 Sdílet Vloženo 11. Červen 2012 Yeti a dálnice – malé neštěstí! Myslím, že je úplně jedno jaký je motor pod kapotou, vždy to dopadne stejně, ale budu psát za ten svůj a to 1.4TSI.. Pokud se spokojíš s tím, že po dálnici pojedeš max 120km, tak to ještě nedopadne tak zle, ale dalších 10km navíc je + litr, dalších 10km, další litr. Na trase OL – Brno – Praha, kdy 120km málokdy překročím, ve dvou osobách, se do 8l/100km tak tak vlezu. 130 – 140 je už pomalu o desítce. Yeti není dálniční auto a pokud ti záleží na spotřebě, tak ti ho nedoporučím. Mám dceru kousek za Prahou. Jedna cesta 370km přes Brno. Zrovna včera jsem s manželkou diskutoval na téma dálnice Ol – HK – Praha. Bylo by to tak 250km, nájezd na dálnici mám za barákem, byl bych v Praze za dvě hodinky, klidně bych ráno jel tam a večer zpět. To bych si ale určitě jako další auto nekoupil yettiho, ale něco s daleko menším Cx Jinak ale na yettiho nedám dopustit a hned se mu jdu omluvit za to, co jsem nyní napsal. PS: prý se chystá úprava chlazení výfukového potrubí, která výrazně sníží spotřebu právě v dálničním provozu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 11. Červen 2012 Sdílet Vloženo 11. Červen 2012 PS: prý se chystá úprava chlazení výfukového potrubí, která výrazně sníží spotřebu právě v dálničním provozu. To se asi netýká současné generace 1.4 TSI? Pokude je mi známo, tak se rozsáhlé úpravy týkají nové generace 1.4 TSI EA 211. Výfukové svody jsou u ní integrovány do hlavy motoru, kde jsou zároveň ochlazovány chladící kapalinou. Ovšem kdy a do jaké škodovky se to bude montovat netuším - nejspíš Octavia III. Prozatím první auto s tímto motorem by měla mít nová Audi A3. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 12. Červen 2012 Sdílet Vloženo 12. Červen 2012 A to som myslel, ze len 1.8TSI tak zerie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yanochic Vloženo 12. Červen 2012 Sdílet Vloženo 12. Červen 2012 hm spotreba 10 na dialnici to je dost. vlani som bol v sarajeve a dubrovniku na octe 1,9 tdi a dialnice som daval 160km/h s priemernou spotrebou do 6l. dvojnasobna spotreba je naozaj dost. skoda (yeti), bola to laska na 1 pohlad :/ dakujem za komenty! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.