Přejít na obsah

1.2 TSI s automatem DSG


xalienx

Doporučené příspěvky

Ahoj,

chtěl bych se zeptat, jestli někdo má zkušenosti s automatem v 1.2TSI. Zajímali by mě dojmy z jízdy, případné neduhy. Jestli preferujete „čistý automat“, nebo sekvenční řazení… S manželkou jsme rozhodnuti pořídit si Yetika právě s automatem a tak bych chtěl vědět, do čeho jdeme :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

chtěl bych se zeptat, jestli někdo má zkušenosti s automatem v 1.2TSI. Zajímali by mě dojmy z jízdy, případné neduhy. Jestli preferujete „čistý automat“, nebo sekvenční řazení… S manželkou jsme rozhodnuti pořídit si Yetika právě s automatem a tak bych chtěl vědět, do čeho jdeme :)

Ahoj,

mozno Ti trochu pomoze tato recenzia:

http://www.zavolantom.eu/2010/10/06/test-skoda-yeti-1-2-tsi/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ke kombinaci stačí pohledat na google , je tam toho dost např. u Fabie viz http://auto.sme.sk/c/5383287/test-skusali-sme-novy-motor-skody-fabia.html

a http://www.auto.cz/test-skoda-fabia-combi-1-2-tsi-dsg-22016

Jinak s touhle motorizací sem jezdil asi hodinu po Brně a tohle spojení mě naprosto dostalo a určitě ho v budoucnu pořídím. Řazení naprosto bez cukání jak při rozjezdech a pří jízdě. Motor je velmi tichý a po městě jede často na 5 a 6 a při 1200 ot a spotřeba u té Fabii po městě kolem 7L. Jinak naprosto zbytečné jezdi na S nebo si řadit. D funguje super !!!!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za odkazy. Vypadá to vše OK. Chtěl jsem hlavně vědět jak DSG pasuje Yetimu. Podle té slovenské recenze žádný problém asi nebude – nejsem žádný závodník :) Trošku mě zarazilo informace o ježdění ve měste na 1200 ot 6. stupeň. Trošku nezvyk oproti manuálu, ale když to pojede, tak mi to asi může být jedno. Motoru to asi vadit nebude.

Editováno: , autor: xalienx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem dnes jezdil s Yetim 1.2 TSI DSG. V testech jsem četl, že se nehodí na popojíždění po městě kvůli špatným rozjezdům. Tak s tím naprosto nesouhlasím, i když nejsem zastánce automatů, tahle kombinace se fakt povedla. Žádné cukání, téměř neslyšitelný chod, podřazování bez problémů. Mám ale zkušenosti pouze se 3 automaty (A8 4.2 TDI a nová Sportage 2.0 D). DSG bylo určitě lepší než automat v Kii, Audi je samozřejmě jinde (i cenou). Prostě DSG mile překvapilo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My se chystáme v lednu domluvit testovací jízdu. Snad půjde domluvit přesně tahle motorizace. Manželka již měla možnost vyzkoušet u kolegy a nic negativního si nevšimla. Pustila brzdu a jelo to hezky samo, klasika. Už se těším, až vyzkouším osobně. Zkušenost mám se spíše staršími auty s automatem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdá sa mi, že na Slovensku sa automaty kupujú viac než v ČR. Pozeral som na ponuku na vyskusane.sk a tiez na *.cz a na slovensku bolo v ponuke 10 Yetikov a z toho 2-3 s DSG. V Čechách v ponuke 70 Yetikov a s DSG ani jeden!!! :kuk: Neviem si to vysvetlit. Já žijem v Prahe, ale som pôvodne zo SR. Yetika s DSG budeme mať o dva mesiace :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam ohladom DSG jednu otazku. Nikde v prirucke nie je spomenute, ci mozem v priebehu jazdy menit rezim prevodovky z D na S a naopak. Podla mna je dobre pri rozjazde do prudkeho kopca tam dat radsej S, predsa tam budu vyssie otacky. Niekedy ked budem potrebovat vacsi vykon pri predbiehavani, zide sa mozno aj dat tam S. Co vy a to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče předbíhání, tak toho bych se nebál. Pro to je tam funkce kick down, která po přidání plynu na doraz podřadí tak, aby byl využit maximální výkonový potenciál motoru. Funkce je nadřazená nad všemi mody D,S, Tiptronic. Alespoň dle návodu :) Otázka je, jaká je tam prodleva než program zareaguje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Dnes jsem měl možnost se projet novým Yetim 1.2 TSI 77 kW 7°DSG. Motor je velmi tichý, pokud se ovšem nevytáčí a obráceně, pokud ho DSG nedrží v (pro mě příliš) nízkých otáčkách (primárně ve městě), kde při rychlosti 50 km/h tam DSG má šestku, což motor ohodnocuje nepříjemným zvukovým projevem. S DSG je rozjezd hladký, žádné cukání jsem nezaznamenal, což už se nedá říct o některých dalších změnách převodových stupňů, ale nic extrémního to není. Při volbě D a pod plným plynem, přeřazuje DSG na vyšší kvalt někde kolem 5200 ot. Na vyšší otáčky je nutno navolit S, nebo to tam házet ručně. Největší zátah je cítit při vytáčení dvojky a trojky, ale ve vyšších rychlostech je výkon pouze dostačující. Nevím jak by se to chovalo při plném vytížení (auto bylo v obsazení 2 ks dospělí a 1 ks dítě). Dálniční rychlosti moc nevoní spotřebě, nemohl jsem se dostat pod osm litrů. Holt pro benzínové SUV to není to pravé ořechové.

post-32075-0-05962800-1393708473_thumb.jpost-32075-0-37861600-1393708474_thumb.jpost-32075-0-72910900-1393708475_thumb.jpost-32075-0-11523800-1393708477_thumb.jpost-32075-0-22227200-1393708479_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DSG je taky citlivé jak máš těžkou nohu, chce se to s plynem  a brzdou tak trochu mazlit pěkně v klídku a s citem pak je to naprosto dokonalý žádný cukání, žádný divný zvuky, když ho pučím ženě ta na to hamtá jako kdyby mněla cihlu v botě a to je samý škub sem škub tam....brzda plyn brzda plyn... Musí tam být souhra auto + ten osel za volantem :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri automate si treba uvedomiť, že ak sa začneš rozbiehať a necháš nohu v nejakej polohe na plyne niekde nad 2000 rpm, tak auto bude naberať rýchlosť dovtedy, kým na poslednom prevodovom stupni nedosiahne tieto otáčky. A toto je problém väčšiny vodičov, ktorý sú zvyknutý na narábanie s plynom ako pri aute s manuálnou prevodovkou, hlavne v kombinácii s atmosferickým motorom. Na začiatku moc tlačia na plyn, a DSG to vyhodnocuje tak, že je potreba svižne zrýchliť. Ono to aj začne, len pri tom počte prevodov si človek potom uvedomuje, že to je moc, dá dole nohu z plynu a zrazu DSG vyhodnucje že ideme úsporne a začne oveľa rýchlejšie hádzať vyššie stupne. A keď do toho niekto zrazu zase prudko pridá plyn práve keď sa zaradil vyšší stupeň, tak to trochu cukne.
Tak ako písal hadak11, treba o niečo viac citu a ľahšie nohy. Pri DSG totiž nie je možnosť dodatočným jemnejším narábaním so spojkou zjemniť plynulosť radenia a "vyžehliť" cuknutia tak, ako to je možné pri manuálnej prevodovke. Toto pochopiteľne väčšine vodičov s ťažkou nohou na DSG vadí, ale je to iba otázka zvyku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
V 6. 11. 2016 at 17:15, ktx3 napsal:

Mam Yeti 1.2tsi dsg modelovy rok 2017. V navodu je napsano, ze je mozne v maxidotu aktivovat volnobeh (plachteni), ale ja takovou polozku v maxidotu nemam.

 

Taky to tam nemám u stejné motorizace jako ty, hodilo by se to, škoda asi to ani nepůjde dodělat a v návodu to taky mám napsáno r.v.2016

Editováno: , autor: fabiahtp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...